Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ja ti lepo objasnim šta je uzrok i da na žalost u ovom trenutku drugačije ne može a ti se bacio na cinizam. J b g...
Nije cinizam, meni stvarno nije normalno da je poplava na glavnoj stanici koja se koristi i da oni nisu imali kako to da obezbede, saniraju, pokriju.. Sta god.
I iskreno jos cudnije mi je kako tebi i jos nekima ne smeta. Mozda je do mene, svakako necu da dalje spamujem sa ovim..
 
Nije cinizam, meni stvarno nije normalno da je poplava na glavnoj stanici koja se koristi i da oni nisu imali kako to da obezbede, saniraju, pokriju.. Sta god.
I iskreno jos cudnije mi je kako tebi i jos nekima ne smeta. Mozda je do mene, svakako necu da dalje spamujem sa ovim..
Do tebe je.
 
Na aktivnim gradilištima se svuda dešavaju tu i tamo ovakve minorne gluposti. Ne kažem da je dobro ali uzrok se zna i otkloniće se završetkom stanične zgrade.
Twitter voli dramu zato ga ne treba uzimati ozbiljno za izvor, ništa ozbiljno ne može da stane u sliku i 280 karaktera.
Internet voli dramu. Zato treba sve što se pročita uzimati sa rezervom. Pogotovu što možeš i da imaš tekst veličine A3 strane, a da ništa ozbiljno ne bude u istom.
 
На укључењима на тај пут имаш знак "почетак аутопута", па ако ЗОБС лаже...
Nema to veze nikakve, u pitanju je bulevar. Znak moze da pobode bilo ko, u ovom slucaju to je uradio beograd put.

@lukakaludjerovic koja verzija ZOBS nema u definiciji autoputa "sa potpunom kontrolom pristupa"? Zadnji put sam citao izmene 2020 i znam da je stajalo.
Takodje navedi odakle citiras ove recenice posto mi deluju da su sa nekog bloga a ne iz ZOBS koji jasno kaze:

Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:
1) 130 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
 
@lukakaludjerovic koja verzija ZOBS nema u definiciji autoputa "sa potpunom kontrolom pristupa"? Zadnji put sam citao izmene 2020 i znam da je stajalo.
Takodje navedi odakle citiras ove recenice posto mi deluju da su sa nekog bloga a ne iz ZOBS koji jasno kaze:

Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:
1) 130 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
Da, upravu si, prevideo sam. Izvinjenje, tri puta sam procitao taj deo i svaki put prevideo "sa potpunom kontrolom pristupa". Izgleda da treba da posetim ocnog :)
Kako god, po tome onda ni obilaznica oko Beograda, niti bilo koji deo izmedju Stare Pazove, Obrenovca i Vrcina nije autoput. Prilicno je konfuzno napisano.
 
Nema to veze nikakve, u pitanju je bulevar. Znak moze da pobode bilo ko, u ovom slucaju to je uradio beograd put.

@lukakaludjerovic koja verzija ZOBS nema u definiciji autoputa "sa potpunom kontrolom pristupa"? Zadnji put sam citao izmene 2020 i znam da je stajalo.
Takodje navedi odakle citiras ove recenice posto mi deluju da su sa nekog bloga a ne iz ZOBS koji jasno kaze:

Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:
1) 130 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
Мислиш, на суду не би имало везе што ту стоји знак да улазиш на аутопут, него би превладала твоја процена да је то "булевар" (што, иначе, није категорија пута, а у исправном значењу денотира (полу)кружни пут изграђен по ободу центра, уместо градских зидина или сличан, што значи да се ово не би ни звало булеваром да су га довољно образовани људи именовали)?
 
Мислиш, на суду не би имало везе што ту стоји знак да улазиш на аутопут, него би превладала твоја процена да је то "булевар" (што, иначе, није категорија пута, а у исправном значењу денотира (полу)кружни пут изграђен по ободу центра, уместо градских зидина или сличан, што значи да се ово не би ни звало булеваром да су га довољно образовани људи именовали)?
Tacno, ali ne moja procena nego npr. sudskog vestaka. Zapravo kada su pisali ljudima kazne od 120.000 za voznju zaustavnom trakom kroz Beograd, dobijali su na sudu uglavnom oslobadjajuce presude. Sada su te kazne smanjene na 20 ili 40 hiljada cini mi se.

Poenta je da je autoput kroz Beograd vise gradska saobracajnica nego autoput, i da ce vremenom sve vise i vise postajati obican bulevar. Tako da ukljucenje sa severne strane Prokopa nista ne oduzima u njegovoj funkcionalnosti, jer svakako nije predvidjen da bude medjunarodni autoput. Ali vratimo se temi :D
 
Не баш обитания. Булевар без семафора!
 
Naravno da neće prokišnjavati. Kao što ni sad ne bi prokišnjavalo da nisu otvoreni poklopci na mestima za pokretne stepenice usled potrebe za radovima na ploči.
Као што ни сад не би прокишњавало да је станична зграда изграђена на време, пре укидања Главне и пребацивања свих возова на Прокоп. Али очигледно је да су нам се критеријуми срозали па нам је и ово добро, а железница није имала кичму да од државе тражи да се заврши Прокоп пре укидања Главне.

Nije, to je bulevar. Pogledati definiciju autoputa u ZOBS. Navescu samo neke razloge: Nema kontrole pristupa, ogranicenje nije 130, njime saobraca gradski prevoz itd.
Јесте ауто-пут. Има контролу приступа јер му се може приступити само преко уливних рампи и може се напустити само преко изливних рампи. Није могуће на њега ући из нечијег дворишта, кафане, печењаре, продавнице, са локалног пута, бициклистичке стазе итд. Контрола приступа нема везе са наплатним рампама. https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway
Ограничење 130 км/час уопште није мерило да ли је нешто ауто-пут. На деоници Љиг–Прељина постоје ограничења 100 км/ч (део трасе ван тунела) и 80км/ч (у тунелима) па опет јесте ауто-пут.
ЗОБС не забрањује градски превоз на ауто-путу. Највећа конструктивна брзина аутобуса није мања од 50 км/час тако да могу да возе ауто-путем.
На крају, ЗОБС не познаје „булевар“.

Pa onda ni obilaznica oko Beograda nije autoput jer nema kontrole pristupa. Prilicno je bezveze 'stickovati' se za to sto pise u ZOBS jer ne odgovara pravom stanju stvari.

Ogranicenje brzine je jasno definisano kao 130 na auto-putu van naselja, dok za bilo koji put u naselju, pa samim tim i auto-put kroz Beograd vazi: Izuzetno, na putu u naselju, čiji saobraćajno-tehnički elementi to omogućavaju, može da se saobraćajnim znakom dozvoli kretanje vozilom brzinom i do 80 km/h.

Kad smo kontrole pristupa, vise se ta recenica ne nalazi u definiciji auto-puta: auto-put je javni put posebno izgrađen i namenjen isključivo za saobraćaj motornih vozila, koji je kao auto-put označen propisanim saobraćajnim znakom, koji ima dve fizički odvojene kolovozne trake (zeleni pojas, zaštitna ograda i sl.) za saobraćaj iz suprotnih smerova, bez ukrštanja sa poprečnim putevima i železničkim ili tramvajskim prugama u istom nivou i u čiji se saobraćaj može uključiti, odnosno isključiti samo određenim i posebno izgrađenim priključnim javnim putevima na odgovarajuću kolovoznu traku auto-puta;
Контрола приступа и даље постоји у дефиницији ауто-пута, означио сам је жутом.
 
Као што ни сад не би прокишњавало да је станична зграда изграђена на време, пре укидања Главне и пребацивања свих возова на Прокоп. Али очигледно је да су нам се критеријуми срозали па нам је и ово добро, а железница није имала кичму да од државе тражи да се заврши Прокоп пре укидања Главне.
Ko je gde rekao da je ovo dobro?
Ja sam samo odgovorio na maliciozan post i to je sve.
 
Pa ništa komplikovano, moraće da izdvoje jedan peron specijalno za međunarodne vozove, gde će biti punktovi za Srpsku i Mađarsku carinu..
Tako, na primer, Eurostar ima svoje prostorije na polaznim stanicama..
 
Јесте ауто-пут. Има контролу приступа јер му се може приступити само преко уливних рампи и може се напустити само преко изливних рампи. Није могуће на њега ући из нечијег дворишта, кафане, печењаре, продавнице, са локалног пута, бициклистичке стазе итд. Контрола приступа нема везе са наплатним рампама. https://en.wikipedia.org/wiki/Controlled-access_highway
Ограничење 130 км/час уопште није мерило да ли је нешто ауто-пут. На деоници Љиг–Прељина постоје ограничења 100 км/ч (део трасе ван тунела) и 80км/ч (у тунелима) па опет јесте ауто-пут.
ЗОБС не забрањује градски превоз на ауто-путу. Највећа конструктивна брзина аутобуса није мања од 50 км/час тако да могу да возе ауто-путем.
На крају, ЗОБС не познаје „булевар“.


Контрола приступа и даље постоји у дефиницији ауто-пута, означио сам је жутом.
Hvala na pojasnjenju, vecina ljudi na taj nacin ne tumaci "kontrolisan pristup". Onda je auto-put kroz Beograd po svim kriterijumima auto-put.

Medjutim, jako dobro se secam iz autoskole, gospodin koji je drzao teoriju je sudski vestak, jasno je tvrdio kako se "kontrolisan pristup" smatra naplatna rampa, te kako je vise puta ponistavao kazne za voznju zaustavnom trakom pod argumentom da auto-put kroz centar nema "kontrolisan pristup", pa samim tim prema ZOBS nije auto-put.
 
Rece Vesic da ce Madjarska carina biti u Beogradu a sprska u Budimpesti, bas me interesuje kako ce to izvesti.
Imali smo na tu temu manju priču na Instagramu :)

 
Није ми јасно како ће технички да изведу те пероне са царином.
 
Није ми јасно како ће технички да изведу те пероне са царином.
Zvuči teže nego što jeste a nije, najbolje se vidi na primeru Amsterdama.

Na kraju zadnjeg perona koji se isključivo koristi za eurostar je malo izduženija konstrukcija:
1674208586401.png


1674209190422.png


1674209207466.png


Tu putnici moraju da se "čekiraju" kao na aerodromu, unutra je pasoška/carina i kontradiverziona kontrola. Najkasnije 30 minuta pred polazak svi putnici moraju da prođu kontrolu, iako je to u Amsterdamu tu su i britanski carinici. Za ta putovanja od Amsterdama do Londona je očigledno potrebno dosta više čekanja i planiranja nego za ostale perone. 30 minuta pred polazak voza peron i čekaonjica se zatvaraju i kontroliše da li je peron prazan. Onda ulazi Eurostar, on se prvo prazni putnicima koji su stigli, kada svi izađu e tek onda mogu putnici iz čekaonice da uđu u voz.

Za vezu sa EU nešto slično mora da se uradi i u Srbiji, odnosno da se pripreme za to zasebni peroni na Prokopu, NBG, NS i SU. Isto tako će Mađarski carinici raditi na portalima u stanicama u Srbiji kao što će i naši carinici biti u Mađarskoj recimo u Budimpešti. Portali na našim stanicama nema potrebe da budu kompleksni ili veliki kao za Eurostar ali nešto mora da se uradi oko toga.
 
Što se Prokopa tiče, verovatno će u novoj staničnoj zgradi morati da predvide prostor za punktove granične policije i carine, kao i odvojen prostor za putnike koji idu samo u Budimpeštu.
E, sada, to verovatno znači da će neke garniture bez primopredaje putnika u Novom Sadu i Subotici ići direktno za Mađarsku.
U suprotnom bi nastala zbrka.
Dodatno, taj peron će morati da bude posebno čuvan, zbog krasnog običaja našeg naroda da preskače prugu.
 
Ок сам простор за контролу, само који перон и које колосеке издвојити за ту намену на Прокопу?
 
Što se Prokopa tiče, verovatno će u novoj staničnoj zgradi morati da predvide prostor za punktove granične policije i carine, kao i odvojen prostor za putnike koji idu samo u Budimpeštu.
E, sada, to verovatno znači da će neke garniture bez primopredaje putnika u Novom Sadu i Subotici ići direktno za Mađarsku.
U suprotnom bi nastala zbrka.
Dodatno, taj peron će morati da bude posebno čuvan, zbog krasnog običaja našeg naroda da preskače prugu.
Tu postoje dve mogućnosti za putnike:
  • Neće biti moguće kupovati karte za unutrašnji saobraćaj za te internacionalne garniture, znači ili BG-BUD, NS-BUD ili SU-BUD a nikako BG-SU
  • Ili eurostarovo rešenje, da se za saobraćaj unutar šengena koriste zasebni vagoni iz koje ne možeš preći u vagone za recimo UK. Ali to rešenje izuskuje dosta veće kontrole tako da sumnjam u to.
@Дошљак to će znati da ti odgovore ljudi koji se bolje razumeju u Prokop, mislim da to nije toliko problematično i da ima mesta za to.
 
Ne znam zašto, ali meni se čini da je najpogodnija lokacija za tako nešto pored 1. koloseka, ima prostora da se nadograde prateći objekti...
 
Ja lično tipujem da će sama kontrola biti u novoj zgradi, odakle će biti zaseban izlaz na perone.
 
Ja lično tipujem da će sama kontrola biti u novoj zgradi, odakle će biti zaseban izlaz na perone.
U Briselu, Parizu i Londonu su kontrole isto u okviru zgrade gde se pristupa onda odvojenim Eurostar peronima. Mada prema crtežima za izgradnju ove stanične zgrade dosada nisam video nijedan deo nove zgrade koji se planira namenski za tako nešto. Nadam se da će ipak da odrade to u okviru zgrade.
 
A može biti da od gore bude zaseban ulaz, pa da se putnici spuštaju direktno u današnje prostorije gde su kafić, ambulanta, policija i blagajna, a gde bi u budućnosti bili carina i policija...

Biće interesantno videti kako će rešiti ovaj problem..
 
Tu postoje dve mogućnosti za putnike:
  • Neće biti moguće kupovati karte za unutrašnji saobraćaj za te internacionalne garniture, znači ili BG-BUD, NS-BUD ili SU-BUD a nikako BG-SU
  • Ili eurostarovo rešenje, da se za saobraćaj unutar šengena koriste zasebni vagoni iz koje ne možeš preći u vagone za recimo UK. Ali to rešenje izuskuje dosta veće kontrole tako da sumnjam u to.
Prvo bi bilo bas glupo, drugo nije lose, odrede se medjunarodna kola, blokiraju vrata izmedju tih i ostatka voza, kontrola na ulasku u voz da neko ne zaluta u pogresni deo i teraj
 
Vrh