Obrni okreni dve stvari su u opticaju..
1) Pasoška kontrola u samom vozu između Srbija i Mađarske (koju bih i ja najviše želeo)
2) Eurostar sistem, izdvojeni delovi u stanicama Subotica, Novi Sad i Beograd za pasošku kontrolu Mađarske i Srpske policije...
Inače, ovo me je podsetilo na moju dogodvštinu u Ženevi, naime imao sam želju da uslikam TGV iz Pariza, međutim krajnji peron na stanici gde staju vozovi iz Francuske kao i "Leman express" su izdvojeni i mora se proći carina i policija, iako su oni tu više radi reda...
Ipak, to me je pomalo "uspaničilo" i ja tako odoh da pitam Švajcarske carinike da li ja smem da uopšte budem na peronu gore radi fotografisanja, Švajcarci koji su lenjstvovali ispijajući kafu me poslaše kod Francuza za odobrenje..
Dođoh ja do Francuza (a ono lik drži pušku na obaraču), a ja ga smaram oko TGV-a, jeste bilo malo komično..
Elem, bio je jako ljubazan i rekao mi je da slobodno mogu da se popnem gore, kada je došao TGV, izlazi masa ljudi i spuštaju se dole ka Carini, pa i ja krenuo za njima...
Spuštajući se dole skontao sam da Švajcarci čekaju, sa sve kerom, i posmatraju krajičkom oka putnike iz TGV-a, s obzirom da sam lične dokumente ostavio kod poznanika koji nije hteo da se popne gore, bio sam pod rizikom da me uhvate bez ikakvog ID-a ili već čega, a još kada bi čuli moju priču o fotkanju vozova bio bi im još sumnjiviji, na svu sreću nisu me dirali na kraju...
Naravno, kao što je Subotica pogranična stanica, tako je i Ženeva, pa je zato ovde prisutna kontrola, takođe Švajcarska ima potpisane drugačije ugovore sa EU oko graničnih kontrola koji su mnogo "lakši" od naših..
E sad, zamislite da se ovaj sistem prenese na Beograd ili Novi Sad, sa još Mađarima koji su iovako nezgodni i spori, definitivno ne bi bilo komforno za putnike, zato sam ipak za prvu opciju..
Međutim, ako žele da naprave takav sistem, neće im biti teško, ali definitivno ne bi za putnike bilo komforno..