Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

I ne samo to, nego mislim da previdjate činjenicu da stanična zgrada nije samo na ploči nego i ceo front ka autoputu, ako sam ja dobro razumeo. Neka me neko ispravi ako grešim. Fotografija je screenschot sa videa Beogradske.rs

Inače mislim da ljudi rendere shvataju prevište ozbiljno. Reneder nije planski dokument i projekat se ne izvodi po redneru. Renderi se prave s vremena na vreme radi komunikacije sa javnošću ili investitorom i zastare jako brzo. Ovi renderi koje gledamo su verovatno preprojektovani još pet puta pre nego što je gradilište počelo.


Screenshot 2023-01-29 at 14.30.12.png
eo.
 
Међу Србима заиста влада неки несхватљиви комплекс мегаломаније, по принципу или пруга са 4 колосека за 400 км/ч и станица од 4 хектара или ништа. Будимо мало реалнији...
 
Pa realno ta stanica nije nista specijalno za grad od 2 miliona stanovnika, ne kazem da je kriminalno losa ali moglo je to MNOOOOOOOGO bolje.
 
Da, renderi ne moraju verno da prikažu realan izgled, ali je zanimljivo kako na renderima uvek sve bude prikazano mnogo bolje i kvalitetnije nego što bude na kraju... i u ovom slučaju se već vidi da je sve srezano i degradirano..
 
Da, renderi ne moraju verno da prikažu realan izgled, ali je zanimljivo kako na renderima uvek sve bude prikazano mnogo bolje i kvalitetnije nego što bude na kraju... i u ovom slučaju se već vidi da je sve srezano i degradirano..
Ti si na osnovu pređašnjih rendera zaključio da su restorani planirani na mestu sadašnjih "zazidanih bunkera"?
Ja sam te staklene površine doživljavao kao određene službene prostorije železničkih radnika, zdravstva, policije...
 
Ti si na osnovu pređašnjih rendera zaključio da su restorani planirani na mestu sadašnjih "zazidanih bunkera"?
Ja sam te staklene površine doživljavao kao određene službene prostorije železničkih radnika, zdravstva, policije...
Izvini, ali ja ne mogu da zamišljam restorane i kafiće u zazidanim bunkerima, a kancelarije i službene prostorije u otvorenim i ostakljenim prostorima..
 
Možda da porazmislimo i setimo se kako Beograd ima smešno mali broj putnika na železnici za grad od 1,3 miliona stanovnika (ne, to se neće promeniti nikad, samo će možda broj biti malo manje smešan), i da mu sasvim odgovara stanica za neku belosvetsku 'palanku' od 200.000 meštana (otkad su gradovi od 200.000 palanke?!).
 
Ok i da ima 1.7 miliona kakve to veze ima sa tim da je arhitektonsko resenje stanice nit tamo nit vamo?
Pa ima veze sa našom megalomanijom koja je pomenuta. Ali generalno se slažem da je arhitektonsko rešenje za nijansu iznad proseka. Ili kako kažes ni tamo ni vamo.
 
Prvo sto mi upada u oci je dizbalans megalomanskog betonsog sarkofaga koji pokriva perone i ove stidljive krovne kontrukcije koja je trebala da bude bar 2 puta veca. Ovako se vidi neki pokusaj neceg ali nije bilo dovoljno hrabrosti da se taj potez krova uradi kako treba da bude upradljiviji i reprezentativniji.
Ovde je problem u omanutim proporcijama.
 
Izvini, ali ja ne mogu da zamišljam restorane i kafiće u zazidanim bunkerima, a kancelarije i službene prostorije u otvorenim i ostakljenim prostorima..
Ali ko je ikada i spomenuo da će restorani biti na mestu ovoga što se sad gradi na ploči? Možda je planirano da takvi sadržaji budu levo i desno od glavnog staničnog hola?!! Kažem možda jer stvarno nemam informaciju šta je i kako zamišljeno na kraju ali malo mi je i bez veze da donosim zaključke na osnovu jednog rendera.
 
Аха, значи проблем је у недостатку храбрости...:ROFLMAO:
 
Čitajući neke teme, stiče se utisak da Beograd mora pošto - poto da ima neke stvari samo zato što to postoji u gomili drugih gradova, da ima neke grandiozne projekte i zamisli realizovane makar nam nikada ne trebali, da se neke stvari realizuju iako dse u startu zna da neće biti funkcionalne ili upitno funkionalne... , a sa druge strane se kuka kako nam fali gomila stvari za bolje funkcionisanje.

Kuka se kako stanična zgrada na Prokopu nije dostojna grada kakav je Beograd, a do juče se pričalo kako niko neće koristiti Prokop jer će pored ŽS NBG biti novi BAS, pa će situacija biti kao nekad na Savskom trgu.

Kuka se kako je potrebno nekoliko mostova između Pančevca i Pupinovog, a istovremeno bi da oživljavaju izgled Brankovog mosta iz doba kralja Aleksandra, da Stari savski most zamene Novim savskim mostom jer užasno tandrče dok tramvaj ide preko njega.

Hoće da se reši problem parkiranja, al tako da ne kupuju parking mesto u garazi zgrade u kojoj zive, da ne parkiraju svoja vozila u javnim garazama koje bi se izgradile, da ne plaćaju zoniranje trotoara...

Kukaju na gradski prevoz kako je loš, a ovamo bi da trole i autobuse menjamo elektrobusima.

Hoće da žive u stanovima sa extra delux okolinom i širokim ulicama, normalnim gradskim prevozom i sl. , a da pritom plate kao da su kupili kolibu u sred šume gde se može doći jedino blatnjavim putem.

Žale se na gužve u saobraćaju, a niko nije spreman da se odrekne vožnje kolima da bi došao do nekih lokacija.

Smetaju im određene stvari, a kada ih pitaš da li su se žalili zbog toga, u većini slučajeva dobiješ odgovor da nisu, jerunapred znaju da od toga nema ništa.
 
Ali ko je ikada i spomenuo da će restorani biti na mestu ovoga što se sad gradi na ploči? Možda je planirano da takvi sadržaji budu levo i desno od glavnog staničnog hola?!! Kažem možda jer stvarno nemam informaciju šta je i kako zamišljeno na kraju ali malo mi je i bez veze da donosim zaključke na osnovu jednog rendera.
Pa normalno da će biti levo i desno od hola, na tim spratovima sa strane koji gledaju na hol.. i koji su na renderima bili u staklu, a sada su zazidani..
 
Аха, значи проблем је у недостатку храбрости...:ROFLMAO:



Tako je i ne znam sta je smešno?
Falilo je hrabrosti u projektnom rešenju.

Stanica u gradu Liege (pravo arhitektonsko i tehničko-tehnološko remek delo Santiaga Calatrave) je primer "hrabrog" rešenja.
Belgijanci su prešli igricu sa ovom stanicom i pokazali kako se to gradi. Znaci stanica za primer u top 3 svih evropskih savremenih stanica a vrlo moguce i najlepša izgradjena u poslednjih 30 godina.

Ovo naše stidljivo "podseća" na to ali se vidi kolika galaksija nas deli u kvalitetu i lepoti tj skladnosti te 2 stanice. Razlika je očigledna.
A bilo je potencijala na ploči.

view.jpeg.jpg

MAIN-12.jpg
 
Poslednja izmena:
Sa obe strane su sazidali bunkere, nema više staklenih i otvorenih površina.
 
Sa obe strane su sazidali bunkere, nema više staklenih i otvorenih površina.
Kada kažem na drugu stranu,mislim na 180° od staničnog hola i tog zida koji spominješ. Tu trenutno nema nikakvog zidanja. I opet napominjem da su to samo moje pretpostavke i glasno razmišljanje i da je moguće da će ti drugi sadržaji kao restorani biti na prostoru ploče gde se još ništa ne gradi.
 
Pa ne mogu restorani i drugi stanični sadržaji biti na delu ploče gde se još ništa ne gradi, zato što se stanična zgrada u kompletu gradi sada, a na ostatku ploče će se kasnije graditi garaže i poslovne zgrade.

Gospoda arhitekte koji prostor do staničnog hola, koji treba da bude visok, prostran i prozračan (baš zato što su peroni u potpunom mraku) zazidaju i zagrade sa obe strane, krov spuste za jedan sprat u odnosu na render, a restorane i kafiće okrenu ka garažama i poslovnim zgradama koje će se praviti na ploči- po mom mišljenju imaju baš ozbiljan problem..
 
Izgleda da su primarne metalne stubove bili problem. Predpostavka da je firma koja je ih radila imala samo mogucnosti redukovane duzine, ostatak se premostio betonom. Izvodacu se zuri, zato se ovako i radi. Nece biti komplikovanih resenja, za 1 godinu toga i nemoze biti.
 
Pa ne mogu restorani i drugi stanični sadržaji biti na delu ploče gde se još ništa ne gradi, zato što se stanična zgrada u kompletu gradi sada, a na ostatku ploče će se kasnije graditi garaže i poslovne zgrade.

Gospoda arhitekte koji prostor do staničnog hola, koji treba da bude visok, prostran i prozračan (baš zato što su peroni u potpunom mraku) zazidaju i zagrade sa obe strane, krov spuste za jedan sprat u odnosu na render, a restorane i kafiće okrenu ka garažama i poslovnim zgradama koje će se praviti na ploči- po mom mišljenju imaju baš ozbiljan problem..
Ili ti imaš drugačiji doživljaj šta i kako treba da bude. Imaš potpuno pravo tako razmišljaš i to je legitimno, da se razumemo.
Ali ponoviću pitanje. Gde je i kada neko napisao ili objavio lokaciju tih restorana, kafića i sličnih sadržaja?
Prošli put mi nisi odgovorio na to pitanje.
Svaka tvoja primedba se zasniva na pretpostavkama na osnovu jednog rendera.
 
Tako je i ne znam sta je smešno?
Falilo je hrabrosti u projektnom rešenju.

Stanica u gradu Liege (pravo arhitektonsko i tehničko-tehnološko remek delo Santiaga Calatrave) je primer "hrabrog" rešenja.
Belgijanci su prešli igricu sa ovom stanicom i pokazali kako se to gradi. Znaci stanica za primer u top 3 svih evropskih savremenih stanica a vrlo moguce i najlepša izgradjena u poslednjih 30 godina.

Ovo naše stidljivo "podseća" na to ali se vidi kolika galaksija nas deli u kvalitetu i lepoti tj skladnosti te 2 stanice. Razlika je očigledna.
A bilo je potencijala na ploči.

Pogledajte prilog 153369
Pogledajte prilog 153370
Pa ovo je potpuno druga stvar; tu ni nema nikakve ploče, nego su na efektan način pokrili perone!

Ovako nešto možemo, jednom, ako nam baš bude stalo, i budemo bogati, na NB.
 
Restorani su u holu i radi ce se oko onih bocnih betonskih postamenta metalnih stubova. Bice tu jos malo sekundarnih gradevinskih poslova u holu. Prostor ce se jos malo smanjiti.
 
Vrh