Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nije da nam je rešenje br. 2 nepoznato. Tokom migrantske krize 2015. godine, naša policija ga je primenjivala, doduše, nezvanično. Voz stigne do Subotice, tu otkače vagon sa migrantima.
 
СЛично нешто постоји у ВОзу Алегро (СанктПетербург - Хелсинки)

Перон је одвојен, пролази се кроз затворене просторије, контрола као на аеродрому. Пасошка, контрадиверзиона. Царинска се обавља у возу, цариници обе стране имају у својим вагодина "канцеларије". Царинска се врши док траје путовање све време, али свако на својој територији. постоје вагони који служе за успутне станице, и који су за путнике на крајњим дестинацијама. Ако креће воз из Питера, у Виборгу ти "локални" вагони морају да се испразне. Даље, воз пролази границу без икаквих контрола. У Хелсинкију аналогно питеру пасошка, КД
 
Tu putnici moraju da se "čekiraju" kao na aerodromu, unutra je pasoška/carina i kontradiverziona kontrola. Najkasnije 30 minuta pred polazak svi putnici moraju da prođu kontrolu, iako je to u Amsterdamu tu su i britanski carinici.

Онда је то потпуно бесмислено, што се уштеде времена тиче. Јер путницима је исто ако воз креће у 8:00 и стоји 30 минута на граници или ако креће у 8:30, а морају доћи 30 минута раније због пасошке контроле. У оба случаја морају доћи најкасније у 8 на воз. Много је практичније да путне исправе контролишу у возу за време вожње. На тај начин се једино прави уштеда у времену. Као што се радило од Пријепоља до Врбнице код нас или од Товарника до Винковаца у Хрватској.

Друга ствар, међународне возове такође пуне и путници у унутрашњем саобраћају. Уколико се то онемогући због ове непотребне егзибиције око пасошке контроле, рентабилност међународних возова ће бити још мања. Возови између Београда и Будимпеште би морали стајати у Новом Саду и Суботици и евентуално (можда само одређени поласци) у Старој Пазови, Врбасу и Кишкунхалашу. Ако би се Мађарска и Србија договорили о дозволи преласка граничне полиције и царине на територију друге државе, што је доста компликована процедура, с обзиром да је Мађарска чланица ЕУ и Шенгенског споразума, најбољи и најефикаснији начин је да се гранична и царинска контрола обављају у току вожње између Суботице и Кишкунхалаша (уколико воз буде стајао у Кишкунхалашу) или између Суботице и Будимпеште.
 
Много је практичније да путне исправе контролишу у возу за време вожње. На тај начин се једино прави уштеда у времену.
Ne mora to uvek da znači, prednost ovog rešenja "peron i zatvaranje" je to što se manje više garantuje to da će sve biti gotovo do ulaska u voz, ako i dođe do kašnjenja kasnije onda je to do tehničkih razloga a ne u vezi granica. Mana je to čekanje naravno.

Ovo govorim iz iskustva, često Nemačka savezna policija odluči da (posebno leti) kontroliše ICE vozove između Austrije i Nemačke, e tu iako je to šengenski prostor stalno dolazi do komplikacija gde dolazi onda do ogromnih kašnjenja (često i od 2+ sata). Tipa voz mora da se zaustavi u prvoj stanici posle granice pa mora da se čeka dok se ne provere papiri da su sigurni, pa dolazi do lančane reakcije itd. Sa druge strane eurostarov sistem funkcioniše i konkurentan je avio prevozu
 
Stevo, ovo nije Eurostar, nego voz koji mora da stane na najmanje 4 mesta do krajnjeg odredišta.

Smešno je i pomišljati na ekspresni voz Beograd-Budimpešta koji ne staje u NS i u Subotici. Smešno je, uzgred, sve ovo, ali da ne preteramo baš, jer bi onda mogao i neki zrak sa neba da nam pripomogne propasti, kad već toliko gluposti pravimo, i bila bi pravda.
 
Stevo, ovo nije Eurostar, nego voz koji mora da stane na najmanje 4 mesta do krajnjeg odredišta.

Smešno je i pomišljati na ekspresni voz Beograd-Budimpešta koji ne staje u NS i u Subotici. Smešno je, uzgred, sve ovo, ali da ne preteramo baš, jer bi onda mogao i neki zrak sa neba da nam pripomogne propasti, kad već toliko gluposti pravimo, i bila bi pravda.
Pa staje i eurostar na mnogo više stanica nego što će ikada “naš” voz stati pa taj sistem radi bez problema. Evo cele mreže Eurostara između UK i Šengenskog prostora

Eurostar-map.svg
 
Znači, i Novi Sad i Subotica će imati carinsku i pasošku kontrolu? Novi Beograd? Plus policajce koji prate voz od Beograda do granice? Hoće li i naoružani kineski dron da leti iznad pantografa?
 
Ovo su skroz logicne linije za Eurostar, bukvalno su povezali sve brze pruge u 5 zemalja i stvorili razgranatu mrezu ka vecim gradovima.

cvnGEKw.png


To ce biti moguce i za nas naravno u manjoj meri kad cesi, slovaci i poljaci urade njihove brze pruge pa se preko Budimpeste povezemo sa Bratislavom, Becom Pragom Berlinom i Varsavom
 
Ne mora to uvek da znači, prednost ovog rešenja "peron i zatvaranje" je to što se manje više garantuje to da će sve biti gotovo do ulaska u voz, ako i dođe do kašnjenja kasnije onda je to do tehničkih razloga a ne u vezi granica. Mana je to čekanje naravno.

Ovo govorim iz iskustva, često Nemačka savezna policija odluči da (posebno leti) kontroliše ICE vozove između Austrije i Nemačke, e tu iako je to šengenski prostor stalno dolazi do komplikacija gde dolazi onda do ogromnih kašnjenja (često i od 2+ sata). Tipa voz mora da se zaustavi u prvoj stanici posle granice pa mora da se čeka dok se ne provere papiri da su sigurni, pa dolazi do lančane reakcije itd. Sa druge strane eurostarov sistem funkcioniše i konkurentan je avio prevozu

Ниси у праву, контрола у возу (планирана, а не ова немачка спорадична) уопште не смета пунктуалности возова. У Хрватској је рецимо воз стајао 1 минут у Товарнику да уђе полиција, која је вршила контролу у току вожње до Винковаца. Уколико би се десило да некоме у возу одбију улазак у Хрватску они би га скинули са воза у Винковцима, држали у полицијским просторијама и вратили назад за Србију следећим возом, у којем исто врше контролу у току вожње до Товарника. Дакле, то не проузрокује никакво потенцијално кашњење воза. Путник напушта воз на следећој планираној станици и из ње бива враћан назад у земљу из које је дошао.
 
2021. sam u Nemacku usao iz Danske vozom (jer je jedino tako bilo moguce zbog kineske vakcine) policija je usla na stanici pre granice, prekontrolisali su ceo voz, usput izbacili celu porodicu bez covid sertifikata, nakon cega su samo izasli na prvoj stanici u Nemackoj i to je bilo to.
 
Od ovog izgleda nema ništa na osnovu sadašnjih radova.
 
Nadam se da će odustati od debilane sa pasoškom kontrolom na Prokopu. Voz Beograd-Budimpešta/Beč koji ne staje u Novom Sadu i Subotici zbog uštede vremena od 10 minuta bi bila među glupljim poslovnim odlukama Srbija voza.

Rasipamo se na jednoj pruzi dok je ostatak železnice nivou zemlje trećeg sveta.
 
Da se pridruzim kritikama ako pasoška bude u Beg jer zaista nema smisla odseći Ns i Suboticu od direktne linije sa EU. Eurostar nije najbolji primer jer je London jedina stanica u UK koja i pravi čitav haos u drugim zemljama zbog svoje kontrole granica, da Eurostar ne ide za Britaniju ne bi ni bilo potrebe da se ovo sve radi, dok kod nas ima mnogo razloga da bude stajanja u dodatna dva grada. Ne znam koliko je realno da Srbija i Madjarska naprave zajednicki prelaz gde bi i naši i madjari odradili posao u isto vreme.
 
Vrlo je jednostavno preuzeti hrvatski način kontrole između Tovarnika i Vinkovaca o kojem je govorio WLAB. Ne zahteva nikakve investicije niti komplikacije.

Pritom, sve i da kontrola bude kao i do sad, valjda je prijatnije provesti pola sata sedeći u vozu na graničnom prelazu nego čekajući nekakav red na Prokopu. Jasno je da razlike u trajanju putovanja nema.
 
Jeste ovo je finalni izgled zgrade. Razlikuje se u detaljima od prvobitnih rendera.
Uzeo sam ovaj video da uporedim sa renderom:

Pogledajte prilog 152794

i render:
Pogledajte prilog 152795
Upravo ovaj zeleni deo mi je sumnjiv. Ne rade uopšte stubove za sledeče spratove. Uradili su jednu ploču, zid bez otvora prema centralnom holu i još prednji zid koji prati konturu čeličnog svoda krova centralnog hola. Zato sam rekao da od izgleda pi renderu nema ništa, a voleo bih jer mi se sviđa render.
 
@geovuk
Iz videa


Screenshot_20230121_061831_YouTube.jpg


Vidi se ploča i armatura za stubove prvog sprata. Te zgrade levo i desno su poslovne zgrade i fizički su odvojene od stanične, iako se naslanjaju na nju. To je omogućilo da se prvo urade levi i desni deo stanične zgrade kako bi se počelo postavljanje krovne konstrukcije dok se paralelno nastavljaju radovi na poslovnim zgradama.
 
Још једна нашминкана кутија. Искрено могло је и боље. Ал шта је ту је.
 
Da se nadovežem na post @johnny_s . U ovoj fazi poslovne zgrade na boku neće biti izgrađene odmah. Prvo se gradi sama stanična zgrada i front prema južnoj strani, tek onda se grade poslovni objekti. To je bio uslov tog aranžmana.

Ovaj crveno obeleženi deo će biti završen kao prvi
1674286403408.jpeg
 
1) Voz će stajati i na Novom Beograd i u Novom Sadu i u Subotici, bilo šta više od toga nije potrebno jer će postojati lokalni vozovi koji će kupiti putnike
2) Očigledno je odlučeno da na svakoj od tih stanica postoji granična kontrola sa odvojenim delovima gde staje međunarodni voz
3) Kontrola u vozu je neizvodljiva zbog malog broja stajanja, moralo bi se uvestu stajanje pred granicu sa mađarske strane, onda bi se kontrola vršila Novi Sad-Subotica i u stanici Subotica, isto tako i sa mađatske strane. Onda dolazimo u problem jer putnici u unutrašnjem saobraćaju moraju biti odvojeni od ostalih (može se odvojiti par vagona za njih, ali opet moraš predviđati koliko će putnika i vagona biti). Nijedan putnik ne sme da uđe na teritoriju druge zemlje ukoliko nema ispravna dokumenta, jer mogu onda da traže azil, dakle mora CEO voz da se proverava detaljno dok voz stoji na stanici što mu dođe na isto.

Videćemo kako će rešiti, mislim da ne bi bio problem da putnici dolaze 30 min pre na voz i prolaze kontrolu, onda znaju da su mirni sednu u voz i užuvaju. Putnici najviše mrze stajanje u toku puta i čekanje nečega
 
Carinici ulaze u Suboticu, stajanje 10-15 min ako je sve ok.
 
Vrh