Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Koliko je meni poznato sa foruma railserbia koji redovno posecujem, stanica NBG je dosta zakrcena i vise puta se desava da vozovi moraju da cekaju signal zbog propusne moci ili da se neki kolosek oslobodi jer je cesto guzva Spacio ovo se desava zbog nekih debilnih odluka glavonja u gummenjari ,nas sabracaj je toliko mali da kao sto zidar kaze nbg nam je dovoljna.PROBLEM JE u skretnicama koje su stare,nemaju grijace, dolazak sa glavne nije namjesten na 1 kolosjek nbg nego na 2 pa imao smanjenje propuisne moci bez potrebe to je trebalo da se ispravi kad je radjen novi nadvoznjak ali nije pitaj one u gumenjari.Plus ovaj preriod koji navodis sa railserbiaj je preiod kad su dizelke vukle trret i vrsile manevru 661,664 su dizel lokomotive koje nemaju sta da rade na elektrificiranoj pruzi to sto si ti nave kao guzvu je izuzetak ne pravilo
 
2012":2ynm83fv je napisao(la):
Primer iz Beča,i kako upristojiti ž.stanicu NBG,trenutno stanje je apokaliptično.. :kafa:

станица НБГ највише личи на Praterstern, једино што је мало ужа

direktor":2ynm83fv je napisao(la):
PROBLEM JE u skretnicama koje su stare,nemaju grijace, dolazak sa glavne nije namjesten na 1 kolosjek nbg nego na 2 pa imao smanjenje propuisne moci bez potrebe to je trebalo da se ispravi kad je radjen novi nadvoznjak ali nije pitaj one u gumenjari.

е ту лежи главни проблем станице НБГ. да су пребацили пругу са старог моста директно на колосек 1, са скретницом на 2, не би се правиле гужве
 
Nit ružnije stanice nit jeftinije mogućnosti da se upristoji stanica. Stanica izgleda apokaliptično ali taj utisak dobrim delom dolazi zbog toga što je sve na njoj zapušteno.

Kada bi se sledeće (relativno jednostavne!) stvari odradile:
- Renovirali peroni
- Stavile nove klupe koje su otporne na vremenske prilike
- Renovirala stepeništa kao i prilazi

stanica bi izgledala veoma pristojno, možda kao oveće stajalište za gradski prevoz u svetu - ali i to je za nas svemirski brod!

Sledeći koraci bi bili npr.
- Osnovno saniranje stanice
- Preuređivanje prostora ispod stanice (npr. neka vrsta omanjeg tržnog centra, dovoljno je da liči na ImmoCentar iz Blokova. Sa pristojnim lokalima kao i lokalima za Beovoz, GSP i Železnice Srbije)
- Jednostavan ravan krov iznad stanice
- Dogradnja pokretnih stepenica/stepenica/liftova iz prostora ispod stanice prema peronu
- Normalna saobraćajnica do prostora ispod stanice

... već time bi smo dobili respektabilnu železničku stanicu.

p.s. neko svoje viđenje stanice sam dao još početkom 2007:
viewtopic.php?f=8&t=99&p=2027#p2027
 
+dodatak jos 5 koloseka.

jer ako smo uzeli kredit od 25 miliona evra da od prokopa koji ima 4 koloseka trenutno dobijemo prokop sa 10 koloseka, znaci da i stanici NBG treba jos 5 koloseka kako bi imala isti kapacitet kao Prokop.
 
Mnogo više para treba da se stanica NGB dogradi do nivoa Glavne, čak više nego što bi trebalo da se sadašnja Glavna upristoji.

Jedno je njeno sređivanje za kratkotrajni prijem prolaznih vozova, a drugo je njena totalna prenamena.

Možda ovo što ću reći će izgledati čudno, ali...

Završetak Prokopa je ne samo najbolje moguće rešenje, već je (u datim okolnostima, uzimajući u obzir dosadašnji obim radova) najjeftinije rešenje!
 
подвожњаци у СА! ију не дај боже да чује неко од ових паметњаковића на власти. без 2 милијарде евра озбиљног улагања у одбрану од подземних вода то би били целогодишњи базени. Згодна је станица на том месту нема шта, али има више минуса него плуса.
лепо метро до прокопа и то је то. све остало су полурешења.
 
Ajde sad, desila se jedna poplava Savskog amfiteatra u poslednjih 20 godina, nije to nista strasno. Uostalom isti postoje na dorcolu vec 80 godina.

Definitivivno su ti podvoznjaci najjeftinija varijanta od svih. Zaista malo ulaganje u odnosu na sve sto smo mogli da vidimo do sad a slicna resenja sam video u dosta gradova u evropi.
 
Šta mislite o ideji da se železnička stanica Beograd glavna premesti bliže Mostarskoj petlji, kao što se premeštaju stare zgrade na novu lokaciju?
To bi izgledalo ovako nekako (radio sam na brzinu):
beograd-glavna.jpg

Tanke plave linije označavaju koloseke stanice i perone kao i kolosek do mosta a crveno je granica koju bi zauzimala železnica. U tu granicu bi spadala ložionica i GANZ depo za opravku vagona. To bi moglo da se koristi kao mala tehničko - putnička stanica za međunarodne vozove koji bi završavali vožnju na Glavnoj stanici. Može i bez toga, ako bi se koristio Zemun kao TPS mada mislim da je praktičnije ovako. Bili bi zadržani koloseci koji idu pored sajma a zelenom bojom je označen kolosek koji ne mora da se koristi. Može da se izvede, kao nekada što je bilo, da se koristi kolosek oko Kalemegdana pa da vozovi iz Rumunije dolaze na Glavnu stanicu.
Predvideo sam i ulicu u produžetku Nemanjine sa mostom preko Save i dalje da se uključuje na neku od ulica na Novom Beogradu.
Sve ostalo šareno je područje bez železnice koje se može koristiti kao građevinsko zemljište.
 
Па, може, али међународних возова је премало да би имали засебну станицу. Најрационалније је да ка Савском амфитеатру иду локални и регионални возови из правца Раковице. Смислио сам две варијанте: воз-трамвај до постојеће станице и даље ка Бранковом мосту (ружно је да остане класичан железнички колосек у будућем урбанизованом ткиву, укопавање је прескупо) - из нпр. Барајева, Умчара и Железника; или да се пруга завршава код Сајма (са степеницама из већ постојећег улаза у Сајам).
А може и до Мостара, што да не.
 
direktor":ju4v4b5u je napisao(la):
Koliko je meni poznato sa foruma railserbia koji redovno posecujem, stanica NBG je dosta zakrcena i vise puta se desava da vozovi moraju da cekaju signal zbog propusne moci ili da se neki kolosek oslobodi jer je cesto guzva Spacio ovo se desava zbog nekih debilnih odluka glavonja u gummenjari ,nas sabracaj je toliko mali da kao sto zidar kaze nbg nam je dovoljna.PROBLEM JE u skretnicama koje su stare,nemaju grijace, dolazak sa glavne nije namjesten na 1 kolosjek nbg nego na 2 pa imao smanjenje propuisne moci bez potrebe to je trebalo da se ispravi kad je radjen novi nadvoznjak ali nije pitaj one u gumenjari.Plus ovaj preriod koji navodis sa railserbiaj je preiod kad su dizelke vukle trret i vrsile manevru 661,664 su dizel lokomotive koje nemaju sta da rade na elektrificiranoj pruzi to sto si ti nave kao guzvu je izuzetak ne pravilo
Конкретно, за време одређених радова на петљи Радничка, сви возови са југа и на југ се повремено преусмеравају Раковица - Прокоп - Нови Београд - Главна.

Оваква организација саобраћаја се примењује у вандредним стањима, и неисплативо је у односу на то пројектовати систем, јер вандредна стања су реткост, а за време истих је најважније транспортовати било како, а не најбрже и најрационалније. Нови Београд никако не може бити рационално решење за терминалну и главну станицу, већ само пролазну станицу од великог транспортног значаја. Та станица већ сада има основне садржаје за функционисање и у саобраћајном, и у транспортном смислу. Распони инвестиција у финансијском смислу могу бити од 10-30 милиона евра, а могуће је и развијање инвестиције у неколико фаза. О Прокопу можемо размишљати за 10-15 година, односно оптимално време за завршетак Прокопа је пуштање у рад линије метро-а, која би га повезала са остатком света. Са добро урађеним Новим Београдом, већ се може пустити у рад линија Суботица - Београд - Ниш. Шта је све потребно од садржаја?

1) Покривени перони
2) Степенице, покретне степенице, лифтови и на источном и на западном делу станице
3) Топла чекаоница, опрема за информисање путника
4) Транспортно-комерцијални садржаји, локали путничких агенција, шалтери за продају карата
5) Пратећи садржаји, мењачнице, продавнице сувенира, штампе, прехрамбене робе
6) Угоститељски локали, ресторани, ресторани брзе хране, кафићи
7) Велико интегрисано паркиралиште
8) Такси и Аутобуски терминал
9) Јавни тоалети, банкомати и остали садржаји

+ Евентуално већ на самом почетку предвидети 6. колосек, и преуредити систем колосечних веза на оба краја станице.
 
Nesto sam slusao na tv kad dobijemo jos neka dva kredita prokop je gotov za gilodinu
Zna li neko dal se u tom slucaju izmesta stara zeleznicka u centru?
 
To na TV-u je rekao Mrka - pomenuo je da bi posle ovog kredita od Kuvajta trebalo da dobijemo još dva jedan od 40ak miliona evra i još jedan od 25 miliona, kao i da bi cela stanica trebalo da bude gotova za godinu i po dana.

E sad, problem je što ja više verujem da postoje Deda Mraz i Uskršnji Zeka i da vikendom pikaju kvidič sa klincima iz čarobnjačke škole Harija Potera, nego u ono što kaže Mrka.
 
Svađaju se preko novina, umesto da sednu zajedno i reše probleme...

Ilić krivi grad za Prokop
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Ministar Velimir Ilić izjavio je da gradnju glavne železničke stanice Prokop u Beogradu koče gradske vlasti, jer traže od za već izgrađenu infrastrukturu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
92926707050dd6b13709ba391305620_orig.jpg


Ističući da loklane samouprave svojim nerealnim dažbinama koče gradnju u Srbiji, Ilić je rekao da Prokop godinama ne može da se napravi zato što grad traži od investitora 300 evra po kvadratnom metru za planirani komercijalni deo u stanici.

"Zašto Prokop ne može godinama da se napravi - pa zato što grad traži 300 evra po kvadratu za 120.000 kvadrata koliko je predviđeno da se izgradi komercijalnog dela na Prokopu, što je 36 miliona evra", rekao je Ilić.

Koji god investitor da dođe, prema njegovim rečima, vidi da tamo već ima i voda, kanalizacija i trafo stanica, tako da im se teško može objasniti zašto treba sve to ponovo da plate.

"Kažu zainteresovani investitori - pa kako da platimo za trafo stanicu kada već ima trafo stanica, a vi kažete - pa takav je zakon", rekao je Ilić, objašnjavajući u kakvoj situaciji su potencijalni ulagači.

Ilić je kazao da je kompletna infrastruktura urađena za železnicu, ali da je predviđena i za komercijalni deo.

Ministarstvo zbog toga želi da se kroz novi zakon o planiranju i izgradnji, koji će biti gotov u narednih pola godine, plaćaju samo stvarni troškovi i ništa više od toga, istakao je Ilić.

"Ne shvata se da izgradnjom Prokopa grad dobija 'Savski amfiteatar', najbolju lokaciju u Beogradu od 86 hektara u komadu, koja može da donese milijarde evra", naveo je ministar.

Generalni direktori Železnica Srbije Milovan Marković i Fonda za arapski ekonomski razvoj Al Bander potpisali su 10. decembra 2012. Ugovor o kuvajtskom kreditu za gradnju Prokopa od 25 miliona evra.

Srpske železnice već su započele pripremu tenderske dokumentacije, a čitav posao može da bude završen za dve godine. Kompletna stanica u građevinskom smislu mogla bi, prema najavi srpskih železnica, da bude izgrađena za tri godine.

Kada Prokop počne da radi stara železnička stanica biće izmeštena iz Karađordeve ulice, i na taj način biće skraćene linija svih vozova koji prolaze kroz glavni grad, a 80 hektara atraktivnog zemljišta u Savskom amfiteatru biće oslobođeno za gradnju.

Gradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je ubrzo prekinuta zbog nedostatka novca, zatim je 90-tih nastavljena i prekinuta ponovo 2000. godine.

Izvor: B92.biz
 
"Koji god investitor da dođe, prema njegovim rečima, vidi da tamo već ima i voda, kanalizacija i trafo stanica, tako da im se teško može objasniti zašto treba sve to ponovo da plate. "

Можда зато што град треба да изгради и главне колекторе (попут Интерцептора), и постројења за прераду, и фабрику воде... А то се плаћа новцем који је за министра споран.
Како друкчије финансирати градњу комуналне инфраструктуре тамо где цене комуналних услуга не покривају ни
оперативне трошкове, а камоли инвестиције?
После укидања накнаде за конверзију, чека нас, значи, још једна ингениозност. Овај Атеничанин с одмориштем у Вишњичкој Бањи је изгледа решио да финансијски осакати Београд.
 
Interceptor nema veze sa Prokopom jer tunel nije ni stigao do centra,a novac koji su spiskali za gradnju interceptora su uzeli od metroa,7km,Neko je odlučio da je Beogradu potrebniji tunel za...od metroa..Ilić je rekao istinu,odavno se opstruira u Beogradu sve što ima veze sa kapacitnim šinskim sistemima.Valjda je i tome došao kraj..
 
Значи, Београд ће лакше изградити капацитетне шинске системе, ако остане без прихода за уређење грађевинског земљишта??
 
2012,

Да, Београду је потребније да реши проблем канализације него проблем метроа. Неупоредиво потребније. Почињеш баш да претерујеш.
 
Prepucavanje se nastavlja, a "Prokop" rđa. Evo odgovora gradskih vlasti:

Четвртак, 17. jануар 2013.

Изградња инфраструктуре за „Прокоп”

Разлог што железничка станица Београд–Центар, познатија као Прокоп, још није завршена пре свега је недостатак средстава којe је република протеклих година додељивала „Железницама Србије” за овај пројект, саопштено је из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Када је својевремено, крајем деведесетих година прошлог века, Скупштина града Београда доделила земљиште Железничком транспортном предузећу „Београд”, обавеза тог предузећа била је „да изведе све саобраћајне површине са пратећим објектима инфраструктуре неопходним за функиционисање железничког чвора”.

Према анализи Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, само за изградњу приступних саобраћајница са ауто-пута и из Булевара кнеза Александра Карађорђевића згради железничке станице Прокоп потребно је уложити 23,4 милиона евра. Из тог разлога у овом тренутку локација је потпуно неприступачна и велика улагања у инфраструктуру потребна су само да би се Прокопу могло прићи путничким возилима или градским превозом.

Према плановима ЈП „Железнице Србије”, само за напајање електромреже за погон електровозова на овој градској деоници потребно је изградити још једну трафо-станицу.

Према градској одлуци, цена накнаде за уређивање на локацији Прокоп на данашњи дан је 45.994 динара по квадратном метру нето површине објекта. У жељи да стимулише инвестиције, град Београд је омогућио да се, уколико се накнада за уређивање грађевинског земљишта из које се финасира изградња недостајуће инфраструктуре плати одједном, добије попуст од чак 50 одсто, тако да би вредност накнаде за уређивање за комерцијалне објекте бруто површине од око 120.000 квадратних метара била око 22,5 милиона евра, саопштено је из Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда.

Izvor: Grad Beograd
 
stf":2vgp2yl9 je napisao(la):
2012,

Да, Београду је потребније да реши проблем канализације него проблем метроа. Неупоредиво потребније. Почињеш баш да претерујеш.
To što kažeš nije procena stručnjaka,već subjektivna stvar,ali evidentno je da je gorući problem grada nedostatak kapacitnog š.sistema,otpadne vode su i proteklih 50 g.žive i zdrave tekle na put dunava,koja godina kasnije ne bi bilo problem da su krenuli posle metroa ili barem završene 1.linje.Ali im je neko spolja rekao da je njima dunav gorući problem, a ne nama ,a oni potrčali da im ispune želju..takve projekte je trebala da finanssira eu iz predpristupnih fondova,a ne da se mi komercijalno zadužujemo da bi oni ispunili standarde za dunav :kafa: A kao što vidimo ogroman novac je uložen,rezultat će biti ne odmah,već tek za 10 g.kada završe ceo sistem do nbg-a
Interceptor da,ali je prioritet trebalo dati metrou. :kafa:
 
Не слажем се. Приоритет треба дати канализацији, јер она директно уништава земљиште, подземне воде, речне воде, а самим тим и све оно чиме треба да се хранимо, поврће, воће и рибу. Директно угрожава флору и фауну река, а самим тим нарушава еколошку стабилност.

Па ваљда треба да бринемо о својој средини и свом Дунаву којег загађујемо, а не "њиховом", шта год то значило....

Јесте, 50 година немамо интерцептор, и могао је да сачека коју годину, али исто тако се 50 година возимо без метроа, и можемо још коју годину.

Можда нам је метро требао јуче, али нам канализација треба прекључе.
 
A ti jedeš ribu iz dunava..?? :shock: To je bila političko lobistička odluka,a vreme će pokazati ko je bio u pravu.Uostalom mi smo na beobuildu prvi objavili da je krtica stigla i da radi uveliko,koja firma je izvođač ,kao i cela fabrika betona,dva dana posle beobuilda to je obnarodovano u medijima :wink: ,stb napravi reportažu.Iako je sve do tada bilo obavijeno u tajnost,toliki projekat,tehnologija i novac a tajac..zašto?? :kafa:
 
Dobro de 2012 pa zar ti stvarno mislis da je to deo neke zavere protiv metro price. Novinari jednosatvno ne vide tu situaciju na nacin na koji je vidimo mi forumasi bolje upoznati sa materijom i mogucnostima.

I da naravno slozicu se sa stf-om i ako je delom offtopic ali kanalizacija je visi civilizacijski pomak od metroa i prvi je na listi da bi grad mogli smatrati gradom a metro je korak ka metropoli u nekom bukvalnom znacenju ;)
 
Ako vam je interceptor važniji ok,:wink: Nema zavere samo koincidencije..Ako evropa traži eko standarde kao švedskoj a od siromašnih zemalja neka to i finansira..to bi bilo pravednije..a m ismo to trebali da uradimo posle prijema u eu..iamli smo i drugih prioriteta ,na to sam mislio
 
Nema potrebe da banalizujes potrebe za interceptorom ;) Problem otpadnih i fekalnih voda je veliki u gradu pogotovo u naseljima koja su dalje od centra.

Mnogo cenim tvoj optimizam i zelju za bolji BG ali logika onog primarnog civilizacijskog razvoja neke sredine u grad mora da postoji i tu su prioriteti jasni.

Izvinjavam se za off odgovor
 
Vrh