Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... op.lt.html

Budući izgled beogradskog železničkog čvora:
prokop2.jpg


"Express Rail Link West Kowloon Terminus" project, Hong Kong:
rooftop-park-with-the-view-of-hong-kong-skyline-610x400.jpeg


:lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :lool:
 
Ova slika gore je stanice u Hong Kongu,blago njima sve im se može..iako meni arhitektonski ne izgleda lepo,putnici bi imali prelep pogled na luku sa svih pozicija,unutra i spolja..vdi se da oni vape za zelenilom..
Kod nas bi rekli odmah da, eto kako su.." projektanti sišli sa brda i planina i da hoće da ih podseća na rodni kraj".. :D
 
Ратификација кувајтског кредита за Прокоп по хитном поступку
БЕОГРАД –Предлог закона о гаранцијама за кредит Кувајтског фонда за арапски економски развој (КФАЕД) од 10 милиона кувајтских динара, за изградњу нове главне железничке станице у Београду - Прокопа, стигао је у Скупштину Србије на усвајање по хитном поступку.

Уговор о кувајтском кредиту за Железницу Србије, противредности око 26 милиона евра, 10. децембра 2012. године су потписали представници Владе Србије и Фонда.

Како се наводи у законском предлогу на сајту Скупштине (www.парламент.гов.рс), кувајтски кредит одобрен је са фиксном каматном стопом од три одсто годишње и роком отплате од 18 година, укључујући период почека од четири године.

Предложено је да гаранција која је услов за повлачење кредита, ратификује по хитном поступку, да би Железница Србије што пре почела да користи новац за реализацију пројекта.

Пројекат обухвата прву фазу изградње нове железничке станице Прокоп у Београду, површине око 37.000 квадратних метара, са осам главних и четири споредна колосека, и консултантске инжењеринг услуге за пројектовање, управљање пројектом и надзор над изградњом.

Уговором о гаранцији предвиђено је да Србија безусловно гарантује, као примарни дужник, а не само као јемац, благовремено и потпуно извршавање свих обавеза Железнице Србије као корисника кредита, пише у образложењу закона.

Влада Србије ће се уговором о гаранцији обавезати да додели и обезбеди у буџету, на годишњем нивоу, новац који ће омогућити Железници Србије исплату дуга Кувајтском фонду.

У образложењу се наводи и да је изградња Београдског железничког чвора, првенствено главне железничке станице Прокоп, као једне од најважнијих тачака на Европском саобраћајном коридору 10, пројекат од приоритетног значаја за развој железнице у Србији.

По најавама Министарства саобраћаја Србије, изградња Прокопа ће се наставити марта ове године, а за завршетак приступних путева недостаје још око 25 милиона долара.

Изградња Прокопа, односно станице „Београд-центар” како је њен званичан назив, почела је 8. октобра 1977. године, када је положен камен темељац.

Процене су да је до 2008. године у станицу било уложено око 100 милиона евра. Тада је потписан уговор са Енергопројектом од 230 милиона евра, али није познато колико новца је утрошено на радове.

Планирано је да се по изградњи те станице сабораћај измести са садашње Главне железничке станице у Београду и тиме ослободи 86 хетакара првокласног грађевинског земљишта у центру града.

Бета
објављено: 28/01/2013

Izvor: Politika
 
Ja necu da slavim dok ga ne usvoje.A onda ostaje samo da gledamo mrku i ekipu kako ce se snaci sa aktiviranjem gradilista.
 
Ех, Мрка...капа :wink:

Drakche":388m9t4o je napisao(la):
Ma ja bih bio zadovoljan i sa nekim najprostijim mogucim resenjem, samo da se makne sa mrtve tacke.

Дракче, не бих се баш сложио. Капирам шта желиш да кажеш, али мислим да овде не бисмо смели да дозволимо најпростије могуће решење.
 
2012":34qpk2q6 je napisao(la):

Da jasno se vidi planirani nadvožnjak preko auto puta iz Deligradske
a ubi smo se na toj temi natežući se treba ili ne a on vec davno ucrtan kao bitan ključ i za Prokop :wink:
 
Nađoh ovaj sveži nacrt na sajtu Privredne komore Beograda :kafa:
 
@ 2012
jedan pljus za tebe :D aj sad jel neko ume da objasni zasto su uokvirena naseljena mesta tj. gde je "RUDO", niz kuca koje idu od dna mostarske petlje do ukljucenja u Kneza Milosa ka Toppciderskoj zvezdi, i po koja zgrada u Deligradskoj?
 
Predpostavljam da su to rzeervisane lokacije za rusenje i novu gradnju kada se pojavi investitor.Posebno mi se svidja ona dole kod mostara tu ima puno malih kucica nekoliko servisa,ispalti se ulaganje u tu lokacijiu..okruzena je komunikacijama
 
kako bi voleo kad bi se BiP podigao i premestio negde na periferiju. taj prostor moze da sluzi za sta god hoces, a za veliku industrijalnu pivaru bas i nije.
 
Verovatno će ga izmestiti ,nije logično da fabrika bude skoro u centru,a vlasnik taj plac može iskoristiti za mnogo bolju stvar..
 
da li se zna ko je vlasnik? kapiram da ce pre biti grad nego bip al bi bilo dobro da je bip. onda bi mogli nekom investitoru da prodaju plac i da iskoriste novac da obnove tehnologiju proizvodnje... ili bar da se nekako rese ukusa sapuna u pivu.
 
Vlasnik je grad,bila je pre toga neka litvanijska kompanija ali nije ispunila ugovorne obaveze.Inače,ova fabrika je veliki zagađivač,često se noću ispuštaju toksični gasovi neprijatnog mirisa.
 
Па била је нека прича, још док су литванци били "власници", да ће се БИП изместити у Крњачу, тамо где је БИП-ова фабрика сокова.
 
Ako žele da poštuju ekološke standarde moraće,fabrika zagađuje vazduh i to dosta..
 
zna li se sta ce da bude sa strarom zeleznickom kad se prokopsagradi ?
 
Evo čekamo da počne,rekoše mart ima li neko info o tome? Stara stanica će postati muzej, a dva koloseka će ostati aktivna,a predviđeno je da tu prođe i nova linja BGVoza prema Dorćolu verovatno će deo stanice koristit kao protočna stanica za BGVoz
 
2012":3t3bhenv je napisao(la):
Evo čekamo da počne,rekoše mart ima li neko info o tome? Stara stanica će postati muzej, a dva koloseka će ostati aktivna,a predviđeno je da tu prođe i nova linja BGVoza prema Dorćolu verovatno će deo stanice koristit kao protočna stanica za BGVoz
znam da nije tema al kuda bi isla ta linija ? :violina: zar nije pametnije da se od tog dela napravi elitni kvart ??? meni je to jedan od lepsih delova samo ga kvare pas zeleznicka i one barake iza zeleznicke
 
Nemam ništa protiv,ta linja je moguća a i nije baš toliko neophodna,+ je da postoji mogućnost da se brzo uradi.. :kafa:
 
Vrh