Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ово није код 9-тог колосека. Ово је перон два, код будућег колосека број 2. и стуб који је, како кажеш, међу последњима изграђен да би се комплетирала бетонска плоча и стекли услови за изградњу изнад.
Ово делује као заиста озбиљан проблем и требала би надлежна институција да се позабави овим.​
Znači ovo je SNS deo ploče u pitanju?
 
Ne, ovo je poslednji red stubova izgrađen pre. Ploča se tu završavala, odnosno otprilike pola metra iznad drugog koloseka.
 
Ово није код 9-тог колосека. Ово је перон два, код будућег колосека број 2. и стуб који је, како кажеш, међу последњима изграђен да би се комплетирала бетонска плоча и стекли услови за изградњу изнад.
Ово делује као заиста озбиљан проблем и требала би надлежна институција да се позабави овим.
Да, обрнуо сам редослед колосека/перона.

У сваком случају ово су огромна оштећења на конструкцији. Моја претпоставка је да је дошло до неравномерног слегања тла по изградњи остатка плоче а потом и објеката изнад.
 
Не знам колико је то изводљиво, али сматрам да би прокоп требало затворити, испитати сва ова оштећења и санирати их што пре док не буде касно.
Колико год не било изводљиво, боље осакатити делове мреже него да се догоди нешто не дај Боже.
 
Не знам колико је то изводљиво, али сматрам да би прокоп требало затворити, испитати сва ова оштећења и санирати их што пре док не буде касно.
Колико год не било изводљиво, боље осакатити делове мреже него да се догоди нешто не дај Боже.
Вратите нам стара железничка станица!
 
Ozbiljni problem sto ranije nije bilo ovakvih vidljivih jacih ostecenja na stubovima. Bice zanimljivo kako ce nadlezni da raguju. Ovo je nova stanica, ne neka iz 1960ih.
 
Da li neko zna kakav se to štand otvara između one dve metalne klupe, tamo kod onog П nosača? Izgleda mi kao Kafeterijin.
 
Osim nepredviđenog opterećenja i ukrućenja, jer je konstrukcija nad pločom trebalo da se nastavlja na stubove pod pločom, a ne da ima sandučastu strukturu kao podlogu, ono što mi još pada na pamet je da su pukotine rezultat delimično popunjene dilatacije. Na više mesta se vidi beton koji im je iscurio u dilatacije tokom izlivanja iznad ploče, čime su one delimično izgubile ulogu. Naravno, ovo je samo nagađanje, dok čekamo Infru da se probudi iz dubokog sna.
 
Problem je sto ova nadogradnja nije bila u prvobitnom resenju. Stubovi nisu simetricno rasporedeni, stanica je u krivini i svakako nije bilo u planu da se na 9 stubova nadogradi sestospratni objekt. Voleo bih da se angazuju inostrani arbitri (Svajcarci i slicno) da proracunaju statiku. Trebalo je i pitati za misljenje prvobitne arhitekte koji je deo do kote 105 da li je nadogradnja ispravno izvedena. Cini se vise da je profit pobedio - a javni objekt je u pitanju.
 
Moje laičko mišljenje da ovo nema veze sa opterećenjem objekata na ploči već su ti stubovi u poslednjem redu ka BIPu stajali nezaštićeni otkriveni 35 godina i da je tu beton postao porozan od silne vode koja se slikala sa ploče...
 
Tu se nije slivala voda sa ploče, postojao je zidić baš iz tog razloga. Pogledaj ovde:
180421-zeleznicka-stanica-prokop-18.jpg
 
Vrh