Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Требао је инвеститор да одржава хигијену целог објекта.
 
Требао је инвеститор да одржава хигијену целог објекта.

Ako IŽS nije sposoban da održava higijenu najvažnije stanice u državi treba odmah ukinuti putničku železnicu rasprodati sve vozova i aj' ćao. Ovo je stvarno zaprepašćujuće na šta Prokop liči. Izgleda da su "zmije, pacovi i narkomani" samo promenili adresu...
 
Зашто укидати путничку железницу (Србијавоз) ако је проблем у ИЖС?
Зашто је проблем да инвестотор који је добио супер локацију за градњу на минимални трошак преузме на себе и одржавање хигијене? Код нас су приватници бољи у одржавању хигијене јавног простора, нпр. упоредимо тоалете тржних центара и кладионица са тоалетима школа, факултета и болница.
 
Zašto je problem? Zato što suštinski ništa ne rešava. Zašto bi uopšte investitor ulazio u to? Oni su svoj deo ugovora odradili. Šta njih boli uvo što IŽS nije sposoban da održava higijenu? Je l' treba svaku stanicu u Srbiji da gradi i održava investitor? Zar smo toliko nesposobna država?

I ne treba se zavaravati da je problem samo u IŽS. Ima i SV svoje sistemske probleme koje ne uspeva da reši, iako su neki od njih banalni i bizarni.

"Ukidanje" je bila više moja ogorčenost na to da se ulažu ogromne pare u železnicu, a onda se to u šta je uloženo održava katastrofalno. Pogledati samo na šta liče stanice i pružni pojas na pruzi BG-NS i ostalim nedavno obnovljenim prugama. Grafiti svugde, korov svugde, a često i potpuno demolirana stajališta (pruga BG-PA i Rasputnica G - Resnik).
 
Poslednja izmena:
Stvarno mi nije jasno koji deo priče "NEMA RADNIKA" ne razumete. U svim državnim sektorima je isto. Nema ko to da radi jer je plan bio da se racionalizuje poslovanje kroz gašenje radnih mesta koja nisu vezana direktno za delatnost a te poslove preuzmu privatni servisi. Sada kada oni šišaju sa cenama, zaposlenih više nema i održavanje je stalo. Na konkurse se NIKO ne odaziva. Neće niko da radi za minimalac. I to je normalno.
 
Да, сви системи који се ослањају на физичку радну снагу су се распали (види: пражњење канти по Београду).
Следи масован увоз људи - и нови круг инфлације.
 
Za razliku od Zapada, od čije izopačenosti toliko zaziremo, tamo privatnik koji dobije ugovor za ovakve poslove takve poslove odrađuje kvalitetno jer su svi redom odgovorni. Kod nas je prvi problem povećanje administrativnih čankoliza nauštrb onih koji zaista šljakaju. Druga stvar je burazerski i kumovski pristup ugovorima, niti firma koja dobije posao od države radi kako treba niti država kontroliše i nešto zahteva. Ja stvarno nisam video ovakvu štroku, osim po nekim McDonald's restoranima po Americi (a oni su tamo dno dna usluge). Sve ostalo je čisto i održavano.

Ovde su morali da uslove da Gruja preuzme održavanje i ovih sanitarnih čvorova. Kad se vidi koliko će ih imati u ovim zgradama koje će da izdaje kao poslovni prostor, ovo na železničkoj stanici je dodatnih 5 posto. Ne bi mu bio napor i preveliki dodatni trošak. Ali, kapitalizam na srpski način...
 
Poslednja izmena:
Одрађиваће ти и овде "као на Западу", само ће да урачуна радни сат по актуелним ценама радне снаге, па ће све то на крају да ти донесе трипут скупљу возну карту. И све остало. Односно, конкретно у нашем случају, сценарио "плате као у Хрватској, цене као у Швајцарској" (који неко недавно најави за Црну Гору; а, па, овде ће бити израженији).

У неефикасном систему, кад хоћеш да одржиш "стандарде квалитета" (да имаш сапун у клоњи), добијеш - инфлацију. То је, укратко, најсажетија економска историја СФРЈ, а биће и овде, само прелом неће бити као у СФРЈ 1982. (снижавање стандарда, никад у школи нисам имао сапун у клоњи, јер сам кренуо 1984+несташице), него као у Грчкој 2008. (без несташица).
 
Poslednja izmena:
Генерално треба ићи у правцу издавања свих станица приватницима у замену за њихово одржавање и прављења мањих и већих тржних центара од њих, како би се ИЖС растеретила тог задатка ком није дорасла, и да се фокусира на одржавање пруга, сигнализације и остале пратеће опреме.
 
Прошо воз. Сад једино да доделимо Прокоп ТЦ Галерији, Нови Београд Делта ситију, а Земун - Плус кеш енд керију...
 
Generalno trepa privatizovati sve pa i ovaj narod, kad bi svi imali po nekog "gazda" ?!?! Gruju gde bi nam kraj bio. Ne bi bilo više krezavih i pocepanih.
 
To je jasno ali ako prihvatimo na sve funkcioniše samo na osnovu privatnog interesa i profita onda je to definitivno put u propast. Ja razumem da su ljudi umorni od 30 godina tranzicije i da im se na svakom koraku ispira mozak time da sve što je privatno blješti a gde je javno tu su zmije i pacovi ali neki minimum javnog dobra i interesa se mora izboriti, u suprotnom nam nema spasa. A ako glavna železnička stanica jednog milionskog grada nije najviši javni interes onda ne znam šta je.

Možda malo burno reagujem ali me izluđuje kad vidim da su i učeniji medju nama prihvatili tu mantru da je jedino rešenje privatizacija i neki "gazda" i da se ne sme stati dok se poslednji javni wc ne privatizuje.
 
Па ето могли су да направе на плочи станице јавне објекте, нпр. управу поште, електродистрибуције, железничких предузећа, комуналних служби, објекте за оперативу чистоће, зеленила, станицу белих-комуналне милиције, полицијску станицу, факултет неки, оно Анино чудо што је поред ложионице, али ето у моди су јавно-приватна партнерства и да се ексклузивне локације дају приватницима.
 
Generalno trepa privatizovati sve pa i ovaj narod, kad bi svi imali po nekog "gazda" ?!?! Gruju gde bi nam kraj bio. Ne bi bilo više krezavih i pocepanih.
Наравно да је ово најпримитивнији могући предлог и наравно нетачан.

1. Ено ти САД најпривантија могућа држава на свету. Само у Њујорку имаш преко 2 милиона људи који живе у беди. Чисто сумњам да су пришивени и са белим зубима Тома Круза.
2. Наша бесконачна потреба да се равнамо са богатим земљама запада, доводи до ове самомржње, до политичара који доносе погрешне одлуке.
3. Отакад је Вучић дошао на власт са својим ЏидиПијевима, ја видим неравномерно распредељење добара и претерани луксуз код једних, је у суштини тежи живот код других, при чему, је ова група далеко бројнија
4. Немогућност да се састави крај са крајем, многе тера у имиграцију, остављајући празан простор у Србији да се нека радна места не могу попунити
5. Власт све време говори како је смањена незапосленост, а прећуткује да је скоро па милион радно способних тренутно у иностранству
6. Од тих што одоше, Србије годишње приходује од 3,5 - 4 милијадре евра директних инјектирања, у економију тј. то нису имагинарни новци који се "инвестирају" у привреду већ релани новац који улази у финансијски крвоток Србије
7. Никоме због тога у актуелној власти не пада на памет да квари бели шенген и ограничава одлазак људи на привремени рад јер то је пуцањ у своју и тако шепаву ногу. Једини успешан пројекат, ЕР Срија је заправо и рачунат на ту исту дијаспору да је довози на празнике - или фамилију на другу страну у посету.
8. Исту фору су користиле власти у СФРЈ када су масу људи послали на привремени рад у иностранство.
9. Децентрализација железнице а сада и приватизација телекомуникационих и енергетских ресурса државе ће обавезно довести до раста цена на услуге при спољном изгледу "као сав нормалан свет"
10. Тај приватни капитал ће бити страни, и сав новац ће се испумпавати из Србије, чиме ћемо себи да навлачимо омчу зависности од других и све мање ћемо имати могућност да се за било шта боримо.

Дакле, искључиво приватни бизнис и облигациони односи засновани искључиво на приватном капиталу који још и није у српским рукама* у Србији су контра продуктивни.
*Српске руке - то значи да је човек или група људи држављани републике Србије, да немају друга држављанства и да се капитал не износи из Србије.
 
To je jasno ali ako prihvatimo na sve funkcioniše samo na osnovu privatnog interesa i profita onda je to definitivno put u propast. Ja razumem da su ljudi umorni od 30 godina tranzicije i da im se na svakom koraku ispira mozak time da sve što je privatno blješti a gde je javno tu su zmije i pacovi ali neki minimum javnog dobra i interesa se mora izboriti, u suprotnom nam nema spasa. A ako glavna železnička stanica jednog milionskog grada nije najviši javni interes onda ne znam šta je.

Možda malo burno reagujem ali me izluđuje kad vidim da su i učeniji medju nama prihvatili tu mantru da je jedino rešenje privatizacija i neki "gazda" i da se ne sme stati dok se poslednji javni wc ne privatizuje.
Ne moras privatizovati stanicu, ali kao sto se izdaju lokali na stanici firmama pod odredjenim uslovima, tako se moze pod strogim uslovima, prepustiti firmama ciscenje stanice i odrzavanje javnog toaleta uz naknadu za koriscenje. Zeleznica vrsi kontrolu nivoa usluga po ugovoru i za eventualne propuste, slede sankcije.
 
Pa upravo o tome pričam. Nije sve u novcu nego i o odnosu prema poslu i u sredini u kojoj živimo. Neizvodljivo istovremeno imati voz koji ide 200 i usran wc. Vremenom se mora ili dovesti stanica u red, ili će i ti vozovi spasti na nivo usranog wc-a.
 
Нажалост такве комбинаторике су честе код нас, па смо тако имали и школе са базенима а без сапуна у тоалету.
 
Završeni radovi na kolovozu oko stepenica, sada bi trebalo da se pozabave sa polomljenom ogradom. Šta će biti od toga, videćemo. A koliko će im trebati da odrade ostatak ulice, to verujem da ni oni sami ne znaju.

20240618_180925.jpg


20240614_174630.jpg


20240614_174659.jpg
 
Vrh