Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Koristi se... kolko i železnica u Srbiji. Ene se u Vranje potepaše pre neku godinu kad im postaviše na stanicu 'vestibil' iznad ulaza, te šta znači, te što strana reč...

Mada ja mislim da bi to više trebalo da je 'predsoblje' glavne sale.
 
Večeras se zatekoh u Dragana Mancea oko 20:40, kad je prošao autobus na liniji 36 u smeru ka Slaviji. Toliko je bio pun da su ljudi čak i stajali unutra. I ovo je sve češća slika. Dakle nedelja uveče, a ovamo pričaju kako nije potrebno sada pojačavati istu, nego će da prate situaciju.

Uzgred, moram da se dopunim za tablu na početnoj u smeru ka Mostaru. Pored linije 36, pojavljuje se i linija 600, ali ne svi polasci, što znači da GPS lokatori nisu ugrađeni u sva vozila. Za 38L još uvek nisam uspeo da se zateknem u trenutku kada je na početnoj u Dragana Mancea, dok za 34 nemam pojma šta se dešava, jer je ne prikazuje na displeju.​
 
Večeras se zatekoh u Dragana Mancea oko 20:40, kad je prošao autobus na liniji 36 u smeru ka Slaviji. Toliko je bio pun da su ljudi čak i stajali unutra. I ovo je sve češća slika. Dakle nedelja uveče, a ovamo pričaju kako nije potrebno sada pojačavati istu, nego će da prate situaciju.

Uzgred, moram da se dopunim za tablu na početnoj u smeru ka Mostaru. Pored linije 36, pojavljuje se i linija 600, ali ne svi polasci, što znači da GPS lokatori nisu ugrađeni u sva vozila. Za 38L još uvek nisam uspeo da se zateknem u trenutku kada je na početnoj u Dragana Mancea, dok za 34 nemam pojma šta se dešava, jer je ne prikazuje na displeju.​

Sve češće mi se dešava da me stranci ili naši iz drugih gradova (većinom Novosađani) pitaju na stajalištu na Terazijama, Beograđanki, Slaviji kako da stignu do nove stanice, najlakše mi je uvek da im kažem da uzmu tu 31 2-3 stanice do Hrama i da pređu na 36 na tom stajalištu, nego da im objašnjavam gde da idu za trole. Svakako treba pojačati 36, sramotan je ovaj red vožnje s obzirom na novo stanje.
 
Ja uvek bacam ljude na Trole (pod uslovom da du blizu).

Imam traume za ceo život od 36, uvek me je izdala.

Screenshot_20240214_065921.jpg


Mada obično kada mi je i dolazila (često sam je hvatao sa Savskog do Franša) bila je prazna, treba nekada i iskrodinisati sa dolaskom vozova polaske autobusa, npr. baciti 2 polaska u 5 minuta nekada kada je gust železnički saobraćaj).

Sa druge strane, unutrašnji krug je debila sa kruženjem oko Galerije, bespotrebno totalno.
 
Ako znaš red vožnje 36, teško da može da te izda. Meni se to svega par puta desilo, ali to su uglavnom bila neka vanredna dešavanja u gradu (najčešće derbi, bilo na JNA bilo na Marakani) ili se pokvari vozilo.​
 
Mene stalno izdaje, pogotovo taj unutrašnji krug, na svu sreću pa ne koristim železnicu tako često sada..
Ali ide mi na nešto kada u 7 ujutru moram da trčim uz brdo do Prokopa sa koferom, jer busa nema.

Mada sama 36ca je za Prokop, isto što i 2jka za nekadašnju Glavnu i ne treba da ima neki ozbiljan takt, Prokopu su potrebne ozbiljne linije, hope so jednog dana..

O ovome pričam..
Screenshot_20240506_163227.jpg
 
Poslednja izmena:
@Jelancha
Kao što napisah, kad znaš red vožnje 36, lako se uskladiš i nema toga da čekaš po 26 minuta. Dosta ljudi se oslanja na 36 i ona nije više ono što je bila nekad. Nju treba pojačati podjednako koliko i uvesti linije sa ozbiljnim taktom i drugim delovima grada, jer jedno ne isključuje drugo, a što sam i naveo u primedbama vezano za projekat izgradnje garaže, i što uostalom ističem u svakoj zgodnoj prilici.

Što se tiče samog kruženja oko TC Galerija, sada kada postoji i 600 do Sajma, kruženje iste je besmisleno. Pretpostavljam da će kada izgrade produžetak Franše D'Eperea do okretnice kod Galerije, da 36 i 46 preusmere tuda da saobraća, odnosno da će 36 u oba kruga ići preko Galerije.

@ГЕНЕРАЛ
To što smo jedno vreme kuburili sa vozovima ne znači da sada treba da smo (pre)srećni što uopšte imamo normalne vozove i da treba sve ostalo da zanemarimo. Jeste da se preteruje u pojedinim stvarima, ali ako se zadovoljamo sa mrvicama, nikada nećemo ići napred.​
 
Običan građanin/turista ne zna red vožnje niti treba da misli o tome, osim o taktu, mada je i to upitno.

Nijedna linija u Beogradu ne može poštovati red vožnje, pogotovo ne unutrašnji krug koji kruženjem pored Galerije ima 4 dodatna semafora.
A redovno u špicu ovako izgleda saobraćajnica u BNV-u:
20230704_155701.jpg


A kada na to dodamo Nemanjinu jasno je da bilo kakav RV pada u vodu, možda tebi ispred kuće na vreme polazi bus, jer je to početna stanica, ali nekome na Slaviji nije tako.
Zato je 36ca ništa više nego Prokopovska 2jka, korisna ako je uhvatiš, ali ništa više od toga. Da postane nosilac ne može, upravo zbog svoje trase.
U Našem narodu je nepopularna vožnja autobusom do stanice, a kamoli vožnja sa 2 presedanja (bus -> bus -> voz)

Za jednog turistu sa Trga Republike je jednostavnije i sigurnije da uđe odmah u 41 i mirne glave direktno dođe do stanice bez ikakvog presedanja, može i kod pošte ući, jer tamo kao bonus prolazi i 40.
Ne razmišljate da 36 može da izbije ispred 31 kod Hrama, a to znači da će u špicu sledeća 36 doći za cca 30 minuta, to je propušten voz.
Gledam moju majku/drugaricu/devojku, ne poznaju dovoljno dobro prevoz, za njih su to španska sela presedanja, a možete da mislite kako bi to tek turisti izgledalo, a nema najave u busevima ništa, do juče nismo imali ni Google Transit..

Uostalom dokaz moje teze, jeste i uvek puna stanica trolejbusa kod Prokopa, iako je podosta udaljena od Stanične zgrade.
Ne sporim postojanje 36, ali forsiranje nje je isto kao i forsiranje 2jke dok je Glavna radila.
Oni koji su ukinuli Glavnu, trebali su da isporuče isti kvalitet prevoza iz SA i na Prokopu, u protivnom nisu ni smeli da diraju išta, nažalost ovde neke stvari prolaze kako prolaze.
Eto ni od te 3. Linije nema ništa preko Prokopa.
 
Da probam dodatno da pojasnim šta sam hteo da kažem. Kada sam rekao da je dovoljno znati red vožnje na 36 i da neće biti problema, mislio sam na to da je jedna od onih linija koja će u preko 95% slučajeva krenuti po redu vožnje, nevezano za to koliko joj vremena treba da prođe kroz BNV i Nemanjinu. Jedna od takvih linija je i linija 34. Isto ni sa linijom 600 nisam imao problema, dok sam recimo sa 38L imao par puta slučaj da se polazak uopšte ne realizuje i to je uglavnom bilo u nekim večernjim časovima, polasci sa Kosmaja, jer mi je zgodna za povratak kada sam u okolini Šumica. Na to sam mislio kada sam rekao da je pouzdana i da se možeš osloniti na nju. A to nikako nije isto kao da kažeš nekome da treba linija 36 da mu bude glavna linija za dolazak do Prokopa.

Upravo pomenuto nas dovodi do toga da forsiranje trolejbusa isto nije nešto poželjno. I 36 i trolejbusi 40 i 41 se podjednako koriste. Sad sve zavisi šta ljudima više odgovara. Kako nekome turisti u okolini Trga republike više odgovara 41, tako nekome u okolini BAS - a više odgovara 36. Vrlo često zna da se desi da ne mogu svi koji čekaju trolu da uđu u istu. Takođe dosta njih ulaze u trolejbuse i idu do Kanadske ambasade (GO Savski venac) i tamo prelaze preko puta ulice na linije koje idu ka Banovom brdu. Kada je UG "Vratimo trolu 28" radilo anketu kako da se dođe do Prokopa, veliki broj ljudi je rekao da je problem što ne postoji direktna veza Banovog brda sa Prokopom, a što potrvrđuje moja prethodna rečenica i zbog čega sam i istakao nadležnima da je potrebna jedna takva linija, kako bi se smanjio pritisak na trole zbog toga. Kao rešenje sam predložio nadležnima da se linija 51 preusmeri do Prokopa.

To što spominjem da je potrebno da se linija 36 pojača, to je iz razloga što istu redovno koristim i imam uvid u stanje na istoj. Isto tako sam spominjao i da je potrebno da se 34 pojača radnim danima jer je ogroma gužva u istoj, što je na kraju i ispunjeno. Kao i za sve drugo što sam spominjao i što spominjem, je zato što sam korisnih pomenutih linija, plus što živim pored Prokopa, pa imam svakodnevni uvid u situaciju na terenu. Dakle, bolje je imati više linija ka različitim delovima grada, nego sve svesti na dve trolejbuske linije, jer kako god da se okrene, u jednom trenutku će i one postati nepouzdane. Nepouzdane u smislu da će biti lutrija da li ćeš kod Prokopa moći da uđeš u prvu koja ti naiđe.

Na kraju krajeva, svako će koristiti ono što mu najviše odgovara da bi došao do Prokopa. A što je toga više, manji će biti pritisak na trole, trenutno kao glavne za dolazak / odlazak.​
 
Али тако ти је увек у Србији за све. Ово је одличан пример како смо ми увек најгори. Ево баш на теми Прокоп/Железница сви ми имамо 100 замерки а буквално до јуче није постојао људски воз у Србији....
Ono što sam uvek voleo kod našeg naroda je duhovitost. Do 2012. postojali međunarodni vozovi za Češku, Slovačku, Nemačku, Austriju, Švajcarsku, Italiju, Sloveniju, Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Rumuniju, Ukrajinu, Rusiju, Bugarsku, Makedoniju, Grčku i Crnu Goru, da bi danas ostala Crna gora. Do 2018. postojala je Železnička stanica Beograd. Od 2012. se vrši kadrovski genocid, zbog kojeg će ako dođe do oslobođenja, opet biti potrebno kao za vreme Kralja Milana da se uvoze strani železničari da se nadoknadi kadrovska rupa. Putnički vozni park je prepolovljen. Na pola mreže pruga 2024. nema putničkih vozova. Osim Steadler, ostala nova vozna sredstva su pola imobilisana. Ciklusi revizija (velikog opravka) se produžavaju do besvesti, sa posledičnim prevremenim raubovanjem voznog parka. Mnogo voznih sredstava upotrebljivih kao sirovina za nova vozna sredstva (skupe i retke legure, koje se koriste samo na železnici), bačeni su pod brener, i to po sniženoj ceni kao "nečisto gvožđe". Čak i van beograda se ukidaju stanice i stajališta vezani za naselja sa zamenom u njivama. Zbog smanjenja broja pružnih radnika daleko ispod tehnološkog minimuma, učestala su ispadanja iz šina (iskliznuće), često sa ispuštanjem opasnih materija...

Ali, kako po železnici albanoserbrska civilizacija nastala kao takva 2012 nije najgora u Evropi :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: dobar vic! Uzgred, pomogli Albaniji da ne bude usamljena :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Невезано баш за тему, следећи вест

Ипсада да се се у Истанбулу народ бори већ 20 година да се историјска железничка станица не затвори.
Код нас борбе осим неколико ентузијаста скоро па и да није било....
 
Kod nas bi se digla i kuka i motika da se negde uzme i krene sa preseljavanjem i rušenjem nehigijenskog naselja zbog izgradnje neke saobraćajnice koja je za opšte dobro. ;)
 
Морамо већ једном као друштво да решимо питање пресељавања БИЛО кога ако је то за опште добро, а не да се неке деде питају колико им је аутбуса довољно, или да се неко пита хоће ли живети у тој или тој улици уколико његова зграда смета, па макар била и пре рата зидана.

Држава сада као деоничар у БнВ може део квадрата да издвоји за пресељење свију чије некретнине сметају инфраструктурним пројектима. Ред је да човек добије некретенину као минимум те вредности или бољу, како би био стимулисан да се пресели.
 
Држава сада као деоничар у БнВ може део квадрата да издвоји за пресељење свију чије некретнине сметају инфраструктурним пројектима. Ред је да човек добије некретенину као минимум те вредности или бољу, како би био стимулисан да се пресели.​
Nedavno sam čuo da je onih nekoliko belih zgrada u Zvečanskoj izgrađeno u svrhu raseljenja Maleškog brda i širenja Prokopa na tu stranu, ali je u nekom trenutku odlučeno da se od toga odustane i stanovi su dati na prodaju po tržišnoj ceni.​
 
Vrh