Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nisu planirane stepenice jer je rupa na samom peronu za donji deo mehanizma već postojala i nju su do pola zatrpali kada su postavljali trake.

Takođe, zakrivljenje između dva susedna para stubova teško da je toliko veliko, a opet i nemoguće da su promašili kad su pravili projekat.

Čak i da uzmemo da postoji zakrivljenje, traka može da se napravi da prati zakrivljenje, samo je skuplje.
 
Meni lično ovi travelatori izgledaju kao neko polurešenje, poluproizvod.
Ja ne znam zašto nisu iskoristili postojeće rešenje iz pothodnika - rampe.
Zauzimaju jednako mesta, omogućavaju kretanje ljudi sa koferima i slabo pokretnih, a u poređenju sa travelatorima trošak izgradnje i održavanja im je praktično nula.
 
Можемо претпоставити да се ради о лепој уштеди за Грујана.

Јбг, ипак је добио две парцеле за чак 15 уместо тржишних 80 милиона евра.
 
Gledam na prethodnoj stranici nove slike i ne mogu da ne primetim nedostatak poznavanja srpskog jezika, gde je "Terminal hall" prevedeno kao "Stanicni hol" Siguran sam da u nasem jeziku postoje druge reci za "hol" kao sto je "sala" isl. Trebali bi da malo angazuju profesionalce po tom pitanju, no sta ocekivati od megadens politicara i inzenjera...
 
Станична дворана - исувише је помпезно. Реч за колодвор, заправо, немамо; железнички језик нам је неразвијен и настајао је крајем 19. века преузимањемк термина, углавном из хрватског. И генерално нам је језик неразвијен.

Хол сви користимо и у реду је.
 
Проблем је што су у изворном пројекту планирани ескалатори, који имају већи нагиб и самим тим су краћи. Сада је то измењено и одабрано решење са травелаторима, који су дужи таман толико да долазе између стубова на перону. А како је перон закривљен, први успева да прође између стубова, али би други ударао тачно у стуб. На горњем отвору постоји места за два или ескалатора или травелатора, проблем је доњи део односно ситуација на самом перону.
Posto lift vec postoji sto onda nisu postavljeni dvosmerni eksalatori?
 
Kapiram da si se uziveo u ulogu, ali nemoj da smaras.
 
Nisu planirane stepenice jer je rupa na samom peronu za donji deo mehanizma već postojala i nju su do pola zatrpali kada su postavljali trake.

Takođe, zakrivljenje između dva susedna para stubova teško da je toliko veliko, a opet i nemoguće da su promašili kad su pravili projekat.

Čak i da uzmemo da postoji zakrivljenje, traka može da se napravi da prati zakrivljenje, samo je skuplje.
Биле су, качен је попречни пресек станице на овој теми по тој варијанти пројекта више пута током година. Нисам при свом компу ових дана, молио бих да неко други окачи ако му је при руци. Мада, колико је варијанти пројекта било за Прокоп, не бих никоме узео за зло што их не зна све.
Углавном, изворни пројекат је уклапан тако да дужина ескалатора стане ПРЕ стубова а тачно иза улаза у потходник, у чему су фигурисали позиција стубова, улаз у потходник и горњи исек. А исечена рупа у бетону за траке је дошла касније и није била у пределу између стубова, већ пре њих. Додуше, ово варира и за сваки перон и позицију, јер је закривљење другачије, тако да је тешко ту дискутовати.

Друго - закривљење јесте стварно толико, ево приложићу и слику где се види да је горњи део скроз на десној страни отвора из ове перспективе, а да травелатор упркос томе се приближио левом стубу на такав начин да нема места за други. Уз напомену да на горњем делу у самом врху постоји места за два. Ко не верује, нек узме метар и иде да измери, као што су неки форумаши већ радили (нпр. Игор). За онај ван зграде где се излази директно на улицу не гарантујем, он је накнадно прављен, али ови у оквиру зграде имају места за два.

1713349924127.png


Треће кажеш немогуће да су промашили кад су правили пројекат. У овом случају најновијег пројекта (Грујиног) нису промашили, схватили су одмах да не могу дупли травелатори и одлучили се за једносмерно решење. Е сад што им је травелатор био толико тврд услов, уместо да одаберу ескалаторе, то не знам. А иначе живиш у Србији где је све могуће, ено рупе за лифтове су морали накнадно да секу у бетону и да их уграђују јер нису предвидели на време, и штошта још нешто.

Било како било, џабе се ми овде расправљамо, суштина је да је неко нешто врло озбиљно омануо у планирању и да ми сада плаћамо цену.

Oво решење да трака прати закривљење што си предложио би била најбоља ствар у овој ситуацији.
 
Poslednja izmena:
je l ima sile da se ikad promene ti travelatori
secam se prvi put kad sam dosao i nistq nije bilo oznaceno, pa omasim travelator pa moram gore da se penjem istim ko bu****
 
Биле су, качен је попречни пресек станице на овој теми по тој варијанти пројекта више пута током година. Нисам при свом компу ових дана, молио бих да неко други окачи ако му је при руци. Мада, колико је варијанти пројекта било за Прокоп, не бих никоме узео за зло што их не зна све.
Углавном, изворни пројекат је уклапан тако да дужина ескалатора стане ПРЕ стубова а тачно иза улаза у потходник, у чему су фигурисали позиција стубова, улаз у потходник и горњи исек. А исечена рупа у бетону за траке је дошла касније и није била у пределу између стубова, већ пре њих. Додуше, ово варира и за сваки перон и позицију, јер је закривљење другачије, тако да је тешко ту дискутовати.

Друго - закривљење јесте стварно толико, ево приложићу и слику где се види да је горњи део скроз на десној страни отвора из ове перспективе, а да травелатор упркос томе се приближио левом стубу на такав начин да нема места за други. Уз напомену да на горњем делу у самом врху постоји места за два. Ко не верује, нек узме метар и иде да измери, као што су неки форумаши већ радили (нпр. Игор). За онај ван зграде где се излази директно на улицу не гарантујем, он је накнадно прављен, али ови у оквиру зграде имају места за два.

Pogledajte prilog 195757

Треће кажеш немогуће да су промашили кад су правили пројекат. У овом случају најновијег пројекта (Грујиног) нису промашили, схватили су одмах да не могу дупли травелатори и одлучили се за једносмерно решење. Е сад што им је травелатор био толико тврд услов, уместо да одаберу ескалаторе, то не знам. А иначе живиш у Србији где је све могуће, ено рупе за лифтове су морали накнадно да секу у бетону и да их уграђују јер нису предвидели на време, и штошта још нешто.

Било како било, џабе се ми овде расправљамо, суштина је да је неко нешто врло озбиљно омануо у планирању и да ми сада плаћамо цену.

Oво решење да трака прати закривљење што си предложио би била најбоља ствар у овој ситуацији.
Pokretne trake tj travelatori su u Srbiji praktičnije rešenje, jer liftovi se vro često pokvare, traže održavanje, a travelatori čak i pokvareni mogu da imaju ulogu pešačke rampe. projekat je svakako morao na reviziju, jer ništa nije urađeno kako je prvobitno i planirano.
 
Можемо претпоставити да се ради о лепој уштеди за Грујана.

Јбг, ипак је добио две парцеле за чак 15 уместо тржишних 80 милиона евра.
Pa sto ne uze sve to za te pare da se obogatis???

I ko je "procenio" 15 i 80 mil.? Kada? Odakle? Pitam se... sto se to ranije nije zavrsilo ako je to toliko dobra zarada??? Niko nije smeo/zeleo/hteo?
 
Pa sto ne uze sve to za te pare da se obogatis???

I ko je "procenio" 15 i 80 mil.? Kada? Odakle? Pitam se... sto se to ranije nije zavrsilo ako je to toliko dobra zarada??? Niko nije smeo/zeleo/hteo?

15 miliona je Gruja sam rekao, 80 miliona sam ja procenio i to konzervativno na osnovu zvaničnih podataka o prodajama građevinskog zemljišta u zonama gde je njemu poklonjeno. Ako te baš interesuje, možeš da iskopaš u kom je postu, a svakako možeš i sam da izračunaš, svi neophodni podaci su javni.

Nije se ranije tako nešto radilo jer je još uvek postojala neka naznaka države koja bi sama mogla da završi stanicu, kao i sve ostale, za relativno male pare, eventualno ulazeći u neku koncesiju za poslovni deo. Ovaj deo što je sad urađen je najjeftinija stavka cele izgradnje koju smo mi platili da bi neko sad dobio super parcele za gradnju.

Sa druge strane, svaki ozbiljan investitor nije hteo da ulazi u tako nešto sa državom jer je svestan gde se nalazimo.
 
Oooo jesmo li dočekali konačno.🙈
Trebalo im je skoro 6 meseci da se sete Glavne železničke stanice.
Možda im je samo bilo potrebno da neko stavi na papir i preda šta je sve potrebno dodatno uraditi na stanici i oko nje. ;)

Jedna linija na ekranu. Ima li negde stanica za gradski autobuski prevoz na glavnoj železničkoj stanici samo sa jednom linijom?
Linija 600 još uvek nema ugrađen GPS sistem, 38L je bila u suprotnom smeru, a 34 verovatno još uvek nije krenuo iz Pere Velimirovića.

No, sudeći po tome što imamo ekran za ispisivanje više linija, pretpostavljam da možemo očekivati još neku liniju.
 
Станична дворана - исувише је помпезно. Реч за колодвор, заправо, немамо; железнички језик нам је неразвијен и настајао је крајем 19. века преузимањемк термина, углавном из хрватског. И генерално нам је језик неразвијен.

Хол сви користимо и у реду је.

На железници се користи термин вестибил.
 
Vrh