Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Требају нове линије. Локали из правца Вождовца, Врачара и Звездаре пре свега.
 
За почетак веза са центром, Бањицом, Трошарином, Јерковићем, Медаком. Чак то може на једну линију да стане, и то јаку. Као испомоћ, трола за Звездару која окреће на Прокопу (драгоцен вишак капацитета кад стигне воз). Остало кад се уради веза са аутопутем.
 
За почетак веза са центром, Бањицом, Трошарином, Јерковићем, Медаком. Чак то може на једну линију да стане, и то јаку. Као испомоћ, трола за Звездару која окреће на Прокопу (драгоцен вишак капацитета кад стигне воз). Остало кад се уради веза са аутопутем.
Све то могу да буду троле, још да се уради преко СМТ мрежа до Јерковића и Медака.
 
Zbog

Zbog caga mislis da je sala prikopcati ogroman broj autobusa na Glavnu zeleznicku stanicu kada vec prolaze neposredno pored nje?
Због тога што нпр. линије 17 и 18, главне које пролазе аутопутем, имају (знатно) више путника свака засебно од станице у Прокопу - дакле, имаш у европским оквирима суперпреоптерећене аутобуске линије, уз то хронично склоне застојима и спорости, и такође у европским оквирима пусту железничку станицу; и решење је, шта? Да додатно успориш и учиниш још јаднијим аутобусе, зарад станице?

Тако су генији са Саобраћајног планирали да уведу још једно кружење на и иначе "туристичкој" линији 74, да покрије и станицу Нови Београд (повеже је са Бежанијском косом). Таман да огаде живот за још понеког путника. А да се, можда, ипак уведе и нека нова линија?

Продужавати време путовања линијама које пролазе кроз хаос од сабраћаја на аутопуту зарад ове станице је садизам. То би утицало на живот 100.000 Београђана.
 
Продужавати време путовања линијама које пролазе кроз хаос од сабраћаја на аутопуту зарад ове станице је садизам. То би утицало на живот 100.000 Београђана.
Uspostavljati nove linije koje prolaze kroz haos od saobraćaja na autoputu nije nikakvo poboljšanje, niti rešenje problema povezanosti.

Što se tiče povezivanja samih železničkih stanica (svih u okviru sistema), apropo pisanja šta kojoj fali, ne fali nijednoj ništa, zato što do svake može da se dođe iz najbližih delova grada ili delova grada koji gravitiraju ka istoj. Bilo to direktno ili sa presedanjem bilo na voz, bilo na neku drugu liniju.​
 
20231017_170632.jpg


20231017_170845.jpg



20231017_170824.jpg


20231017_170819.jpg
 
Prisetio sam se jedne epizode Ciklotrona koju sam gledao kao školarac, pa sam je potražio na internetu. Prvih par minuta je o prokopu. Ko pogleda mislim da će se lepo nasmejati :)

 
Bolje bi bilo postarati se da pešačke veze od Steka i stajališta prekoputa budu što je moguće prohodnije, humanije i urednije, nego siliti 17, 18, 46, 55, 70 i što šta još da u svakom prolasku pored Prokopa skreću sa trase i voze do njega.

Autoput i linije na njemu su već osakaćene gužvama koje traju od 7 do 10 i od 14 do 19h, tako da bi dodatno siljenje i autobusa i putnika u njima da idu do Prokopa samo dodatno pogoršalo situaciju. Pritom su i podvožnjaci, prilazi, krivine i raskrsnice oko Steka, Hitne pomoći i BIPa previše male i nezgodne za autobuse, pogotovu zglobne.

Verujem da u svetu postoje linije koje i to rade, mada ja sam takve do sad video jedino na Malti. I mogu da kažem da su im zato i saobraćaj i javni prevoz katastrofalni. U toku vožnje jednom istom linijom na jednom istom pravcu, nekada se prođe i po 3 puta pored iste lokacije. To nije normalno.

Naravno, sve bi ovo bilo lakše da se o tim problemima razmišljalo i u prošlom veku, na vreme, i da postoji još neka pasarela bliža Prokopu od one u Gučevskoj. Pa lepo na onoj livadici pored stajališta podno Tiršove 2 se napravi pristup pasareli, sa sve liftovima ili još bolje - ekslatorima i rampama za kolica i invalide, i onda preko pasarele krov ili pak i puno zatvaranje, pa onda pasarela vodi lagano na gore sve do stanice. Ljudi unutra zaštićeni od padavina i vetra, toplo, ravno, lagano i udobno na gore do stanice. Svakako bolje nego ova favela i poludovršena rešenja i poludovršene saobraćajnice bez trotoara na severnoj strani. Čak ako bi se uradio veći projekat, ta pasarela bi mogla da vodi i u KCS možda. Ako ne direktno, onda blago vijugavim putem pored Ortopedije. Ali dobro... ja ionako kažem da se ovde već vekovima skoro sve radi naopako, pa što bi onda i to sa Prokopom bilo drukčije...
 
Poslednja izmena:
Prokop je u ovom trenutku sa ostatkom grada vezan samo sa dve autobuske linije. Svaka dodatna autobuska veza ite kako bi doprinela boljom povezanoscu do dugotrajnog resenja ovog problema. Autoputem pored novobeograsdskih linija saobracaju i autobusi sa Banovog Brda, kao i sa stare Zeleznicke stanice, a to je vec znacajan broj putnika. Kako ce se tehnicki povezati, Shutle Busom, travelatorom ili uredjenim pesackim koridorom stvar je oko koje se moze diskutovati.


Jedan konkretan primer kako je to u Berlinu reseno. U pitanju je autobuska linije M46 - veza sa Südkreuz zeleznickom stanicom. Ovakvih primera ima vise:

Pogledajte prilog 176866
Које то линије са Бановог брда саобраћају ауто-путем поред Прокопа?
Као што је већ речено, Баново брдо је повезано са станицом Нови Београд директно трамвајем (који има потпуно независну трасу, осим у Пожешкој) и аутобусом на 350-400 метара од станице. Свакако бољи избор од проласка кроз гужву на Мостару, на скретању од Сајма ка Аутокоманди.

Боље усмерити пажњу на источни део град. За почетак појачати 38Л ако има возила и преусмерити је тако да и од Прокопа иде Устаничком. Може и 46 до Прокопа уколико и даље стаје на Мостару, али то би било превише кружења по самој петљи.

Не можеш узимати Берлин као пример. Они имају метро и градско-приградску железницу, аутобуси су само допуна шинским системима. Нама су метро аутобуске линије попут 17 и 18.
 
Зашто на згради само онако помало стидљиво изнад главног улаза пише Београд Центар? Београд Центар шта? Тржни центар? Зар не би требало, као углавном на свим другим железничким станицама са "цивилне стране" да пише Железничка станица Београд Центар? Притом на свим рендерима је назив станице писао на много вишем и видљивијем месту на брисолеју, већим словима. Ово је естетски баш онако безвезно, нарочито имајући несиметричан изглед фасаде.
 
Које то линије са Бановог брда саобраћају ауто-путем поред Прокопа?
Као што је већ речено, Баново брдо је повезано са станицом Нови Београд директно трамвајем (који има потпуно независну трасу, осим у Пожешкој) и аутобусом на 350-400 метара од станице. Свакако бољи избор од проласка кроз гужву на Мостару, на скретању од Сајма ка Аутокоманди.

Боље усмерити пажњу на источни део град. За почетак појачати 38Л ако има возила и преусмерити је тако да и од Прокопа иде Устаничком. Може и 46 до Прокопа уколико и даље стаје на Мостару, али то би било превише кружења по самој петљи.

Не можеш узимати Берлин као пример. Они имају метро и градско-приградску железницу, аутобуси су само допуна шинским системима. Нама су метро аутобуске линије попут 17 и 18.
Čitajući komentare, gotovo svaki put kada se pomene pojačanje Prokopa, završi se time da je, karikiram, najbolje i najlogičnije povezati isti SNS metro linijom 4, čime će se se rešiti svi problemi loše povezanosti. Ovo naravno pišem generalno, kao sublimaciju.​
 
Nešto razmišljam, kad već postoje (lažne) brige oko buke od nadvožnjaka u nastavku Deligradske, zašto se ne bi uradio tunel kroz klinički centar. Nešto ovako (crveno-tunel, plavo-nadzemno):
Screenshot_20231018_034246_Maps.jpg

Ovakav tunel sa račvanjem bi bio prilično jeftin jer sve može u plitkom iskopu, bez bilo kakve eksproprijacije jer ide ispod postojećih ulica. Takođe, pošto bi nadvožnjak iznad autoputa bio niži, time bi bio i kraći i jeftiniji. Još jedna prednost je što je račvanje daleko pre Bulevara Oslobođenja i Slavije, dolazilo bi boljeg raspoređivanja opterećenja, jer bi vozači videli zastoj i mogli da se prebace na drugi izlaz.
 
... ili recimo tunel o kome sam onoliko pisao prošle godine ... kroz koji ide pokretna traka ... tunel koji počinje tačno od autobuske stanice na autu putu a završava bukvalno na samom peronu. Bolju vezu je teško zamisliti, a ova već postoji.

Jeste da je u jednom svom delu prilično uzak, i da mu treba izolacija od vlage i još ponešto, ali uzevši u obzir koliko linija prolazi auto putem to se isplati.

img_7918r-jpg.128353


img_7919r-jpg.128354


img_7819-jpg.127879


img_7820-jpg.127880


274562486_364509481936479_2147321974479052932_n-jpg.128489


274557574_699621557866276_5325631052745704696_n-jpg.128488


274528389_268954501915208_2473485838723291457_n-jpg.128487


274476381_986635378629881_2968712265779618889_n-jpg.128486


274464618_212832911018063_2740624964459179506_n-jpg.128485


274359348_449971716738892_2867568549271106756_n-jpg.128484


img_7806-jpg.127885
 
Искрено на све тунеле можемо да заборавимо у самом старту. Треба реализовати стари постојећи план. Бука је лош изговор, већи проблем за функционисање КЦС су гужве због тога што су све улице уске и што нема довољно паркинга.
 
Нису способни ни 2-3 линије ГСП са нормалним тактом да доведу пред Прокоп, а прича се о неким тунелима. @Zuma, на тај тунел заборави након завршетка плоче. Морао би да руши део плоче да би се сад дошло до њега.
 
Juče je predsednik opštine Zemun, u predizbornoj kampanji obilazeći novo vojno-pandursko naselje na Novoj Galenici, spomenuo da je plan da se okretnica 17,18, 84 i 612 izmesti u ovo naselje i spomenuo neku novu liniju sa te okretnice najverovatnije do Prokopa autoputem, ali ga ja masa tu prekinula sa milion drugih pitanja i problema.
 
Vrh