Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

20231018_120014.jpg
20231018_120343.jpg
20231018_120639.jpg

Pere se šminka se ludilo
 
Нису способни ни 2-3 линије ГСП са нормалним тактом да доведу пред Прокоп, а прича се о неким тунелима. @Zuma, на тај тунел заборави након завршетка плоче. Морао би да руши део плоче да би се сад дошло до њега.

Prethodno sam išao da proverim kakvo je trenutno stanje. Pristup tunelu je i dalje slobodan. Svuda su šipovi sem tu. A ako su desni stubovi i noseća greda na sledećoj slici granica nastavka prvog perona (ili su "tehnička saobraćajnica"? Ima li neko novi plan donjeg nivoa, posle promena?), onda levo od te linije i dalje ima dovoljno mesta za vrlo kratku kosu rampu pod 90 stepeni, za prilaz peronu. Visinska razlika je mala. A u najgorem slučaju se može srušiti ova neugledna prizemnica iznad samog ulaza u tunel. To je uostalom verovatno i pitanje statičke bezbednosti puta i te zgrade. Odmah ispod njih je rupa koja nema betonske noseće zidove već svod od cigle. Bilo koji jači zemljotres, a naročito zemljotres posle stalnih vibracija vozova koji će prolaziti na svega par metara od njenih nepostojećih fundamenata, i sve zajedno ode u rupu. I put i zgrada i ljudi. Dakle verovatno ima mesta za prilaz i bez njenog rušenja, ali je to možda ionako potrebno.

IMG_1978.JPG


Zgrada je bukvalno sagrađena na samom svodu tunela koji je samo luk od cigli.

img_7918r-jpg.128353


IMG_1979.JPG


Ovde se još uvek vidi deo cigli tunelskog svoda.

IMG_1980.JPG
 
Naš Solecar je govorio juče za TV Nova S o lošoj povezanosti Prokopa javnim prevozom kao i peticiji povežimo Prokop udruženja "Naša mesna zajednica".
Inače, mislim da svima postaje jasno ono što smo oduvek govorili, a to je da Prokop bez prve linije metroa, trolejbusa i autobusa neće biti atraktivan putnicima te neće biti u punoj funkciji.

 
Poslednja izmena:
Naš Solecar je govorio juče za TV Nova S o lošoj povezanosti Prokopa javnim prevozom kao i peticiji povežimo Prokop udruženja "Naša mesna zajednica".
Inače, mislim da svima postaje jasno ono što smo oduvek govorili, a to je da Prokop bez prve linije metroa, trolejbusa i autobusa neće biti atraktivan putnicima te neće biti u punoj funkciji.


To je sasvim jasno. Metro i razne pomoćne linije javnog saobraćaja moraju da prolaze kroz centralnu železničku stanicu. Tako je u celom svetu pa je jasno da mora i kod nas.

Problem je međutim šta dok se to ne desi? Znamo kojim se tempom to inače dešava, a sada imamo i sasvim nov momenat. Expo 2027. počinje za svega tri i po godine (15. Maj - 15. Avgust). A to znači da SVE za Ekspo MORA biti spremno do tada. To su ogromni radovi i ogromni troškovi. Meni zato izgleda da će sve druge veće investicije koje nisu u poodmaklom stadijumu radova, ili nisu zaista neophodne odmah, biti prekinute i odložene za neodređenu budućnost. Planirana i započeta 1. linija metroa će se možda relativno brzo uraditi od Makiša do centra grada, i to će biti kraj za duže vreme. Već i samo taj deo povećava vrednost zemljišta u Beogradu na Vodi i na probalju Save uzvodno, do Ade Ciganlije, kao i u Makišu, a to je ono što im je za sada važno. Zato će se to naći para i radnika. Ali ostalo ...

Dakle ili da se trasa te 1. linije odmah izmeni, ili odmah treba praviti niz drugih veza sa Prokopom, pošto će metro veza tu stići ko zna kad.
 
Naš Solecar je govorio juče za TV Nova S o lošoj povezanosti Prokopa javnim prevozom kao i peticiji povežimo Prokop udruženja "Naša mesna zajednica".
Inače, mislim da svima postaje jasno ono što smo oduvek govorili, a to je da Prokop bez prve linije metroa, trolejbusa i autobusa neće biti atraktivan putnicima te neće biti u punoj funkciji.

Češće je na TV-u od Vučića...
 
Zadnji put sam bio u Beogradu kad je još bila u funkcija stara stanica Beograd glavna.
Zanima me pješačka ruta do centra iz prokupa.

Da li je ovo izvedivo. Jer vidim tu neki autoput i petlju i nisam sigura. Inaće na prokupu sam samo bio sa Beovozom ili autom.

Snimka zaslona 2023-10-18 180443.png
 
Zadnji put sam bio u Beogradu kad je još bila u funkcija stara stanica Beograd glavna.
Zanima me pješačka ruta do centra iz prokupa.

Da li je ovo izvedivo. Jer vidim tu neki autoput i petlju i nisam sigura. Inaće na prokupu sam samo bio sa Beovozom ili autom.

Pogledajte prilog 176972
Jeste izvodljivo, postoji pešački deo na nadvožnjaku iznad autoputa, do kog se dolazi kroz mali podzemni prolaz (vidi se i na mapi, i uživo). Ne mogu da kažem da mi je omiljena pešačka ruta, ali jeste sasvim izvodljivo. Ali i jeste duži put, pogotovo u smeri ka centru, jer je uzbrdo
 
Прво узбрдо од станичне плоче до булевара горе, па код петље два подземна пролаза, значи два пењања и два силажења степеницама, и после узбрдица у Кнеза Милоша. Мислим да није баш згодно са кофером.
 
Нажалост има, ако се иде на Делиградску, прво се низбрдо спушта до аутопута, па степеништем на пасарелу, па узбрдо Делиградском негде до руске амбасаде. После је ок. Може то и даље, да се иде на Трг ослобођења, па на аутокоманду, па узбрдо код Франша, и узбрдо до храма, после је ок.
 
Da li je ova duža istočna ruta od 50min preko Slavije možda bolja? Da li tu ima penjanja i spuštanja?
Ova ruta koju ti je google maps kao prvu izbacio ti je najbolja. Odnosno najmanje loša od svih ponuđenih 😁 Jeste da moraš da se pentraš oko prolaza nadvožnjaka nad auto putem ali uspon je prihvatljiv.
 
Нажалост има, ако се иде на Делиградску, прво се низбрдо спушта до аутопута, па степеништем на пасарелу, па узбрдо Делиградском негде до руске амбасаде. После је ок. Може то и даље, да се иде на Трг ослобођења, па на аутокоманду, па узбрдо код Франша, и узбрдо до храма, после је ок.
Da li je to onda ta naj bezbolnija ruta što se tiće penjanja i spuštanja?

Snimka zaslona 2023-10-18 190441.png
 
Najbezbolnija varijanta je da se popnes od prokopa po prvobitnom planu, na stanici sacekas trolu 40 ili 41 (idu prilicno cesto), izadjes na drugoj stanici u kneza milosa i dalje nastavis put peske. Ne gubis mnogo ako vec zelis da vidis grad peske a stedis sebe dosta muke. Sve drugo je bas maltretiranje.
 
Poslednja izmena:
IŽS neće ni perone oprati...
Takođe su stavili male displeje.
A da ne pričamo o zilijardu grešaka po celoj Srbiji, od liftova na novoj pruzi do nesposobnosti da se popravi signalizacija na nekim pravcima, do laganih vožnji koji traju i traju...
Smejurija od firme, ako neko bitan čita ovo, dajte ljudi uozbilijte se.
 
Vrh