Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Razmišljao sam o toj trasi uz auto put, ali je previše komplikovano i skupo.

Prvo treba praviti most preko podvožnjaka za Hitnu pomoć, pa onda treba nešto uraditi sa odvajanjem za Oblakovsku, pa nekako zaobići benzinsku pumpu i njene pristupne puteve, pa onda ili uz sam autoput (gde nema mesta), ili po Oblakovskoj (koja je previše uska za dva koloseka), i na kraju treba savladati visinsku razliku i popeti se sa nivoa Oblakovske na nivo pruge na Autokomandi. A to zahteva adaptaciju petlje i vrlo skupu pristupnu rampu. Za koju pored sveg toga još i nema puno mesta.

To je previše problema i nije realno. Ovo što sam gore nacrtao je optimum. I po minimalnoj složenosti i obimu posla, i po ceni, i po preformansama.
 
Razmišljao sam o toj trasi uz auto put, ali je previše komplikovano i skupo.

Prvo treba praviti most preko podvožnjaka za Hitnu pomoć, pa onda treba nešto uraditi sa odvajanjem za Oblakovsku, pa nekako zaobići benzinsku pumpu i njene pristupne puteve, pa onda ili uz sam autoput (gde nema mesta), ili po Oblakovskoj (koja je previše uska za dva koloseka), i na kraju treba savladati visinsku razliku i popeti se sa nivoa Oblakovske na nivo pruge na Autokomandi. A to zahteva adaptaciju petlje i vrlo skupu pristupnu rampu. Za koju pored sveg toga još i nema puno mesta.

To je previše problema i nije realno. Ovo što sam gore nacrtao je optimum. I po minimalnoj složenosti i obimu posla, i po ceni, i po preformansama.
Ипак је лакше ићи постојећим саобраћајницама. У овом случају Кнеза Милоша-Војводе Путника.
 
Razmišljao sam o toj trasi uz auto put, ali je previše komplikovano i skupo.

Prvo treba praviti most preko podvožnjaka za Hitnu pomoć, pa onda treba nešto uraditi sa odvajanjem za Oblakovsku, pa nekako zaobići benzinsku pumpu i njene pristupne puteve, pa onda ili uz sam autoput (gde nema mesta), ili po Oblakovskoj (koja je previše uska za dva koloseka), i na kraju treba savladati visinsku razliku i popeti se sa nivoa Oblakovske na nivo pruge na Autokomandi. A to zahteva adaptaciju petlje i vrlo skupu pristupnu rampu. Za koju pored sveg toga još i nema puno mesta.

To je previše problema i nije realno. Ovo što sam gore nacrtao je optimum. I po minimalnoj složenosti i obimu posla, i po ceni, i po preformansama.
Problemi Beograda da bi se suštinski rešili, zahtevaju skupa rešenja. pogotovo sa te strane Save. Više ne pomažu jeftina ili isplativa, veš suštinska i skupa.
 
Ипак је лакше ићи постојећим саобраћајницама. У овом случају Кнеза Милоша-Војводе Путника.

Jeste lakše, ali se tada ne dobija puno. Već postoje tramvajske trase po pravcu sever-jug, pa bi se tako uz dve postojeće samo dodala treća. A i dalje ne postoji ni jedna po pravcu istok-zapad, tj paralelno auto putu a izvan zagušenog centra. Ne može ovoliki grad da ima samo jednu jedinu ozbiljnu i dužu trasu po tom pravcu, tj sam auto put. Ova tramvajska veza preko Prokopa spaja Autokomandu i Mostar, pa bar delimično pomaže i u tom pogledu. Usput bi se to dopalo i VIP osobama oko Muzeja Jugoslavije, Kuće cveća i Dedinja, pa bi i oni malo pogurali stvar :)

mapa-tramvajskih-linija-sa-vezom-mostara-i-autokomande-jpg.175804
 
Poslednja izmena:
Problemi Beograda da bi se suštinski rešili, zahtevaju skupa rešenja. pogotovo sa te strane Save. Više ne pomažu jeftina ili isplativa, veš suštinska i skupa.

Ta skupa rešenja su metro. Zato ne treba zaboraviti potpisati peticiju. Ovde pričamo samo o sekundarnoj mreži javnog saobraćaja koja treba da bude polu-lokalna ispomoć metrou, a ne da ga zameni (ili tačnije, tramvaj služi kao primarna mreža samo dok se metro ne napravi, što nažalost može potrajati, a posle postaje deo sekundarne mreže). Međutim zbog toga se ne isplati trošiti baš isuviše velike pare na tu sekundarnu mrežu. Ovo što sam predložio je u pogledu para i kompleksnosti skromno, a ipak bi pomoglo i pre i posle pravljenja metroa.
 
To je ваљда привремено док не ураде пероне и колосека испод новог дела плоче.
 
Колико се сећам 36 је пре неких 17,18 година ишао Кнеза Милоша, па поред Скупштине и Дома омладине излазио на Трг Републике, онда низ Француску и преко Луке до Дунав станице или Темпа.
36 Трг - Лука - Темпо - Дунав станица спојен са 44 Адмирала Гепрата Сењак у 44.
 
Postoji još jedan retko spominjani problem ako se za dolazak na železničku stanicu koristi, ne samo autobus 36, nego bilo koji autobus. Ili automobil. Ustvari, bilo koje vozilo koje ide po istim saobraćajnim trakama koje koriste i sva ostala vozila. A to je nepredvidljivost vremena koje vam je potrebno da bi tamo stigli. Čitav centar grada je zagušen maltene stalno. I da bi stvar bila još gora, stepen tog zagušenja varira na prilično nepredvidljiv način. Kratak put od Prokopa do prve autobuske stanice u Kneza Miloša, koji nekad traje 2 minuta, može da traje 20 minuta. Ili pola sata. Ili još više. Pošto je veoma važno da ne propustite voz, to znači da putnici moraju da planiraju vreme u skladu sa najgorim slučajem. Da bi stvar bila još teža, to je i stanica za Beovoz, a ne samo za međugradski železnički saobraćaj. Dakle deo gradskog saobraćaja koji bi desetine hiljada ljudi morale da koriste svaki dan. Pa imamo apsurd da dobijamo železničku stanicu u kojoj je zbog loše povezanosti nužno da maltene svi dolaze jedan sat ranije, za svaki slučaj. Pošto cena propuštanja voza može biti ogromna. Pa ako i nije velika, postaje velika ako kasnite često. To potpuno onemogućuje čak i dnevno planiranje vremena. Ukupni gubici u vrednosti tako izgubljenog vremena su basnoslovni, daleko veći od cene rešenja problema dobre dostupnosti železničke stanice za predvidljivo vreme. Za minimalnu zaradu po času iz decembra 2023., u Srbiji, ne u Beogradu (230 din neto), ako kasni 100.000 ljudi samo jedan sat, to je potencijalni gubitak vrednosti od 200.000 evra. Dakle taj broj toliko izgubi svaki sat. A grad ima 2 miliona ljudi, koji u proseku zarađuju više, dok je broj zbog saobraćaja izgubljenih časova teško i zamisliti. Sad svaki taj čas pomnožite sa 200.000 evra. Šta se dobija? Ispada da je maltene svako rešenje predvidljive (i poželjno brže) dostupnosti železničke stanice - a zbog Beovoza i centralnog čvorišta javnog gradskog saobraćaja - ustvari jeftino.

Dakle, NUŽNO je da do gradske železničke stanice pre svega dolaze ona vozila javnog gradskog saobraćaja koja idu po samo za njih odvojenim trasama, tako da manje zavise od zagušenja na ulicama. A to znači ili metro ili tramvaj. Zaboravite na autobuse. To može biti ispomoć, ali glavni prevoz, nešto što prevozi 80% putnika, mora biti ili metro ili tramvaj.
 
Poslednja izmena:
Ja dolazim beovozom na Prokop. Ili pešaka preko kliničkog i taj problem mi je sasvim jasan

36ica mi kod hrama, al rađe biram beovoz /peške jer tad mogu sve da sračunam.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Kad smo kod mraka, deluje mi da jačina svetla nije dovoljna tj da fali još svetlosnih izvora osim ove dve grupe.
 
 
Kad smo kod mraka, deluje mi da jačina svetla nije dovoljna tj da fali još svetlosnih izvora osim ove dve grupe.
Ako misliš na unutrašnjost čini ti se, po meni je čak i presvetlo. Na primer u Roterdamu je dosta mračnije pa odaje utisak ulice koju osvetljavaji lokali i ulična rasveta.
83DC1334-EE37-4DEB-A213-EA461E8A771D.jpeg
 
Vrh