Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

A sta je ovo jbt?!
Да, ваздух, али кондициониран, тј загрејан или охлађен у зависности од доба године. Овај изглед је изнуђен архитектуорм јер је простор огромоанм плавон прозрачан, и нема где да се ставе склаичне решетке. Овако оне стоје, и дувају простор. Врло класично решење. Среће се скоро свуда где је слична архитектура. А то што их има много, вероватно је разлог што нема другог места. то је једино место где може да изађе.
 
Aj nemojte braniti neodbranjivo da ne kazem botovati, cuj ne moze drugi oblik, resetka, maska i sl. Izgledaju ko kanalizacione cevi, uklapaju se samo sa tarabicom na fasadi, nosacima travelatora i onim olucima na peronima. Seljacko-fuserajski
 
Poslednja izmena:
Javi ovima iz Katara da promene oblik i zakone termodinamike.

74uauugy6hr81.jpg
 
Jel da trazimo gde sve nisu takvi ili da budemo srecni jer su i na tim mestima takvi tj. sto kod nas nisu jos gori?
 
Ovima što se ne dopadaju prostorne čelične konstrukcije savetujem da ne priđu ni blizu EXPO2027. Knjiški se rade ovakvi tipovi konstrukcija za te namene, masa je razloga zašto, ali svejedno.

To što bih ja voleo da prokop izgleda više kao Myzeil u Frankfurtu, a ne kao klotara sa navučenom kapom, to je drugo, pričam o tipovima konstrukcija.

Kad sam se već uhvatio expa, imaju bukvalno koliko god žele prostora, i mogu maksimalno da budu kreativni. Očekujem dve grupe, jedna trajna i druga privremena, samo za EXPO, jer nam ne treba toliki prostor za sajam inače. Prva grupa da bude malo iskurčeno, da bude stvarno ekstra, druga malo da se prištedi je*******iga. Na primer jedna hala bi mogla da bude dvopojasna sedlasta krovna konstrukcija, sa nagnutim lukovima, kao simbolika šajkače, srpske narodne kape, jer tako izgleda iz daljine.

Nećemo očekivati ni da bude ko Šangi aerodrom u Singapuru, ali pričam u kontekstu da je izvodljivo sve što padne čoveku na pamet.
 
Jel da trazimo gde sve nisu takvi ili da budemo srecni jer su i na tim mestima takvi tj. sto kod nas nisu jos gori?

Да. Зато што су свуда такви а оних 2,5% који нису који су скројени ка пројекту су статистичка грешка.

Зашто те не нервира округла црна гума на аутомобилу?
 
Pogledajte prilog 174345
Pored toga kako su ugrađeni,čini mi se da nisu iste boje kao oni sa 3d prikaza.
Pogledajte prilog 174347
Pogledajte prilog 174348
Da toliko moćno izgleda na prilazima (Altina, Sebeš, Kijevo) bila bi ovo svetska metropola. Železnički prilazi su pogotovo ponižavajući zahvaljujući nepostojanju krštenih gradskih železnica kao pravih magneta za prevozno orijentisane projekte. Oko čvora su više nicala bespravna i nehigijenska naselja nego planska. :(

Btw. da osveže solitere i lamele u Stjepana Filipovića nekom reprezentativnom fasadom a ne demitom bilo bi još lepše. :)

Izvor: Beobuild.rs

Završni radovi na Prokopu
zeleznicka-stanica-prokop-260923-33bb.jpg

Izgradnja stanične zgrade na Prokopu privodi se kraju, a njeno otvaranje očekuje se u drugoj polovini oktobra, tačnije 20. oktobra ili na Dan oslobođenja u Drugom svetskom ratu. Radovi su se preselili u unutrašnjost objekta, gde se izvode završni gipsarski i radovi na podnim oblogama, a budući korisnici lokala polako pripremaju svoje prostore za planirano otvaranje. Stanična zgrada ima ukupno 5600 kvadrata, uključujući i prateći komercijalni prostor za maloprodajne i uslužne lokale.

Celu vest kao i veliku foto reportažu možete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/završni-radovi-na-prokopu-p3137.html
zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-06.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-09.jpg

zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-17.jpg


zeleznicka-stanica-prokop-beograd-centar-260923-18.jpg

Celu vest kao i veliku foto reportažu možete videti u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/završni-radovi-na-prokopu-p3137.html
Tek se sada da primetiti nesrazmeran odnos zapremine prostora blagajne i perona. Koliko blagajna "diše" toliko klaustrofobični peroni "guše".

Dok je u Berlinu mezanin u kombinaciji sa proporcionalno vitkijim stubovima kružnog preseka značajno otvorio prostor:
1280px-Hauptbahnhof_berlin_tief_1.jpg


U Beogradu je značajno pomogla iluzija svetlijeg kolorita, ali daleko je to od prostranog peronskog dela stanice budući da je uživo još tesnije, posebno kada ima vozova i putnika:
1280px-Prokop_4_Belgrade_centre_railway_station.jpg


Ne znam zašto se potenciralo toliko na teškim betonskim konstrukcijama na ploči kada je sarkofag lako mogao biti izbegnut izgradnjom bukvalno miliona kvadrata oko perona? Kao da nije bilo dovoljno mesta. U Osaki su 30-spratni hotel i mol oko (ne iznad) stanice, pa je osećaj prostora spektakularan i pored krova:

Poražavajuća je činjenica da je samo ta jedna polazna tačka izazvala sramotu 20. i 21. veka u vidu nestrpljivog iščekivanja zatvaranja onakve stanice (i sa njom sakaćenja ogromnog potencijala za javni prevoz) sa ciljem čekanja voza u šumi debelih stubova nalik autobuskim/tramvajskim stajalištima ispod neke automobilske petlje (Mostar i Radnička npr.). Mislim da je upravo zbog toga ceo ovaj Skadar na Bojani daleko najprecenjeniji projekat u novijoj istoriji zemlje.

Neki saobraćajni stručnjaci ne vide ni funkcionalnu vrednost tako pozicioniranog objekta, bez ulaženja u arhitekturu, a najgore od svega jeste što je gorenavedeno moglo biti podignuto i bilo gde duž trase u Novom Beogradu. Da je kojim slučajem u međuvremenu stanica Novi Beograd na taj način realizovana kao jedinstveni centralni saobraćajni terminal sa pripojenom autobuskom stanicom od Prokopa bi se sigurno odustalo pa priča o izostavljanju stanice u prvoj fazi metroa ne bi ni bila aktuelna. Čak bi ostala i topčiderska pruga (koja bi nesumnjivo bila duplirana preko Save), a duplikacija dedinjskih tunela na taj način izbegnuta.

Bolje je ovo nego što je bilo, međutim plaćena je previsoka cena.
 
U Berlinu je zato sto su tuneli buseni ispod reke Spree. Sam iskop je bio nekih 23-25 m. Barcelona Sagrera koja jos nije zavrsena je pravi horor za ono sto imamo na Prokopu.
7b1cf893d1a283f10aa6082b4a975dbb28078837.jpeg
 
Нови жел. чвор са прокопом као круном бесмисла је у свом идејном зачетку, преко реализације па до овог сад крпљења једна потпуна друштвена, економска, урбанистичка и саобраћајна катастрофа која је овај у смислу транспорта и правца развоја вратила у 1883. годину.

Ми смо у сфрј имали инжењере али планери су исти ретарди као и данас уз отежавајућу околност илузија око титоизма, социјализма и самоуправљања.
 
Ako ste se u pedesetoj godini izgradnje, a sedamnaestoj godini postojanja ove forumske teme najzad isplakali što Prokop postoji, da se vratimo samoj diskusiji.
Naravno da će neko kome je bliži NBG, ako mu odgovara ta stanica, ići tamo. Isto kao što će neko, kome je bliža Rakovica, ići u Rakovicu.
 
Ali tako nije bilo sa starom stanicom na Savskom trgu. Tada su svi išli na nju, bez obzira što su ispred nosa imali drugu železničku stanicu ili išli do fizički najbliže. :D
 
Nisu mi jasni jedni te isti postovi-1856 puta smo već pročitali kako lokacija Prokopa ne valja, kako nema prevoza do njega, kako nikome ne odgovara da ga koristi..Koja je poenta toga? Da li ti što ponavljaju jedno isto iz stranice u stranicu misle da je ikome više zanimljivo da to čita?

Prokop je tu, završava se, tako je kako je. Racionalizujte to više i krenite dalje, u nekom konstruktivnom smeru.. Pisanjem kako nešto može da se poboljša, a ne samo kuknjava i lelekanje kako ništa ne valja..
 
Vrh