Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Čak je napomenuto da boja i kvalitet izabrane keramike moraju biti odobreni od strane autora projekta. 😁
 
Gde li nestade lamperija na plafonu... kopija zg aerodroma.
 
Или још боље - Београд да се укине као аутобуско чвориште. Да имамо развијен железнички саобраћај не би ни имали потребу за међуградским аутобуским станицама / стајалиштима у Београду, барем не у тој размери. Аутобуси искључиво као превозно средство од регионалних железничких станица које постају хабови до места која немају железницу. Нпр, нема аутобуса Београд - Блаце него брзи воз Земун - Нови Београд - Београд Центар - Раковица - Крушевац + аутобус од железничке у Крушевцу до Блаца. Тако је бар у развијеном делу земаљске кугле.
 
Имали бисмо потребу, аутобуске станице увелико су изградили и градови који их нису имали (нпр. Париз). И тамо где је међуградски аутобуски саобраћај био забрањен (Немачка), више није.
 
Poslednja izmena:
Имали бисмо потребу, аутобуске станице увелико су изградили и градови који их нису имали (нпр. Париз). И тамо где је међуградски аутобуски саобраћај био забрањен (Немачка), више није.

Рекох, не у тој мери. Узми рецимо правац из Београда ка Нишу, Крагујевцу, Краљеву, Крушевцу итд. Када би тај правац био железнички развијен, пруга до Ниша за 160-200 км/ч, кракови ка Крагујевцу, Краљеву, Крушевцу, Пироту, Лесковцу, Врању итд. за 100-120 км/ч, огромна већина путника би са аутобуса прешла на воз и оптерећење аутобуског "бангладеша" на Аутокоманди би вишеструко спласло, а самим тим и оптерећење главне аутобуске станице, била она у Савамали или на Новом Београду. Мислим да би се чак и оптерећење на аутопутеве смањило, јер би многи путовање сопственим возилом или коришћење апликација за дељење превоза заменили возом.
 
А, па добро, нормално да би било мање. Мада, од те железнице за 160-200 км/х аутобус је по Европи у принципу јефтинији.
 
А, па добро, нормално да би било мање. Мада, од те железнице за 160-200 км/х аутобус је по Европи у принципу јефтинији.

У Европи. У Србији је воз 160-200 км/ч јефтинији или једнак цени аутобуске карте (БГ-НС) и мислим да ће тако и остати.

Уосталом, неупоредиво је. Аутобус је у Европи настао као low cost алтернатива возу, али и даље није ни приближно масован као железнички превоз. Чак су се појавили и low cost возови. Код нас се аутобуски саобраћај развио развијањем путне мреже и пропадањем железнице и увек је био скупљи од воза.

Наша садашња ситуација више личи на Турску, само у мањим размерама, која има изузетно развијен аутобуски превоз, који је скупљи од железничког који је слабо географски развијен, углавном спорији, али се полако граде брзе пруге. Цена карте Истанбул - Анкара за воз који иде 250 км/ч је једнака или јефтинија цени карте од аутобуса Истанбул - Анкара. Врло индикативна паралела са Београд - Нови Сад.
 
Олигополизован је аутобуски превоз у Србији, и то на комичан начин, да није, био би и доста јефтинији. Србија није ни имала озбиљну (или никакву) железницу ка многим деловима земље, зато се и развијао друмски саобраћај. Ја сам "за", али први не верујем да ћемо из Београда за Чачак и Милановац имати воз. А то су важна места.
 
Ја сам "за", али први не верујем да ћемо из Београда за Чачак и Милановац имати воз

Намерно нисам помињао Чачак и Горњи Милановац, јер се у том правцу не иде преко Аутокоманде и не гравитирају прузи БГ-НИ. Више сам писао у контексту ослобађања Аутокоманде од међуградских аутобуса.
 
20230508_150309.jpg


20230508_150320.jpg
 
Skida se skela, postavljau se ramovi za liftove, poceli su da slažu slojeve poda. Radovi su stvarno dobro koordinisani i ispanirani zato sve ovako brzo ide. Svemu tome doprineo je bim dodatak srpske pameti Bexel-manager. Kad završe sve ovo trebaće jedno dobro čišćenje sonom kiselinom podova i zidova, svida su žute fleke od kišnice, na nekim mestima i dalje lije.
D5084FF5-79FF-463E-A998-CCE11D68C2E6.jpeg
C011BCD4-E33A-45F4-8107-36F079CCF5F4.jpeg
586C7D81-28A3-4B20-9C55-92AFEBD712DE.jpeg
D2F4A83D-2ADE-46BC-8312-6F07C60CE372.jpeg
3BED9CC7-7499-43BD-8580-A39D829E5FCD.jpeg
A85B97D6-1F2C-49C6-ABE6-F9B3F30C5700.jpeg
D4BB1D7D-3BFC-4D30-B700-229D22AA5DC5.jpeg
A10A536A-2841-460E-9D1E-FF281C66426D.jpeg
5B835AC7-2549-44E0-9BF9-73C229D28DAF.jpeg
036BCC28-6BF7-497B-9FD4-B8B093AD0FBC.jpeg
E1734660-69A7-4FA1-89D4-AD7BFF1D792B.jpeg
8C514788-9646-4445-BD47-39743155340D.jpeg
220F0B2A-0E81-4EC1-A25D-FB8B87B5866B.jpeg
1EBD6D4A-6033-4111-BB96-1244CF350ED6.jpeg
2C4889EE-EA09-406D-A5F7-9F91D6D8C739.jpeg
 
Vrh