Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Koji žal što se ne zove Beograd Central ^^ Centra videlo nije

назив Центар нема везе са географском локацијом центра града, већ је Центар јер је централна станица у железничком чвору. то је овде написано барем 20 пута. и откуд ти? није те било 100 година
 
Onda treba da je nazovu Beograd - Glavna. Samo neka birokratska gluperda može dati naziv Beograd Centar i očekivati da to neko razume kao "centralna stanica". Čak i naziv Beograd - Centralna bi izazivao konfuziju.

Na kraju krajeva, pošto više nemamo stanicu Beograd, ne vidim ni zašto se ne bi ovaj promašaj sada zvao prosto Beograd.
 
I to objašnjeno više puta, Prokop nije predviđen da bude glavna stanica po bilo kom kriterijumu, poslednja stanica vozova sa juga je trebalo da bude Zemun, sa severa Rakovica, tako da svi vozovi prolaze kroz sve velike stanice čvora. Međutim, nema TPS Kijevo i dok se ne napravi i ne završi deo čvora u Rakovici, biće ovako kako je sad.
 
Не може "главна", јер су по пројекту чвора - две станице главне (Прокоп и Нови Београд).

По истој логици, не би требало ни "централна" (јер је значења сродног "главној"), мада то свакако боље денотира њено место у систему него "центар" (што се, ипак, пре односи на центар града).

Верујем да би могло, једноставно, "Београд".
 
Бавите се тривијалним стварима. Како ће се звати станице у Београду, како ће се звати петље у Крушевцу, зашто је ова маска на возу, а не она...
 
Ebg, nije krug dvojke. Ili barem ne "liže" krug dvojke.
Od kada to dvojka ne ide više preko Slavije? :D

Бавите се тривијалним стварима. Како ће се звати станице у Београду, како ће се звати петље у Крушевцу, зашто је ова маска на возу, а не она...
A to čime se ti baviš pretpostavljam da nije trivijalno. ;)
 
"Glavna Železnička Stanica - Beograd" a Zemun da se zove "Beograd - Zemun" ili obrnuto.
 
назив Центар нема везе са географском локацијом центра града, већ је Центар јер је централна станица у железничком чвору. то је овде написано барем 20 пута. и откуд ти? није те било 100 година
Google maps Prokop i okolinu vidi kao geografski centar.
 
A to čime se ti baviš pretpostavljam da nije trivijalno. ;)

То да ли ће се станица у Прокопу звати Београд Центар, Београд Главна, Београд 1 (СССР пракса давања бројева станицама у једном граду) небитно је. Битније је следеће:


Zemun da se zove "Beograd - Zemun" ili obrnuto.

Ово има логике, пошто возови за југ крећу из Земуна, а можда ће некад у будућности возови за север кретати из Раковице, било би добро да те станице имају назив Београд у свом имену. Ево, рецимо сад имамо воз Бар - Земун, имали смо Бар - Топчидер, Солун - Топчидер, Софија - Топчидер. Неки тамо туриста из Канаде који из Софије путује за Београд нема појма где су Земун или Топчидер. Њему треба воз за Београд. Зато треба додати у назив станица које су терминирајуће у систему новог чвора и одредницу Београд.
 
Mogla je stanica NBG da se zove Beograd Zapad a Prokop da se zove Beograd Istok posto su obe glavne stanice.
И Земун и Раковица су подједнако главне према пројекту новог БЖЧ. Мислим да би најадекватније било Београд-Земун, Нови Београд, Београд-центар и Београд-Раковица.
 
@WLABmz eto i ti se baviš nebitnim stvarima, jer kako je nebitno kako će se zvati stanica na Prokopu, tako je nebitno i kako će se zvati ona u Zemunu.

@spatiotecte po toj logici bi i Zemun mogao da se zove Beograd Sever a Rakovica da se zove Beograd Jug, jer su i one glavne stanice po sistemu​
 
Земун је притом тренутно путничка станица са највећим бројем колосека у Београду. Да смо рецимо као Будимпешта, она би имала шатл бус до аеродрома у кратким интервалима, а Соко би стајао у њој.
 
Ја се само надам да ће Земун наставити да се зове Земун, из два разлога. Прво, ко би то издржао, а друго, неки тамо туриста из Канаде стварно не треба да буде критеријум за назив станица у Београду. Ако се изгуби, има Гугл.
 
Stigli prvi liftovi, rade se temelji za pokretne trake.
81AA6C1D-3993-40C2-A286-09CACBDE17D8.jpeg
A5FA5D72-DC1F-47AA-A1BB-1B33C407A608.jpeg
2FDB3808-5793-4DEF-94D3-E8D498EA4A5A.jpeg
AFF397C7-BF5D-4FDB-B389-8EC88C9772E6.jpeg
A655D303-CE04-4060-93A3-97F75F3EBEB1.jpeg
3E13A7C9-EAA0-4006-B06B-438FB1BE810C.jpeg
FCA2D426-13D7-4CFC-AD7E-D5A84E9C037F.jpeg
8005E3E6-FAA8-46E9-826C-B47429F638EC.jpeg
9FB747C8-91BA-4910-B768-F8174281A94A.jpeg
A497C1C9-A7C8-4555-B645-4DE3B59A0C9E.jpeg
 
Glupost je što se iz lifta na peronu izlazi ka koloseku, umesto na sredinu perona, a taman lepo ima nasta da se prođe između stubova. Arhitekta ovde mozak uključio nije...
20230603_215033_copy_900x1600.jpg
 
Vrata lifta gore i dole nemaju veze jedna sa drugim, vrata mogu da budu na različitim stranama, ne samo suprotnim, već i susednim. Razumem da neko na forumu to ne zna, kod nas su uglavnom klasični liftovi, ali arhitekta teško...

Imam čak i par primera, ako nekog zanima, lift u holu stanice u Novom Sadu ima vrata na suprotnoj strani na spratu u odnosu na prizemlje. Lift u Institutu Servantes (koji je napravljen u još više ograničenim uslovima) ima vrata u prizemlju sa jedne strane, a na spratovima sa "bočne" u odnosu na tu.
 
Vrh