Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

1681159662894.png


Danke Herrn @Steva ;)
 
Prošlo je vreme ovako megalomanskih idjea. Trg sam po sebi nije dovoljan i bez okolnog sadržaja koji bi ga punili i bio bi konstantno prazan. Da ne pominjem to da na betonu ništa ne raste i da ne bi bilo ni trunke zelenila ili hlada, pa onda troskove natkrivanja autoputa itd ...

Trg svakako ne ali jedna linearna pešačka veza u nivou bi bila dobra stvar.

Na toj ploci ili tom nasipu bi moglo da se naprave zgrade oko tog novog trga i da se dobije fizicka povezanost grada sa Prokopom tj urbani kontinuitet.
Prokop bi dobio jednu lepu fasadu okrenutu ka trgu odnosno ka gradu a posto bi taj trg bio okruzen zgradama na ploci onda bi se izgubio osecaj da ste izasli u sred nedodjije.
Dobija se urbana sredina a autoput prolazi u tunelu ispod. Prokop bi time prestao da bude "van grada".
 
Na toj ploci ili tom nasipu bi moglo da se naprave zgrade oko tog novog trga i da se dobije fizicka povezanost grada sa Prokopom tj urbani kontinuitet.
Prokop bi dobio jednu lepu fasadu okrenutu ka trgu odnosno ka gradu a posto bi taj trg bio okruzen zgradama na ploci onda bi se izgubio osecaj da ste izasli u sred nedodjije.
Dobija se urbana sredina a autoput prolazi u tunelu ispod. Prokop bi time prestao da bude "van grada".
Postoji li uopšte takav primer bilo gde u svetu?
 
Ovo je u Hamburgu, ima jos primera po Evropi.

3040310-slide-s-10-parts-of-this-german-autobahn-will-soon-131118schn13portalnord__1_.0.0.jpg


Screen_Shot_2015-01-09_at_11.44.49_AM.0.png
 
Ovo bi imalo dosta smisla uraditi ispred prokopa. Ispred stanice trg i park, bilo bi dobro i da bude još komercijalnih sadržaja s obzirom na oskudnost samih u stanici. Možda i čvorište JPPa nije loša ideja? Autobusi se sa autoputa penju na ploču i tu da se napravi stanica prolazna. Time bi i subjektivno Prokop bio bliži
 
Стварно има фантазмагорија разних. Прво и прво, то је један огроман простор где могу да стану бар још 4 аутопута у пуном профилу између Прокопа и садашњег аутопута. Практично, то би било као да правимо још две плоче као што је и Прокоп, а и ову смо преплатили и давили скоро 50 година, од плана до реализације. Треба да правимо школе и болнице, какве плоче и тргови.
 
A ko je rekao da treba da se gradi? Ovo je gradjevinski forum, potpuno je normalno da se prica o razlicitim gradjevinskim poduhvatima nevezano da li je moguce da se izvedu ili ne. To sto danas nije izvodljivo ne znaci da za 30-40 godina nece biti.

Pogledaj naziv sajta tviter ratnice.
 
Hamburger Deckel , pokrivanje autoputa A7 u severozapadnom Hamburgu traje vec 10-ak godina. Planirano je da se završi 2028. mada su tek na pola puta sa radovima. U samom Hamburgu ovaj projekat je na lošem glasu. Cesto se vikendom zatvara kompletan autoput ( spaja Skandinaviju sa ostatkom Evrope) zbog radova, radovi traju godinama (decenijama), a planirani troškovi su se udesetostrucili. Dobija se park ( u okolini postoji više parkova i šuma), a autoput se spušta u skoro 4 km dugacak tunel, koji posle par km ulazi u sledeci ( Elbtunnel) tunel duzine 3 km.
Sve u svemu veliki gradjevinski promašaj, kao i premeštanje zeleznicke stanice Altona. Stanica se premešta 2 km severnije, iz centra Altone u nedodjiju. Svaka slicnost sa Prokopom je namerna.
 
Nije mi jasno o kakvom bacanju para i mastarenju ovde pricate? Takav projekat ima smisla samo kao javno-privatno partnerstvo - znaci ako neki investitor(i) nađe interes da napravi tu ploču i da gradi na njoj. Meni su, kao običnom građaninu sasvim dovoljni benefiti koji se tako dobiju i bez grandioznih platoa/parkova i ostalih javnih prostora:
-spajaju se dva dva dela grada
-pošto kolskom saobraćaju nema mesta na toj ploči, dobija se velika pešačka zona
-pojačava se povezanost Prokopa
-ako bi se postavili filteri u novodobijenom tunelu, čak bi i ekološki benefiti postojali

Naravno da koridor za metro treba da bude predviđen
 
Ako bi neko napravio dobru studiju o "tunelisanju" autoputa kod Prokopa. Ako se to radi, onda se razmatra nekoliko nivoa podzemnih parkinga, sistem komercijalnih objekata, a ne najskuplji park na svetu (računajte da je tu i ogromna visinska razlika).

Ako ćemo nešto umerenije, to je bezstepenična i sa minimalnim nagibom pešačko-biciklistička mostovska veza preko klisure između ploče na Koti 105 sa jedne strane klisure, i Kliničkog centra sa druge strane klisure. Pravac glavne pešačko-biciklističke veze treba da se grana na Deligradsku i Resavsku. Sa južne strane klisure da ide ili po osi Prokopa, ili što bliže centralnom ulazu u stanicu. Razmotriti da takav most bude širi i ima nosivost za trolejbus/elektrobus na pravcu Deligradske, a koji bi išao tipa Prokop-Slavija-Trg republike-Pančevački most. Pravac Dragana Mancea je predaleko od stanice.
 
Što se tiče ukopavanja saobraćajnica u svetu, dodao bih projekat "Zuidasdok".
Da bi se stanica Amsterdam Zuid proširila i stvorio stanični trg, "Ring" koji ovu stanicu okružuje biće ukopan u tunel.

Ovaj projekat je manji u odnosu na potencijalni koji bi spojio Prokop sa KCS.

Nešto više o projektu možete saznati ovde:


Ovde možete pratiti izgradnju:


Malo fotografija budućeg kompleksa:

1l-Image-4.jpg


3l-Image-5.jpg


2l-Image-5.jpg


artist-impression-Zuidasdok1-1800x1202.jpg


Minervapassage-ingang-zuidkant-Station-Amsterdam-Zuid.jpg


Trenutno stanje:

metroperrons-station-amsterdam-zuid_tcm26-309933.jpg


Station-Amsterdam-Zuid-vanuit-de-lucht-1800x1337.jpg
 
Vrh