Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nema glavne stanice ima 4 stanice podjednako vazne u sistemu Bg cvora (Zemun / Nbg / Prkop / Rakovica) i takav sistem je odlican, a primer iz Berlina (ali i gomila drugih gradova) govori o tome da je takav sistem i smislen i potvrdjen u praksi. To sto ljudi ne kapiraju govori o njihovoj informisanoti a i inteligenciji, a to sto ne kapira to ni vlast, govori da je vlast po meri gradjana.
Svoje floskuletine molim te zadrzi za sebe. Tvoj zakljucak da ja nesto ne ''kapiram'' proizlazi iz toga da ti jednostavno opisujem kako funkcionise zeleznica de facto (kao sto napisah u postu iznad, ako ti tako inteligentan znas sta to znaci) u nasem glavnom gradu.
Kada te 4 stanice podjednako vazne u sistemu budu izgledale kao 4 glavne stanice BG cvora a ne kao kokosinjac i budu generisale dovoljan broj putnika onda tek mogu da nazovem tu stanicu glavnom. Ustvari, mi nemamo niti jednu krstenu glavnu stanicu jer ni jedna nema pratecu infrastrukturu. Do tada je svako poredjenje Prokopa sa Berlin Hbf a kamoli onog rugla Novog Beograda sa Berlin Spandau smesno i zastrasujuce.

Opet se vracam na osnovnu postavku problema, NBG bez stanicne zgrade, veze sa metroom, javnom garazom, terminusom gradskih i prigradskih autonuskih linija i ostalim propratnim stvarima jednostavno ne moze da se nazove nekakvnom glavnom stanicom niti moze da integrise BAS.
Ako ce Prokop vec dobiti sve te sadrzaje (i cuveni trzni centar) postavlja se logicno pitanje - zasto se tu ne integrise BAS, jer Prokop ima najveci potencijal i najblizi je centru, tik uz autoput te bi ubedljivo najvise putnika gravitiralo ka Prokopu.
 
Vaznost neke stanicne zgrade ne zavisi od stanja te zgrade. Bitan je koncept, kako je nesto koncipirano. Mozemo pricati o lokaciji Prokopa, ali koncetpt 4 prolazne podjedanako vazne stanice je jako dobar. Ceo taj koncept je pratila i veza sa metroom.

A da li ce biti u to ulozeno ili ne zavisi od vlasti, a vlast je ogledalo naroda. To sto su nam stanice u zalosnom stanju, to sto na Nbg i Prokopu jos nije izgradjena stanica, nije kriv koncept cvora vec vlast. To sto se metro ne radi po predvidjenim projektima, nije kriv cvor, vec interesi i lopovluk u vlasti. To sto je zeleznica u tuznom stanju, ne znaci da treba da je ugasimo (kako je neki politicar pocetkom 2000-tih pricao), vec da se ulozi u razvoj.

Ali ovo je isti nivo diskusije, kao na temi o BnV, nije vazno sto ne valja ceo koncept, vec "ne valja naselje, nije dovoljno luksuzno, gelenderi su ruzni i jeftini".
 
Inače, ja uopšte nisam skontao da je po ovom projektu opstao tržni centar, razumeo sam da se gradi niz poslovnih zgrada sa staničnom zgradom.
 
Jedino što volim više od poređenja Beograda sa Berlinom (ne ugledanja, nego poređenja) jeste ova neka nova škola misli po kojoj putnik i potencijalni korisnik Železnice treba da prođe manji kurs informisanja da bi znao na kojoj od čak 4 komponente Železničke stanice Beograd treba da se urkca u zavisnosti od svojih potreba i preferenci.


Informisanje o železničkoj stanici... u jednom Beogradu... u jednoj Srbiji sa njenom minijaturnom železnicom... E svašta. Ali dobro, ništa novo za ovaj forum.
Ionako smo ranije na susednim temama utvrdili da u Srbiji za javna preduzeća važi ''mušterija je uvek u krivu'' i ''fak mušterija''.
 
Шта значи - "за велике паре"? Тржни центар те величине на слабо доступном Прокопу је врло вероватно гранично исплатив, ако уопште. Није ми баш јасно код овог инвеститора зашто је већ направио један такав тржни центар у Весту 65, који зјапи празан. И овај ће. Верујем да му је план да на крају има што више квадрата комерцијалног простора, па да их прода некоме ђутуре. Али ту скоро профита бити неће.
 
Drzava ce da skrca ogromne pare ,da mu poveze TC sa autoputem,a on nece dati ni zute banke.Mi poreski obveznici mu placamo vezu do autoputa i placamo raseljavanje maleskog brda,da bi on imao promet.Napominjem da je glavni i primarni ulaz u stanicu odnosno TC iz pravca autoputa,donji ulaz.
Neko je trebao da sabere cenu ploce,pristupnih saobracajnica i raseljavanje ljudi,pa tek onda da kaze nasa ploca kosta toliko i toliko,pa da vidimo ko sta i koliko ulaze.
Realno,taj kvadrat sa opremanjem ,infrastrukturom,putevima i raseljavanjem,je skuplji od Beograda na vodi.
 
Nama treba stanica svih prevoza sa smislom,a ne stoti TC bez ikakvog smisla.
Prokopu trebaju radnjice u nivou gde su putnici,a ne TC.Radnjice prehrambene robe i ugostiteljski objekti,a ne TC sa stotom radnjom istih brendova raspalih krpica, koji su na svakih 100 metara.
 
Dobro, to za promašenost, i lokacije, i projekta i odvojenosti od autobuske stanice, svakako stoji. Koliko god neki dobijali napad besa kad god pročitaju da je Prokop promašaj.
(Promašaj može da bude i ako se dovrši, nije stvar samo napraviti i dovršiti nešto, nego i s kojim materijalnim i nematerijalnim cenama je to postignuto)
 
Kada se poveze sa autoputem,prokop ce biti odlicno funkcionalan,bolji od stare Z stanice,samo nece imati funkcije koje nam trebaju,bar ne one najvaznije.
 
Nisam previše upoznat kako šta funkcioniše i kako je zamišljeno na Prokopu, ali prosto više puta do sada mi je upalo u oko, i uvek sam se pitao kako bi voz ulazio u ove nove koloseke, i da li ova zgrada uopšte smeta? Mislim 99% da ne smeta ali baš nekako mi čudno izgledaju ovi novoizgrađeni koloseci, kako uopšte voz može da uđe u ovaj krajnji desni kolosek odavde? Ili možda i ne treba, već je namenjen da ulazi sa drugog kraja?

1659965975973.png
1659966037839.png
 
Jedino što volim više od poređenja Beograda sa Berlinom (ne ugledanja, nego poređenja) jeste ova neka nova škola misli po kojoj putnik i potencijalni korisnik Železnice treba da prođe manji kurs informisanja da bi znao na kojoj od čak 4 komponente Železničke stanice Beograd treba da se urkca u zavisnosti od svojih potreba i preferenci.
Poređenje između BG i Berlina je bilo isključivo radi koncepta čvora a ne zbog broja stanica. Naravno da će BG kao i manji grad imati i manje stanica.
A manji kurs "informisanja" ajde jel to toliko teško? :) Ko živi na NBG ićiće na NBG, ko živi u Zemunu ićiće na stanici Zemun, a ko je na šumadijskoj strani na Prokop. Ovde govorimo o stanovnicima koji imaju linije GSP u malom prstu, te neće biti teško pohvatati kako "rade" vozovi.

Informisanje o železničkoj stanici... u jednom Beogradu... u jednoj Srbiji sa njenom minijaturnom železnicom... E svašta. Ali dobro, ništa novo za ovaj forum.
Ionako smo ranije na susednim temama utvrdili da u Srbiji za javna preduzeća važi ''mušterija je uvek u krivu'' i ''fak mušterija''.
Da železnica jeste relativno minijaturna, pa i izgradnjom cele mreže u Srbiji ona neće biti nešto bogzna velika ali bi trebalo da služi svrsi. Međutim ipak je velika dobit na komforu ako recimo stanovnici Zemuna ili NBG ne moraju svi da se guraju na Prokop ako žele da nastave ka svojim destinacijama. Opet dolazimo do toga, kao što si napisao železnica neće biti toliko komplikovana pa ni ljudima neće biti toliko komplikovano da je shvate, kao i što su sada shvatili razliku između IC i RE vozova između BG i NS.
 
@Duleban97

Ne razumem pitanje. Na prvoj slici koju si okačio se lepo vidi da su koloseci do samog ulaska ispod ploče već urađeni. Treba samo da se produže ispod ploče.
 
Kada se poveze sa autoputem,prokop ce biti odlicno funkcionalan,bolji od stare Z stanice,samo nece imati funkcije koje nam trebaju,bar ne one najvaznije.
Ljudi, cinici bi rekli da ste svi zapenili oko veze sa autoputem, kao da Prokop treba da bude parking sa autobuskim stajalištem i tržnjakom, a ne železnička stanica.
Malo ko će doći autoputem svojim kolima da bi uhvatio voz.
 
Dabome da se šalim, al vidim, ljudi imaju neko veliko očekivanje od veze sa jednom od najzakrčenijih saobraćajnica u Evropi - koja uzgred, ta veza, već decenijama postoji i nema gužve - pa rekoh, da odgonetnemo šta je posredi.

Tako i moj voljeni Krajišnik, Tica, dovede onomad menažeriju sa Studija B na novi puteljak od Bulevara mira, pa reče, onako stasit: 'Tu ćemo mi sad da dovedemo javni prevoz...'

I iznadovodiše mu se keve.
 
Autobuska i železnička stanica ne moraju biti jedno do drugog. Svi vidovi saobraćaja međusobno moraju biti povezani. Čak je i možda okej što će glavna autobuska stanica biti na mestu gde su široki bulevari, blizu je auto-put i ima koliko-toliko visokokapacitne prevozne mogućnosti. Smanjivanjem kapaciteta Savske, došli smo do toga da tamo prosto nije održivo imati autobusa koliko je bilo i trenutno ima.
Naravno, sve važne tačke grada, omanji centri, moraju biti međusobno povezani prevozom visokog kapaciteta - metroom. Zato je metro važan za ŽS "Beograd centar", ali to ne znači da treba terati svaku osobu da dolazi na Prokop, već ponuditi mogućnost (kao što sad postoji) da se za Bar, Niš iz Zemuna, a za sever i zapad zemlje (Subotica, Novi Sad, Šid) sa neke južne stanice: npr. Rakovica, a nešto i iz Ovče.

Time će se rasteretiti gradski prevoz i neće biti uopšte tolike potrebe da milion autobusa ide do Prokopa, jer ako ja želim da idem za Novi Sad iz lupam Sopota, neću morati da idem na Prokop, već do Rakovice. Naravno, moraju biti jake linije, ali ne na svaka 2 minuta.

Da ne pričamo o BG vozu.
 
Нешто тај ВГвоз једва да је жив. Колико ће требати времена да чвор проради лако је планитано не смем ни да помислим
 
@Duleban97

Ne razumem pitanje. Na prvoj slici koju si okačio se lepo vidi da su koloseci do samog ulaska ispod ploče već urađeni. Treba samo da se produže ispod ploče.
Deluje mi kao da smeta ova zgrada, tj. da je ugao previše oštar za skretanje, i ako je verovatno sve okej, samo ovako vizuelno ne mogu do kraja da skontam kako će ove voz skretati. Nisam bio fizički tamo ne poznajem, ali nekako mi ova zgrada uvek "smetala" kao da voz mora baš ko zmija da se prelomi da uđe u te krajnje koloseke.

Mislim zaboravite ahahah, dok ne vidim uživo biće mi čudno 😄

1659994844205.png
dsfsdfsdfs.png
prokop 232.png
 
Vrh