Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ako zaista misle ovo da rade, izgradnja putne infrasturkture mora početi paralelno sa izgradnjom ove skalamerije na ploči (ili bar u nekom roku koji će omogućiti da se završi pre ili kada i staničnagrada/ostatak projekta).
Moje iskusno srce ima određene sumnje.
 
Ako zaista misle ovo da rade, izgradnja putne infrasturkture mora početi paralelno sa izgradnjom ove skalamerije na ploči (ili bar u nekom roku koji će omogućiti da se završi pre ili kada i staničnagrada/ostatak projekta).
Moje iskusno srce ima određene sumnje.
S obzirom da je najavljeno da ce mnogi projekti na hold zbog krize, nerealno je ocekivati saobracajnice u narednih par godina. Za sada je jedino izvesna stanicna zgrada.
 
Саобраћајнице свакако не, јер захтева ослобођење зељмишта. Међутим, не видим разлог да се градски саобраћај, пре свега аутобуски мало туда не појача.
Или жичара до Мостара, макар и као привремена инсталација (сад ћу да добијем батине)
 
Хоће ли ИЖС изградити колосеке 1 и 2 и перон 1 пре него што се заврши станична зграда? Колико се сећам, раније је била прича да ће се то радити пре станичне зграде, а не видех скоро никакву најаву тих радова.
 
Mona je pre par dana izjavio

On očekuje da vrlo brzo počne izgradnja i još dva prilazna koloseka na Prokopu i navodi da će te radove finansirati „Infrastruktura železnice Srbije” iz sopstvenih sredstava.
 
Posetio sam Prokop juče. Stvarno izgleda svetski. Doduše nisam ja obilazio svetske železničke stanice pa nisam merodavan, ali ovako opšti utisak sa perona jeste kao da je neki svetski grad. Još su u tom momentu bili i Soko i dva Flirta, tako da je zaista bilo kao u nekom evropskom gradu. (y) Liftovi rade, malo su im musava stakla ali nije ništa oštećeno i nije vidljivo prljavo. Dole je isto higijena ok, koliko sam video, i nema tragova vandalizma. Koliko sam video, radi sve, i u smislu svetla i aparata i tako dalje.

Ne znam samo zašto ograde-kapije na krajevima perona počinju već da rđjaju, odnosno ne znam kako ti premazi i zaštite počnu da pucaju bez fizičkih oštećenja. I da, ima par taktilnih ploča duž perona koje su izvaljene odnosno rasklimane. Video sam i severni deo stanice odnosno prestale perone iza ograda u fazi izgradnje i dovršetka. Nisam slikao ništa jer je bilo veče a ionako drugi članovi redovno kače mnogo bolje fotografije.

Mislim da ću uvek zamerati neke stvari kod Prokopa i odbrane varijante čvora ali da, svakako da što se više gradi i puni sadržajem, to bolji i prijatniji postaje.

Takođe, jel može neko da mi kaže čemu služe ovi otvori sa metalnim poklopcima koji se vide ovde levo, iza stuba, i ima ih na još nekoliko mesta duž stanice? Nešto za metro ispod?
prokop%20(3).jpg
 
Posetio sam Prokop juče. Stvarno izgleda svetski. Doduše nisam ja obilazio svetske železničke stanice pa nisam merodavan, ali ovako opšti utisak sa perona jeste kao da je neki svetski grad. Još su u tom momentu bili i Soko i dva Flirta, tako da je zaista bilo kao u nekom evropskom gradu. (y) Liftovi rade, malo su im musava stakla ali nije ništa oštećeno i nije vidljivo prljavo. Dole je isto higijena ok, koliko sam video, i nema tragova vandalizma. Koliko sam video, radi sve, i u smislu svetla i aparata i tako dalje.

Ne znam samo zašto ograde-kapije na krajevima perona počinju već da rđjaju, odnosno ne znam kako ti premazi i zaštite počnu da pucaju bez fizičkih oštećenja. I da, ima par taktilnih ploča duž perona koje su izvaljene odnosno rasklimane. Video sam i severni deo stanice odnosno prestale perone iza ograda u fazi izgradnje i dovršetka. Nisam slikao ništa jer je bilo veče a ionako drugi članovi redovno kače mnogo bolje fotografije.

Mislim da ću uvek zamerati neke stvari kod Prokopa i odbrane varijante čvora ali da, svakako da što se više gradi i puni sadržajem, to bolji i prijatniji postaje.

Takođe, jel može neko da mi kaže čemu služe ovi otvori sa metalnim poklopcima koji se vide ovde levo, iza stuba, i ima ih na još nekoliko mesta duž stanice? Nešto za metro ispod?
prokop%20(3).jpg
To su mesta za eskalatore ka gornjem nivou, ako se sećam ima otvor i gore
 
Kako planiraju izgradnju samo stanične zgrade bez ovih bočnih objekata na koju se oslanja krov? Ovde se planira izlivanje još jedne ploče na ovoj posojećoj radi ukrućenja i to na 2 metra višoj koti, ali to ne važi jedino za deo gde će biti stanična zgrada jer je ispitana nosivost na tom delu odgovarajuća.
Screenshot_3.jpg
Screenshot_4.jpg
 
Pa ne koriste magicni napitak kao Asteriks i ostala druzina tako da nema nekog napredka u odnosu na pre par dana.
 
Mislim, ima li radnika? XD Aktivno je i gradilište u Bulevaru Patrijarha Pavla, pa opet nema žive duše.
 
Kakva je situacija sad kada su završeni radovi na ploči? Može li se pristupiti stanici iz smera autoputa, tj. Prokupačke?
 
Posetio sam Prokop juče. Stvarno izgleda svetski. Doduše nisam ja obilazio svetske železničke stanice pa nisam merodavan, ali ovako opšti utisak sa perona jeste kao da je neki svetski grad. Još su u tom momentu bili i Soko i dva Flirta, tako da je zaista bilo kao u nekom evropskom gradu.

обишао сам доста станица сличног типа (перони под земљом или у усеку са објектом изнад) и Прокоп уопште не заостаје много за њима. оно што Прокопу фали да заиста изгледа како треба је станична зграда. иначе, оно што се мени не свиђа на Прокопу и НБГ је што је одмах испод шина бетон. не знам што нису стављали туцаник, да ублаже буку, јер је заиста велика
 
Meni je varijanta sa betonom urednija i lepsa ali dobro to je samo sa estetske strane i moj ukus. Verujem da tucanik bolje razbija zvucne talase a bolje upija vibracije tako da slazem se da je to prakticnije resenje.

Nisam razmisljao o svemu tome s te strane ali ima logike.
 
обишао сам доста станица сличног типа (перони под земљом или у усеку са објектом изнад) и Прокоп уопште не заостаје много за њима. оно што Прокопу фали да заиста изгледа како треба је станична зграда. иначе, оно што се мени не свиђа на Прокопу и НБГ је што је одмах испод шина бетон. не знам што нису стављали туцаник, да ублаже буку, јер је заиста велика
Upravo zbog buke i jeste beton, ublazava vibracije preko nekog specijalnog sistema koji je tu ugradjen i zbog sprecavanja klizišta.
 
обишао сам доста станица сличног типа (перони под земљом или у усеку са објектом изнад) и Прокоп уопште не заостаје много за њима. оно што Прокопу фали да заиста изгледа како треба је станична зграда. иначе, оно што се мени не свиђа на Прокопу и НБГ је што је одмах испод шина бетон. не знам што нису стављали туцаник, да ублаже буку, јер је заиста велика

Nije ispod šina beton. Zapravo jeste, onda ispod betona tucanik i elastomeri, pa tek onda ploča. Prvo, šine su vezane posebnim elementima za podlogu koji imaju elastomere i sprečavaju vibracije. Zatim ta podloga nije vezana direktno za stanicu već "pluta" u koritu od kog je sa donje strane odvojena tucanikom, a ispod njega i bočno elastomerima (izgledaju kao one gumene ploče za dečije parkiće). Tako da, dobili smo odlično rešenje što se toga tiče.

Sa druge strane, što se buke tiče, ona je trebalo da bude smanjena materijalima za oblaganje zidova i plafona, ali kako se to nije desilo, dobili smo betonsku halu koja od svakog zvuka sa razglasa pravi užasnu i nerazumljivu kakofoniju. Bar da su platili nekome da rasporedi zvučnike malo bolje, ali ne...
 
Нема туцаник овде много смисла, јер прво брзо био био замашћен и забацан смсмећем, а са друге стране вибрације и бука се дају решавати на бетонској подлози. Читав московски метор је са бетоном али су у последе време поечли да изолују прагове од бетона специјалним гумираним платнима
 
Sa druge strane, što se buke tiče, ona je trebalo da bude smanjena materijalima za oblaganje zidova i plafona, ali kako se to nije desilo, dobili smo betonsku halu koja od svakog zvuka sa razglasa pravi užasnu i nerazumljivu kakofoniju. Bar da su platili nekome da rasporedi zvučnike malo bolje, ali ne...
Razglas se normalno čuje na peronu za koji se najavljuje dolazak / polazak.
 
Razglas se normalno čuje na peronu za koji se najavljuje dolazak / polazak.
Ne znam na kom peronu, ali sam siguran da se na petom ne čuje dobro. Sećam se na početku kad su krenuli vozovi za NS, pa još nisam pohvatao gde obično staju, na petom peronu ne rade monitori, a sa razglasa se ništa ne razume.
 
Vrh