Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ne samo da Prokopu fali metro, nego bi ta linija mogla biti prva metro linija u Beogradu, pa onda sve ostale. Toliko je potrebno to spajanje glavne zeleznicke stanice sa centrom.
 
Sve vreme pokušavam da shvatim ZAŠTO prva linija metroa zaobilazi ŽS i KCS. Čemu to?
Je li moguće da dva kapitalna objekta za funkcionisanje grada budu izostavljena iz linije metroa koja prolazi na 500-1000 metara od njih...????

Pa nek zakrive putanju od Sajma ka ŽS, pa na Klinički, pa onda nek opet vrate liniju u BNV i dalje ka centru...
U čemu je problem, zaista?

Ajd sad možete reći, glupi SNSovci... ali neko je ovo projektovao... nije tu samo SNS podmladak... Francuzi su bili uključeni.
Ima li neki drugi razlog?

Ima li mesta oko ŽS i KCS da se umetnu metro stanice?
Kolika bi bila dubina tih stanica, jer su oba objekta na brdu i dosta iznad ostatka trase..... jesu li možda troškovi bušenja staničnog objekta 50 metara u zemlju presudili?

Ne razumem... nikako ne razumem.

U svakom slučaju, podržavam inicijativu!
 
Pa iz istog razloga zašto su neke linije isčupane iz svojih trasa i preusmerene da voze do TC Galerija - zbog BnV i Braće Inc. koja ga drži i zarađuje na njemu.
 
Pa dobro - ali i dalje možeš lepo povezati i BNV i ŽS i KCS sa Sajmom... sve u jednoj liniji... ajd dobro, ide malo levo desno, šta fali...
I Braća srećna i ovce na broju u stanici i bolnici...

Ne štima priča...

Da nije do troškova? Možda bi metro stanice kod ŽS i KCS morale previše u zemlju da se ukopavaju? Ono, kao kod Vuka...
Jer ipak, prva linija prati Savu, u ravnici je, pa na par metara ispod zemlje.... a ovo dvoje je baš na brdu... ne znam, niđe veze...
 
Nisam baš razumeo šta hoćeš da kažeš, jel možeš da preformulišeš, makar ovaj prvi deo?

A za BnV je postojala ideja, predlog, da do njega vozi LRT koji bi išao trasom bivše pruge pored Dunava, 25. maja, kroz Beton halu, pa sve do BnV. Gde bi bio u plitkom ukopu. Pa onda dalje do Sajma i posle do Rakovice ili gde god se odluči. Premda bi bilo nekih izazova i prepreka, i vizuelno plitki ukop se uvek vidi i ''oseća'', čak i kad je urađen najbolje... to je bio racionalan predlog koji bi posle utabao temelje za druge projekte. Odbijen je za vreme Mališe samo i samo zato što prepodobnim investitorima nije odgovaralo da im taj ukop deli buduće naselje.
 
Лепо је написао Бендер - линија иде туда због Београда на води. Старија је "Галерија Белгрејд" од ваших железничких станица и клиничких центара Србије.
 
Hteo sam da kažem: od Sajma, možeš da provučeš tunel ispod zemlje do Prokopa, pa od njega do KCS pa da smota na BNV kad su već toliko zapeli da metro prolazi kroz njega.

Dakle, jedno drugo ne isključuje.

Zašto onda obilaze ŽS i KCS ?
 
Pa verovatno zato što traži dodatno kopanje i zato što bi trasa linije izgledala ko zmija. Mislim, ja razumem argumente i jedne i druge strane. I prednosti i mane obe varijante. Ali se držim neutrale ili bar ne komentarišem sve vezano za to.

Za Prokop sam ranije dao alternativne predloge kako bi bilo moguće povezati ga sa KCS i ostatkom mreže površinskog javnog prevoza.
Lično za KCS mislim da problem njegove (ne)pristupačnosti ne leži u tome što mu metro ne prolazi ispod, nego što se nalazi na brdu, opkoljenom (bukvalno opkoljenom) autoputem s jedne strane, strme tesne ulice s druge strane (Višegradska, koja puca po šavovima) i zakržljalim a tesnim i gusto naseljenim blokovima i ulicama sa treće i četvrte strane. I što mu je najbliža tačka javnom prevozu opet udaljena dva gradska bloka od prve linije.
 
Искључује једно друго. Савски трг је далеко од "Галерије" и није довољно да тамо буде станица. А до "Галерије" не може да смота тунел (и кривудање КЦС - Савски трг - Кнежев споменик је већ буџење на силу).
 
Ne kod Galerije ali su zapeli da po svaku cenu bude stanica na Savskom trgu ili negde na obodu BnV. Ne zato što im je stalo do povezivanja Glavne železničke stanice - kad ona više ni ne postoji, sahranili su je za sva vremena... Nego da se forsira da Savski trg bude novi centar grada i zbivanja. Ili bar jedan od centara. To je i Vesić više puta davao do znanja, što direktno što indirektno.
 
Предвиђене су код Газеле и код Палате правде. То је код "Галерије". И покрива БнВ који није на Савском тргу.
 
Pa i nisu baš pustare, aj da ne preterujemo. Jer Mostar koliko god bio neprivlačan za zadržavanje pešaka, ipak je jedno od najvećih čvorišta u gradu (i tu ulogu obavlja odlično, pogotovu imajući u vidu kompleksnost i sijaset uslova i pravaca koje je morao da objedini kad se gradio). A Palata pravde i kraj oko nje, iako nisu bitni koliko i KCS, nisu baš ni potpuno nebitni.

Ali kao što rekoh, razumem argumente obe strane. Pa samim tim i to insistiranje da metro obavezno dodirne Svetog Prokopija i Kliničkovo brdo.
 
Dobro... onda lepo od KCS provuces tunel do.Savskog trga bez mnogo krivudanja i sve reseno...

Linija ne krivuda kao zmija.

Dakle - ili su totalni debili ili postoji ozbiljan tehnicki razlog sto linija obilazi Prokop i Klinicki... na primer preskupo sa brda spustati stanicu da bude u nivou na kojem je ostatak linije.... a razlika je sigurno nekoliko desetina metara, a to nije jeftino premostiti...
 
Dakle, tri stanice planirane prve linije pokrivaju Beograd na vodi (nije dovoljna samo stanica Savski trg) i podižu vrednost nekretninama tamo. Zato je linija trasirana tuda, a ne preko Prokopa i KCS-a.

(Nisu debili, nego zlikovci.)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859652#p859652:m8kl7kvq je napisao(la):
Пантограф » Uto Jun 22, 2021 3:28 pm[/url]":m8kl7kvq]Предвиђене су код Газеле и код Палате правде. То је код "Галерије". И покрива БнВ који није на Савском тргу.

Ako pritisak javnosti uspe, onda linija metroa može da očeše Prokop i KCS, smota do Palate pravde i ide na Savski trg.
Gubi se stanica kod Gazele - big deal...

(Mada pitam se, a gde će kojeg đavola da je metnu kod Palate pravde, al ajd...)
 
Plemenito razmišljanje, i kompromisno, ali to bi tek bilo previše. Jer ne samo što bi linija izgledala kao klupko, nego što bi imala stanice na svakih 400 metara, čime se obesmišljava ceo koncept metroa.

Sve u svemu, neka im ga metro kroz Sv. Prokopija i Klinikija, pa posle na Savski trg i gde god posle. Pa eto, neki vid kompromisa. Vukovi siti, a ovčice na broju.
Samo da vukovi ne budu bezobrazni i alavi, pa da pristanu na taj kompromis. Ali tu dvojicu mislim da ni psihijatri ne mogu da analiziraju i predvide, tako da tek ćemo da vidimo u narednim mesecima šta se sprema i šta će se odlučiti.
 
И код Газеле је питање где би је углавили. Тамо је већ прави лавиринт степенита, пролаза, гаража, коловоза и инсталација водовода и канализације са све каналисаним Мокролушким потоком.
 
@Bender
Ту би наш друг Вучко био сит, али нисам сигуран за вукове (јер, ти станчићи наспрам метро станице у Савској би се продали за мнооого пара).
 
Suma sumarum, ništa gori pičvajz nego ispod KCS. Videćemo. Meni su ok obe varijante. Nemam idolopoklonstva prema Svetom Prokopiju. A što se KCS tiče, kao što sam objasnio, njegove probleme vidim u drugim uzrocima i slepilima. Ne u tome što nema metro. Niti mislim da će ga metro preporoditi.
 
Па мањи је, нема потока испод КЦС а портали станице би били уз улицу а код Газеле би били уз петљу са постојећим испреплитаним хаотичним степеништима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859661#p859661:3ghtjuep je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jun 22, 2021 3:40 pm[/url]":3ghtjuep]Plemenito razmišljanje, i kompromisno, ali to bi tek bilo previše. Jer ne samo što bi linija izgledala kao klupko, nego što bi imala stanice na svakih 400 metara, čime se obesmišljava ceo koncept metroa.

Sve u svemu, neka im ga metro kroz Sv. Prokopija i Klinikija, pa posle na Savski trg i gde god posle. Pa eto, neki vid kompromisa. Vukovi siti, a ovčice na broju.
Samo da vukovi ne budu bezobrazni i alavi, pa da pristanu na taj kompromis. Ali tu dvojicu mislim da ni psihijatri ne mogu da analiziraju i predvide, tako da tek ćemo da vidimo u narednim mesecima šta se sprema i šta će se odlučiti.

Možda je bolje stanicu na Prokopu izgraditi dole, u dolini, uz autoput, čime bi se smanjili troškovi izgradnje.... a onda linija da produži dalje ka Savskom trgu, ili Palati pravde, ili negde između Palate pravde i Galerije (nek idu bestraga sa tim biznisom u BNV) pa dalje nek tera kako je planirano.

Ukoliko neko mora u KCS, može se napraviti eskalator koji preskače autoput kod stanice na Prokopu i prevozi putnike gore na brdo...
Eto, to bi mogao biti neki kompromis...

Ma gde ima volje, ima i načina... samo tu volju da im poguramo :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859670#p859670:3vkq8azm je napisao(la):
Дошљак » Uto Jun 22, 2021 3:46 pm[/url]":3vkq8azm]Па мањи је, нема потока испод КЦС а портали станице би били уз улицу а код Газеле би били уз петљу са постојећим испреплитаним хаотичним степеништима.
Vreme će pokazati. I to i ovo da li će KCS procvetati i poboljšati uslove i iskustva pacijenata kada ispod njega prođe metro.

Perkane,

Sve od toga je već predlagano na forumu. Korpus stalnih članova i učesnika je nešto kolko tolko i prihvatao, ali samo kao alternative ako baš ne može ništa drugo. A nešto su momentalno proganjali i ekskomunicirali. Pazi se sa tim predlaganjem eskalatora do KCS. Jedan je nedavno predložio gondolu pa ga isprozivaše kao da je izdajnik najveći. Polako s takvim predlozima. Ipak je ovo tema o Prokopiju. Spomeniku mnogim stvarima. Mora čovek da pazi šta piše. :wink: I da ne umanjuje njegov značaj, momumentalnost i svestranost.
 
Vrh