Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793694#p793694:1uw2g1wg je napisao(la):
tragac » 16 Nov 2020 02:00 pm[/url]":1uw2g1wg]U našem čvoru bode oči mepokrivenost jugoistočnog pravca.

Narandžasta varijanta bi bila odlična za pravac planirane brze pruge ka Nišu. Svi vozovi bi stajali na ovoj stanici ka Jerkoviću, a BG Voz bi imao Dušanovac, Kumodraž i Bubanj potok kod Ikee (gde se ukršta sa Požarevačkom prugom).
file.php

+100000000
Ovaj krak bi MORAO da se doda jer je prosto logičan nastavak ose zapad-istok
 
Колико би се исплатила та инвестиција и шта би смо тачно добили? Ту би 80% морало да буде у тунелима испод земље и тек после Кумодража би пруга изашла на површину, а неко стајалиште на Вождовцу би се теже направило. Значи имали би смо око 10 километара нове двоколосечне пруге, од које неких 8 километара у тунелу. Плус што би се још више запетљале скретнице код Прокопа.
 
Moraće ka istoku nešto da se gradi, a najpre će to biti pravac Karaburma - Višnjica, pa uz obalu ili tunelom ka Grockoj. Duž autoputa je trebalo da ide pruga po GUP-u iz 1950. Možda bi moglo i tako, ako bismo krenuli odmah da menjamo planove. Al paz da nećemo: čekaj prvo Prokop da se završi, pa još poneka stanica, pa će dupliranje nasipa, pa most blizanac... Pa za 100 godina...
 
O konkursu 1975 pobednickog resenja za Zeleznicku stanicu (za razliku od Savskog mosta i Zeleznicke stanice Prokop, koncept zeleznickog cvora nije prosao kroz fazu konkursa) nema mnogo podataka. Ovo se moze izvuci iz Urbanizam Beograda, broj 32-33 gde je obecano da ce izaci opsirniji clanak ali nije http://urbel.com/uploads/Urbanizam_Beograda/UB32-33.pdf
Malesko brdo je vestacko i to mozemo izvuci iz clanka Urbel b 40
 

Prilozi

  • Prokop naselje.JPG
    Prokop naselje.JPG
    67,4 KB · Pregleda: 2.071
  • maketa prva nagrada 1975.JPG
    maketa prva nagrada 1975.JPG
    85,9 KB · Pregleda: 2.080
  • konkurs 1975 20 oktobar.JPG
    konkurs 1975 20 oktobar.JPG
    58,9 KB · Pregleda: 2.081
Уз обалу је доста кривудања, боље одмах испод Лешћа у тунел па право на Калуђерицу, са евентуално стајалиштем Миријево 4. После Калуђерице да иде осом између Болеча, Ритопека и Заклопаче до Гроцке, па уз обалу Дунава (Брестовик, Сеоне, Удовице) до стадиона ФК Смедерево, па даље индустријском пругом до железничке станице Смедерево, и даље постојећом пругом до Мале Крсне и онда промена смера па натраг за Београд преко Колара, Умчара и Врчина до Београда, таман кружна међуградско-градско-приградска линија Београд-Смедерево.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793780#p793780:3511bu9m je napisao(la):
Дошљак » 16 Nov 2020 06:33 pm[/url]":3511bu9m]Колико би се исплатила та инвестиција и шта би смо тачно добили? Ту би 80% морало да буде у тунелима испод земље и тек после Кумодража би пруга изашла на површину, а неко стајалиште на Вождовцу би се теже направило. Значи имали би смо око 10 километара нове двоколосечне пруге, од које неких 8 километара у тунелу. Плус што би се још више запетљале скретнице код Прокопа.
Od Vitanovačke sve do ulaza u Kumodraž bi išao nadzemno. U Kumodražu samo tunel od 1,5 km.
 
Ja sam ubeđen ni tih devetoro ne bi glasali "ZA" da su znali da će metro čekati u grobu ili gerantološkom centru.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793797#p793797:alvgqhqm je napisao(la):
bgexplorer » Mon Nov 16, 2020 7:48 pm[/url]":alvgqhqm]Ja sam ubeđen ni tih devetoro ne bi glasali "ZA" da su znali da će metro čekati u grobu ili gerantološkom centru.

Послато са Mi A3 помоћу Тапатока


Duško Radović":alvgqhqm je napisao(la):
Kad će taj metro?
Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju...
 
Mislim da sam kacio sve o prokopu iz časopisa urbanizam zavoda svojevremeno ovdje...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793872#p793872:10g62x7y je napisao(la):
direktor » 16 Nov 2020 11:31 pm[/url]":10g62x7y]Mislim da sam kacio sve o prokopu iz časopisa urbanizam zavoda svojevremeno ovdje...
Jel se setis dali je bilo i o samoj zeleznickoj stanici, opsirnije clanke se ipak bave celokupnom cvoru. Ja sem kratkog obavestejna o nagradama is konkursa za stanicnu zgradu nisam nesto detaljnije video. Ako toga ima, bilo bi zanimljivo. Od konkursa 1975 je ostalo samo cestno prikljucene i peroni, gornji deo sa sarkofagom su kasnijeg porekla. Da li su ti nagradeni autori uopste ucetovali u planiranjem kasnije ploce?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793778#p793778:wnx69cwt je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 16, 2020 5:27 pm[/url]":wnx69cwt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793694#p793694:wnx69cwt je napisao(la):
tragac » 16 Nov 2020 02:00 pm[/url]":wnx69cwt]U našem čvoru bode oči mepokrivenost jugoistočnog pravca.

Narandžasta varijanta bi bila odlična za pravac planirane brze pruge ka Nišu. Svi vozovi bi stajali na ovoj stanici ka Jerkoviću, a BG Voz bi imao Dušanovac, Kumodraž i Bubanj potok kod Ikee (gde se ukršta sa Požarevačkom prugom).
file.php

+100000000
Ovaj krak bi MORAO da se doda jer je prosto logičan nastavak ose zapad-istok

Nije loša ni žuta varijanta. Šumice ima idealnu lokaciju, ako bi pruga išla podzemno taman bi onaj neiskorišćeni tržni centar (Ustanička/Voj. Ilića) mogao da posluži kao stanična zgrada sa pratećim komercijalnim sadržajima. Lastina okretnica mogla bi da bude i stajalište za neke regionalne autobuse, blizu je autoputa. Između ostalog, izgradnjom pruge ka istoku povećala bi se protočnost Prokopa koji bi hteo da ima volšebnih 40.000 putnika godišnje :shok:
 
Mislis 40000 mesečno.
Jer 40000 godišnje toliko Prokop ima verovatno sas, što je jako malo.
 
Za upoređenje, stanica Cirih važi za jednu od najprometnijih stanica na svetu i ima 470 hiljada putnikai oko 2900 vozova dnevno. Kad bi prokom imao 40000 to bi bio veliki uspeh. Ovaj cilj je svakako nedostižan narednih 15 godina minimum.
 
Nasao sam nedavno neki clanak u Politici iz ca 1938. Tad se baratalo sa brojem od 6000 putnika u odlasku dnevno, 8000 u sezoni. Mnogo manje nego sto sam mislio obzirom na apsolutnu dominaciju železnice u međugradskom i međunarodnom prevozu tog vremena
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794086#p794086:1fv3aa4n je napisao(la):
tragac » Uto Nov 17, 2020 3:38 pm[/url]":1fv3aa4n]Nasao sam nedavno neki clanak u Politici iz ca 1938. Tad se baratalo sa brojem od 6000 putnika u odlasku dnevno, 8000 u sezoni. Mnogo manje nego sto sam mislio obzirom na apsolutnu dominaciju železnice u međugradskom i međunarodnom prevozu tog vremena

Ima par razloga zašto je tako:
1) Tada je bila manja populacija što svakako znači da se manje putuje
2)Isto tako dobar deo populacije je radio jako blizu mesta gde živi i jednostavno nije postojao commuting svaki dan (ovo je najveći izvor putnika danas)
3)Ekonomski aspekt- jednostavno manje ljudi je moglo da priušti putovanje.
 
urbanizacija
 

Prilozi

  • prokop2.JPG
    prokop2.JPG
    169,1 KB · Pregleda: 1.161
  • prokop1.JPG
    prokop1.JPG
    59,1 KB · Pregleda: 1.151
Sto Prokop nije bio zavrsen? Zasto se sada zavrsava? Treba ici u dublju ekonomsku analizu drzave i istorijskog konteksta. Prokop je sigurno njamarkantnija investicija kasnog socializma. Za njegovu realizaciju postojalo je kratak istorijski prozor od 1996, kada su ekonomske sankcije bile skinute, do 1999, kada je poceo rat. Socialisti oko Milosevica su tada pokusalida zavrse poceto. Znaci njgova izgradnja je pocela posle potpisivanja Dejtonskog sporazuma i zavrsetka Bosnansko rata i Kosovskog rata. Za to vreme se dosta izgradilo sto je 10 godina bilo konzervirano. Nije tacno da se Prokop radi 50 godina, radilo se od 1996 do 1999 pa od 2007 do 2009 pa od 2010 do 2012, 2014 do 2016, 2018 do 2019 i 2020 do 2021. Negde oko 13-14 godina.
 

Prilozi

  • sto prokop nije zavrsen.JPG
    sto prokop nije zavrsen.JPG
    144,8 KB · Pregleda: 1.106
Trebali smo da streljamo onog koji je smislio betonsku ploču ovde, dovoljna je bila ona nadstrešnica iz 1980tih
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794222#p794222:3e4eg85y je napisao(la):
orjen » Uto Nov 17, 2020 9:22 pm[/url]":3e4eg85y] Nije tacno da se Prokop radi 50 godina, radilo se od 1996 do 1999 pa od 2007 do 2009 pa od 2010 do 2012, 2014 do 2016, 2018 do 2019 i 2020 do 2021. Negde oko 13-14 godina.
Evo da se preformuliše, kad je zaista toliko bitno i različito:
Ne gradi se Prokop 50 godina.
Samo ljudi gledaju gradilište Prokopa 50 godina.

P.S.
Ispravka, 43 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=794285#p794285:2go1odof je napisao(la):
Pendolino » 17 Nov 2020 11:18 pm[/url]":2go1odof]?! Nije bilo nadstrešnice osamdesetih
Pobrkao sam, trebala je ostati u ovoj formi uz izgradnju nadstrešnice i to je to. Stajalište a ne stanica

pokop_ili_prokop.jpg
 
To je и тад било привремено решење, како би пустили саобраћај. И свакако не би било боље да је остало тако, мада са друге стране штета што нису узели нпр. Вуков споменик или Карађорђев парк за централну станицу. Било би компликованије можда избушити цеви за пероне, колосеке и скретнице, али не би било радова на друмским саобраћајницама као што је потребно на Прокопу.
 
Vrh