Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Склепотина, али сматрам да је добро да су је ставили.
 
:? Da li dobro kapiram ovo čudo? Ili jednom rukom vučem/spuštam kofer od 20 kila, ili sedam na njega i spuštam se... ček, ovo ne radi uzbrdo!?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640204#p640204:3r8g4c90 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jul 18, 2019 5:20 pm[/url]":3r8g4c90]Укратко, баш их брига за Прокоп.
Jednim delom je to,ali je tu i ono niko nije uspeo da završi,ali smo mi uspeli.I ono mi smo izgradili vi samo treba da koristite.Slična priča saa Biciklističkim stazama,posle 2 meseca nema ih.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644965#p644965:3r8g4c90 je napisao(la):
nekianonimnilik » Pet Avg 02, 2019 11:38 pm[/url]":3r8g4c90]ma nek se pokrije gore necim, na ovu armaturu moze neko oko da istera, samo je bitno da ima klonju, da se kupi karta, automat/trafika za pica i grickalice, i metro kad bude, sve ostalo nije ni glavna imala, koji ce nam moj trzni centar na stanici???

jao vidi bas smo fensi jes da imamo 3.44*10^56 trznih centara sirom grada al samo je ovaj na zeleznickoj stanici, svaka nam cast, pravi smo evropejci
Pa hoćemo u Evropu! :mrgreen:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=645839#p645839:3r8g4c90 je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Avg 06, 2019 9:25 am[/url]":3r8g4c90]не знам зашто су ово радили када већ постоје рампе између свих перона
Blago meni,sa koferom na toj rampi!
 
Предлажем свим који критикују ово решење да са кофером од 30 килограма (којег пре тога вучеш10-15 минта по граду), утбрдо и низбрдо, да прво спусте низ степенице па попну уз степенице на рукама. А потом да пробају рампу у оба смера.

Да, није врхунац удобности, али у односу на ручно ношење, велика ствар. Боље што су ставили него да га нема.

То не искључује потребу радити на другим средствима.
 
A na West Kowloon Station (Hongkong) vidimo ovu u horizontali - a zna se zasto - High Speed Rail - kao da bilo ko sumnja sta vozi sa perona. Dobar je to marketing!
1280px-201901_Hong_Kong_West_Kowloon_Station_Exit_M.jpg
 
Вероватно ће слика и за 10 година бити иста што се станице тиче, можда нестану Бип и слкладиште!
 
Па кад је за њих Прокоп готова прича са плочицама на перонима и аутобусом 36.
 
Слепци, не могу да се договоре око тала па коче целу земљу овако заосталу да буде још већа туга и мукица. Прокоп - Покоп
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647200#p647200:2k48okzm je napisao(la):
мајстор » 10 Aug 2019 09:22 am[/url]":2k48okzm]Вероватно ће слика и за 10 година бити иста што се станице тиче, можда нестану Бип и слкладиште!


Ova stanica ce sama od sebe pokazati da je njena gradnja najveci promasaj u poslednjih 100 godina, a to sto se ona ni ne moze zavrsiti ni posle promene 4 naziva drzave samo dokazuje koliko je ona i po svojoj zamisli i po svom polozaju jedna od najgorih ako ne i najgora odluka ovog grada.
 
Mislim da ce stanica biti zavrsena za 4-5 godina. Prvo, znacajan deo je vec gotov, pa nema nazad, drugo Vucic je taj projekat licno shvatio, i zbog navodnog kredibiliteta i marketinga, svake godine ce upumpavati u izgradnju dosta novca. Pozicija nije najbolja, ali, sta je, tu je. Moguce ju je bolje saobracajno povezati sa ostatkom grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647311#p647311:148645h7 je napisao(la):
spatiotecte » 10 Aug 2019 02:40 pm[/url]":148645h7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647200#p647200:148645h7 je napisao(la):
мајстор » 10 Aug 2019 09:22 am[/url]":148645h7]Вероватно ће слика и за 10 година бити иста што се станице тиче, можда нестану Бип и слкладиште!


Ova stanica ce sama od sebe pokazati da je njena gradnja najveci promasaj u poslednjih 100 godina, a to sto se ona ni ne moze zavrsiti ni posle promene 4 naziva drzave samo dokazuje koliko je ona i po svojoj zamisli i po svom polozaju jedna od najgorih ako ne i najgora odluka ovog grada.
Ovo je zamena teze. Nije lokacija kriva sto se Prokop nije zavrsio. Njegova sudbina nosi breme sto je bio projekt SPS-a i Slobodan Milosevica u "21 projekat za 21 vek". Na to se posle 5. Oktobra gledalo sa najvecom prezirom, a Prokop je dobio pecat socialistokog projekta. Cudno je samo sto ga tada nisu zakopali, tendencija je postojala. Prokop je ogledalo politickog partikularizma post-jugoslovenskog drustva. Na odlicnom je mestu - razlozi da se nije nastavljo nisu.
 
Ovde vlada mišljenje pojedinaca da je na lošem mestu jer je usred ničega. A u suštini , bio bi mnogo bolje iskorišćen da ima ljudski gradski prevoz , za početak , a kasnije i izgradnjom nekog sadržaja na ploči. Ko je danas toliko lud da se cima do Prokopa kad ima NBG sa mnogo boljom vezom sa gradskim prevozom. Samo onaj ko nema alternativu koristi Prokop.
 
Upravo tako. Još kad Autobuska dođe na NBG ne vidim zbog čega tamo nije i glavna železnička?
Osim velikog pranja para u poslednjih 30 godina.
Ako se setimo, projekat BGŽČ sa mnogo tunela i mostova je i izgurao građevinski lobi tih sedamdesetih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647491#p647491:2etqj5tg je napisao(la):
Pendolino » 11 Aug 2019 08:17 am[/url]":2etqj5tg]Upravo tako. Još kad Autobuska dođe na NBG ne vidim zbog čega tamo nije i glavna železnička?
A koja zeleznicka stanica sa 350.000 putnika dnevno zavisi od autobuske stanice. Ima toga u Indiji, u zemljama tkzv. prvog sveta nema. Ali zato opsluzuju brze pruge i metro stanice. Ovo zadnje na Prokopu nije tema. Nije ni u NBG, pa su obe sekundarnog karaktera kad kao gradsko cvoriste zeleznicke infrastrukture. Naravno je moglo i graditi i glavnu u NBG ali se islo na ovo resenje u Prokopu pa i metro prikljucaka. Da je to dobio, nebi bilo razloga na kritike lokacije.
 
Ево један пример - некоме са Карабурме је лакше да иде 16 па преседне на 95 до НБГ него да гања 36 до Прокопа.
 
Naravno da Prokop nije na odlicnom mestu, on trenutno ima promet 5000 putnika i najbolje procene za njega su planirale 40000 putnika.
Beograd glavna je 1970te vec imala 45000.
Prokop nece nikad uspeti da zazivi u meri kojoj bi odgovaralo jednom gradu od 2 miliona stanovnika i nece nikad moci da igra ulogu Glavne stanice.

I naravno da je lokacija kriva sto nesto ne moze da se zavrsi jer ta lokacija u rupi i usred nicega je zahtevala da se prokopaju silni zeleznicki tuneli do nje i da se izgradi most kao i da se iskopa celo jedno brdo da bi se tu ugurala nekakva stanica.
A to nije projekat Milosevica vec je zapoceto 1977, i to nije uspela da izgura do kraja ni SFRJ, ni SRJ, ni SCG pa ni Srbija danas.
Prosto je projekat komplikovan, lose lociran, preskup i neadekvatan za nase potrebe.

Da podsetim da je mala i siromasna Srbija iz 1884te uspela da izgradi zeleznicku stanicu za manje od 3 godine a ovo cudo u rupi nismo uspeli da zavrsimo od 1977te.
Prihvatili to mi ili ne, ako se nesto gradi 42 godine i da je i dalje daleko od zavrsetka a pritom su ga gradila 4 razlicita politicka uredjenja a niko nije uspeo da ga zavrsi, to znaci da problem nije politicke prirode vec je nesto drugo u pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=647527#p647527:2liarxhu je napisao(la):
spatiotecte » 11 Aug 2019 11:30 am[/url]":2liarxhu]Naravno da Prokop nije na odlicnom mestu, on trenutno ima promet 5000 putnika i najbolje procene za njega su planirale 40000 putnika.
Beograd glavna je 1970te vec imala 45000.
Prokop nece nikad uspeti da zazivi u meri kojoj bi odgovaralo jednom gradu od 2 miliona stanovnika i nece nikad moci da igra ulogu Glavne stanice.

I naravno da je lokacija kriva sto nesto ne moze da se zavrsi jer ta lokacija u rupi i usred nicega je zahtevala da se prokopaju silni zeleznicki tuneli do nje i da se izgradi most kao i da se iskopa celo jedno brdo da bi se tu ugurala nekakva stanica.
A to nije projekat Milosevica vec je zapoceto 1977, i to nije uspela da izgura do kraja ni SFRJ, ni SRJ, ni SCG pa ni Srbija danas.
Prosto je projekat komplikovan, lose lociran, preskup i neadekvatan za nase potrebe.

Da podsetim da je mala i siromasna Srbija iz 1884te uspela da izgradi zeleznicku stanicu za manje od 3 godine a ovo cudo u rupi nismo uspeli da zavrsimo od 1977te.
Prihvatili to mi ili ne, ako se nesto gradi 42 godine i da je i dalje daleko od zavrsetka a pritom su ga gradila 4 razlicita politicka uredjenja a niko nije uspeo da ga zavrsi, to znaci da problem nije politicke prirode vec je nesto drugo u pitanju.
Ne razumem argumentaciju. Sinski sistem je nazavisan linearni sistem, bilo gde da postavim veliku zeleznicku stanicu moram imati neki feader za putnike od te tacke. To je na vecim stanicama uglavnom metro (metropole). Taj sistem ne postoji u BG, ali je bio predviden na Prokopu. Odustalo se, pa koja argumentacija sada ide u prilog da je na pogresnom mestu, kada je sve sto fali taj prikljucak (da postoji metro za dve minute bi otisao na Terazije). Izveden projekt je inace taj koji je nastao pod vladavinom SPS, kraj osamdesetih i polovina devedesetih. Ne pricam o Beogradskom zeleznickom cvoru, to je projekt sedamdesetih, ali sam do danas realizovan Prokop je onaj koji je projektovan i nastao 1990ih: Onda je "u prisustvu predsednika Republike Slobodana Milosevica proglasen pocetak izgradnje glavne beogradske zeleznicke stanice Prokop". (NIN, 2376, 23. Jul 1996) A bas su ga politicki naslednici zaustavile sto je bio flagship project SPSa. Nije ni sada na glasilu i ne vidim vecih aktivnosti po njemu, a flagship je iskljucivo Belgrade waterfront. Nebi ni NBG bolje prosao i da je bolje smesten od Prokopa. A sto se putnika 70ih i danas tice, da se spusti obim automobilskog prevoza na nivo 70ih, dostigle bi zeleznice te 45.000 na Prokopu. Putnike ima danas vise nego ikad ali ne koriste zeleznicu. A dobra ti je zapazenja da je nesto drugo u pitanju, to je business. Njega nema na ovakvim zeleznicama koje sada voze po Srbiji, pa business beze u nekretnine na Belgrade waterfront. Na kvadratu zaradi i investitor, i drzava i grad. A za Proko traze investitor koji za svoj novac treba uloziti u drzavne zeleznice.
 
Prokop ne može biti Flagship kao sto kažeš jer je sve ociglednije da je neperspektivan pa se ulaze u njega taman toliko koliko treba da se on delić po delić nekada stavi u potpunu funkciju ali to rade samo iz razloga sto je mnogo toga već izgradjeno (to mnogo je možda 50%) pa sad ne može da se sve zatrpa pa iz početka nego se mora nastaviti gradnja da bi se jednog dana završio. Odustajanje od povezivanja metroom sa prve 2 metro linije je jasan znak koliko se pažnje daje prokopu i koliko se on smatra (ne)ozbiljnim.
Isto tako dinamika radova je smešna 2 lifta ove godine, gradnja trecine ploče koja pokriva 2 preostala koloseka prošle godine a pretprošle godine izgradnja ulice koja prolazi ispred stanice buduce. Tom brzinom završiće 2050te.
A druga stvar je ta sto od svih stajališta i stanica na BG vozu Prokop ima najmanje putnika a zapravo bi trebalo da kao najveća stanica da ih ima najviše. Lokacija je bitna jer mora oko stanice da postoji neki sadržaj inače bi ta glavna mogla da bude i Borci i u Kaludjerici a da bude povezana prevozom, to naravno ne može da funkcioniše, glavne stanice se grade na specifičnim i posebnim mestima.
U Arhitekturi i urbanizmu postoji nešto sto se zove “genius loci”
 
Pa valjda se razume da su sve velike stanice greenfield investicje. Sto bi rusio jezgro grada kad oko te investicije imam perspektivu da pravim novi centar. Prokop je pruzio neizgradenu lokaciju sa mogucnost spajanja tri prometna pravca. Na tim tri pravcima trenutno neide nista. A svakako je najveci neuspeh trenutnih planova metroa da ne podrzavaju zeleznicu. Da bi nesto kostruktivno kritikovao onda tu odluku da izbegnem stanicu.
 
I da ponovim, zeleznicka stanica mora biti gradena u horizontali, sada je prokop dugacak 450 m - a gde su te druge horizontale na desnoj obali Save u Beogradu sa neometanim 450 m? Terensko-topografska analiza potvrduje da je Porokop potpuno ravnan uz padine Topciderskog brda. Prati pravac pruzanje grebena. Sledeca varijanta bi uzbrdo bila u autokomandi sa izmenjenom profila tunela. Od Vukovog spomenika na Pancevacki most je sve u horizontali. Zeleznicko-inzenjerski plan je savrsen- od Pancevackog mosta do Novog zeleznickog mosta ide se vodoravno kroz Beograd. A stanica nije u nagibu. Kritike samo jednom delu sistema - Prokop - su neadekvatne, ceo sistem je savrsen raden.
Sv_sava_topography_P.Cikovac.jpg
 
Kakvu je vezu sa gradskim prevozom imala GŽS na Savskom trgu? Kakvu vezu ima ŽS NBG? A kakvu je imala i ima Prokop? Čak i ako pogledamo Karađorđev park i Vukov spomenik , koji su mahom u funkciji BG: voza , do čega možemo da dođemo? Do kog zaključka?
Da li bi ti (mislim uopšteno) kao korisnik železnice , u ovakvoj postavci , odabrao Prokop ili neku drugu stanicu i zašto? Da li bi i dalje uradio isto da recimo NBG opslužuje jedino linija na 40 minuta? Ili da na Karađorđevom parku imamo samo minibus liniju na 30 minuta koja opslužuje stanicu? A da recimo Prokop opslužuje 20 linija gradskog prevoza?
 
Orjen kazes savrsen je sistem a ne funkcionise posle toliko godina, to treba objasniti ipak?
 
Vrh