Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Велики проблем, заиста. Треба под хитно решити ово.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=565702#p565702:b9jmlah0 je napisao(la):
Igor » Pet Sep 07, 2018 11:55 pm[/url]":b9jmlah0]Šta su trebali da urade? Da prihvate ponudu od 1.1mil evra za dva lifta sa pratećim radovima. Pritom obe ponude su višestruko više od procenjene cene (0.36 mil evra sa pdv-om). Šta bi ste rekli da su pristali na ovih 1.1mil evra sa pdv-om.
Reko bih da je u tu crnu rupu za poslednjih pola veka ionako sprcano preko 500 miliona evra, te mu 1 gore ili dole neće ništa značiti.

Iskreno, preko glave mi je tih foliraža i pro***** sa tenderima za sve i svašta. Svakog meseca pokrade se nekoliko desetina miliona evra na razne načine, a još 20x toliko protraći... A s druge strane se održava i insistira na (lažnom) prividu transparentnosti, poštenja i korektnosti pravljenjem tendera za sve i svašta i cupkanjem u mestu dok se ne poklope sve zvezde i ne ispune svi uslovi. I sve kobajagi u interesu građana. Nije nego.

Da ne pričam koliko je debilno i jadno da ni nakon pola veka izgradnje i dve godine od puštanja u rad, glavna železnička stanica u prestonici i dalje nema takve liftove nego se sve svodi na srednjevekovno ''koferčinu u ruke pa nosaj''. Ovde je čak i jedna ugradnja liftova poduhvat decenije. I čak ni kad se on odradi, Prokop neće biti završen i kompletan.
Usput, stari Egipćani su sve svoje piramide završavali za manje od 20 godina.
 
Treba napraviti jednu anketu i pitati ljude na izlazu šta misle o novoj stanici i da li im išta smeta. Bez ikakvih navođenja, samo im postaviti pitanje.

Uveren sam da većina ljudi uopšte nije svesna da fale pokretne stepenice ili lift. Verujem da bi čak i ove dve žene što nose kofer rekle kako je stanica lepa i da joj ništa ne fali.

(nešto slično kao oni deda i baba na Slaviji kada ih je Marka žvaka intervjuisala u sred gužve. Sve je predivno, živela gradska vlast, a onda je pitaju zar vam se ne čini da je gužva ista kao i pre i da pešaci moraju da idu okolo naokolo i onda pogledaju i shvate, ali i dalje hvale Slaviju)
 
Цео проблем са Прокопом јесте што је садашње решење тешка импровизација, што није завршена страна до аутопута где треба да буде прави улаз, са планираним лифтовима, адекватном шалтер салом и пратећим садржајима, те се замајавамо по пола-годину године са овим полу решењима. Ало људи, они раде само трећину дужине првог перона са колосеком и плоче изнад, која је сврха и корост од само једне трећине???
 
Tek sad videh ovu sliku
180829-zeleznicka-stanica-prokop-27.jpg


1483491918136649297.gif


Prokop definitivno treba da se nađe u jednoj od onih emisija ''Biggest engineering failures''. Imao bi materijala za dve epizode.
 
То је привремено решење, последица што се све ради наопако, и оригинално је другачије планирано, да улаз, нормалне ширине, шалтер сала без степеништа до ње и пратећи садржаји буду на страни до аутопута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566018#p566018:1oryxpkr je napisao(la):
astrodule » 09 Sep 2018 09:07 am[/url]":1oryxpkr]Treba napraviti jednu anketu i pitati ljude na izlazu šta misle o novoj stanici i da li im išta smeta. Bez ikakvih navođenja, samo im postaviti pitanje.

Uveren sam da većina ljudi uopšte nije svesna da fale pokretne stepenice ili lift. Verujem da bi čak i ove dve žene što nose kofer rekle kako je stanica lepa i da joj ništa ne fali.

(nešto slično kao oni deda i baba na Slaviji kada ih je Marka žvaka intervjuisala u sred gužve. Sve je predivno, živela gradska vlast, a onda je pitaju zar vam se ne čini da je gužva ista kao i pre i da pešaci moraju da idu okolo naokolo i onda pogledaju i shvate, ali i dalje hvale Slaviju)

Тако је. Али, нажалост, и на овом форуму постоји немала подршка развоју ситуације у вези са Прокопом и са железницом у Београду. Рекао бих да већина форумаша све ово лудило подржава. Тако да нису проблем тамо неке неуке бабе и онемоћале деде (то там је била утеха деведесетих, али смо га и тад машили).

Људска заједница функционише на принципу друштвеног консензуса: ако је грађанима ОК да буду третирани као ст***, та жеља ће им, по правилу, бити испуњена.
А онда и нису грађани.
 
Ne treba napadati obične ljude koje nikada niko nije učio da zaista kritički i objektivno razmišljaju. Čak ni u školi u koju je ionako malo ko duže išao a još manje stvarno pratio. Više su ih učili slušaju, ponavljaju gotove formulacije i veruju. Ako ne umeju da izdvoje i iskažu problem to ne znači da ga ne osećaju i da im on ne smeta. Nije lako otkriti i povezati prave uzroke i njihove posledice u nekoj nama stranoj oblasti znanja. Kad god se od njih traže tako široke, apstraktne i sveobuhvatne ocene nekog stanja koja su potpuno strane njihovim svakodnevnim problemima i razmišljanjima, oni se prosto osete izvan oblasti u kojoj su sigurni i u kojoj imaju svoje gotove, dobro promišljene zaključke, i zato samo ponavlju šablone sa televizije. Pri tome zaista verujući u njih jer nemaju svoju zamenu za takve ideje.

U slučaju Prokopa njihovo neposredno iskustvo sa ovim stepenicama i ostalim detaljima je verovatno loše, ali sami peroni izgledaju velelepno i skupo, pa onda misle da se od njih očekuje da daju dobru opštu ocenu pošto bi stručnjaci koji znaju više od njih verovatno tako mislili, a bez veze je da na televizijskom intervujuu ispadneš glup, neznalica i još nezahvalan.
 
Na TV - u ne možeš da ispadneš neznalica , glup ili da si nezahvalan , zato što se takve osobe prilikom "editovanja" repostaže "katuju". Mom ocu se to desilo dva puta , a meni i majci po jedanput. A da ima sasvim dovoljno onih koji nemaju "svoje mišljenje" i koji su idealno glasačko telo , ima. E to ti je poražavajuće u celoj toj priči.
 
Parafraziraću Bojana Klačara: Veoma je opasna greška optuživati građane za sopstvene društveno-političke nedostatke, odnosno neprihvatanje ideja.
U velikoj većini stvari se ne slažem sa generalnim javnim mnjenjem, ali ono je takvo kakvo je.
 
Kakvo god da je, diže mi se kosa na glavi kada neki krenu sa retorikom: "Tako nam je, jer za bolje nismo" (čitaj: "zato što niste glasali za mene").
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566356#p566356:2eapcdrl je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Sep 10, 2018 2:11 pm[/url]":2eapcdrl]Kakvo god da je, diže mi se kosa na glavi kada neki krenu sa retorikom: "Tako nam je, jer za bolje nismo" (čitaj: "zato što niste glasali za mene").

Čomski je to svrstao u jedan od svojih 10 strategija manipulacije ljudima, na ovom posteru pod brojem 9. :dil:

 
Da, to je veoma poznata tabela. Videćete da se sasvim bukvalno i veoma precizno sledi u svim autoritarnim sistemima. I ne samo u njima, nego i u svim, u izvesnoj meri već bivšim, zapadnim demokratijama gde polako počinje da preovlađuje ekstremna desnica (NE više tradicionalna desnica), i populizam kao njen najefikasniji metod uticaja, uz obavezno i drastično smanjenje nivoa opšteg obrazovanja naroda i kontrolu medija (FOX news i sve njegove kopije po čitavom svetu). Na drugim mestima je naravno već neka vrsta podrazumevanog bukvara svih manipulatora i vladajućeg sloja ljudi.
 
Дошљак":1ructbph je napisao(la):
Лакше би било да су направили привремену, монтажну шалтер салу горе на плочи код улаза па да се по куповини карте степеницама иде право на перон где се чека воз него што су овако направили да се прво спушта на последњи перон степеницама, па се степеницама пење у шалтер салу, па онда опет степенице на исти перон, па степеницама до подходника и опет степеницама до жељеног перона.
Iako je to vizuelno nepopularno resenje, celicna konstrukcija, alubond i nesto staklenih panela za fasadu i eto na gornjoj ploci pristojne cekaonice, biletarnice i drugih sadrzaja za malo para.

Privremen jeftin objekat, koji bi se posle lako demontirao i postavio na nekoj drugoj lokaciji, drugoj zeleznickoj stanici ili slicno.

Ne, kod nas to izgleda kao ciganska cerga.
Tako to ide kada se obavezes da ces ukinuti ono sto imas u roku takvom da ne mozes da napravis novo.
Tako to izgleda u zemlji u kojoj se prednost daje jarbolima, gondolama, dzinovskim pilonima, polugodisnjim-novogodisnjim ukrasima...
U zemlji u kojoj je normalno da zeleznicka kompozicija razdaljinu od 30km prelazi skoro 200km naokolo prugom.
U zemlji u kojoj je normalno da se gase protivpozarni sistemi dok se ispod centra grada prevoze opasni tereti, umesto da sigurnosni sistemi u tom slucaju budu duplirani...


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566653#p566653:1ybpr7gj je napisao(la):
laki72 » Uto Sep 11, 2018 6:42 pm[/url]":1ybpr7gj]
U zemlji u kojoj je normalno da se gase protivpozarni sistemi dok se ispod centra grada prevoze opasni tereti, umesto da sigurnosni sistemi u tom slucaju budu duplirani...

Odakle ti ovo? Opasni teretni prolaze kroz Vukov Spomenik samo u periodu od 0 do 5 sati, kada nema putnika u stanici i protivpožarni sistem u tom trenutku radi!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=566653#p566653:2ryc1dhf je napisao(la):
laki72 » Uto Sep 11, 2018 6:42 pm[/url]":2ryc1dhf]
Дошљак":2ryc1dhf je napisao(la):
Лакше би било да су направили привремену, монтажну шалтер салу горе на плочи код улаза па да се по куповини карте степеницама иде право на перон где се чека воз него што су овако направили да се прво спушта на последњи перон степеницама, па се степеницама пење у шалтер салу, па онда опет степенице на исти перон, па степеницама до подходника и опет степеницама до жељеног перона.
Iako je to vizuelno nepopularno resenje, celicna konstrukcija, alubond i nesto staklenih panela za fasadu i eto na gornjoj ploci pristojne cekaonice, biletarnice i drugih sadrzaja za malo para.

Privremen jeftin objekat, koji bi se posle lako demontirao i postavio na nekoj drugoj lokaciji, drugoj zeleznickoj stanici ili slicno.

Ne, kod nas to izgleda kao ciganska cerga.
Tako to ide kada se obavezes da ces ukinuti ono sto imas u roku takvom da ne mozes da napravis novo.
Tako to izgleda u zemlji u kojoj se prednost daje jarbolima, gondolama, dzinovskim pilonima, polugodisnjim-novogodisnjim ukrasima...
U zemlji u kojoj je normalno da zeleznicka kompozicija razdaljinu od 30km prelazi skoro 200km naokolo prugom.
U zemlji u kojoj je normalno da se gase protivpozarni sistemi dok se ispod centra grada prevoze opasni tereti, umesto da sigurnosni sistemi u tom slucaju budu duplirani...


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk

ako ture privremeno, to ce stajati narednih 20 godina, samo Bog zna sta je najbolje uraditi u ovakvoj anarhiji od "drzave"
 
То је мач са две оштрице, да ли држати празну плочу са арматуром која вири 5-10 година, или направити монтажне објекте да то прикрију и уљуде, али то после развлачити 15-20 година? Најбоље би било да може да се заврши све како је и замишљено, али се без објашњења веома килави.
 
Najbolje bi bilo kada bi nadležni stvari sagledali realno i dali neke pare da se napravi nekakav skromniji i funkcionalni objekat, znači ništa specijalno jedna, dvije obične etaže malo urediti, napraviti ono što još nedostaje i to je to, ako dođu bolja vremena uvijek se može napraviti neka ekstra zgrada i stanica. Rješenje nije ni čekanje 10 godina za neki ekstra objekat kakav planiraju ( a kakav beograd kao glavni grad definitivno zaslužuije, ali očito da trenutno nije realno jel nema para), a ni neki montažni objekti, već nešto između.
 
Hvalili su se da su obezbedili te automate za kafu/vodu/slatkiše, a i dalje nema najobičnija trafika. Da makar ima na površini, negde u blizini :/
 
Jedno vreme sam svracao u taj Maksi da kupim koju važnu sitnicu baš pri izlasku iz Beo tj. danas Bgvoza
i ni malo nije jednostavno, ni naci ga, a ni stici do njega :(
Moglo bi se reci da taj Maksi nema veze sa stanicom Prokop

Verovatno sa završetkom rekonstukcije pruge poveca ce se i broj putnika na Prokopu
te ce se stvoriti uslovi i za neku trafiku a bome i pekaru ....
info:
Nije baš ugledna ali ima sasvim korektna pekarica i u okviru dvorišta Ruda odmah do kapije levo
:sesir:
 
Vrh