Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Možda su sve radili po projektu iz 70-ih kada se nije mislilo na invalide, dečija kolica, a koferi sa točkićima su bili naučna fantastika u Srbiji.
 
Ta cekaonica je privremenog karaktera ubzdzivanjem platforme za invalide su ispunili zakonsku obavezu
Prokop ce na kraju imati oko 20 liftova isto toliko eskalatora sve ce biti povezano ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563598#p563598:fhkhtpn3 je napisao(la):
astrodule » 31 Aug 2018 10:51 am[/url]":fhkhtpn3]Možda su sve radili po projektu iz 70-ih kada se nije mislilo na invalide, dečija kolica, a koferi sa točkićima su bili naučna fantastika u Srbiji.

Stanica se radi po projektu iz 1996te.
Posle izgradnje ploce na koti 105 je CIP preprojektovao projekat ali samo je menjao gornji deo gde treba da bude stanicna zgrada i parking.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563583#p563583:3l1qk78e je napisao(la):
astrodule » Pet Avg 31, 2018 11:07 am[/url]":3l1qk78e]Da ne pričamo o tome da je sigurno jeftinije napraviti kosine, nego kupiti lift i plaćati njegovo održavanje.

Eeeeeeej, stepenice na putničkoj stanici !?!?

Stepenice postoje na svakoj većoj prolaznoj putničkoj stanici na svetu. Ali pored njih su tu i eskalatori, liftovi i rampe. Prokop za sad ima samo rampe, ali ih nema sa gornjeg ulaza zato što je gornji ulaz najveći srpski brend - privremeno rešenje.
 
Ne pričamo o stepenicama između nivoa, već o stepenicama koje vode do objekta koji se nalazi na istom spratu. Koje je opravdanje za stepenice sa gornje slike?
 
Ko zna za šta je taj prostor prvobitno bio namenjen. Te stepenice su posledica drugog srpskog najvećeg brenda - preprojektovanje do iznemoglosti.
 
Лакше би било да су направили привремену, монтажну шалтер салу горе на плочи код улаза па да се по куповини карте степеницама иде право на перон где се чека воз него што су овако направили да се прво спушта на последњи перон степеницама, па се степеницама пење у шалтер салу, па онда опет степенице на исти перон, па степеницама до подходника и опет степеницама до жељеног перона.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563610#p563610:3nu9jvgz je napisao(la):
astrodule » 31 Aug 2018 11:49 am[/url]":3nu9jvgz]Ne pričamo o stepenicama između nivoa, već o stepenicama koje vode do objekta koji se nalazi na istom spratu. Koje je opravdanje za stepenice sa gornje slike?
Mislim da je čitav taj prostor trenutne čekaonice bio namenjen nekoj bezbednosnoj i tehničko-upravnoj službi koja kontroliše i nadgleda promet vozova i šta se na peronima događa. Zato je na višem nivou da bi se videlo preko krova vagona na druge koloseke. Tu uopšte nije trebalo da dolaze putnici niti će ih biti kad se stanica završi.
 
Штета што килаве страну до аутопута, много би било корисније да су њу завршили са станичним тргом до аутопута пре него што су уредили пероне и изградили саобраћајницу до плоче.
 
Скица саобраћајнице на коти 105 која више није таква.
 
Izvor: Beobuild.rs
Obustvljen je postupak javne nabavke liftova na Prokopu. Pristigle su dve ponude, međutim obe su ocenjene neprihvatljivim, prva zbog previsoke cene a druga zbog nepotpune dokumentacije. Procenjena vrednost radova je 44 miliona dinara.
 
Mislis da se nisu ugradili u ugradjivanje lifta adekvatno
 
PROKOP BEZ LIFTOVA Putnici će do vozova i dalje vucarati torbe niz stepenice iz BANALNOG RAZLOGA
Blic 07.09.2018. 21:04

Glavna železnička stanica “Beograd Centar”, mnogo poznatija jednostavno kao Prokop, neće dobiti liftove koji bi olakšali život putnicima, barem do 2019. godine!

Naime, tender za nabavku i ugradnju liftova na Prokopu je propao ili ako više volite zvaničnu verziju “doneta je odluka o obustavi postupka javne nabavke”.

Što će putnici, a među njima i lica sa invaliditetom, slabije pokretna, kao i ona koja nose desetine kilograma u torbama i koferima i dalje morati da se penju i spuštaju uz stepenice, prema mišljenju “Infrastruktura železnica Srbije” krivi su izvođači radova koji su ponudili neprikladne cene na tenderu.

Naime, na javni konkurs su dospele dve ponude, ali su obe ocenjene kao neprihvatljive. Ukupna procenjena vrednost radova po “Železnicama” bila je 37.000.000 dinara bez PDV-a, dok su obe ponude bile četiri puta skuplje! “Bauvesen” iz Lazarevca i “El konik” iz Beograda su ponudili da sve neophodne radove i ugradnju dva lifta obave za 115,65 miliona dinara. Bez PDV-a. Na drugoj strani, “Meta Balkan” iz Beograda je izašla sa još većom cenom od 127,58 miliona dinara ili preko milion evra.

Ponude su ocenjene kao neprihvatljive jer je ponuđač ponudio cenu za izvođenje radova koja prevazilazi vrednost javne nabavke - stoji u Odluci o obustavi postupka.

Podsetimo, u planu je bilo instaliranje dva panoramska lifta “za efikasnije funkcionisanje stanice, stvaranje uslova za kretanje pešaka i efikasnije ostvarivanje komunikacije sa sredstvima javnog gradskog saobraćaja”, ali i “prilagođavanje prelaznog rešenja stanice za korišćenje licima sa invaliditetom i smanjenom pokretljivošću”.

Liftovi su trebali da omoguće lakši pristup peronima, blagajni i podhodnicima, bili bi zastakljeni pamfleks staklom, nosivosti po 1.000 kilograma, sa dve stanice.

Tender je raspisan 1. avgusta, ponude su otvorene 30. istog meseca, a odluka o obustavi postupka doneta je 4. septembra.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/proko ... iz/dpmlv8j

1*RxmPeSybIUtxea4Vh98y2g.jpeg
 
Šta su trebali da urade? Da prihvate ponudu od 1.1mil evra za dva lifta sa pratećim radovima. Pritom obe ponude su višestruko više od procenjene cene (0.36 mil evra sa pdv-om). Šta bi ste rekli da su pristali na ovih 1.1mil evra sa pdv-om.
 
Шта је са оном грађевинском оперативом коју је ЈЖ имала? Да ли би они могли да одраде макар пола посла? Мада оваквих проблема не би ни било да су се усесредили на завршетак дела станице ка аутопуту, имали би нормалан приступ, бољу повезаност са аутобуским линијама, не би било ни потребе за лифтом ни силажења са плоче у станицу кадо данас, нити би шалтер сала имала степениште као ова данашња импровизација. Али не, овде се истроше време и новац прво за опренање колосека и плочице, па кад се то отвори свечано, онда се разбуца претходно уређена привремена саобраћајница, па се раде саобраћајнице, да би туда опет саобраћали исти минибус и исти аутобус као и пре тог сређивања, па се сада чека на почетак радова проширење друге саобраћајнице у наставку да би се стекли услови уопште да се доле спусте тролејбуске линије, а у међувремену се ради само трећина плоче изнад недостајућег колосека и перона, и нешто се планира као лифт.
 
Pa ako je mogla da prodje jelka za 85 000 evra sto ne bi i dva lifta za 1 000 000 evra... ili su mislili da izgrade i stanicnu zgradu ili bar deo :)

E sad navodno je cena lifta za stambeni objekat sa 8 stanica i nosivosti 500 kg oko 30 000 evra (dva 60 000) pa im je onih milion evra malo naduvana cena.
mafija. :D
 
Мислим да није исто кад се направи лифт по пројекту приликом изградње саме зграде, па се излије окно, и кад мора да се буши плоча као што је на Прокопу и буџи.
 
Prosjecanje ploce je tu najmanja stavka pretjerali su ga sa cijenom i to je to htjeli da se omaste ponudjaci
A clanak u bljucu je navijacki ...
 
Ceo plan sa liftovima je potpuno besmislen zato sto bi njima moglo da se spusti samo na prvi peron!!!
 
I u čemu je problem da se podhodnicima , koji imaju i rampe , ode do drugih koloseka?
 
Glavni problem je kako sa nivoa ulice doći do nivoa perona. Za što su jedini način ove uske i strme stepenice koje su pravo mučenje za sve ljude sa teškim ili kabastim prtljagom, a za starije ljude sa prljagom su jednostavno opasne. Da ne spominjem sad i one sa prtljagom vezanim za BICIKLE. Čak ni obično mimoilaženje nije jednostavno. Pa je potpuno nedostojno jednog glavnog grada da sebi uopšte dozvoli mogućnost ovakvih prizora svaki dan i za svakoga ko želi da nas poseti. Jer se ovo ponekad pamti isto koliko i Kalemegdan. Ili više. Kao neka vrsta ritualne inicijacije u misterije naše prestonice.

Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Vrh