Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562083#p562083:1zr46jzk je napisao(la):
Pendolino » 25 Aug 2018 10:03 pm[/url]":1zr46jzk]Ja sam bio prvi put 1989. kada je već uveliko vozio BeoVoz.

Verovatno si 1989te video RVR garniture u Prokopu a ne Beovoz jer Beovoz postoji pod tim imenom od 1992.
 
sta je sloba izgradio za vreme najgorih sankcija, ovi banditi ne mogu da mu prismrde u vreme "prosperiteta"
 
Zato sto su to bile pare zaradjene jos u doba SFRJ inace tacno je da ovi sa parama bas se i ne snalaze.
 
Evo da budemo potpuno precizni, Beograd Centar je zvanično otvoren 14.09.1984.god u 16:00 časova
a prvi, svečani, voz prema Batajnici krenuo je u 16:30.


 
и онда су генијалци све то срушили да би кренули да зидају Скадар на Бојани...
 
Je l' ovo zaj**** ili zvanični putokaz?
a196547f73fa62758b252fd01242fa77.jpg


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Nažalost zvanični, pošto ulaz liči na plastični šator koji prekida prastaru limenu ogradu, pa je VELIKA strelica neophodna, dok je dizajn putokaza u skladu sa okolinom:

"Ej ti, ne izgleda tako, ali OVDE je ulaz ..."
 
Да је било памети, дуж саобраћајнице на празној плочи су могли направити низ монтажних објеката са комерцијалним садржајима (нпр. као они карго контејнери у БнВ), као и лепши и истакнутији сам улаз у станицу, са шалтером на самом улазу, као и наткривеним оним пролазом што води до степеница за сваки перон, чисто естетике ради, а и да зараде на тим привременим локалима што да не. Отприлике би то изгледало нешто попут данашњег БАСа.
 
Sta je ovo na slici Vozda? Zar se trenutno ne radi prva faza medjufaze trece trece faze kuvajtskog kredita od pre 10 godina?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562633#p562633:l7v7vwee je napisao(la):
astrodule » Pon Avg 27, 2018 10:24 pm[/url]":l7v7vwee]Je l' ovo zaj**** ili zvanični putokaz?
a196547f73fa62758b252fd01242fa77.jpg
Ovo ti je zvanična za******* na najvišem nivou. :D
 
Koji uzas i sramota, i ovo ce tako da ostane bez stanicne zgrade jos ko zna koliko godina.
 
Ne mogu da odolim da posebno ne izdvojim detalj sa prethodne slike. Pošto je zaista neophodno videti na šta sada liči ulaz u Beogradsku glavnu železničku stanica za svaku osobu koja joj se približava trotoarom. Što znači svima, jer je to jedini način da joj se priđe. Na nesreću, u tom nužnom pogledu iskosa ulaz izgleda tačno ovako (što usput objašnjava i neophodnost čuvene crvene strelice sa ove strane):

 
А тек улаз из правца ауто-пута. :lol: Не знам ни да ли је тај улаз званично може да се користи, али хајде да будемо срећни што не морамо да кружимо кроз Драгана Манцеа и новоизграђеном приступном саобраћајницом.

Иначе, возио сам се у недељу возом 342 од Прокопа до Новог Сада. Овог пута нешто више путника је ушло на Прокопу него прошли пут (одокативно трећина воза попуњена у вагонима са седиштима), већином странци бекпекери. Изгледа да домаћи више воле Нови Београд, а странци Прокоп.
 
Stranci i ne znaju za stanicu NBG. U retko kom vodiču se spominje neka stanica koja nije Glavna, a kada pitaju za Glavnu, svuda im kažu da je to Beograd Centar.
 
Dok se vodi rasprava o srpskom imenu. Na engleskom bi stanica trebala da se prevodi Belgrade Centre. Samo je u americkoj varianti pravilno Belgrade Center. Pitam zasto se stanica pise Belgrade Center po americkom standardu. Ovo nije po engleksom govornom standardu.
 
Ako je vec americka varijanta ond bi trebalo da pise Belgrade Center train station/railroad station. Ali pise Belgrade Center railway station. Ako je engleska varijanta onda se pise Belgrade Centre railway station.
 
zato sto niko normalan u svetu ne koristi engleski engleski, nego americki, koji je prosto standardni medjunarodni engleski koji svi, pogotovo mladi, razumeju

npr moj cale je pre 30ak godina ucio engleski engleski jer je to tad bio standard, i sad jedva razume bilo kog stranca kad prica engleski, jedino potpuno razume matorce kao on ili prave engleze
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562906#p562906:1ogdebsi je napisao(la):
nekianonimnilik » Уто Авг 28, 2018 11:02 pm[/url]":1ogdebsi]zato sto niko normalan u svetu ne koristi engleski engleski, nego americki, koji je prosto standardni medjunarodni engleski koji svi, pogotovo mladi, razumeju

npr moj cale je pre 30ak godina ucio engleski engleski jer je to tad bio standard, i sad jedva razume bilo kog stranca kad prica engleski, jedino potpuno razume matorce kao on ili prave engleze

Nažalost britanski engleski je i dalje standard u svetu kada je u pitanju pisana reč i gramatika. Delom zbog toga jer sve njihove bivše kolonije i dalje čvrsto drže do British English standarda u obrazovanju, a to je manje više pola sveta. Svakako da američka kultura preovladava ali sve relevantne ustanove koje izdaju sertifikate o poznavanju engleskog jezika su locirane u Britaniji.

MEĐUTIM moram da opravdam korišćenje izraza CENTER jer je približniji srpskoj varijanti i transkripciji iste reči koja glasi CENTAR, a takođe je gramatički ispravna kao i centre. Da li je railway ili railroad, to je zaista nebitno...
 
Neznam zasto nisu vec isli na Belgrade Central Station. Stanica nije sasvim u centru ali je centralna stanica. Logicnije da se zove Central nego Center/re.
 
Bio sam prošle nedelje do Prokopa. Zaintrigirala me je priča Boca ice da može zapuštenom stazom pored Ruda da se stigne na Prokop. Zato sam i sišao sa trole kod Ruda i krenuo tom stazom koja je u užasnom stanju, puna je đubreta i zarasla je u svakakvo bodljikavo rastinje.

Žuto na mapi sam ucrtao gde postoje vrata na ogradi koja su iz dvorišta privatne srednje škole Dositej, pa ko hoće može kroz dvorište Ruda da dođe do ovde bez preskakanja špriceva, stakla i kopriva.

Već odatle se vide buldožeri koji rade na poslednjem peronu kao i radnici na ploči. Išao sam još malo dalje (ucrtano na mapi), ali se odatle video da je tu kraj "staze" i grebena i da je dole provalija (obeleženo plavom linijom).

Sve u svemu ovaj pristup je možda i bolji od onog iz Bulevara zbog manje visinske razlike ali neće biti korišćen dok se ne završi ploča do pola. Ako ne grešim trenutno se radi samo trećina ploče.

Koliko vidim u situacionom planu Prokopa tu su i planirane ulice za automobile kao i pasarela za pešake kojom bi se spuštalo na perone (prikažano žutom bojom iznad koloseka na zapadnoj strani).



Imam i neke slike ali nisu ništa spec. Vučko over and out :sesir:
 
Vrh