[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561016#p561016:3vbefv8k je napisao(la):
Zuma » Uto Avg 21, 2018 9:19 pm[/url]":3vbefv8k]Ovo dugo natezanje je posledica jednostavne činjenice da izbegavate osnovnu analizu problema: ZAŠTO putnici biraju jednu železničku stanicu, a ne neku drugu? Ključni faktor nije neki lični iracionalni izbor koji pada sa neba, niti udobnost na stanici, niti koncept žel stanica, niti razdaljina od njihovog stana do žel stanice. Ključ njihovog izbora je minimizacija ukupnog utrošenog VREMENA za CEO put do njihovog krajnjeg odredišta.
Dakle, ide se na onu železničku stanicu do koje se gradskim saobraćajem ili kolima najbrže stiže, koja je najbolje (najbrže) povezana sa što više tačaka u gradu, bez obzira koliko je daleko. To je trenutno Novi Beograd. To bi mogao postati Prokop ako bi se dobro povezao (i javni prevoz i ulice). Ali SAMO u tom slučaju. Ako ne bude dobro povezan, onda NEĆE biti popularan bez obzira na buduću zgradu i udobnosti. Što se tiče više železničkih stanica u velikom gradu, opet je isto, ljudi gledaju ukupno utrošeno vreme (za prevoz do stanice plus vrema čekanja i putovanja voza). Ako postoji metro ili dobra GSP veza, onda može postojati i samo jedna stanica, potpuno im je svejedno. Ako je metro ili GSP veza loša, onda je više železničkih stanica korisno zato što glume deo mreže gradskog saobraćaja. Ako postoji i jedno i drugo, i dobre gradske veze i više žel stanica, onda se uzima ona putanja koja rezultuje u najmanjem trajanju ukupnog puta.
Sve ostalo su u statističkom pogledu, dakle za veliki broj ljudi, sekundarni kriterijumi, oni koji daleko manje utiču na izbor. Generalno važi da su sva kretanja koja se u gradu ponavljaju uvek strogo optimizovana po kriterijumu "ukupne lične cene" za velike mase ljudi.