Nakon višečasovnog zasedanja , "Savet za urbanizam Beograda" 1971. godine doneo konačno projektno rešenje , da bi se tek 8. X 1977. godine pristupilo izgradnji , postavljanjem kamena temeljca , uz zamisao da bude gotova 1. V 1979. u punoj funkciji. Iako su planovi bili grandiozni , po samom početku izgradnje se znalo da od njih nema ništa , što se tiče uklapanja u vremenske okvire. Tokom svih ovih godina se više puta prekidala i nastavljala izgradnja , što zbog finansijskih problema , što zbog drugih faktora , uz večitu dilemu da li napustiti projekat ili ga nastaviti , što je i dan danas predmet rasprave među građanima. Glavni razlog zašto se nikad definitivno nisu digle ruke od projekta je zbog prostora koji je oivičen Sajmom na jugu , odnosno Karađorđevom ulicom na Severu , te Savskom ulicom na istoku i rekom Savom na zapadu , koji je tokom svih ovih godina menjao ime , sa dolaskom svake novi vlasti , kao i još uvek Glavne železničke stanice pozicionirane na delu pomenutog prostora.