Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Најбоље је Београд централна јер се људи (посебно они који нису из Београда) више неће доводити у заблуду да је станица у центру. Мислим и да стара имена (железничка станица Београд) не треба давати неким другим станицама због мешања појмова, а и историје.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561485#p561485:2wywvye6 je napisao(la):
astrodule » Чет Авг 23, 2018 5:45 pm[/url]":2wywvye6]Ali Beograd Centar nije nikakav centar grada. To je glavni zbun.

Заправо јесте, осим ако не рачунаш старо језгро само од Газеле. Мада и ту је станица ок јер се налази одмах до аутопута. :)
 
Zašto komplikovati stvari , kada se 95% ljudi orijentiše po starom nazivu, "Prokop". Druga stvar je što se taj naziv ne sviđa vlastima , pa pokušavaju da nametnu nešto svoje , al' kol'ko vidim , veoma bezuspešno.
 
Та станица се зове Београд Центар, друга ствар је што у колоквијалној употреби Прокоп.
 
Stanica se prvobitno zvala Prokop , pa joj je kasnije promenjen naziv u Beograd centar.
 
Budapest Nugati /zapadna i Budapest Keleti / istočna pri tom je Nugati na 5 minuta peške od Parlamenta, pa se ne zove centralna. Pri tom je Keleti glavna a ne zove se glavna. Koga briga kako se zove? Mene vise deprimira sto ne postoji ni na jednoj od naših osnovno tipa ormarići za odlaganje prtljaga, automati za karte, da ne pričam o prokopu na kom nema leba da se jede, bukvalno. Da ne pričam o NBG raspalom odvratnom kršu. Mene je blam od ljudi koji sa strane dolaze u Bg i vide Prokop ili NBG onako blam me u ime cele nacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561582#p561582:j8pul5nm je napisao(la):
solecar » Čet Avg 23, 2018 11:32 pm[/url]":j8pul5nm]Stanica se prvobitno zvala Prokop , pa joj je kasnije promenjen naziv u Beograd centar.

Kad se zvala Prokop?
 
Po izgradnji koja je bila dovoljna za puštanje u rad i posle još neko vreme , ali ne bih znao do kada tačno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561596#p561596:33mc09g8 je napisao(la):
11030 » Pet Avg 24, 2018 12:02 am[/url]":33mc09g8]Budapest Nugati /zapadna i Budapest Keleti / istočna pri tom je Nugati na 5 minuta peške od Parlamenta, pa se ne zove centralna. Pri tom je Keleti glavna a ne zove se glavna. Koga briga kako se zove? Mene vise deprimira sto ne postoji ni na jednoj od naših osnovno tipa ormarići za odlaganje prtljaga, automati za karte, da ne pričam o prokopu na kom nema leba da se jede, bukvalno. Da ne pričam o NBG raspalom odvratnom kršu. Mene je blam od ljudi koji sa strane dolaze u Bg i vide Prokop ili NBG onako blam me u ime cele nacije.
Meni je , iz ugla korisnika , bitno kako će se zvati , ali samo iz razloga da to ne zbunjuje , kao što je slučaj sa sadašnjim nazivom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561602#p561602:kxzpa8o0 je napisao(la):
solecar » Pet Avg 24, 2018 12:21 am[/url]":kxzpa8o0]Po izgradnji koja je bila dovoljna za puštanje u rad i posle još neko vreme , ali ne bih znao do kada tačno.

Kad je puštena u rad?
 
Početkom osamdesetih , čini mi se. Evo šta sam pronašao na netu , al' ne mogu da se setim odakle sam to preuzeo.

Nakon višečasovnog zasedanja , "Savet za urbanizam Beograda" 1971. godine doneo konačno projektno rešenje , da bi se tek 8. X 1977. godine pristupilo izgradnji , postavljanjem kamena temeljca , uz zamisao da bude gotova 1. V 1979. u punoj funkciji. Iako su planovi bili grandiozni , po samom početku izgradnje se znalo da od njih nema ništa , što se tiče uklapanja u vremenske okvire. Tokom svih ovih godina se više puta prekidala i nastavljala izgradnja , što zbog finansijskih problema , što zbog drugih faktora , uz večitu dilemu da li napustiti projekat ili ga nastaviti , što je i dan danas predmet rasprave među građanima. Glavni razlog zašto se nikad definitivno nisu digle ruke od projekta je zbog prostora koji je oivičen Sajmom na jugu , odnosno Karađorđevom ulicom na Severu , te Savskom ulicom na istoku i rekom Savom na zapadu , koji je tokom svih ovih godina menjao ime , sa dolaskom svake novi vlasti , kao i još uvek Glavne železničke stanice pozicionirane na delu pomenutog prostora.
 
Nikako se ne sme koristiti reč "Centar" jer je to u raznim nebitnim jezičkim varjacijama univerzalni, prepoznatljivi i međunarodni naziv za centar grada. Takođe, u svetu se često pojavljuje na info tablama i u saobraćajnim znakovima. Čak je i po osnovnom značenju same reči ona pogrešna, jer se obično odnosi na centar površine ili duži, a ređe skupa elemenata, dok u sistemu nekoliko gradskih železničkih stanica na prostorno neograničenoj mreži pruga ne postoji nikakav intuitivno jasan centar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561623#p561623:bt3an3ep je napisao(la):
solecar » Pet Avg 24, 2018 3:07 am[/url]":bt3an3ep]Početkom osamdesetih , čini mi se. Evo šta sam pronašao na netu , al' ne mogu da se setim odakle sam to preuzeo.

Nakon višečasovnog zasedanja , "Savet za urbanizam Beograda" 1971. godine doneo konačno projektno rešenje , da bi se tek 8. X 1977. godine pristupilo izgradnji , postavljanjem kamena temeljca , uz zamisao da bude gotova 1. V 1979. u punoj funkciji. Iako su planovi bili grandiozni , po samom početku izgradnje se znalo da od njih nema ništa , što se tiče uklapanja u vremenske okvire. Tokom svih ovih godina se više puta prekidala i nastavljala izgradnja , što zbog finansijskih problema , što zbog drugih faktora , uz večitu dilemu da li napustiti projekat ili ga nastaviti , što je i dan danas predmet rasprave među građanima. Glavni razlog zašto se nikad definitivno nisu digle ruke od projekta je zbog prostora koji je oivičen Sajmom na jugu , odnosno Karađorđevom ulicom na Severu , te Savskom ulicom na istoku i rekom Savom na zapadu , koji je tokom svih ovih godina menjao ime , sa dolaskom svake novi vlasti , kao i još uvek Glavne železničke stanice pozicionirane na delu pomenutog prostora.

Gde se ovde vidi da se stanica zvala Prokop dok je bila u funkciji? Koliko ja vidim nigde. Da li je ovaj članak jedini izvor za tvoju tvrdnju ili ih ima još? Piše samo da je projekat menjao ime, ne stanica. Stanica je otvorena delimično 1984. kada je pušten krak ka Novom Beogradu. 1988. je puštena u rad krak ka Rakovici, a 1995. ka Pančevačkom mostu. Godine 1990. se sigurno zvala Beograd Centar pošto postoji pod tim nazivom u redu vožnje iz te godine.
 
Zvaničan naziv Beograd Centar a u žargonu nezadovoljnih putnika Prokop ili Pokop
U pitanju je list ''15.April'' iz 1985.god

 
Procitao sam clanak
33 godine kasnije, ljudi su i dalje nezadovoljni ovom stanicom kojoj definitivno uvek nesto fali.
 
Na Novom Beogradu ni dan danas nema zatvorene čekaonice, pa se zimi ljudi smrzavaju čekajući voz na stanici koja je možda i jedna od većih po broju putnika u čitavoj Srbiji.
 
Hvala Rile. Dakle stanica Beograd Centar se tako zove od njenog otvaranja. Nikada zvaničan naziv Prokop nije postojao.
 
Sem što ostatku sveta "Beograd centar" znači "centar Beograda". To da u osnovnim informativnim putokazima, dakle namenjenim onima koji ne znaju, značenje zavisi od redosleda reči je poprilično glupava odluka. Otkud ideja da će ne znajući jedno sigurno znati drugo? Tj da će ne znajući gde je stanica ipak znati daleko opskurniju lokalnu činjenicu da se nazivi za centar grada i železničku stanici razlikuju samo u redosledu dve iste reči?
 
solecar":3e41m2ci je napisao(la):
Znači , Firma "Beograd centar" je isto što i naziv stanice.

U pitanju je sada već zaboravljeno, a i tada arhaično značenje reči "firma", a to je "natpis, tabla sa natpisom". To je inače izvorno značenje te reči.
 
Jedini zvaničan naziv te stanice od njenog otvaranja do dana današnjeg je
BEOGRAD CENTAR. Isto tako jedini zvaničan naziv ugašene beogradske stanice
bio je jednostavan - BEOGRAD za putnički deo i Beograd Spoljna za teretni deo.
Evo i reda vožnje 86/87...

 
Za naziv je to to i tu nema šta da se priča. "Beograd Centar" od otvaranja, onog prvog.
Nego me godina buni. Da nije ipak RV 88/89 ili 89/90 jer je, koliko se ja sećam, Prokop, odnosno "Beograd Centar" otvoren 1989.
 
Jeste ali više eksperimentalno, sa nekoliko pari lokalnih vozova ka Vojvodini. Tek je kasnije dobio malo ozbiljniji saobraćaj puštanjem tunela ka Rakovici.

Mislio sam da je to bilo 1989. ali je izgleda bilo ipak 1988.

Ja sam bio prvi put 1989. kada je već uveliko vozio BeoVoz.
3. ŽELEZNIČKE STANICE 3.2. Beograd Centar

Početak izgradnje buduće glavne železničke stanice u Prokopu datira sa početka sedamdesetih godina prošlog veka - izgradnja potpornog zida (dijafragme) koji drži brdo iznad Prokopa sa svim stambenim objektima, kao i iskop i odnošenje zemlje, čime je formiran plato stanice. Izgradnja stanice odvijala se kroz više faza, a njena izgradnja do konačnog izgleda još uvek traje. Najznačajniji datumi izgradnje železničke stanice Beograd Centar su, 1984. godina kada je deo stanice pušten u saobraćaj puštanjem pruge do Novog Beograda, godina 1988. kada je pušten južni krak železničkog čvora ka Rakovici. Kada su stanični kapaciteti prošireni i puštanjem severnog kraka železničkog čvora ka stanici Vukov spomenik, 1995. godine, stanica je dobila novu fizionimiju. U periodu od 1996. do 2000. godine izgrađen je najveći deo konstrukcije do kote 105.
http://www.beogradcvor.rs/files/almanah ... _bzc-a.pdf str.19
 
Vrh