Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dužina voza je nebitna. Uzeo sam da je rastojanje između pothodnika 150 metara. Ako čovek shvati da je pogrešio i da bi ustvari trebalo da bude na susednom peronu, srednja vrednost ukupnog prosečnog rastojanja za sve moguće parove tačaka start-cilj je 75+75=150 metara pešačenja. Znači to je nužno.

Ono što me nervira je što nije moguće izdaleka uočiti gde je ulaz u pothodnik (nije jasno obeležen tako da se izdaleka vidi), pa se u tom slučaju mora krenuti u nasumično izabranu stranu, pošto ne znamo u kome smeru nam je taj ulaz bliži. Ovo u najgorem slučaju znači put od 150+150=300 metara pešačenja (ako smo skoro pored njega, a ne videvši ga ipak krenemo u pogrešnu stranu). To uopšte nije malo. Dakle ne samo da ne možemo izabrati najkraći put nego se unosi i nervoza jer ljudi lutaju naslepo tražeći izlaz sa perona na kome se nalaze.

Želim da kažem da se lokacija ulaza u dva pothodnika na svakom peronu mora posebno i veoma vidljivo obeležiti tako da ih svako vidi gde god se nalazio. Ovo je osnovna i najvažnija infomacija koja omogućuje kretanje između perona, a ipak ne postoji.
 
Апсолутно је несхватљиво да на станици која претендује да буде најважније железничко чвориште у земљи имамо тако лоше ознаке за положај перона, излазе или слично. Међутим, то свакако није оправдање да се прелези преко колосека. Обишо сам доста станица широм европе и ниједном нисам видео да је неко покушао да пређе преко колосека неби ли стигао до другог перона или из било ког другог разлога. Не знам шта би се десило када би то неко покушао, не би ме изненадило када би га осим енормне казна послали и у лудницу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553788#p553788:2dr4xiyu je napisao(la):
Zuma » Pon Jul 23, 2018 5:41 pm[/url]":2dr4xiyu]Bio sam na stanici da napravim malu reportažu, pa odmah mogu da vam kažem da grešite što se tiče pretrčavanja koloseka. Za to postoji dobar razlog.

Stanica je dugačka nekih 440 metara i ima samo dva poprečna pothodnika. Kad čovek shvati da je pogrešio peron (što se bar jednom mora desiti pošto koloseci u pothodniku NISU označeni), da bi se našao na susednom koloseku susednog perona treba u worst case scenariju da pređe čitavih 300 metara plus stepenice gore i dole, a u prosečnom slučaju 150 metara. Sa svim prtljagom koji može težiti i 50 kila i sastojati se od mnogo elemenata.

Sem nedovoljnog broja pothodnika, ogroman problem je i što je praktično nemoguće lako uočiti gde je ulaz u pothodnik. Bilo kakav ulaz, a pogotovo najbliži. Mogao bi biti i tačno iza vas, ali ako krenete u suprotnom smeru ne gine vam worst case scenario sa ukupno 300 metara hodanja i pentranja sa kabastim prtljagom za ciljnu tačku preko puta, na susednom koloseku.

Glavni problem su (za normalnu situaciju) lažne strelice sa napisima "IZLAZ --->" (ustvari bi trebale da služe za evakuaciju za slučaj opasnosti). Ima ih svuda, međutim, kad pođete za njima, ispostavi se da vode ka daleko češćim izlazima za evakuaciju, koji su svi zaključani. Kad čovek pogleda niz peron, vidi samo niz struktura za buduću vezu sa gornjim nivoima, a ti lažni (tj zaključani) izlazi ka pothodniku su upravo u njima. Posle par pokušaja da budu kulturni i slede zelene strelice, ljudi prosto odbace svaku nadu da će na osnovu oznaka naći gde je malo vidljiva rupa u peronu u koju se ulazi da bi se došlo do pothodnika. Pa ili prosto pređu kolosek, što je zbog toga masovna pojava, ili moraju prvo da SLUČAJNO izaberu smer kretanja, i zatim uporno idu u tom smeru, maksimalno nekih 150 metara do prvog izlaza. Otuda početni izveštaji u BB-u da su pothodnici zaključani. Ono što liči na ulaz u njih JESTE zaključano (nedaj bože prave uzbune) i ima ih puno više od pravih ulaza u pothodnike. Morale bi se staviti neke posebne kontrastne oznake jarke boje, koje se daleko vide, da bi svako, sa bilo kog mesta, znao gde je najbliži ulaz u pothodnik. Ljudi na železničkoj stanici nemaju vremena za naučna istraživanja ovako velikog prostora, pa će prosto preći tamo gde je najbliže. I ne možete im to zameriti.

Fantastično je kako baš niko od rukovodioca nije prosto otišao na peron i zamislio da je putnik koje stanicu vidi prvi put, pa samo pribeležio šta bi sve bilo logično da neko takav pita. Zašto je to tako teško? Obrazovanje koje oni izgleda nemaju nije ni potrebno, samo običan zdrav razum.

Pa to je kao da izadjes iz busa pre Gazele u Bloku 19a i kazes ma ko ce sada da se pentra skroz gore da bi presao do Sava Centra,daj da ja bolje pretrcim autoput.
 
Претрчавање аутопута је редовна појава на Обреновачком...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553895#p553895:3icq15n6 je napisao(la):
Zuma » 24 Јул 2018, 00:04[/url]":3icq15n6]Dužina voza je nebitna. Uzeo sam da je rastojanje između pothodnika 150 metara. Ako čovek shvati da je pogrešio i da bi ustvari trebalo da bude na susednom peronu, srednja vrednost ukupnog prosečnog rastojanja za sve moguće parove tačaka start-cilj je 75+75=150 metara pešačenja. Znači to je nužno.

Ono što me nervira je što nije moguće izdaleka uočiti gde je ulaz u pothodnik (nije jasno obeležen tako da se izdaleka vidi), pa se u tom slučaju mora krenuti u nasumično izabranu stranu, pošto ne znamo u kome smeru nam je taj ulaz bliži. Ovo u najgorem slučaju znači put od 150+150=300 metara pešačenja (ako smo skoro pored njega, a ne videvši ga ipak krenemo u pogrešnu stranu). To uopšte nije malo. Dakle ne samo da ne možemo izabrati najkraći put nego se unosi i nervoza jer ljudi lutaju naslepo tražeći izlaz sa perona na kome se nalaze.

Želim da kažem da se lokacija ulaza u dva pothodnika na svakom peronu mora posebno i veoma vidljivo obeležiti tako da ih svako vidi gde god se nalazio. Ovo je osnovna i najvažnija infomacija koja omogućuje kretanje između perona, a ipak ne postoji.

Зума, не правдај дебиле само да би био контраш
 
Ne, nego ne živim u fantazijama i ljudsku prirodu uzimam kakva jeste. Ako je jednoj strani ispod časti da makar postavi sve potrebne oznake (pošto su prvo preselili čitavu železničku stanicu daleko pre nego što je nova bila makar i minimalno spremna da je zameni), onda druga strana, ona koja pretrčava koloseke, neće smatrati da treba da ima obzira prema prvoj. Ako čovek misli da može bez opasnosti po sebe da prođe kolosek, oni će to uraditi. Civilizacijske norme su sistem u ravnoteži gde sve strane moraju imati sličan nivo moralnih ili normativnih obaveza, jer je sve to uvek u osnovi transakcija: dajem koliko dobijam. Ta potreba za ravnotežom gubitaka i dobitaka je duboko ukrenjena u socijalnim instiktima i ne može se iskoreniti lamentiranjem kako smo primitivni zbog kršenja obaveza ako ta država prema nama nema iste obzire. Ako nigde ne piše gde treba ići da bi se pronašao najbliži izlaz sa perona, onda će jedan mali procenat koji se žuri direktno preći kolosek umesto da izgubi voz jednostrano poštujući pravila koja ne poštuje druga strana. To je prosto tako.
 
Tim drugima , čak i kada je sve jasno obeleženo , i dalje će biti lakše da idu putem koji njima odgovara. Nažalost , ljudska priroda je takva.
 
Neki hoće, neki neće. Ako postoji opravdanje, osećaj nanete nam nepravde, lakše se uradi nešto sebično, što pomaže samo toj osobi a odmaže drugima. Kao što je kršenje društvenih pravila. To se subjektivno vidi kao vraćanje narušene ravnoteže. Pravila se dakle poštuju ne zato što ljudi vole da njima budu ograničeni, nego samo ako postoji percepcija da svako u kolektivu pošteno odrađuje svoj deo obaveza, odnosno da se poštuje neka vrsta Hobsovog "Društvenog ugovora" kojim onda i mi sami sebe obavezujemo. Ako nas država zeza, onda i mi to radimo njoj. Ako ne, onda će to raditi samo zaista problematične osobe. To je i objašnjenje zašto se isti ljudi sasvim različito ponašaju ako su u drugoj državi. Dakle uticaj okoline, ne "ljudska priroda".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553338#p553338:3lytg5rq je napisao(la):
orjen » 21 Jul 2018, 21:28[/url]":3lytg5rq]Imao sam priliku da putujem do Bara i Budimpeste sa prokopa.
Prokop_8_Belgrade_centre_railway_station.jpg
Jesi ovo ti slikao @orjen..?
 
Forumasi, gde parkirati auto na Prokopu, putujem u ponedeljak pa bi me moji ispratili, ako je google maps tacan vidim da ima parking kad se udje u stanicu novom saobracajnicom, pa levo, u produzetku pocetne stanice 36. Da li je to sluzbeni parking ili moze bilo ko tu da parkira? Ako ne moze, koje su alternative?
 
Где путујеш? Пошто је неколико полазака возова измештено са Прокопа због почетка радова.

Постоји паркинг, ево га на слици
170620-prokop-06.jpg


Гугл још није уцртао нове саобраћајнице на мапи, још увек стоји стара слепа саобраћајница само до улаза.
 
Sta mislite oce li poceti da grade stanicnu zgradu ove godine?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554269#p554269:1yahb8va je napisao(la):
Zuma » Uto Jul 24, 2018 11:35 pm[/url]":1yahb8va]Neki hoće, neki neće. Ako postoji opravdanje, osećaj nanete nam nepravde, lakše se uradi nešto sebično, što pomaže samo toj osobi a odmaže drugima. Kao što je kršenje društvenih pravila. To se subjektivno vidi kao vraćanje narušene ravnoteže. Pravila se dakle poštuju ne zato što ljudi vole da njima budu ograničeni, nego samo ako postoji percepcija da svako u kolektivu pošteno odrađuje svoj deo obaveza, odnosno da se poštuje neka vrsta Hobsovog "Društvenog ugovora" kojim onda i mi sami sebe obavezujemo. Ako nas država zeza, onda i mi to radimo njoj. Ako ne, onda će to raditi samo zaista problematične osobe. To je i objašnjenje zašto se isti ljudi sasvim različito ponašaju ako su u drugoj državi. Dakle uticaj okoline, ne "ljudska priroda".
:roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554338#p554338:1k41j0tn je napisao(la):
Дошљак » 25 Jul 2018 08:43 am[/url]":1k41j0tn]Где путујеш? Пошто је неколико полазака возова измештено са Прокопа због почетка радова.

Постоји паркинг, ево га на слици
170620-prokop-06.jpg


Гугл још није уцртао нове саобраћајнице на мапи, још увек стоји стара слепа саобраћајница само до улаза.

Hvala na odgovoru, u Budimpestu idem. To sa slike je cini mi se upravo to, parking u produzetku pocetne stanice 36 (polasci u smeru ka staroj zeleznickoj prvo).
 
Čujem da je haos na Prokopu zbog rekonstrukcije pruge, ima li neko inforamcije?
 
Могуће да долазе људи и за возове који су скоро пребачени са Прокопа на Топчидер.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554378#p554378:l4eql742 je napisao(la):
vucko » Sre Jul 25, 2018 1:18 pm[/url]":l4eql742]Ima li policije na stanici?
Postoji i policijska stanica i ambulanta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555473#p555473:1gqmohwi je napisao(la):
vucko » 29 Jul 2018, 08:49[/url]":1gqmohwi]Čujem da je haos na Prokopu zbog rekonstrukcije pruge, ima li neko inforamcije?

Haos je svuda koliko sam ja skontao. Kasnjenja su ogromna.
 
jel to informaticar pusi? genijalno.. vrv je jos stegnut i pod stresom zbog novog okuruzenja, ocekujem kad se malo navikne i opusti da se lepo raskomoti, izuje, nogice na pul i mrdanje prsticima.. jel klimatizovano, da mu ne bude hladno kad zazimi...?
 
ne znam kome smeta da se zapali cigareta dole, naravno pod uslovom da se opusak ne baci na zemlju. ne postoji nijedan razlog protiv osim antipusackog terora koji je sada u modi, a cinjenica da teraju dizelke kroz stanicu obesmisljava bilo koji drugi argument.

to sto je covek zapalio na radnom mestu je druga stvar, govorim o generalnoj zabrani pusenja na peronima u prokopu
 
Vrh