[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=553788#p553788:mok5cmwk je napisao(la):
Zuma » 23 Jul 2018 04:41 pm[/url]":mok5cmwk]Bio sam na stanici da napravim malu reportažu, pa odmah mogu da vam kažem da grešite što se tiče pretrčavanja koloseka. Za to postoji dobar razlog.
Stanica je dugačka nekih 440 metara i ima samo dva poprečna pothodnika. Kad čovek shvati da je pogrešio peron (što se bar jednom mora desiti pošto koloseci u pothodniku NISU označeni), da bi se našao na susednom koloseku susednog perona treba u worst case scenariju da pređe čitavih 300 metara plus stepenice gore i dole, a u prosečnom slučaju 150 metara. Sa svim prtljagom koji može težiti i 50 kila i sastojati se od mnogo elemenata.
Sem nedovoljnog broja pothodnika, ogroman problem je i što je praktično nemoguće lako uočiti gde je ulaz u pothodnik. Bilo kakav ulaz, a pogotovo najbliži. Mogao bi biti i tačno iza vas, ali ako krenete u suprotnom smeru ne gine vam worst case scenario sa ukupno 300 metara hodanja i pentranja sa kabastim prtljagom za ciljnu tačku preko puta, na susednom koloseku.
Glavni problem su (za normalnu situaciju) lažne strelice sa napisima "IZLAZ --->" (ustvari bi trebale da služe za evakuaciju za slučaj opasnosti). Ima ih svuda, međutim, kad pođete za njima, ispostavi se da vode ka daleko češćim izlazima za evakuaciju, koji su svi zaključani. Kad čovek pogleda niz peron, vidi samo niz struktura za buduću vezu sa gornjim nivoima, a ti lažni (tj zaključani) izlazi ka pothodniku su upravo u njima. Posle par pokušaja da budu kulturni i slede zelene strelice, ljudi prosto odbace svaku nadu da će na osnovu oznaka naći gde je malo vidljiva rupa u peronu u koju se ulazi da bi se došlo do pothodnika. Pa ili prosto pređu kolosek, što je zbog toga masovna pojava, ili moraju prvo da SLUČAJNO izaberu smer kretanja, i zatim uporno idu u tom smeru, maksimalno nekih 150 metara do prvog izlaza. Otuda početni izveštaji u BB-u da su pothodnici zaključani. Ono što liči na ulaz u njih JESTE zaključano (nedaj bože prave uzbune) i ima ih puno više od pravih ulaza u pothodnike. Morale bi se staviti neke posebne kontrastne oznake jarke boje, koje se daleko vide, da bi svako, sa bilo kog mesta, znao gde je najbliži ulaz u pothodnik. Ljudi na železničkoj stanici nemaju vremena za naučna istraživanja ovako velikog prostora, pa će prosto preći tamo gde je najbliže. I ne možete im to zameriti.
Fantastično je kako baš niko od rukovodioca nije prosto otišao na peron i zamislio da je putnik koje stanicu vidi prvi put, pa samo pribeležio šta bi sve bilo logično da neko takav pita. Zašto je to tako teško? Obrazovanje koje oni izgleda nemaju nije ni potrebno, samo običan zdrav razum.