Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=455693#p455693:1tms7hpk je napisao(la):
orjen » Sat Jun 03, 2017 6:41 pm[/url]":1tms7hpk]Beogradu ne trebaju dve glavne jedne pored druge.

Nigdje u svijetu ni ne postoje dve glavne stanice u jednom gradu. Uvijek je to jedna. Ako hoces da to bude Prokop nek se preimenuje u "Glavna" umjesto sadasnjeg naziva "Centar". To uopste nije bitno.

Stari i novi zeleznicki cvor nisu ni kompabitilni.

Naravno da su kompatibilni. I jedno i drugo su pruge normalnog kolosjeka. Sto je vise pruga to su vece mogucnosti organizovanja saobracaja u Beogradu i vece su mogucnosti kretanja putnika. Sami smo sebi krivi sto se ogranicavamo.

Sto se tice Topcidera, steta ali sta je, tu je. Prokop je validno planirano resenje, ko zeli u BG sa vozom ima kako da dode. Teze je iz Valjeva u Loznicu i Raske u Novi Pazar.

Zasto sta je tu je? Pruga jos nije ukinuta a da postoji volja da se sacuva mogla bi se sacuvati. Sta je tu je ce biti tek kad se ukine.
I fala Bogu da ima kako da se dodje vozom do Beograda ali nema kako da se vozi vozom po Beogradu.
 
Zato sto u masterplanu BW nema zeleznickog koridora a gradski prevoz ce odrzavati tramvaji, busevi i camci. Ako se sve to izvede (izvrsno je da nece) onda pruge sigurno nece biti. Ako nesto ostane onda nekom srecom pruga NBG-Topcider.
 
Hajde sad malo i Riju da podržim stranu (a verujem da je većina ljudi saglasna sa tako nečim): master plan je idiotski. Na stranu što je i BW generalno idiotski, pod pretpostavkom da će da se izgradi, ne vidim zašto bi investitor bio protiv toga da se makar dvokolosečna pruga sačuva: to bi bio izuzetan feed za ceo kompleks. Štaviše, neka linija BG voza, recimo, Glavna-Rakovica (čak i Glavna-Zemun, ali problem je što se stari železnički most pretvara u pešački) bi rešila i još jedan problem koji je ceo sistem BG voza imao od početka: nije imao nijednu stanicu u užem centru grada.
 
И јa се слажем с Ријом исто да треба сачувати функционалну Главну станицу. Треба изувћи максимум из обе станице пошто свака има неку предност.
 
Funkcionalnu, svakako. Što se tiče imenovanja posle takve transformacije, vidim nekoliko varijanti:
1) Beograd Stara
2) Stari Grad
3) Savski amfiteatar
3) Beograd Centar, pa da se Prokop zove Glavna.
 
Пошто већ имамо Београд Дунав, ја сам за Београд Сава :)
 
Odmah da kažem, ako imamo jedan Beogradski železnički čvor (koji svakako treba da bude fokalna tačka), ne vidim ni jedan razlog da nemamo neku vrstu železničkog prstena oko grada, a mi ga već imamo, samo mnogi to odbijaju da prihvate kao prednost. Linija bi mogla da bude Resnik ili čak Jajinci-Topčider-Sajam-Beograd Sava (dopada mi se)-Beograd Dunav. Na Rakovici je obezbeđeno ukrštanje sa BG vozom 2, a ukoliko bi se produžio za još jednu stanicu (do Pančevca) i sa BG vozom 1. Dobija se potpuno funkcionalna gradska železnica.

Rio, oglasi se :D
 
Hteo sam samo da kazem da javni gradski prevoz kao i zeleznicki transport u masterplanu BNV nije elaboriran. Postojalo bi karta tog dela masterplana, ali ona u sustini nije radena.
 
То би таман могла да буде трећа линија. Једино су ту проблематични број колосека, тј. што од Главне до Дорћола имамо само један, и то што пруга није електрификована. Ту би могло лепо да се узме неколико Макоса, да се ремонтују и модернизују (таман су и оне плаве као и РВР што возе на БГ возу), и да лепо пустимо да иду у сусрет једна другој до садашње Главен станице, ту да се мимоиђу (докле још има дуплих колосека), а даље да иду једна према Панчевцу а друга према Реснику и исто у обрнутом смеру. Или да се наштелује ред вожње да се сусрећу само на двоколосечним пругама. Станице које бих додао још поред побројаних - Хиподром (испод петље Радничка), Сава мала (испод Бранковог моста), Пристаниште, Kула Небојша, Београд Доњи Град (постоји), као и Дорћол, код новопланиране окретнице аутобуса у Дунавској. На крају наравно, станица Дунав и Панчевачки мост.
 
U teoriji nije loše, ali zavisi da li ti to zamišljaš kao metro ili kao es-železnicu.
 
Glavna saobracajnica gotovo za sve feader linije je u pravcu Slavije
a ključno za ,,puštanje,, Prkokpa
je zamena pešacke pasarele u auto nadvoznjak preko auto puta iz Deligradske
a lepo i jasno se vidi na sličici koju je Došljak postavio
 
GUP to ne predvida. Ali predvida novu stanicu tamo gde se rescvara pruga posle starog zeleznickog mosta.
 
Nebi rekao:
Rad Urbanističkog zavoda Beograda finansira se iz sredstava budžeta Grada, sredstava Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, ali i iz prihoda od fizičkih i pravnih lica, sve putem ugovornih odnosa i u skladu sa Cenovnikom usluga JUP „Urbanistički zavod Beograda“.

Pravni okvir za naš rad čini najpre set zakona vezanih za oblast organizacije, upravljanja i planiranja prostora, i to Zakon o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik Republike Srbije" br. 72/09, 81/09, 64/10, 24/11, 121/12, 42/13, 50/13, 98/13, 132/14 i 145/14), Zakon o glavnom gradu ("Službeni glasnik Republike Srbije" br. 129/07), Zakon o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik Republike Srbije" br. 129/07), Zakon o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik Republike Srbije" br. 47/11), zatim Statut grada Beograda ("Službeni list grada Beograda" br. 6/10 i 23/13) i drugi zakoni i podzakonski akti koji regulišu ovu delatnost.
 
Meni se čini da se mnoge stvari rade od danas do sutra , jedni započnu , pa onda drugi moraju da "krpe" i završavaju ... , bez nekog planiranja po kome bi buduće generacije radile.
 
Ajde ja sad malo :)

Ja mislim da pruga uz obalo pod hitno da se skloni, pod hitno! Stara zeleznicka stanica moze da bude muzej, hotel, TC sta bilo. Zeleznicke stanice mislim da treba da budu u formatu Centar- Prokop, Sever NBG, Jug-Rakovica, istok- Pancevo i nekako bi trebalo uklopiti Aerodrom, sve treba da budu povezane ne kruznim vec unakrsnim linijama sa intersekcijom u Prokopu. Sve ostale ideje o vozovima kroz grad su sulude zbog kvaliteta zivota u gradu.

Moje licno misljenje :)
 
lukarts » 05 Jun 2017 12:06
... Ja mislim da pruga uz obalo pod hitno da se skloni, pod hitno!..

Treba insistirati da se puruga ukopa a ne sklanjati je
i tako dobijamo potpunu podzemnu železnicu za raznorazne namene :D
 
Hvala na tvom ličnom mišljenju, ali to smo već više puta ovde sve pretresli. Mada ta varijanta "šljaka", ostaje nerešeno pitanje generalne nepovezanosti centra grada sa sistemom gradskih železnica ("Vuk" je i dalje najbliža kota ;), tako da je otuda stigao predlog za jednu kružnu liniju (kakve postoje i u gradovima poput Berlina). A ovo za aerodrom, svakako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456037#p456037:1422anx4 je napisao(la):
DzonTravolta » Mon Jun 05, 2017 11:00 am[/url]":1422anx4]Odmah da kažem, ako imamo jedan Beogradski železnički čvor (koji svakako treba da bude fokalna tačka), ne vidim ni jedan razlog da nemamo neku vrstu železničkog prstena oko grada, a mi ga već imamo, samo mnogi to odbijaju da prihvate kao prednost. Linija bi mogla da bude Resnik ili čak Jajinci-Topčider-Sajam-Beograd Sava (dopada mi se)-Beograd Dunav. Na Rakovici je obezbeđeno ukrštanje sa BG vozom 2, a ukoliko bi se produžio za još jednu stanicu (do Pančevca) i sa BG vozom 1. Dobija se potpuno funkcionalna gradska železnica.

Rio, oglasi se :D

Evo me :D
Malo sam u guzvi ovih dana s poslom. Zanimljivo, ali firma za koju radim je trenutno ukljucena u jedan projekat gradske zeljeznice u jednom velikom americkom gradu pa je zanimljivo vidjeti kako se tamo na nekom drugom mjestu jedna stara pruga modernizuje i povezuje centar grada sa medjunarodnim aerodromom...

Elem, Travolta, sve se slazem s tobom.
Beograd je u teskom deficitu sa prugama a kao veliki grad, potreban mu je svaki moguci kolosjek za organizaciju saobracaja. Nema veze hoce li to biti u sastavu BG voza ili kao neka druga varijanta ali pruga kroz savski amfiteatar je postala vaznija nego ikad. S obzirom da je metro skup, tramvaj slab i nedovoljan, onda postojanje pruge u SA kao i Kalemegdana postaju logicni dijelovi infrastrukture koji se moraju iskoristiti.

Samo jos da napomenem, da bi osim klasicnih EMV garnitura za saobracaj pomenutom prugom mogao da se koristi i neki posve drugaciji voz. Recimo tram/train koji se u gradskom centru ponasa kao tramvaj a na otvorenoj pruzi razija znatno vecu brzinu. Ili iste ganiture za sav Bg voz ali da se denivelise jedan dio trase. To nije skupo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=456047#p456047:1422anx4 je napisao(la):
Дошљак » Mon Jun 05, 2017 11:25 am[/url]":1422anx4]То би таман могла да буде трећа линија. Једино су ту проблематични број колосека, тј. што од Главне до Дорћола имамо само један, и то што пруга није електрификована.

Doskora su tu bila dva kolosjeka i nije skupo da se vrati jedan uklonjeni kolosjek a ni da se dionica elektrifikuje. Najskuplje bi bilo trasu zatrpati stambenim zgradama jer tad ce izgradnja pruge biti visestruko skuplja a ako ne i nemoguca. A ni ova opcija koju pominjes nije losa sto se mene tice. Mimoilazenje se moze vrsiti i na stajalistima koja bi imala 2 kolosjeka.

Ту би могло лепо да се узме неколико Макоса, да се ремонтују и модернизују (таман су и оне плаве као и РВР што возе на БГ возу), и да лепо пустимо да иду у сусрет једна другој до садашње Главен станице, ту да се мимоиђу (докле још има дуплих колосека), а даље да иду једна према Панчевцу а друга према Реснику и исто у обрнутом смеру. Или да се наштелује ред вожње да се сусрећу само на двоколосечним пругама. Станице које бих додао још поред побројаних - Хиподром (испод петље Радничка), Сава мала (испод Бранковог моста), Пристаниште, Kула Небојша, Београд Доњи Град (постоји), као и Дорћол, код новопланиране окретнице аутобуса у Дунавској. На крају наравно, станица Дунав и Панчевачки мост.
 
Најсвежија
f5583854cbad95ad261705b9be1a2fc7.jpg


Sent from my D6503 using Tapatalk
 
[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]
76a6f349578f0f58926ba63da0b60d74.jpg


Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Nabacana je podloga na mostovsku konstrukciju , a počelo se sa asfaltiranjem oko ulaza u stanicu. Bio je sumrak kada sam se vraćao juče vozom , tako da nisam slikao jer se ne bi lepo videlo.
 
Ne samo da je fotkica taze nego ima i novotarije :)
nova ograda- još u celofanu .....
 
E sad malo kritike
vezane za Prokop tačnije novo - pomereno javno stajalište uz Prokop :rant: :shok: :rant:
cak su mogli za jednu ,,kocku,, kad ima mesta da pomere u stranu
al djaba ..... j'bo ih šestar i lenjir, tako tupave :lol:

Koj to pametnjakovic hoce da nam utamani slabovide i bez vida sugradjane
zna li on cemu i kome služe taktalne ploče koje postavlja
evo i sličica
kako im namemešta da sami sebi rascopaju glavu na novoj tj. pomerenoj Prokopovom javnom stajalištu za trole i buseve.....

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
 
Vrh