Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

стварно Стф, јбт. колико пута треба да се каже да нема назад... :roll:
 
Чак и ако је тачно да "нема назад" (а није баш у потпуности тако, јер би у случају да постоји озбиљна железница и путнички саобраћај великог обима, финансијска штета од неадекватне станице у милионској вароши већ кроз неколико година сустигла цену досад изграђеног), најгоре је не подвући црту тамо где је она, апсолутно, неопходна, јер иза те црте управо зјапи финансијски амбис и следи банкрот и железнице, и града.

Најгоре би било да помислимо да ће Прокоп бити некаква "Главна" железничка станица Великог Београда, по функционалности и броју путника упоредива са својим наводним панданима у Европи. Неће бити, јер је немогуће. Прокоп може да досегне до једне од пролазних (једне од главних станица - нека му буде - тако је номинално по ГУП-у), која ће опслуживати конкретан део града (мада нисам баш ни сигуран који, осим Вајфертовца и Малешког брда, евентуално Губеревца, да будемо оптимисти па да додамо Вождовац и Бањицу) и служити одређеном броју преседања. То је све, и то је максималан циљ којем треба стремити.
Наравно, ако се обистине намере актуелне градске власти и метро за Чукарицу заобиђе Прокоп, онда перспектива те проклетиње постаје још гора, и не би било наодмет размотрити коришћење бар половине колосека за паметније сврхе, попут гараже за метро, или за трамвај и сл.

Најскупља је празна станица са празним возовима и оног тренутка кад наше друштво пређе рубикон и не буде више могло да истрпи расипање друштвеног богатства - тј. кад постане иоле напредно - празне станице са празним возовима неће више бити у прилици да постоје.

(Реално, најбоље би било кад би Прокоп могао некоме да се прода; али, нажалост, за таквим објектима, као ни за нашим умним руководиоцима и планерима, потражња - не постоји.)

ЕДИТ: Да кажем, дакле, да сам ја, иако екстремно непријатељски настројен према тој рупи, ипак присталица да јој се, довођењем метроа, да какав-такав живот и шанса (заборавите да ће ту икад доћи трамвај, и да ће пролазити десет аутобуских линија), мада ипак имам разумевања и за планове метро-мреже Београда којима се тај градски сливник заобилази, попут "Систрине" студије - на сваком другом месту је метро потребнији, па и на аеродрому, који ће трајно имати више путника од Прокопа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=447871#p447871:2c60gwfs je napisao(la):
JohnnyLee » 23 Апр 2017 09:46 pm[/url]":2c60gwfs]стварно Стф, јбт. колико пута треба да се каже да нема назад... :roll:
Нема назад, слажем се, зато и не предлажем рушење. Само заустављање на ивици провалије. И то у задњем моменту.
 
Sto prije Prokop smjestimo u realne okvire to cemo praviti manju stetu i drzavi i zeljeznici a istovremeno ostavljati mogucnost da se druge stanice koje imaju bolje sanse od Prokopa, rekonstruisu.

Stanice i stajalista Novi Beograd, Zemun, Rakovica, Karadjordjev Park, Vukov Spomenik, Pancevacki most, Tosin Bunar...sve su bitnije za kretanje putnika od Prokopa. Prokop je jedino bitan za oslobadjanje prostora u savskom amfiteatru i izgradnju "Beograda na Vodi".
 
Prolaz ispod autoputa koji spaja Prokop i Hitnu pomoć se rekonstruiše, nadam se da će izgledati manje strašno jer trenutno izgleda kao da je iz nekog horor filma sa zombijima.
 
Obećao sam slike staze koja vodi od Sajma do Prokopa ispod podvožnjaka. Evo kako je to danas izgledalo:

Sitnička ulica se ovde prekida:

Pogledajte prilog 6
Na kraju ulice se nalazi kapija:

Pogledajte prilog 5
Dalje se nastavlja široki trotoar kroz podvožnjak:

Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Ovo je izlaz iz podvožnjaka (tunela):

Pogledajte prilog 2
Ispred ulaza u stanicu su nažalost postavili ove ograde. Toga nije bilo pre par godina.

Pogledajte prilog 1
I poslednji pogled na stazu i tunel:


Staza sa druge strane pruge je mnogo uža i za njeno korišćenje bi bio neophodan nebezbedan prelazak preko koloseka, tako da otpada u startu.
 
Zašto je uopšte ostavljen tako širok prolaz, kao da je planiran još jedan kolosek ili grešim? Znam da je Novi železnički most planiran da jednog dana može da primi četiri koloseka. Da li je zapravo taj trotoar na prostoru za neizgrađeni kolosek?
 
Hvala za slicice odlicne su ;)
Eto staza postoji nije opasna
samooo je nebrigom zapustena a i sa najnovijom pristupnicom nije povezana :(
A trebalo bi makar tom pristupnicom do nivoa staze
da se omoguci i pristip na perone i biciklima i imvalidskim kolicima
 
Bukira, svaka cast za reportazu!

Jel mozes da objasnis ove poslednje dve slike? Jel to dodatan pesacki prolaz do stanice kod RUDO klinike? Jel se bilo gde planiraju pokretne stepenice, liftovi ili bilo sta slicno za osobe sa invaliditetom?
 
Bukira bravo za fotografije :kk:

Da li je ona staza na poslednjih par fotogrfija zaista toliko krivudava ili? Poprilično jadno deluje :(
 
Nisam siguran, ali i meni to izgleda kao pešačka i, nadam se, biciklistička staza do stanice i buduće garaže. Na građevinskoj tabli je još uvek nisu ucrtali:

Pogledajte prilog 2
A staza je stvarno krivudava, prati nagib terena, evo još jedne današnje slike:

Pogledajte prilog 1
I jedne dok su je gradili, pre mesec dana:

 
U Prokopu je stajalište BGvoza, a u kome je dozvoljeno unošenje biciklova

Projektant pristupnice ostavio je ne rešen pristup peronima biciklovima i invalidima upuceni su na stepenice
a povezivanje ove gornje nove pristupnice sa donjom starom pešačkom stazom
problem se sa malom dobrom voljom gotovo anulira

Radnici, mašine pa i to malo potrebnog materijala za ,,spust,, je vec tu... ali izgleda da je otsutna zainteresovanost i dobra volja...

Bukira opet +1 :)
ako ovako nastaviš sa redovnim dobrim fotoreportazama ponestace nam na BB plusica :lol:
 
Krivudava stazica je dodata naknadno, mada je ima u nekom od planova koji su kačeni ovde na forumu. Ona prati zid, odnosno šipove kojima je stabilizovano zemljište pri gradnji Prokopa i vrh toga je ovaj čudni zidić sa desne strane. On nikad nije ni trebalo da se vidi, pa zato tako krivuda.
Što se tiče pristupa za invalide, meni je neverovatno da nešto što sa jedne strane guraju kao glavnu stanicu, ovamo nema ni p od pristupa. Za početak, bilo bi dobro da omoguće pristup bar prvom peronu sa ove strane, na primer liftom (jer liftovi jesu predviđeni), jer odatle već može pothodnicima da se ode na ostale perone.
 
Liftovi eskalatori su predvidjeni projektom zuta staza je mislim evakuacjona na planu
 
Evo da iskoristim jednu Bukirinu sliku pa da malo "ozivimo" Prokop...

 
evo ovako nešto ,sve sa mini odmaraslistem u sredini , nije tesko za dodati :)
 
Vidim da smo na strani 262 vec pricali o ovim prolazima. Evo i slicice. Na osnovu crteza i pristupa koji su sa nivoa perona jasno je da se radi o pesackoj pasareli, recimo takvu sam video u TENT-u. Ona sluzi da pesaci mogu bezbedno da predju koloseke, a ovde je korist dvojaka jer ce omoguciti pesacima i da odu do juzne ili severne strane Prokopa bez koriscenja zgrade stanice.

download/file.php?id=20570&mode=view
 
Значи ту ће ипак бити нека саобраћајница према плану и кроз сам тунел? :)
 
Vrh