Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418077#p418077:2rvt2ni7 je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 21, 2016 4:23 pm[/url]":2rvt2ni7]Рекао премијер синоћ код Марића. Прва линија: Дунавско приобаље - Теразијски гребен - Београд на води - Чукарица.

Sta znaci Dunavsko priobalje? Ono je i u Zemunu, na Novom Beogradu i na Dorcolu, i na Karaburmi i Mirijevu, a ne zna se na sta se konkretno misli...sirok pojam.
 
Успут је колико и Мадагаскар.


@MarcBg

Дунавско приобаље старог дела Београда. Линију можемо звати Вишњица - Чукарица, или ако хоћеш Роспи ћуприја - Царева ћуприја.
 
@Pantograf
Gledao sam i ja tu emisiju, nešto malo sam gledao.

Rečenicu koju je izgovorio sinoć u emisiji počinje sa: "Od Višnjice... pa preko "Beograda na vodi"... do Makiša". Imate reprizu za koji dan na TV Happy i biće repriza na TV BN.

Znaš kako? On se nešto mnogo često u poslednje vreme "takmiči" sa Titom (Josip Broz).

Evo jedna na tu temu:
Bio tako Tito plovio rekom Dunav. Tako dok su putovali naiđu na grad Smederevo, i Tito pita svoje neposredne saradnike: Koji je ovo grad? ONI: Smederevo. TITO: Šta ima u Smederevu? ONI: Ima grožđe itd. TITO: Gvožđe. Majku ti božiju. Mi možemo ovde napraviti jednu željezaru.
To je citat iz mnogih pozorišnih predstava "Indeksovaca". Možete naći na YouTube.

Tako da je to više za vas ljubitelje železnice da vas malo naloži kao se planira metro u "Beograd na vodi", jer je geografski građevinski samo ta deonica od par stotina metara dužine oko 700 miliona evra, a oni imaju u planu jedva 1,9 milijardi evra najviše da potroše za obe linije.
 
То за Тита и Смедерево је урбана легенда, човек није био толика бу****, а железара тамо постоји од 1913.
Вучић, са друге стране...


Јако ти је ово да неколико стотина метара кошта 700 милиона евра - је л ти то крећеш стопама оног генијалца Џонтре?
 
S obzirom koliko izgradnja metroa u "Beogradu na vodi" zahteva izmeštanje infrastrukture u okolini i gradnju adekvatnih sigurnosnih mera od poplave podzemne trase metroa u tom delu grada, a sve da bi se došlo i prošlo kroz taj deo grada. Možda ako bude nadzemno na stubovima u zatvorenoj tunelskoj cevi u "Beogradu na vodi", pa se onda spusti na nivo zemlje kod Sajma i dalje ka Banovom brdu je već lakše.

Takođe sigurno će proći metro (izgradnja tunelske cevi) ispod Topčiderskog brda i ove nove železničke stanice u prokopu "Beograd centar" jer se na tom pravcu spaja Slavija sa Bulevarom kralja Aleksandra (Zvezdara) sa Banovim brdom i dalje ka Čukarici, Vidikovcu i Makišu. Ako ne prođe kroz prokop, Slavija i hram sa bolničkim delom i budućim potencijalnim lokacijama za komercijalnu gradnju kada se raščisti od starih zgrada bolnica u tom delu grad će ostati bez metroa. Tako da verujem da se od metroa kroz novu železničku stanicu "Beograd centar" nije odustalo već se plan za metro proširuje i na "Beograd na vodi".
 
За овај век се, богме, одустало. Прва линија мимо Прокопа, друга Земун - Коњарник, а, ако би трећа била некква веза центра са Вождовцем преко Прокопа, то значи да нас од уласка првог метро воза у Прокоп дели једно три милијарде улагања у систем (само веза Прокоп - Трг републике кошта близу пола милијарде).
Тако да, можда махнеш препуном Прокопу из метроа... једном.
 
U svakom slučaju stanica u prokopu "Beograd centar" ima mogućnost za metro i BG voz, pa kada se bude imalo novca metro će stići i u železničku stanicu "Beograd centar" u prokopu.
Dok "Beograd na vodi" ima mogućnost samo za metro, pa je tamo hitnije i potrebnije uz adekvatan finansijski trošak i rizik da ta trasa kroz "Beograd na vodi" bude kao u pozorišnoj predstavi "Radovan III" kada glumac Zoran Radmilović opisuje izgradnju metroa i mimohod za kanalizacijom dok se voziš metroom u tom delu grada "Beograd na vodi".
Kažem ti ako bude nadzemno denivelisano na stubovima u "Beogradu na vodi" ima neke šanse za metro u tom delu grada. U suprotnom cena izgradnje i korišćenja je velika.
 
Ukidanjem planiranog metroa Prokopu nam je jasno koliko je gradskim ocima stalo do železničkog saobraćaja. To ih ne zanima jer i onako svugde idu automobilima ili aviJonima, samo sirotinja ide vozovima. A i šta će nam metro za Klinički centar i Slaviju. Jesmo bedni...
 
Ja smatram da je dobra vest odustajanje od prokopa.

time se samo pokazuje besmislenost prokopa ovakvog kakav je zamišljen.
 
Ne odustaje se od Prokopa. Pogledaj raspored vožnje Železnice koji važi od decembra. Gasi se glavna i dobijaš Prokop bez veze tramvajem ili metroom što je sumanuto.
 
Ne odustaje se od Prokopa. Odustaje se od zeljeznice.
 
од железнице се одустало још 2001. када је Ђелић рекао да нам не требају железнице
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418350#p418350:2x4neq1n je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Nov 2016 08:26 pm[/url]":2x4neq1n]од железнице се одустало још 2001. када је Ђелић рекао да нам не требају железнице
Од железнице (и одрживе индустрије приде) се одустало заправо 1945е године, у потпуности се одустало почетком 80их. А 2001е Ђелић је то само изустио, налогодавац су ММФ, Светска Банка и остала братија моћника са запада
 
Није баш 1945. Била је јака железница док није децентрализована на ЖТП/ЖТО-ве. А и током 70их и 80их је био јак лоби аутотранспортних предузећа на локалима, свака општина је имала неког друмског гиганта којег је форсирала, а и многе фабрике су развиле своје капацитете.
 
Железнице у СФРЈ су доживеле два ударца:

1) Градња Аутопута братства-јединства: железница је бесплатно превозила омладинске бригаде и материјал, а да никад није добила ништа заузврат;

2) Привредна реформа Кире Глигорова средином шездесетих, када је пословање препуштено тржишту, односно, железница је на неко време изгубила неопходну подршку државе, услед чега је убрзано њено заостајање.

У случају Србије постоји и тачка 3 - распад система 1993. године, када је народ превожен практично бесплатно, а Железнице претрпеле огромну финансијску штету.


Ваља рећи и да су неке републике/покрајине боље разумеле и имале квалитетније железнице од других (Хрватска, Војводина нпр, али и ондашња БиХ није била лоша).
 
Kada je voz na relaciji Beograd - Split cekao po vise od sat vremena na promenu lokomotive u Novskoj, zeleznica je izgubila konkurentnost.
Kada u zeleznici nekadasnje SFRJ nisu uvidjali potrebu dupliranja vagona u vreme zakletvi vojnika, pa su mnogi visili na jednoj nozi celim putem, zeleznica je gubila.

Kada je moj poznanik, inace zaposlen u jednoj od radionica u beogradu, 93. godinu proveo na relaciji Beograd - Segedin a ne na radnom mestu...

Kada ste u sred zime sedeli u ledenim kupeima jer ne radi grejanje...

Budimo realni, pored politickih odluka na stetu zeleznica, oni sami su doprineli sopstvenoj propasti.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Па нормално. Али мораш имати на уму да од власника, у овом случају од државе, зависи да ли ће нека установа којом располаже функционисати као право предузеће, или као бирократска прћија.
У вези са инвестиционим одлукама, попут неразумне и нерационалне градње Београдског чвора, такође је држава главни кривац.
Итд.
 
Само бих да напоменем да је, сразмерно времену и степену индустријализације, прва Југославија у железнице улагала вишеструко више од друге.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418580#p418580:1mj2gj40 je napisao(la):
Delija » 23 Nov 2016 05:20 pm[/url]":1mj2gj40]Само бих да напоменем да је, сразмерно времену и степену индустријализације, прва Југославија у железнице улагала вишеструко више од друге.


Тада смо имали озбиљне железнице. Чак нам није мањкало ни иноваторског духа: преправљали смо аеродинамику парних локомотива, измислили и на својој прузи тестирали савремене железничке кочнице... Посебно су болна поређења саобраћаја у београдском чвору у оно и у време данашње.

(А од 1935. је почела и градња савремених путева)
 
Delija":19rpd3th je napisao(la):
Само бих да напоменем да је, сразмерно времену и степену индустријализације, прва Југославија у железнице улагала вишеструко више од друге.
To sto tvdis nema veze sa logikom ali mozda ti je lakse da se tako tesis.
Noooo, svakako smo kao kraljevina bili mnogo mocniji i ugledniji nego sada.
 
Биће да је теби и скоро целом народу једноставније да верује у деценијама понављање митове и лажи. Хајмо да кренемо од оног мита о наслеђеним аустроугарским пругама у Војодини:

По ослобођењу Војводине Краљевина КСХС је затекла густу али неупотребљиву мрежу приватних пруга које су биле на више различитих колосека, које су понегде биле чак и конкуренција једна другој. Прва Југославија је највећи део те мреже наново изградила, реконструисала и стандардизовала и изградила мноштво железничких станица. Тако је тек друга Југославија наследила адекватну железничку мрежу на северу државе.

У време прве Југославије пруга БГ-ЗГ и БГ-НИ су биле у беспрекорном стању а паралелно са тим ширена је локална мрежа мрежа, посебно ка јужној и старој Србији. Исто оно што је наново изградила прва Југославија по Војводини урадила је и у Старој Србији, данашњој Македонији. А рат је спречио већ планирану изградњу пруге БГ-Бар.

Дакле, једине заслуге друге Југославије су изградња те пруге до ЦГ и еликтирификација дела постојеће мреже. Но, све то је поништено каснијим запостављањем железнице у другој половини постојања СФРЈ.

А имај на уму да су развој железница и индустрије пре и после другог светског рата два неупоредива процеса и периода, где би по логици ствари ниво унапређења железничке мреже као и индустрије у целости требао бити вишеструко виши након рата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418511#p418511:3cdmf6xm je napisao(la):
Пантограф » 23 Nov 2016, 12:32[/url]":3cdmf6xm]1) Градња Аутопута братства-јединства: железница је бесплатно превозила омладинске бригаде и материјал, а да никад није добила ништа заузврат;

Ne bih bas pojednostavljao ovo. Prvo zato sto je zeleznica drzavno preduzece i pogotovo tada je bila u funkciji svih vaznijih drzavnih poslova. dakle drzava za svoje potrebe angazuje drzavno preduzece za prevoz robe. Druga stvar sto se ne slazem da zeleznica nista nije dobila. Samo pruga Beograd-Bar je vrednosti sigurno ko ceo autoput bradstva i jedinstva ako ne i vise. Pritom ta pruga ima ekstremo velki znacaj za Srbiju i Crnu goru (hmm a ja mislio da smo najvise mi izgubili tada). Danas, u vreme kada svecano otvaraju ogradu ili semafor (pogledati N.sad za primer) izgradnja te pruge mu dodje kao slanje coveka na mesec,

Drugo, zaista ne znam cemu iskrivljavanje cinjenica, ili izopstavanje ili negiranje celog jednog perioda. Ok nekom se ne dopada Tito, komunizam, sta vec, ali negirati da je tadasnja Jugoslavija proizvodila celokupne lokomotive, da je imala nekoliko fabrika zeleznickih vozila, samo u Srbiji 4 fabrike ako ne varam, jedna od njih Gosa sa savremenim Z1 vagonom... Zaista ne razumem negiranje i prolivanje crne boje po svemu tome.
 
Pa upravo u tome i jeste problem Srba, nije im se dopadao Tito, tj sada im se ne dopada, posto im je onda bio super a sada ne.

Nooooo da malo pojasnimo neko se zabunio i hvalio uskim kolosekom, koji je Kraljevina morala da forsira ...

poznat vam je SkyscraperCity forum evo :

ZeleznickamapaFNRJ.jpg


A valjda je i ovo poznato ... :sesir:

tnfirme_jugoslavije.jpg


Budimo realni , sve je pocelo naglo da propada 90ih i nije ni dan danas stalo, bile su teske i 70 i 80e ali ne teske kao 90e ...
 
Vrh