Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409436#p409436:3i9pxfby je napisao(la):
spatiotecte » 06 Oct 2016 11:06 pm[/url]":3i9pxfby]Mislim da ovim pustanjem u saobracaj nekoliko vozova zele da testiraju atraktivnost nove stanice.

To bi imalo smisla samo ako su polasci i dolasci vozova sa Prokopa savršeno usklađeni sa prolascima BG Voza, ali ne znam da li je to slučaj.
 
1b7b95bf883642608b198690bf058271.png


Akademski odgovor.
 
+1 Johnny,
Zaista interesantan ikompletan sajt o zeleznici.
Jedino fali da su oznacili dvokolosecne i jednokolosecne pruge kao sto je slucaj sa sajtom bueker.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409575#p409575:2swudrwa je napisao(la):
Cuburac93 » Fri Oct 07, 2016 8:28 pm[/url]":2swudrwa]Oni planiraju da voz za i iz Požarevca prebace na prokop a sa glavne za požarevac neče biti?

Pa da to ce biti od 10. oktobra.
 
Није ми јасно кад већ уводе возове на Прокопу зашто не уведу пролазне линије?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409584#p409584:16awkup0 je napisao(la):
Kolega2357 » 07 Окт 2016, 21:37[/url]":16awkup0]Nisu svi tuneli obelezeni na mapi.

можеш тамо да им предложиш измене
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409592#p409592:noqr8l42 je napisao(la):
JohnnyLee » Fri Oct 07, 2016 10:21 pm[/url]":noqr8l42]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409584#p409584:noqr8l42 je napisao(la):
Kolega2357 » 07 Окт 2016, 21:37[/url]":noqr8l42]Nisu svi tuneli obelezeni na mapi.

можеш тамо да им предложиш измене

Kako da predlozim to?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409585#p409585:2alm0u00 je napisao(la):
Дошљак » October 7th, 2016, 9:40 pm[/url]":2alm0u00]Није ми јасно кад већ уводе возове на Прокопу зашто не уведу пролазне линије?
Zato što im onda gotovo niko ne bi koristio 34 i 36.
 
"Почев од понедељка 10. октобра још седам возова ће саобраћати до и од станице Београд центар, уместо до и од станице Београд главна. То су возови 3400, 725, 726, 3902, 3903, 2205, 3407 (Нови Сад, Шид, Пожаревац). То значи да ће возна времена оних возова који иду преко станице Нови Београд бити краћа за 6 минута, а возна времена оних возова који иду преко станице Раковица ће бити краћа за 12 минута."
izvor:Gagijeva železnica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409585#p409585:12zo0lrq je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 07, 2016 8:40 pm[/url]":12zo0lrq]Није ми јасно кад већ уводе возове на Прокопу зашто не уведу пролазне линије?

Zato sto ce im to uduplati zauzetost kolosjeka.

Zamisli da sad i vozove koji su ranije isli na liniji Beograd Glavna - Topcider - Rakovica stave na prugu kroz Novi Beograd (kao ovaj za Pozarevac) pa da recimo polaze iz Zemuna kao sto je to konceptom BG zeljeznickog cvora predvidjeno, to bi prakticno znacilo da SVI vozovi idu preko dvokolosjecne pruge Zemun - Rakovica a ne da su kao do sada podjeljeni. Jedan dio ide preko NBG a jedan preko Topcidera. To je osnovna mana ovog koncepta. Kapacitet dvokolosjecne pruge. Zbog te mane BG voz nema buducnost na postojecim kolosjecima i za gradsku zeljeznicu su nuzni novi kolosjeci.

To je jos jedna negativna posljedica prebacivanja linija sa Glavne ž.s. Nisu dovoljne samo nove pločice na stanici u Prokopu. Potrebno je uduplati transportne kapacitete. Potreban je još jedan tunel u Bežanijskoj Kosi, još dva kolosjeka kroz NBG, još jedan most na Savi, još jedan dvokolsječni tunel ispod Dedinja ILI od prolazne stanice u Prokopu napraviti terminus! Kao što sad i rade. Jer očigledno para za dodatnu infrastrukturu nema niti će biti u dogledno vrijeme.

I to je sve zato što se pitanja željezničkog saobraćaja u BG ne rješavaju po osnovu transportnih potreba već iz razloga oslobađanja prostora u savskom amfiteatru zarad izgradnje stambenih kvadrata i kratkotrajnog bogaćenja investitora.

p.s.
Ovih par linija koje su sad uvedene nebi napravile veliki uticaj u pogledu zauzetosti pruge ali ako se po planu SVE linije prebace na dionicu Zemun - Rakovica onda ce biti problem. Mislim da su toga u zeljeznicama svjesni i da s tog razloga ni ne insistiraju na prolaznim linijama.

milos.tro":12zo0lrq je napisao(la):
"Почев од понедељка 10. октобра још седам возова ће саобраћати до и од станице Београд центар, уместо до и од станице Београд главна. То су возови 3400, 725, 726, 3902, 3903, 2205, 3407 (Нови Сад, Шид, Пожаревац). То значи да ће возна времена оних возова који иду преко станице Нови Београд бити краћа за 6 минута, а возна времена оних возова који иду преко станице Раковица ће бити краћа за 12 минута."
izvor:Gagijeva železnica

Da rezimiramo...

BG - NS, umjesto 1:40 putovanje traje 1:34, no to je samo putovanje voza!
Pošto niko od putnika u tom vozu ne živi na željezničkoj stanici Prokop, na to vrijeme putovanja potrebno je dodati i vrijeme kretanja na relaciji željeznička stanica - krajnje odredište.

Da li je skraćenje vremena putovanja voza od 6 minuta, dovoljno da komenzuje produženje vremena putovanja na dionici željeznička stanica - krajnje odredište? Ne vjerujem.

U stvari, iza naizgled pozitivne vijesti o skraćenju vremena putovanja voza od 6 minuta, krije se gruba realnost o produženju vremena putovanja putnika koji se sigurno neće kretati samo vozom na svom putovanju a sve zbog izmještanja lokacije željezničke stanice! Znači, vozovi će kraće putovati ali će putnici duže putovati.

Gledano iz ugla željeznice i putnika u željezničkom saobraćaju Prokop je veliki korak unazad.
 
Ништа од овога што си написао није ти тачно, на срећу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409630#p409630:1gih5bdx je napisao(la):
RioBL » Sub Okt 08, 2016 8:37 am[/url]":1gih5bdx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409585#p409585:1gih5bdx je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 07, 2016 8:40 pm[/url]":1gih5bdx]
BG - NS, umjesto 1:40 putovanje traje 1:34, no to je samo putovanje voza!
Pošto niko od putnika u tom vozu ne živi na željezničkoj stanici Prokop, na to vrijeme putovanja potrebno je dodati i vrijeme kretanja na relaciji željeznička stanica - krajnje odredište.

Da li je skraćenje vremena putovanja voza od 6 minuta, dovoljno da komenzuje produženje vremena putovanja na dionici željeznička stanica - krajnje odredište? Ne vjerujem.

U stvari, iza naizgled pozitivne vijesti o skraćenju vremena putovanja voza od 6 minuta, krije se gruba realnost o produženju vremena putovanja putnika koji se sigurno neće kretati samo vozom na svom putovanju a sve zbog izmještanja lokacije željezničke stanice! Znači, vozovi će kraće putovati ali će putnici duže putovati.

Gledano iz ugla željeznice i putnika u željezničkom saobraćaju Prokop je veliki korak unazad.

Ne brini se ti za nas iz NS.
Sidjes na Novom Beogradu i kraj price. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409596#p409596:87xnlpv2 je napisao(la):
Kolega2357 » 07 Окт 2016, 23:15[/url]":87xnlpv2]Kako da predlozim to?

зашто те мрзи да прочачкаш сам. елем, горе лево имаш ове опције:



ако идеш на више информација узмеш и прочиташ, пише како допринети сајту. а имаш и контакт, па им пиши
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409665#p409665:1rpay01v je napisao(la):
panonski » Суб Окт 08, 2016 2:59 pm[/url]":1rpay01v]
Ne brini se ti za nas iz NS.
Sidjes na Novom Beogradu i kraj price. :kk:

Ako će ljudi silaziti na Novom Beogradu koja je onda svrha Prokopa? Pritom treba da platiiti dodatnih 89 dinara za Bus Plus ili se švercovati jer je sa glavne većina ljudi mogla pešaka do svog odredišta. Ako ćemo tom logikom, voz iz Novog Sada može da ide samo do Batajnice, a odatle na BG voz ili bus do grada.

U onom saopštenju pored Beograd centar je trebalo da napišu i Prokop jer većina putnika ni ne zna šta je Beograd centar i da vozovi za Novi Sad polaze sa dve različite stanice. Ljudi odu na sajt Srbija voza i izaberu npr. Novi Sad i Beograd tako da za njih ovi vozovi sa Prokopa ni ne postoje. Znam iz ličnog iskustva, prijatelji su mislili da između 11:35 i 13:18 nema voza za Novi Sad, a zapravo ima u 12:32 sa Prokopa. Mada, i da znaju, verovatno bi većina i dalje išla na glavnu.

Shvatam da je posle toliko uloženog novca Prokop postao neminovnost, ali vozove ne treba prebacivati baš zato što još nije završen i povezan sa gradom. Ali i ovde je sistem postavljen naopako. Do završetka izgradnje trebalo bi razmisliti kako da čitavo okruženje stanice postane atraktivnije, tu pre svega mislim na deo prema autoputu. Kada okolina Prokopa bude imala više sadržaja i postane atraktivnija, i sama stanica će imati više putnika.

Ipak bih voleo da i glavna ostane funkciji, mislim da dve stanice mogu samo biti prednost, a ne mana. Najbolji primer grada sa dve stanice mi je Hag, postoji čeona stanica Den Haag Centraal i prolazna stanica Den Haag HS. Jedina razlika u odnosu na Beograd je što je sa čeone stanica direktno povezana sa prolaznom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409680#p409680:2epp6iln je napisao(la):
Nikola NS » Sat Oct 08, 2016 4:10 pm[/url]":2epp6iln]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409665#p409665:2epp6iln je napisao(la):
panonski » Суб Окт 08, 2016 2:59 pm[/url]":2epp6iln]
Ne brini se ti za nas iz NS.
Sidjes na Novom Beogradu i kraj price. :kk:

Ako će ljudi silaziti na Novom Beogradu koja je onda svrha Prokopa? Pritom treba da platiiti dodatnih 89 dinara za Bus Plus ili se švercovati jer je sa glavne većina ljudi mogla pešaka do svog odredišta. Ako ćemo tom logikom, voz iz Novog Sada može da ide samo do Batajnice, a odatle na BG voz ili bus do grada.

U onom saopštenju pored Beograd centar je trebalo da napišu i Prokop jer većina putnika ni ne zna šta je Beograd centar i da vozovi za Novi Sad polaze sa dve različite stanice. Ljudi odu na sajt Srbija voza i izaberu npr. Novi Sad i Beograd tako da za njih ovi vozovi sa Prokopa ni ne postoje. Znam iz ličnog iskustva, prijatelji su mislili da između 11:35 i 13:18 nema voza za Novi Sad, a zapravo ima u 12:32 sa Prokopa. Mada, i da znaju, verovatno bi većina i dalje išla na glavnu.

Shvatam da je posle toliko uloženog novca Prokop postao neminovnost, ali vozove ne treba prebacivati baš zato što još nije završen i povezan sa gradom. Ali i ovde je sistem postavljen naopako. Do završetka izgradnje trebalo bi razmisliti kako da čitavo okruženje stanice postane atraktivnije, tu pre svega mislim na deo prema autoputu. Kada okolina Prokopa bude imala više sadržaja i postane atraktivnija, i sama stanica će imati više putnika.

Ipak bih voleo da i glavna ostane funkciji, mislim da dve stanice mogu samo biti prednost, a ne mana. Najbolji primer grada sa dve stanice mi je Hag, postoji čeona stanica Den Haag Centraal i prolazna stanica Den Haag HS. Jedina razlika u odnosu na Beograd je što je sa čeone stanica direktno povezana sa prolaznom.

Vozove su prebacili na Prokop da bi opravdali stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409680#p409680:vll85ohz je napisao(la):
Nikola NS » Sub Okt 08, 2016 3:10 pm[/url]":vll85ohz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409665#p409665:vll85ohz je napisao(la):
panonski » Суб Окт 08, 2016 2:59 pm[/url]":vll85ohz]
Ne brini se ti za nas iz NS.
Sidjes na Novom Beogradu i kraj price. :kk:

Ako će ljudi silaziti na Novom Beogradu koja je onda svrha Prokopa? Pritom treba da platiiti dodatnih 89 dinara za Bus Plus ili se švercovati jer je sa glavne većina ljudi mogla pešaka do svog odredišta. Ako ćemo tom logikom, voz iz Novog Sada može da ide samo do Batajnice, a odatle na BG voz ili bus do grada.

Pisalo se vec ovde na tu temu. Ne znam sta bih rekao, meni je u oba slucaja bolja opcija sici na NBG, jer ako odes na Prokop treba ti strategija sta dalje, a ako odlucis ici na glavnu, prodje ti mladost dok voz uplovi u stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409684#p409684:2fsd99ei je napisao(la):
panonski » Суб Окт 08, 2016 4:52 pm[/url]":2fsd99ei]

Pisalo se vec ovde na tu temu. Ne znam sta bih rekao, meni je u oba slucaja bolja opcija sici na NBG, jer ako odes na Prokop treba ti strategija sta dalje, a ako odlucis ici na glavnu, prodje ti mladost dok voz uplovi u stanicu.

Ja silazim na Novom Beogradu ako idem npr. u Braće Jerković jer je brže i lakše sačekati 18 na autoputu nego ići do glavne pa se penjati do 26. Ali ako mi je odredište negde u centru grada, onda mi je suludo da silazim na Novom Beogradu pa da hvatam tramvaj ili bus. Eventualno vredi čekati BG voz pa do ići do Karađorđevog parka ili Vuka, ali su veze za presedanje na BG voz prilično loše, uglavnom se čeka više od 10 min, nekada i preko 20.

Taj ulazak u glavnu stvarno izgleda mučno, ali opet od Novog Beograda do Vuka se stiže za malo više od 10 minuta. Ne verujem da se tramvajem može brže.

direktor":2fsd99ei je napisao(la):
Sidjem na prokuopu sacekam bg voz i eto me kod vuka
Lakše je sići na Novom Beogradu jer oba voza staju na istom koloseku, za Prokop nisam siguran, ali mi se čini da se mora ići na drugi peron. Ali, kao što sam iznad napisao, prilično su neusklađeni redovi vožnje vozova iz Novog Sada sa BG vozovima. U špicu je odlično, ali van špica i vikendom treba čekati i po pola sata. Često mi se dešavalo da mi odgovara BG voz, ali ga nema uskoro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409690#p409690:1khnead7 je napisao(la):
direktor » 08 Oct 2016 04:32 pm[/url]":1khnead7]Sidjem na prokuopu sacekam bg voz i eto me kod vuka

Zavisi gde ides.
Ako ides negde u strogi centar, Beograd glavna je mnogo bolje povezana prevozom od Prokopa.
 
Nije bitno gdje putujemo kao pojedinci. Voz nije individualno prevozno sredstvo vec kolektivno. Zbog toga, da bi zeljeznice bile sto efikasnije, da bi privukle sto vise putnika, zeljeznicke stanice se grade tamo gdje najvise ljudi zivi i radi a to su obicno gradski centri.

Nikola NS":2nwqqvky je napisao(la):
Ako će ljudi silaziti na Novom Beogradu koja je onda svrha Prokopa?

Ovo je zapravo sustinsko pitanje. A odgovor je jednostavan.
Prokop nije ni napravljen za ljude vec za vozove.

Prokop je napravljen da bi se vozovi izmjestili iz savskog amfitetatra i oslobodio prostor za gradnju. Pri tom su "zaboravili" da bi uz putnicke vozove trebalo da idu i putnici, tj ljudi koji njima putuju. Ljudi su ovde manje bitni. Cilj, u glavama onih koji upravljaju, bice postignut onog trena kad zadnji voz napusti Savski Trg. Od tog trena, vise nece biti bitno gdje putnici putuju i koju stanicu koriste. Bice im to sto jeste. To se drugim rjecima zove politika svrsenog cina.
 
Vrh