Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ovo je prokop :bash:

24kwn5y.jpg


10xvvoy.jpg


2v2v6gx.jpg


35jbfc0.jpg


116uul1.jpg


124u61s.jpg
 
Јбт, ово је злочин против човечности.

Требали сте изнад слика да поставите упозорење за малолетнике и слабије особе.
 
На сајту, опцију ,,Belgrade Eye" што се процента завршености ,,Прокопа" тиче можете опуштено да програмирате да аутоматски скида по један проценат на сваких 6 месеци...:D...ово полако, али сигурно пропада...ништа није вечно...
 
Kakav problem ova država ima sa firmama pod stečajem?

Čuva ih kao kućne ljubimce? Meni to baš očito.

Sve što je pod stečajem stoji već godinama i ne mrda se. Isto kao zgrada Beobanke na Zelenjaku i šta još ne.
 
Prokop nije pod stecajem, uostalom nije ni firma. "Jednostavno" je zapusten. Ali je odlicna crtica u predizbornim politickim pamfletima, narocito u uzrocno-posledicnom lancu: Prokop -> Savski amfiteatar -> Navodno brdo kesha od toga ;)
 
shmeksi":2cdhkrwr je napisao(la):
Ma nisam protiv izgradnje SA, već samo ukazujem na to da se taj profit od milijardu, ili 2,5 ili 5 ne može očekivati samo od izgradnje desne obale, a čak i sa izgradnjom leve obale sumnjam da bi profit prebacio milijardu evra.
Pa šta i ako profit od izgradnje bude manji? Postoji nešto što se na engleskom zove "spillover benefits", i što predstavlja dugoročnu korist za taj Savski Venac i ceo grad u celini. Ne treba zaboraviti da je odmah pored SA i železnička stanica, kao i zgrada glavne pošte, koje bi mogle da se pretvore u fenomenalne muzeje, što bi u sinergiji sa arhitektonski najlepšim delom grada (Karađorđeva, Gavrila Principa, Zagrebačka, Nemanjina, Zeleni Venac, Brankova), smanjenjem obima saobraćaja i smanjenjem zagađenja potpuno izmenilo sliku Beograda. Za trenutak zamislite (znam, teško je) Muzej Železnice u zgradi žel. stanice, nešto novo na prostoru BAS-a, neki muzej u zgradi pošte, kao i gomilu sređenih fasada i boutique hotela u Karađorđevoj. Ako dodate tome blizinu Sajma i NBG, koji je sada poslovni centar grada, onda je potencijal tog dela grada više nego jasan.

Što se Prokopa tiče, ovo što se sada radi sa železnicom je zločin i veleizdaja! Svi znamo kakve kazne su za to propisane.
 
Lignjoslav":y5dc2f1s je napisao(la):
little lightning":y5dc2f1s je napisao(la):
Kakav problem ova država ima sa firmama pod stečajem?
Ozbiljno, na koju firmi si ovde mislio a da ima veze sa Prokopom?
Beogradčvor?
CIP?
Energoprojekt?

Energoprojekt verovatno nije krivac.
Ali ovo mi izgleda kao stečaj ili tako nešto. Šta znam...
Doduše, nisam dublje ulazio u priču o tome.
 
Energoprojektu je priča oko Prokopa nametnuta. Samo je kamen oko vrata. A teško da sada bilo šta mogu da ulože obzirom da im gradilišta staju.
 
Ja sam za NBG, ali sta cemo sada sa onolikim ulozenim nobcem u Prokop:S NBG je extra, taman dovoljno velika za Beograd. I Rakovica za juznu prugu... Medjunarodni vozovi i oni za Srem i Backu na NBG, Vozovi za Nis, Prijepolje, Zajecar u Rakovicu, a odatle ima tramvaj, Beovoz, autobus...
 
little lightning":3ee1ylru je napisao(la):
Lignjoslav":3ee1ylru je napisao(la):
little lightning":3ee1ylru je napisao(la):
Kakav problem ova država ima sa firmama pod stečajem?
Ozbiljno, na koju firmi si ovde mislio a da ima veze sa Prokopom?
Beogradčvor?
CIP?
Energoprojekt?

Energoprojekt verovatno nije krivac.
Ali ovo mi izgleda kao stečaj ili tako nešto. Šta znam...
Doduše, nisam dublje ulazio u priču o tome.
Udji dublje u priču pa ćeš shvatiti da izgradnja Prokopa nije u problemu zbog neke firme već zbog države.
 
Mateja, stanica u Rakovici je mala i mlago rečeno tužna, dok je veza sa gradom još gora. To može biti samo tranzitna stanica i to ti je.

Što se Energoprojekta tiče, upoznao sam par ljudi koji rade na njihovim projektima u Rusiji (Sibir), tamo grade masivne fabrike. Ne znam kako im ide na drugim poljima, ali koliko čujem od ovih likova, stvari idu prilično dobro sa Rujama, posebno jer im nameštaju poslove zbog ovog novoizbugarenog rusko-srpskog prijateljstva (believe it or not)...
 
jovanovm":h0u7k9zm je napisao(la):
Što se Energoprojekta tiče, upoznao sam par ljudi koji rade na njihovim projektima u Rusiji (Sibir), tamo grade masivne fabrike. Ne znam kako im ide na drugim poljima, ali koliko čujem od ovih likova, stvari idu prilično dobro sa Rujama, posebno jer im nameštaju poslove zbog ovog novoizbugarenog rusko-srpskog prijateljstva (believe it or not)...
Била је нека емисија на телевизији у којој су причали на једном градилишту у Русији са шефовима и радницима (наша фирма, наши радници)...Сви имају само речи хвале јер им посао Руси набацују буквално ,,преко везе", тако да никад нису без посла...градилиште за градилиштем...Све иде по кратком поступку, што се налажења извођача тиче и изаберу њих...

Сећам се прошле године у време када је Дикси радио оно што је радио у вези са Јужним током да су посустали откупи неког воћа...
Исто може да се деси и свим тим радницима у Русији, да остану без посла и да завлада сурови тржишни третман...јбг...не можеш ти да саботираш огромни заједнички пројекат, а да и даље уживаш у привилегијама...

Огромна је то земља, треба много сарађивати са њом...
 
Матеја Бељан":1ce6dw48 je napisao(la):
Ja sam za NBG, ali sta cemo sada sa onolikim ulozenim nobcem u Prokop:S NBG je extra, taman dovoljno velika za Beograd. I Rakovica za juznu prugu... Medjunarodni vozovi i oni za Srem i Backu na NBG, Vozovi za Nis, Prijepolje, Zajecar u Rakovicu, a odatle ima tramvaj, Beovoz, autobus...
Btw, to mi nikad nije palo napamet vidis...ne za Rakovicu nego za NBG. Ako je aerodrom u Surcinu, sto ne moze glavna zeleznicka da bude na NBG? Nego, sta onda sa Prokopom? I ko je uopste odlucio da je potrebna stanica bas na tom mestu?

Btw, sto se tice ulozenog, ako se dobro secam mojih doduse malobrojnih casova ekonomije sa faksa, to je ono sto se zove sunk cost. To je potroseno i ne moze da se vrati, treba samo gledati koliko treba uloziti u buducnosti i koja je verovatnoca da se taj novac povrati. I meni deluje odbojno na prvi pogled, ali to je valjda ta surova ekonomska logika...
 
Generalno mislim da ne bi trebalo čisto tržišni princip primenjivati na javne radove.

Meni zaista nije jasno u čemu je toliki problem sa Prokopom. Zar nisu najnovije cifre koje su objavljene u novinama, da je potrebno 30 miliona evra da se stanica završi? Da stavimo stvari u perspektivu, ako bi primenili tržišni princip, Avalski toranj je koštao 8.5 miliona evra, a novac baš nikako ne može da vrati, za razliku od Prokopa.

Ono što mislim da koči Prokop je varijanta principa prebacivanja odgovornosti - A kaže da je odgovoran B, B da je C, C da je A.
A to je izvor velikog procenta problema u našoj zemlji danas.
 
Мислим да би се многе градске владе у протеклих 30-ак година врло радо за мале паре, 30 милиона (мислим да је 90 по пројекту...вероватно је 30 мил. са најгрђим материјалима, али опет би радила) окитиле трофејом који нико није могао да освоји, а какав је завршени ,,Прокоп"...тако да вероватно ту постоји много тога што ми не знамо...тј, нешто/неко се чека...:)
 
Mislim da se više čeka da se neko pripremi za napad na zemljište SA, pa da se onda krene u priču sa Prokopom... Ali prvo mora da se završi dunavska priča... :bash:
 
ACR":1w8e37sm je napisao(la):
Ono što mislim da koči Prokop je varijanta principa prebacivanja odgovornosti - A kaže da je odgovoran B, B da je C, C da je A.
A to je izvor velikog procenta problema u našoj zemlji danas.
Као и великог проблема процента.

jovanovm":1w8e37sm je napisao(la):
Mislim da se više čeka da se neko pripremi za napad na zemljište SA, pa da se onda krene u priču sa Prokopom... Ali prvo mora da se završi dunavska priča... :bash:
Потписујем.
 
Zasto je oznaceno da je prokop gotov 80% na naslovnoj strani Beobuilda???

untitled.jpg
 
Radi se o tome da se u tom procentualnom preseku gleda samo stanica prokop dakle zeleznicki deo a ne gornja ploca koju ce posle neki investitor izgraditi i opremiti. Trenutno posmatramo stanicni deo samo jel je on glavni preduslov za izlazak iz zacaranog kruga infrastrukture i buducih ozbiljnih investicija i dobrim delom razvoja grada koji je uslovljen stanicom a ne gornjom plocom.
 
Stanica Prokop je takoreci slag na tortu projekta Beogradskog zeleznickog cvora. Isti je u principu zavrsen, tj. jedino sto je jos ostalo je sam Prokop i prikljucivanje celog sistema na novu glavnu stanicu. Da bi sam Prokop funkcionisao investirane su milijarde u izgradnju sistema tunela, mostova i pruga, tako da kada se sve to sagleda u celini, mozda je i veci deo od 80% zavrsen (sama investicija u osposobljavanje stanice je €20-30m).
 
Kad mozemo da ocekujemo da se zavrsi ostatak stanice, tj. gorni deo i fasada i prateca infrastruktura itd...?
 
Vrh