Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vladica-86":3ajrtbmf je napisao(la):
U “Energoprojektu” nisu precizno želeli da se izjašnjavaju o ciframa, ali kažu da je za izgradnju “Prokopa” potrebno između 30 i 35 miliona evra.
...а, никакав проблем није ,,пљунути" 700 милиона динара за надвожњак изнад Јурија Гагарина за чији план о намени после изградње Прокопа и прамештања гл. ж. станице нико није чуо...:)...самим тим, не знамо да ли је то привремени или стални надвожњак...;)
 
To ce biti stalni/trajni nadvoznjak. Nego nesto nisam jos vidjao slike na forumima kako napreduje taj nadvoznjak. Bas me zanima...
 
Vladica-86":1rtd8oov je napisao(la):
To ce biti stalni/trajni nadvoznjak.
Откуд ти то? То значи да ће садашња гл. ж. станица имати и даље функцију када ,,Прокоп" буде главна ж. станица? Који је извор те информације?
 
retardinjo":2k4znt1g je napisao(la):
Vladica-86":2k4znt1g je napisao(la):
U “Energoprojektu” nisu precizno želeli da se izjašnjavaju o ciframa, ali kažu da je za izgradnju “Prokopa” potrebno između 30 i 35 miliona evra.
...а, никакав проблем није ,,пљунути" 700 милиона динара за надвожњак изнад Јурија Гагарина за чији план о намени после изградње Прокопа и прамештања гл. ж. станице нико није чуо...:)...самим тим, не знамо да ли је то привремени или стални надвожњак...;)
Taj nadvožnjak se radi zbog proširenja ulice, a ne toliko zbog samog železničkog saobraćaja.
 
retardinjo":wd2t8gzn je napisao(la):
Vladica-86":wd2t8gzn je napisao(la):
To ce biti stalni/trajni nadvoznjak.
Откуд ти то? То значи да ће садашња гл. ж. станица имати и даље функцију када ,,Прокоп" буде главна ж. станица? Који је извор те информације?
To je pisalo u novinama, i tako kako ga grade, sigurno nece opet da ga ruse. Tj. da taj nadvoznjak ima veze sa izmestanjem zeleznicke stanice sa Novog Beograda, ne bi gradili tek sada za 700 miliona dinara pa onda rusili opet. Prokop nema veze sa stanicom na Novom Beogradu, ta stanica ce ostati u funkciji i kada Prokopska bude gotova.
 
@Vladica-86
Нисам помињао ж. станицу НБГД...;)

Едит: Опуштено, поставио сам питање на другој теми пошто се више односи на надвожњак него на Прокоп...
 
Vladice-86 thanks za članak iz Blica ,jasno je da se čeka usvajanje budžeta ,ali s obzirom da je koridor 10 iz NIP-a dobio prioritet znači i železnički koridor 10 i da su obezbeđena sredstva iz međunarodnih kredita sigurno počinje gradnja u novoj, jer bez Prokopa nema koridora, sad malo tvrde pazar sa Energoprojektom

:dil:

Ali zahvaljujući tome što temu Prokop održavamo na vrhu interesovanja Beobuld.net -a novinari nas prate,pa je Blic i napisao danas članak o tome zahvaljujući kome smo saznali još pojedinost ,ali biće gradnje :gobb:
 
Vladica-86":150nnk0n je napisao(la):
Iz danasnjeg blica:

Još nije počelo odbrojavanje do završetka izgradnje Železničke stanice “Prokop”, što je pre mesec i po dana najavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Niti su radovi počeli, ne zna se ni koliko će koštati, a nije potpisan ni najavljeni ugovor. U „Energoprojektu“, koji bi trebalo da gradi „Prokop“, kažu da će biti prinuđeni da pokrenu postupak naplate starog duga od 15 miliona evra.

Potpisivanjem Protokola 17. oktobra pompezno je najavljena izgradnja železničke stanice “Prokop”. Tada su se država, Grad i “Železnice Srbije” simbolično obavezale da će stanica biti završena u roku od 18 meseci, odnosno do aprila 2010. godine. Najavljeno je i da će dve nedelje od potpisivanja Protokola biti potpisan novi aneks ugovora, koji će precizirati sve detalje gradnje.
- Radovi počinju već sutra, a odbrojavanje do završetka izgradnje “Prokopa” može da krene - rekao je tada u “Prokopu” ministar Mrkonjić.
Od tada je prošlo mesec i po dana, a od svega obećanog ništa nije urađeno. Još nema novog ankesa ugovora, a radovi koje će on definisati nisu ni započeli. Potpuno je nerealan i rok izgradnje od 18 meseci, koga više ne pominju ni u Ministarstvu za infrastrukturu.
- Ništa precizno vam zaista ne mogu reći. Znam samo da stanica mora da se završi u roku od dve godine - kaže za “Blic” Dejan Lasica, pomoćnik ministra za železnicu.
U “Železnicama Srbije” tvrde da će intenzivni radovi početi sledeće godine, kao i da će za njih i Grad i dražava izdvojiti novac. O kojim sumama se radi, nisu precizirali jer će, kažu u “Železnicama”, to biti poznato tek kad se usvoji budžet. Podsećamo, ministar Mrkonjić pre mesec i po dana rekao je da će iz budžeta države za “Prokop” biti izdvojeno 50 miliona evra, kao i da će Grad za izgradnju pristupnih saobraćajnica izdvojiti još 22 miliona.
U “Energoprojektu” nisu precizno želeli da se izjašnjavaju o ciframa, ali kažu da je za izgradnju “Prokopa” potrebno između 30 i 35 miliona evra. Ova kompanija, međutim, još nije dobila novac, kao ni bilo kakvu informaciju o potpisivanju nepohodnog ankesa ugovora.
- Trenutno se izvode sitni radovi na ploči, ali to je bilo predviđeno starim aneksom ugovora i nema nikakve veze sa onim što je najavljeno pre mesec i po dana - kaže Miodrag Zečević iz “Energoprojekta”.
Zbog radova koji su ranije izvođeni na “Prokopu”, dug “Energoprojektu” iznosi 15 miliona evra, a ministar Mrkonjić je prilikom potpisivanja Protokola najavio da će im taj dug uskoro biti vraćen. Međutim, taj novac još nije legao na račun ove kompanije.
- Bićemo prinuđeni da pokrenemo postupak naplate duga, videćemo na koji način. Akcionari nas pitaju gde su te pare, vučemo kredite i plaćamo kamate, a novca još nema - kaže Zečević. :bash::notok::bash:
Nekako mi se cini da nastavak izgradnje kasni zbog kasnjenja drzavnog budzeta :kafa:
 
из Мркоњићевог интервјуа Блицу

Šta je sa izgradnjom nove železničke stanice „Prokop“? Trebalo je da počne pre mesec i po dana.
- Smenili su direktora „Železnica“ Milanka Šarančića, pa je sve stalo.

Kad očekujete da će početi gradnja?
- Kada se uhoda novi direktor.

Kada?
- U ponedeljak se on vraća s puta. Tada ćemo sesti za sto i o svemu se dogovoriti.
Da li će biti gotov do aprila 2009. godine, kako ste i obećali?
- Izgubili smo mnogo vremena. Očekujem da će biti završen za 18 meseci, počevši od danas.
извор Блиц
линк http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=68768
 
Mrkonjić opet izjavio da će se 2009 raditi na završetku Beogradskog ž.čvora,kao prioritet NIp-a,i da su obezbeđena sredstva iz međunarodnih kredita :shok:
 
Danas Mrkonjić i Direktor Železnice obišli Prokop ,kratko prikazano na vesti B92,i rečeno kako u 2009 će gledati da namaknu pare da se završi Prokop? :/ Pa,zar to ne bi trebalo da je već predviđeno budžetom? ili se samo prošetali pa da svrate negde na kafu :shok: :kafa:
 
Mrkonjić obišao "Prokop"
Ponedeljak, 15. Decembar 2008.


Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković obišli su 15. decembra železničku stanicu "Prokop", na međunarodnom Koridoru 10, gde su nastavljeni radovi na izgradnji.

"Zadovoljan sam obavljenim poslovima u ovoj godini. Dobro je što su kao što vidite radovi odmah nastavljeni. Za nas je, u stvari, 2009. godina već počela. Nemamo vremena da čekamo. Počeli smo pre nekoliko meseci ambiciozno i nastavili na isti način, naravno, u okviru finansijskih i drugih uslova koje imamo", izjavio je Mrkonjić.

"U 2009. moramo da zaokružimo sve poslove oko projekata koji nam nedostaju, posebno na železničkom Koridoru 10, eksproprijaciji zemljišta tamo gde to nije urađeno i da insistiramo na utvrđenim rokovima izgradnje. Za železnički Koridor 10 već su odobrena sredstva međunarodnih banaka za deonicu od Batajnice do Inđije i za rekonstrukciju i elektrifikaciju pruge od Niša do Dimitrovgrada, gde će radovi biti završeni u toku 2009. godine", rekao je ministar Mrkonjić.
 
B92 nije ništa od ovoga prenela mislim na Prokop :rolleyes:
 
Ali su zato uradili malo "istraživačkog" novinarstva..
San o brzim prugama Srbije
15. decembar 2008. | Izvor: B92
Taman kada su ovdašnji ministri ubedili građane da je milijardu i nešto evra za Koridor 10 neophodna investicija, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić najavio je da će država u narednih sedam godina uložiti 4,6 milijardi evra u izgradnju železničkog Koridora 10.

I dok iz dana u dan postajemo sve više svesni da će nas efekti svetske finansijske krize gadno pogoditi, Mrkonjić nas je bacio u razmišljanje kako bi bilo lepo da stare lokomotive koje razvijaju brzine nešto veće od 50 km na sat, postanu prošlost.

Za manje od dva puna mandata, građani Srbije bi, tako, trebalo da putuju železnicom brzinama od 160 do 250 kilometara na sat. U to bi trebalo da verujemo, iako za isto toliko vremena, odnosno od 2000. godine, nismo dobili nijedan novi most u Beogradu, nijednu novu deonicu autoputa, nijedan novi aerodrom, nijednog novog operatera fiksne telefonije...

I to je sve bilo pre svetske krize, u kojoj će novac biti veoma skup, pogotovo za one male kao što smo mi i za one koji ga nemaju, što smo opet mi.

Da bi smo ispoštovali direktive Evropske unije i javno preduzeće Železnice Srbije biće restrukturisano, pa će se konačno znati gde ide novac koji država putem subvencija, ali i garancija na kredite daje srpskoj železnici.

Izgradnja železničkog Koridora 10 prema tvrdnji ministra Mrkonjića je prioritetni projekat koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu na čelu sa predsednikom Srbije Borisom Tadićem. To je prema Mrkonjiću prava garancija da ovaj projekat neće doživeti sudbinu "Brzih pruga Srbije" projekta lansiranog devedestih, koji se nikada nije ostvario.

"Vlada je kao prioriteni cilj donela odluku da izgradi i kompletira železnički Koridor 10. Članovi Nacionalnog saveta utvrdili su da će u narednih sedam godina biti izdvojeno 4,6 milijardi evra, od čega će u naredne četiri godine 1,1 milijarda biti potrošena za radove na magistralnoj pruzi od Subotice do Vranja na Koridoru 10", kaže Mrkonjić.

On objašnjava i da je prema svim dokumentima Evropske unije, obaveza Srbije da u narednih sedam godina napravi dvokolosečnu prugu za mešoviti saobraćaj, za brzine od 160 do 250 kilometara na čas.

Interesantno, ni projekta za izgradnju železničkog Koridora 10 nema, iako je procenjena suma od 1,1 milijarde evra za prve četiri godine praktično već obezbeđna iz kredita, kako je kazao Mrkonjić.

Problematiku viška novca, a nedostataka planova i sposobnosti da se taj novac pravilno potroši ističe i ministarska za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović. Ona navodi da su izdvajanja u budžetu za infrastrukturu mala, ali da Železnica nije operativno spremna da adekvatno uloži ni sredstva koja su joj ranije bila omogućena.

"Bužet za ovu godinu predviđa samo pet milijardi za infrastrukturu i oko 12 milijardi kroz projekte NIP-a. Činenica je da je ove godine vlada republike Srbije usvojila zakonom predviđene garancije od 282 miliona evra za razvoj železnica od čega je 100 miliona za Koridor 10. Moram da kažem da je tih 100 miliona bilo predviđeno i budžetom za prošlu godinu. Prošla je cela 2008. a da nismo imali značajnih pomaka u realizaciji tih 100 milona evra. Zbog toga će 2009.godina biti godina žestokih planiranja i priprema projektne dokumentacije kako bi od početka 2010. oni mogli da se realizuju", objašnjava Kalanović.

Izgradnja železničkog Koridora 10 na kome će vozovi dostizati, za poimanje Srba, neslućene brzine, po mišljenju profesora Saobraćajnog fakulteta Dragomira Mandića ne bi trebalo da bude prioritet Srbije, već restrukuriranje javnog preduzeća Železnice Srbije, koje godinama nerentabilno posluje i, što je važnije, nije uspelo da očuva ni kvalitet pruga kakav smo imali sedamdesetih i osamdesetih.

"To da li će voz ići brzinama od 160 do 250 kilometara na čas, bitno je za Srbiju samo iz konteksta da je ona deo Evrope i da je kao u svakoj zemlji i Srbiji potrebna dobra infrastruktura. ŽTP danas nije spreman za velike investicije. Podsetiću vas da su milijarde ondašnjih maraka, a današnjih evra potrošene na elektrifikaciju železnice, na prelazak na dizel lokomotive i izgradnju železničkih čvorova. I šta imamo kao efekte. Sporu železnicu i niži nivo usluge nego što smo imali sedamdesetih i osamdesetih godina", kaže Mandić.

Prema njegovim rečima, ni jedna pruga u Srbiji nema dozvoljene brzine za one na koje je projektovana, a mnoge, jednako važne pruge van Koridora 10 o kome se priča, su zapostavljene.

Mandić kao jedan od operativnih problema pri planiranju izgradnje železničkog Koridora 10 navodi i odluku prethodnnog Upravnog odbora da samo Saobraćajni institut CIP može da radi projekte za Železnice Srbije, čime je onemogućen pristup drugim stručnjacima.

"Ni jedan institut, naučno-istraživačka ustanova ili fakultet ne mogu da učestvuju u projektovanju ili istraživanjima za Železnice Srbije osim CIP-a. A CIP sam po sebi ne može da učestvuje u međunarodnim projektima jer je deo Železnica, i tu imamo zatvoreni krug. Ako je cilj Vlade izgradnja železničkog Koridora 10 onda bi ta odluka Upravnog odbora morala da bude stavljena van snage, da bi i drugi stručnjaci mogli ravnopravno da učestvuju", kaže Mandić.

On takođe tvrdi i da je odluka finansijske prirode od 1,1 milijardu evra za prve četiri godine izgradnje železničkog koridora 10, problematična. Prema njegovim rečima izgradnja pruge velikih brzina obuhvata ne samo izradu planova i trasiranje već i postavljanje celokupne infrastrukture od pruge, signalizacije, telekomunikacijskih veza, softvera za upravljanje vozovima...Suma od 1,1 milijarde je prema tome samo "mrvica" od novca potrebnog za ozbiljnu izgradnju takve železnice, navodi Mandić.

Mišljenje da Železnice Srbije u ovom trenutku nisu spremne da budu nosioci velikih projekata, makar i pod nadzorom države, stručnjak za strana ulaganja Milan Kovačević potkrepio je i podacima iz finansijskog izveštaja tog preduzeća za 2007. godinu.

Naime prema tom izveštaju Železnice Srbije u prošloj godini prihodovale 1,7 milijardi dinara iz inostranstva, a 8,8 milijardi iz zemlje. Na tih deset mlijardi dinara prihoda, subvencije države iznosile su još 11 milijardi, ali je čak i uz pomoć države, ŽTP zabeležilo manjak od pet milijardi.

"Ono kako mi održavamo železnice je najgori primer i u teoriji i u praksi. Mi iz bužeta direktno dotiramo 11 milijardi dinara koje to preduzeće beleži kao prihod, a što je još značajnije taj iznos jednak je izdacima za plate. Pošto je ŽTP zabeležio i gubitak od pet milijardi, logično možemo da zaključimo da su gubici železnice 15 milijardi dinara.", kaže Kovačević.

Prema njegovim rečima, u transformaciji železnice, Srbija je najsporija u Evropi. Ono što bi moralo da bude urađeno je razdvajanje infrastrukture i razdvanje usluga, kao što su to uradile ili započele sve evropske države.

"To je neminovno i smatram da bi država sa menadžmentom kompanije morala da napravi aranžman kojim će železnici obezbediti dovoljno novca da posluje pozitivno ili da bar bude na nuli, ali koji će podrazumevati da taj menadžment bude odgovoran za poslovanje", kaže Kovačević.

Nezadovoljstvo stručne javnosti, ali i građana koji putem poreza izdvajaju za to preduzeće Vlada će pokušati da umanji konačnim restrukturisanjem tog preduzeća, što će biti urađeno paralelno sa izgradnjom železničkog Koridora 10.

Pomoćnik ministra za infrastrukturu Srbije Dejan Lasica kazao je da će Javno preduzeće Železnica Srbije u 2009. godini dobiti novi osnivački akt kojim će biti računovodstveno razdvojeni infrastruktura i prevoz.

Prema njegovim rečima, deo kompanije koji će se baviti prevozom mogao bi da bude podeljen u više segmenata. Pitanje subvencija je za Lasicu pitanje upotrebe tog novca, a ne izdvajanja iz budžeta.

"Tačno je da su subvencije oko 50 odsto prihoda, a da drugih 50 odsto prihoda Železnica ostvari od transporta, i tačno je da je red veličina tih subvencija jednak platama. Međutim, tačno je i da sve zemlje u okruženju subvencionišu svoj putni saobraćaj, i da je samo Hrvatska u poslednjih pet godina dala 250 miliona evra za održavanje infasturkure.

Ono što mi moramo da promenimo u pogledu subvencija je njihova namena. One ne smeju ići direktno u plate, nego u održavanje infrastrukture dok železnica mora sama da zaradi za plate zaposlenih. Ako zamenimo red veličina niko više o železnici neće moći da govori kao o gubitašu od 15 miljardi dinara", kaže Lasica.

Za kraj, interesantno je pomenuti da bilo velike, ali konkretne planove o izgradnji železničkog Koridora 10, bilo planove o detaljnom restrukturiranju ŽTP-a, predstavnici Ministarstva za infrastrukturu nisu mogli da predstave.

Na insisitranje novinara ministar Mrkonjić rekao je da će u sledećoj 2009. sigurno biti rekonstruisan Beogradski čvor, koji je najstarija tačka železničke mreže u Srbiji, kao i pruge Niš-Dimitrovgrad i Kragujevac-Lapovo, pri čemu će se istovremeno prestati sa rekonstrukcijom pruga za brzine ispod 160 kilometara na sat.

Ti planovi, međutim, još nisu do kraja precizirani, jer će novom rukovodstvu Železnica Srbije ministarstvo infrastrukuture dati mesec dana da se sa njima upozna.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/fokus/analiza.php?yyyy=2008&mm=12&nav_id=334282
 
Tanjug je javio..

Mrkonjić obišao gradilište Straževica na obilaznici
14:18 BEOGRAD, 15. decembra (Tanjug) - Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić obišao je danas gradilište Straževica i most na delu puta od Orlovače ka Bubanj potoku, gde su radovi nastavljeni odmah po puštanju u saobraćaj dela obilaznice oko Beograda, od Ostružnice do Ibarske magistrale, saopštilo je Ministarstvo za infrastrukturu. Ministar Mrkonjić je zajedno sa direktorom "Zzeleznica Srbije" Milovanom Markovićem obišao i železničku stanicu "Prokop", na železničkom Koridoru 10, gde su radovi na izgradnji takođe nastavljeni.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.rs
 
Znači radovi na Prokopu nastavljeni?Ne verujem do ne uslikamo majstore i mašine jbg.foto nemam amobilni mi iz 41 :gobb:
Upravo pogledah Vesti Studio B ,Zaista reče Mrkonjić počeli radovi ma Prokopu u pozadini prkazani radnici i betonske pumpe rade punom parom,prosto da neveruješ al istina je:)
 
Informacije vezane za projekat Prokop na novoj web stranici Energoprojekta:
Projekat: Glavna železnička stanica u Beogradu - Beograd centar Prokop
Narucilac: Republika Srbija / Srpske železnice
Investicija: € 230mn
Rok: 2011
Opis: Izgradnja Glavne beogradske železničke stanica, kao i poslovnog prostora iznad površine (120.000 m2)

Projekat: Prokop aneks XIII
Narucilac: Republika Srbija / Srpske železnice
Investicija: € 15mn
Rok: 2009
Opis: Podzemna železnička stanica
Izvor: Energoprojekt.rs
 
Djilas na konferenciji za novinare u skupštini Grada ,postavio pitanje za Mrkonjića ,kada će se ubrzati radovi na Prokopu? Čekamo odgovor :rolleyes:
 
Moze li neko da mi objasni u kakav je dil usla drzava sa Energoprojektom?
Zar nije bilo da grad radi pristupne saobracajnice, a Energoprojekt finansira zavrsetak stanice i zauzvrat dobija poslovni prostor?
Kakvo je ovo sad pominjanje finasiranja od strane drzave? Jel to Energoprojekt sad samo izvodjac radova? Sta li?
 
Mrkonjic je negde rekao da drzava treba da finansira tu izgradnju totalno, odnosno da ce energoprojekt biti isplacen novcano, a ne davanjem prostora iznad ploce koji drzava/grad verovatno hoce da sami zarade pare na tome.
 
Tako je! i još su dogovorili da država isplati 15 miliona evra Energoprojektu na ime predhodnog duga,međutim Mrkonjić se slikao pre neki dan na Prokopu i rekao da su počeli radovi,a li Energoprojekt je pre toga rekao da će tužiti državu ako im ne isplate dug i rekli su da se na Prokopu odvijaju samo mali radovi ,koji su ostali nedovršeni iz predhodnog ugovora ,u međuvremenu Đilas poziva Mrkonjića da se ubrzaju radovi na Prokopu,ja prolazio juče zaista tamo nema radova osim sitnih poslova pet šest radnika ,nema mehanizacije i vreve! Ljudi šta se tamo dešava?Zaista moramo da provalimo jer država je dala pare da se to završi :rant:
 
^^^ HA! I dalje mu laskas... ;) Morace 'Mrka' da malo uspori te planove i rokove jer ovo prevazilazi najludju mastu. U suprotnom, dovesce se u vrlo nezgodnu situaciju vrlo brzo.
 
Počeli bageri da rašcišćavaju prilaze Prokopu sa gornje strane,danas rušili barake Trudbenika iznad nadvožnjaka ,tu je nekoliko bagera koji nastavljaju raščišćavanje verovatno deo koji pripada Gradu koji je preuzeo obavezu sređivanja saobraćajnica prema Prokopu.
 
Vrh