Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Bio sam na sajtu railserbia i ovaj komentar o stanici prokop moram da podelim sa vama;

Stvarno ce biti prava stanica...bas je extra ))...jedva cekam da bude gotova,ako docekam a imam 18.5 god )))
 
bgexplorer":h2vreiuj je napisao(la):
Bio sam na sajtu railserbia i ovaj komentar o stanici prokop moram da podelim sa vama;

Stvarno ce biti prava stanica...bas je extra ))...jedva cekam da bude gotova,ako docekam a imam 18.5 god )))
Kamo komentar?
 
bgexplorer":1kdhagm1 je napisao(la):
Bio sam na sajtu railserbia i ovaj komentar o stanici prokop moram da podelim sa vama;

Stvarno ce biti prava stanica...bas je extra ))...jedva cekam da bude gotova,ako docekam a imam 18.5 god )))
pa fazon decko se rodio kad je bilo vreme za restauraciju kostura zgrade koja je propala zbog vremena
 
Železnici fali 5,3 milijardi dinara
Beograd -- Železnici Srbije nedostajaće ove godine 5,3 milijardi dinara za osnovno poslovanje, bez uračunatih izdataka za izmirenje finansijskih obaveza.

Zbog efekata svetske finansijske krize i smanjenog transporta robe, Železnice Srbije su u januaru zabeležile pad od 50 odsto tranzitnog saobraćaja u odnosu na isti period prošle godine, a procena generalnog direktora je da će ovogodišnji prihodi biti za oko 30 odsto niži nego lane.

„Ako kriza potraje, ove godine ćemo ostvariti 30 odsto manje transportnog prihoda nego prošle godine. Železnica se, uz smanjenje prihoda, suočava i sa smanjenjem subvencija, zbog čega smo već sada u delikatnoj situaciji”, kaže Milovan Marković, generalni direktor Železnica Srbije.

Zbog toga su svi troškovi redukovani, a gde je bilo moguće i potpuno obustavljeni. Tako su smanjena izdvajanja za službena putovanja, edukaciju i usavršavanje zaposlenih, a predviđeni nastupi na sajmovima su otkazani.

Zbog dotrajale infrastrukture, Železnici su potrebna velika ulaganja samo za sanaciju propalih pruga. Na 55 odsto pružne mreže u Srbiji vozovi se kreću brzinom ispod 60 kilometara na sat, pri čemu su na svega dva odsto pruga (ukupne dužine 95 kilometara) dozvoljene brzine iznad sto kilometara na čas.

Zbog toga će buduća ulaganja biti usmerena isključivo za popravku pruga, dok će prateća infrastruktura morati da sačeka.

„Vlada je najavila da će iz budžeta i međunarodnih kredita u naredne četiri godine za modernizaciju pruge na Koridoru 10 obezbediti 1,7 milijardi evra. U železnicu će ukupno biti uloženo oko četiri milijarde evra i očekujem da će kroz taj program biti nabavljena i nova vozna sredstva”, kaže Marković.

Železnica na raspolaganju već sada ima 38 miliona evra iz kredita Španije koji su namenjeni kupovini 20 novih dizel-motornih putničkih garnitura i modernizaciju 20 putničkih vagona. Tu je i kredit međunarodne železničke banke Eurofime od 60 miliona švajcarskih franaka.

Železnice Srbije nemaju ni dovoljno ispravnih vagona i dnevno je u saobraćaju manje od 80, iako je za poštovanje reda vožnje potrebno 178 kola.

Na pitanje ko je odgovoran za takvo stanje, Marković je kazao da je očigledno bilo propusta i naveo da je već prvog dana novog reda vožnje otkazano 20 polazaka.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=01&dd=30&nav_id=342185

Pitanje: Ko je odgovoran za ovakvo stanje?
Odgovor: Pa da, voz ide tako sto ga vuce lokomotiva. :bash:

Jednom bih voleo da cujem konkretan odgovor od nekoga iz vlasti iako nam je taj odgovor vec poznat.
 
Milance":lnistrnn je napisao(la):

Na pitanje ko je odgovoran za takvo stanje, Marković je kazao da je očigledno bilo propusta i naveo da je već prvog dana novog reda vožnje otkazano 20 polazaka.
Uvek se utvrdi da im propusta, uvek se utvrdi neka steta, ali nikako da neko za to i odgovara. Dok se takva rutina ne promeni sve ce funkcionisati na ternutni nacin.
 
Mrkonjic: Modernizacija zeleznice (tekst nije ceo)
Srbiji su, kako je rekao, odobreni međunarodni krediti za sve železničke projekte koji su planirani za ovu godinu osim za završetak beogradske stanice Beograd-centar u Prokopu.
To će se raditi "domaćim sredstvima", ali se još ne zna tačno kako će biti urađeno, rekao je srpski ministar infrastrukture.
Mrkonjić je rekao da je završeno 90 odsto stanice "Prokop", dodajući da bi trebalo uložiti još oko 20 miliona evra da bi potpuno bila opremljena za saobraćaj. Kako je dodao, postoji mogućnost da inostrani investitori ulože u "Prokop", a da potom grade svoje objekte.
"Prokop" je, kako je naveo, dobra prilika za ulaganje pošto se nalazi blizu centra Beograda i u završnoj je fazi izgradnje.
"Iznad stanice 'Prokop' projektovan je komercijalni centar od oko 120.000 kvadratnih metara i to pruža mogućnost ljudima koji se bave trgovinom da to kupe od države i da tu zarađuju novac", kazao je on.
"Očekujemo da u martu objavimo konkurs za to ili ugovorimo neku direktnu pogodbu", kazao je Mrkonjić i dodao da ima zainteresovanih firmi iz inostranstva. Modernizacija železnice na Koridoru 10 kroz Srbiju bi, kako je naveo, trebalo da bude završena za sedam do osam godina.
Za taj posao je potrebno ukupno 4,6 milijardi evra, a u prve četiri godine planirana su ulaganja od 1,1 milijardu evra, kazao je on.
Mrkonjić je rekao da su ta ulaganja potrebna da bi na pruzi kroz Srbiju vozovi mogli da idu brzinom od 160 kilometara na čas i da bi pruga celom dužinom imala dva koloseka. Prema njegovim rečima, projekti uglavnom nisu urađeni.

"Železnički Koridor 10 je najveći razvojni projekat Srbije danas", kazao je Mrkonjić i dodao da železnica razvija skoro sve privredne sektore, jer je potrebno postavljati šine, stubove za elektrifikaciju, kao i proizvoditi vagone i lokomotive.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=02&dd=07&nav_category=9&nav_id=343730
 
Za stanicu Beograd-centar 30 miliona evra u 2009. »
10. Februar. 2009 | 15:01, Izvor : Beta, Komentari: 0

Tehnički direktor preduzeća "Beograd čvor" Vesna Bujić kaže da će Vlada Srbije obezbediti oko 30 miliona evra za izgradnju železničke stanice Beograd-centar u Prokopu u ovoj godini.
jshgqo.jpg

Vesna Bujić je na sednici Odbora Privredne komore Beograda za saobraćaj kazala da je ta odluka doneta na sednici Vlade 5. februara pošto postoje svi planovi za radove u ovoj godini.

To će omogućiti, istakla je, da se intenziviraju radovi, izvođači radova su spemni za nastavak izgradnje.

Bujićeva je navela i da će Grad Beograd izdvojiti ukupno 25 miliona evra za izgadnju saobraćajnica kojom bi se stanica Beograd-centar povezala sa potojećom gradskom putnom mrežom, prevenstveno sa autoputem na Koridoru 10.

Podsetila je da je koncept izgradnje beogradskog železničkog čvora napravljen 1972. godine sa ciljem da se izmesti teretni saobraćaj iz gradskog jezgra i oslobodi "Savski amfiteatar", a u okviru tog plana je bila i izgradnja putničke stanice Beograd-centar.
Извор: Студио БРЕ
Адреса: http://www.studio-b.co.yu/info/vest.php?id=34538
 
VLADA SRBIJE ODLUČILA DA UBRZA IZGRADNJU NOVE STANICE
„Prokop“ gotov do decembra
Autor: Nataša Korlat | Foto:S.Đ. | 11.02.2009. - 10:17

Železnička stanica „Prokop“ mora biti završena do decembra ove godine, zaključeno je pre nekoliko dana na sednici Vlade Srbije, saznaje „Blic“. Prioritet su radovi na samoj stanici, koji će koštati oko 30 miliona evra, dok je izgradnja komercijalnog prostora od 130.000 kvadrata predviđena u drugoj fazi.

Prethodnih dana vođeni su intenzivni razgovori između „Železnica Srbije“ i „Energoprojekta“, kako bi se što pre potpisao aneks ugovora 14, neophodan za početak gradnje. On je takođe važan da bi se došlo do novčanih sredstava koja su neophodna za završetak železničke stanice „Prokop“.

Realizacija projekta nove železničke stanice trajaće godinu dana, a ne, kako je najavljivano, godinu i po, utvrđeno je dodatnim istraživanjima. Takođe, troškovi izgradnje stanice neće iznositi 50 miliona, već oko 30 miliona evra.
- Novca u budžetu nema, pa će sredstva za železničku stanicu biti obezbeđena iz kredita. Ponudićemo i Gradu da se aktivnije uključi u izgradnju stanice, a na tu temu smo već obavili neke razgovore - kaže za „Blic“ Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu.
Grad Beograd u izgradnji „Prokopa“ već sad učestvuje sa 22 miliona evra, koja će biti uložena u pristupne saobraćajnice. Stručnjaci u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda već uveliko rade na izradi tog projekta, koji će se naći danas na dnevnom redu sednice Skupštine grada.
- U okivru tačaka koje ćemo izložiti biće i aktivnosti na projektovanju pristupnih saobraćajnica za „Prokop“, a sa tim u vezi i početak radova - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.
Nadležni planiraju da do kraja ove godine u „Prokopu“, ispod već izgrađene ploče, postave deset koloseka, signalizaciju i ugrade neophodna postrojenja na ukupno 3.000 kvadrata. Tako bi već početkom 2010. stranica mogla biti puštena u promet.
- Vrlo je važno reći da bi otvaranjem „Prokopa“ bila oslobođena stara stanica, odnosno Savski amfiteatar, koji je jedan od najvažnijih projekata Grada - dodaje Mrkonjić.


Trenutno se u „Prokopu“ izvode završni radovi na ploči, na kojoj će, prema aktuelnom projektu, biti sagrađeno između 100.000 i 130.000 kvadrata poslovnog prostora. Iznad ploče biće dozidana još četiri sprata, a procenjuje se da bi od prodaje ovog prostora moglo da se zaradi između 50 i 100 miliona evra. Time bi se pokrili svi troškovi izgradnje železničke stanice.
Interesovanje investitora uveliko postoji. Kako saznajemo, za ovaj posao veoma je zainteresovana i izraelska kompanija „Plaza“, koja trenutno istražuje stanje na terenu. Na tu temu bilo je i nekoliko sastanaka u Vladi Srbije. U kompaniji „Plaza“ nisu krili zainteresovanost za ovaj projekat, ali detalje nisu želeli da iznose.
Prokop je počeo da se gradi pre 32 godine. Radovi su više puta prekidani, a poslednjih deset godina se ništa ozbiljnije nije radilo. Do sada je u ovaj projekat uloženo više od sto miliona evra.

Protokol iz oktobra
U oktobru prošle godine predstavnici Vlade Srbije, Ministarstva za infrastrukturu, „Železnica Srbije“ i“Energoprojekta“ potpisali su Protokol o nastavku izgradnje železničke stanice „Prokop“. Njime je predviđen brz nastavak radova, ali ih je odložilo usvajanje budžeta. Takođe, nije potpisan ni aneks ugovora što je neophodno za nastavak radova.


http://www.blic.rs/beograd.php?id=78529
 
Daj boze da stanica bude pustena u promet za godinu dana...malo sve deluje nestvarno ali ipak se nadam ..:)
Joj, kad bi izmestili to za godinu dana pa da se gradi nas futuristicki savski amfit.,gde bi nam bio kraj... imacemo majami-south beach u centru grada! :vops:
 
Ма, само да се појави неки озбиљан играч за амфитеатар или за градњу изнад станице и има да нађу паре и да саграде за кратко време...

Планирају да руше стари (привремени) железнички мост или да од њега праве бициклистички мост или пешачки, прокоп станица од једном може да се за 30 милиона заврши за 9 месеци, а раде (у том случају) привремени надвожњак изнад Јурија Гагарина за десетак милиона, 530 дана...

Економичније је изгледа изградити привремени надвожњак за десетак милиона за 530 дана, него Прокоп станицу за 30 милиона за 9 месеци...ваћ сам помињао овај ууужас!!!

Можда су зато и растезали са надвожњаком изнад Јурија Гагарина јер су знали да ће прокоп да се ради ускоро јер је загризла израелска „Plaza“...било би лепо да је тако...

Идеално решење је да се (хаха) остатак од тих десетак милиона преусмери на прокоп, дода, колико још треба, да се заврши до када би се и надвожњак завршио и да се тада сруши привремени надвожњак, а стари мост да претворе у бициклистички мост...таман би повезао бициклистичку стазу са оном која води до Аде...:)
 
,,...Trenutno se u „Prokopu“ izvode završni radovi na ploči..."

Јел пролазио неко тамо? Јел има нешто од овога?
 
Jesam ja kolima ovaj vikend ali nista nisam videla...ne rade vikendom hehe videla sam neke masine ali to je sve. Sve isto kao i pre. nekako praznjikavo...mada kazem to je bilo iz kola..
 
Ovo je prokop pre par sati...

prokop.jpg


Pošto sam prolazio blizu, mislio sam da ću ipak nešto da zateknem tamo i da se malo prošvrćkam... ali je, nažalost, ova jedna slika više nego dovoljna da se vidi trenutno stanje...
 
Meni jedna stvar oko Prokopa nije jasna...naime zemljiste koje treba da se oslobodi kada Prokop profunkcionise (savski amfiteatar) trebalo bi da bude jedno od najprimamljivijih lokacija za izgradnju u Beogradu...ako je stvarno tako, zasto ne moze da se nadje neki investitor koji bi izfinansirao zavrsetak Prokopa u zamenu za zemljiste gde je trenutno zeleznicka stanica?
 
Зато што то земљиште вреди много више од пара потребних за завршетак прокопа... :rant:
 
Не постоји ни један нормалан разлог да се не узме кредит за станицу, по завршетку прода земљиште савског амфитеатра и од новца истог тренутка вратити кредит, а остатак уложити у спољни прстен...самим тим, упослити много људи за сва три пројекта, а пре свега тога донети закон где сваки страни инвеститор мора да има као партнера домаће предузеће...

Има ту доста тога што јавности није доступно, чим се тридесет година ту нешто муља око Прокопа...;)
 
Nevezano za Prokop moram samo da se umešam vezano za cenu zemljišta u SA. To celo izmeštanje u odnosu na dobitak od zemljišta u SA nije baš toliko veliki koliko bi mi voleli da jeste. Čisto da pojasnim, prihod koji bi se dobio od prodaje zemljišta sa obe strane SA bi premašio sledeće troškove: izgradnje infrastrukture (ulice, vodovodna, kanalizaciona mreža, struja) + most, izmeštanje šina i raznih drugih mašinerija iz te oblasti + dovršetak izgradnje Prokopa, ali to ne bi bila neka enormna zarada kao što nam pričaju razni političari.

Vrlo je lako dobiti neku okvirnu cifru efektivno dostupnog zemljišta za prodaju. Od ukupne površine oduzeti površinu potrebnu za izgradnju ulica, zelenih površina i javnih ustanova u SA i dobicete brojku realno dostupnog zemljišta na prodaju. Po onome što sam pričao sa nekim ljudima koji se bave upravo opravdanošću investicija, procena je da je ceo projekat isplativ ukoliko se rade obe obale Save, dok ukoliko bi se radila samo desna obala bili bi negde na nuli ili nešto malo preko. Inače, to su procene rađene za period narednih 15 godina. Tako da priče od milijarde evra čistog profita za grad/republiku treba zaboraviti i biti malo realan.

Nadam se da ste razumeli šta sam hteo da objasnim, tako da nemojte sad svi kamenje po meni. :kafa:
 
Onako, cisto laicki, ne bih rekao. Jer ako je ar zemlje u Marini Dorcol zaista dostigao 120 hiljada evra, ne verujem da bi u SA isao ispod te cene. Dodaj tu naknadu za gradjevinsko zemljiste i dobijas neverovatnu cifru. U svakom slucaju za grad je trosak infrastruktura, ali cenim da profit od gore navedenih stavki to moze da poktije. Mozda eto ne moze da isplati most, ali most je investicija koja svojim znacajem prevazilazi SA, dakle u pitanju je opstegradski interes nevezan direktno za SA.

I da, prica o javnim stanovima u SA mi se uopste ne svidja. Takvim investicijama nije mesto na takvoj lokaciji.
 
shmeksi":1vnwd959 je napisao(la):
Nevezano za Prokop moram samo da se umešam vezano za cenu zemljišta u SA. To celo izmeštanje u odnosu na dobitak od zemljišta u SA nije baš toliko veliki koliko bi mi voleli da jeste. Čisto da pojasnim, prihod koji bi se dobio od prodaje zemljišta sa obe strane SA bi premašio sledeće troškove: izgradnje infrastrukture (ulice, vodovodna, kanalizaciona mreža, struja) + most, izmeštanje šina i raznih drugih mašinerija iz te oblasti + dovršetak izgradnje Prokopa, ali to ne bi bila neka enormna zarada kao što nam pričaju razni političari.

Vrlo je lako dobiti neku okvirnu cifru efektivno dostupnog zemljišta za prodaju. Od ukupne površine oduzeti površinu potrebnu za izgradnju ulica, zelenih površina i javnih ustanova u SA i dobicete brojku realno dostupnog zemljišta na prodaju. Po onome što sam pričao sa nekim ljudima koji se bave upravo opravdanošću investicija, procena je da je ceo projekat isplativ ukoliko se rade obe obale Save, dok ukoliko bi se radila samo desna obala bili bi negde na nuli ili nešto malo preko. Inače, to su procene rađene za period narednih 15 godina. Tako da priče od milijarde evra čistog profita za grad/republiku treba zaboraviti i biti malo realan.

Nadam se da ste razumeli šta sam hteo da objasnim, tako da nemojte sad svi kamenje po meni. :kafa:
Zapravo ideja nikad nije ni bila da se prevali nekoliko milijardi cistog profita kada se govorilo o ovom projektu, iako bi ga bilo i to dosta. Ipak bi morao da i svu tu infrastrukturu koju ce grad dobiti u procesu da uracunas u 'zaradu', jer se ovako to ne bi ni desilo. Ako govorimo o zaradi i novcu, za grad je najvaznija tzv. naknada za gradjevinsko zemljiste koja ce za tu lokaciju biti vise nego znacajan prihod svake godine u buducnosti. Mislim mozes i sam da izracunas. Ta infrastruktura je fantasticna 'zarada' za kvalitet zivota u ovom gradu. Na kraju krajeva Grad ne treba da prioritizuje kratkorocnu isplativost kod ovakvih projekata. ;)
 
Homer Jay":28ca6fna je napisao(la):
I da, prica o javnim stanovima u SA mi se uopste ne svidja. Takvim investicijama nije mesto na takvoj lokaciji.
Nisam pričao o javnim stanovima već o ustanovama tj. službama. Neko je spominjao gradsku kuću kao lokaciju, od toga verovatno nema ništa, ali će verovatno neki deo tog zemljišta biti namenjen javnim službama.
 
ЦИП је својевремено помињао и цифру од 5 милијарди за вредност земљишта у СА, а најнижа цифра коју сам ја чуо је била 2,5 милијарде. Е сад, кад се урачуна све што је ВЕЋ потрошено, то можда не изађе толика добит, зависно од тога са којом цифром рачунаш. Али поента је у томе да су те паре ВЕЋ потрошене. Њих више нема, шта год да сада урадимо вратити се неће. Према томе ми сада имамо избор да потрошимо још неколико стотина милиона и целу ствар приведемо намени а затим инкасирамо 5 милијарди (или колико већ) - или да седимо на рукама. То му не дође тако тежак избор...
 
Ma nisam protiv izgradnje SA, već samo ukazujem na to da se taj profit od milijardu, ili 2,5 ili 5 ne može očekivati samo od izgradnje desne obale, a čak i sa izgradnjom leve obale sumnjam da bi profit prebacio milijardu evra.
 
Vrh