Kakav pristup je potreban Prokopu?
To pre svega treba da zavisi od broja putnika koji koristi stanicu.
Prokop je planiran sa kapacitetom od 40,000 putnika dnevno, (
http://www.danubeogradu.rs/2015/10/prokop-beograd-centar-finalni-projekat/), iako danas i proteklih decenija, njegova upotreba je daleko manja. Koliko je to 40,000 putnika dnevno?
Za BG voz se, na primjer, kaže da ga koristi 30,000 putnika dnevno, pa bi to značilo kao kad bi SVI putnici BG voza izlazili i ulazili na Prokopu pa uz to još došlo 10,000 putnika "sa strane". Da li možemo očekivati takav promet ove ili naredne godine? Teško da Prokop može dosegnuti pomenuti kapacitet i u narednih 50 godina.
Ali, recimo, da se i to čudo desi, nekakvim nadljudskim naporima "građana Srbije", investicijama arapskih prijatelja u tržne centre, teniske terene, pa prodamo BIP, izgradimo hotele, raselimo ljude sa Melškog brda i dignemo solitere...
Šta je potrebno tada, stanici koja ima promet od 40,000 putnika dnevno?
40,000 putnika dnevno, to mu dođe oko 14,000 000 (četrnaest miliona) godišnje. Da li je to mnogo ili malo?
U Velikoj Britaniji, postoji 30 željezničkih stanica sa prometom preko četrnaest miliona putnika dnevno (
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_railway_stations_in_Great_Britain). Nekoliko mijesta niže na listi 30 najvećih stanica u UK, nalazi se i stanica Cambridge u gradu čuvenom po univerzitetu a inače sa oko 100,000 stanovnika.
Željeznička stanica Cambridge godišnje preveze nešto preko 10,000 000 putnika, ima 8 kolosjeka (kao Prokop) a vjerovali ili ne, za prevoz tolikog broja putnika stanica ima
veliki parking za BICIKLE, 3 autobuske linije, taxi stajalište i parking za 374 automobila
(
http://www.nationalrail.co.uk/stations/CBG/details.aspx)
Kako dovući 3 autobuske linije, taxi i bicikle do Prokopa?
Prokop u svom neposrednom okruženju ima 3 velike saobraćajnice, od kojih je jedna autoputna. Ako neko stvarno misli da nije moguće tim saobraćajnicama dovesti taxi, automobile i 3 autobuske linije onda ne znam šta bih mislio. Jedino što mogu razumjeti je da su pristupi BICKLIMA a bogami i PJEŠACIMA, mana Prokopa.