Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

гледано у перспективи, возови за високе пероне се никада неће набавити, тако да је најбоље да спусте Панчевачки мост, Вуков споменик, Раковицу и Земун на 550 мм. ионако је јефтиније рушити него надзиђивати
 
Dobro je da je Prokop kako treba uradjen tj da je dobra visina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370627#p370627:2aj6dz9h je napisao(la):
Stomatolog » 08 Feb 2016 01:37 pm[/url]":2aj6dz9h]zidar, plan je dobar. Jedino sto mi smeta je to sto se Prokop marginalizuje, a stanica Novi Beograd dobija po meni previse na znacenju.

tzoran1, jedno moze da bude most, a drugo tunel ispod reke Save...

spatiotecte, od tog prosirenja toka reke Save se je koliko ja znam odustalo. Tako da je kula Beograd na suvome...


Sticem utisak da pojedinci ovu tacku gledaju kao srediste svega juzno od alpa... :laugh:
 
postavicu jos jedan (zaseban) post iako je u suprotnosti sa pravilima foruma, jer nema veze sa prethodnim.
Proslu sedmicu sam proveo u Becu. Posto sam imao dosta slobodnog vremena, malo sam cunjao po metro i S-bahn stanicama, setao pored pruga i uglavnom posmatrao.

I imam jedan jak utisak.
Mozemo mi ispredati pricu o Prokopu, Glavnoj, NBGD, Vukovom spomeniku, Rakovici...
Fakat je da bi sve te stanice bile maksimalno koriscene kada bi kod nas postojala navika koriscenja zeleznice.
Jer Beclije koriste zeleznicu maksimalno. A koriste je jer su vozovi, cisti, cesti i redovni. Sve ono sto kod nas nije slucaj.
I dzaba nam onda prica o Prokopu u mermeru, o (potencijalnom) ukopavanju koloseka i renoviranju `glavne`, kada nema vozova i nema putnika...
Otuda i sva ulaganja u Prokop, ili u bilo koju drugu stanicu ispadaju totalno uzaludna...

I izmedju ostalog i zbog toga nam je politicarima na listi prioriteta ulaganje u BG zeleznicki cvor bio zadnja rupa na svirali.
I zato se sada nastavak izgradnje prokopa gleda kao posledica projekta BnV, a ne kao logican nastavak davno zapocetog posla...
 
I BG:voz nije postojao, ni za njega nismo imali kulturu, pa je sad u špicu prepun. Vozovi za NS su isto vrlo dobro popunjeni. Samo dok se ne promeni cena, i jednog i drugog. Putnika nema jer nema vozova, a vozova nema jer su železnice planski uništene.
 
Управо тако. А са друге стране нам је ГСП крцат и од животне важности за 60% Београђана па се у исти сада улаже мање него ли у железницу. Тако да тај аргумент о култури и навикама просто не пије воду. Почетком 2000их је Беовоз био крцат а међуградске линије су се такође много више користиле него данас. Тешко да се то народ променио за 10ак година, пре ће бити да су се железнице системски уништавале у корист пилићарских бус превозника, ситног бизниса, корупције и криминала.
 
Уосталом, ми смо само у последњих неколико деценија успевали да по неколико пута привлачимо и протерујемо путнике на некој линији. Само од отварања прокопа пре 32 године до данас, на правцу за Батајницу смо имали три привлачења и два протеривања путника. На правцу за Ресник смо имали још драстичније случајеве, у много дужем временском периоду.

За све је карактеристичан недостатак развојног континуитета, свака нова генерација политичара сматра да је од њих почела историја, а једино што остаје, то су најштетнији елементи попут ЦИП-а, и партијских прелетача. У Аустрији је одавно успостављен консензус по питању железнице, што је много важније од свега осталог.
 
Imam utisak da tu polemike nema.
Zao mi je ako je neko pogresno protumacio moj post, a mozda se ni ja nisam dobro izrazio.

Upravo sam hteo reci da ni mramor, mermer, granit, antracit, mesing 'inox' ;) led, halogena, cfl rasveta (...) niti bilo sta drugo, nece dovesti putnike. Dovesce ih redovne i pouzdane linije i dobre medju veze.
A mi toga danas imamo manje nego u vreme kada sam bio klinac.

Danas bas putujem po vojvodini i gledam prugu NS - Titel i jadno stanje kako izgleda.
Sine zardjale po gaznom delu, ko zna kada je tuda zadnja kompozicija prosla...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370416#p370416:1uzoaycx je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2016 02:24 pm[/url]":1uzoaycx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370249#p370249:1uzoaycx je napisao(la):
milanche » 05 Feb 2016 12:49 pm[/url]":1uzoaycx]Bilo bi, al jbg sada, ne moze se to promeniti sada. Al ovo sto moze, dok jos nije kasno, treba uraditi.
Слажем се. Зато се сада треба свим силама борити против укидања главне жел станице. Ако то ураде ми дефакто остајемо без иаквог употребљивог железничког система у граду. Враћени смо у 19. век. Укидамо стари а прелазимо на нови жел чвор који је далеко од завршетка. А и кад се заврши у целости неће бити довољан чак ни за регионални и међуградски превоз у жељеном обиму а камоли и за градску железницу приде.
Da li postoji analiza koliko putnika GŽ ima za odredište centar Beograda i kako uopšte uspevaju stići do centra jer ne postoji direktna linija do tamo osim možda tramvaja broj 2?
 
Мислим да је на форуму пре можда годину дана Карло износио статистичке податке о коришћењу свих железничких станица у Београдском чвору.
 
Кад се Железница комплетно упропасти и кад је преузме немачки ДБ (да се не лажемо, то је вишедеценија агенда), онда ће претпостављам да крене њено развијање.
 
mislim da nema tu utajne agende nego je za pilicarske glave nasih vlastodrzaca (u poslednjih X godina) zeleznica previse slozen sistem
 
Ideja koju predlažem verovatno ima svoje nedostatke, ali i prednosti... Najveća prednost je što bi se kroz fazu 1 uz malu investiciju obezbedilo povezivanje Prokopa i Slavije, dakle konekcija putnika koji dolaze u BGD sa centrom grada i (usputno) sa Kliničkim centrom. Loša strana je što se potencijalno prometna saobraćajnica "opasno" približava (doduše po obodu) KCS, uz šta ide buka, zagađenje... Nisam spreman da po svaku cenu branim ovu ideju, ali bih voleo da čujem mišljenja :)
 
Ideja koju predlažem verovatno ima svoje nedostatke, ali i prednosti....
:lool: :laugh: :lool:
Ne brini, nema nedostke
Jedini nedostaci su u (ne tvojim) tupoglavim stavovima da ce buka smetati KBC
na starijim stranicama ima takstavino navedeni objekti koj se nalaze na toj trasi
(kao sto je mrtvačnica i dr.) kojima definitivno nece smetati buka od putničkih vozila i trola

Sadašnje iznudjeno rešenje kruženje 36, definitivno potvrdjuje neophodnosti
pretvaranja pešačke pasarele u auto nadvožnjak preko auto puta
aktiviranjem Deligradske dobija sijaset pozitivnih saobracajnih efekata kao što su
najkraca veza Prokopa sa centrom grada,
rasterecenje K.Miloša
rasterecenje B.Oslobodjenja i Auto komande
Proširenje trolinog (ekološkog) saobracaja
itd...
vec sam i zaboravio sta sve gubimo ovoliko dugo cekajuci
da se neko umilostivi i da pruži ono sto vec prirodno pripada Bgdu

:sesir:
 
@daors, ja kao једину ману видим немогућност да се провуче саобраћајница на гребену испод КЦС до хитне помоћи због велике висинске разлике.

Е сад, данас сам први пут прошетао самим Прокопом. Дошао сам из правца Сењака, кроз тунел који пролази испод булевара Војводе Путника, трасом пруге (без бриге, нисам ишао шинама, већ путем поред њих којим може да прође тенк а да не закачи шине :D ). Тек када се прошета види се колики је то бетонски сандук.

Станица изгледа фино, радови су још били у току, неке плочице су скидане на зиду и брушене, било је доста прашине. Екрани су приказивали само "добро дошли на железничку станицу Београд центар". На станици је било око 5-10 пензионера који су све загледали, истраживали ред вожње и коментарисали станицу како је лепа. Затим сам сачекао на окретници 36. Нови црвени ИК 112ЛЕ је довезао 3-4 пензионера који су на изласку питали возача " да ли је то Прокоп и како да уђу у станицу". У аутобус је ушао пар пензионера који су завршили обилазак станице. Занимљиво је то да аутобус када долази до Прокопа мора да прво прође лево скретање за Прокоп и онда кружи скроз скоро до Гучевске па онда скреће десно ка станици. Слично је и у изласку. Велика мана по мени за линију 36 јесте што нема ни једно стајалиште пре кружног тока на Аутокоманди.
 
@Došljak: i ja sam razmišljao o visinskoj razlici između nivoa auto-puta i grebena na kojem se nalazi KCS. Međutim, u tom delu gde bi mogla da se uradi saobraćajnica dugačka svega par stotina metara postoji blagi pad. U crtežu koji sam priložio ja sam čak "zaobišao" postojeće objekte koji su zapravo prizemne barake i čije rušenje ne bi predstavljalo veći izazov u bilo kom smislu... A tako bi se čak izbegle dve oštre krivine u donjem delu Deligradske, umesto toga bi se postiglo relativno blago skretanje uz, smatram, relativno podnošljiv uspon. Zapravo, veći izazov bi bilo organizovanje dvosmerno saobraćaja ispod podvožnjaka i izlivnom trakom sa pravca Auto komanda - Mostar jer bi moralo da dođe do ukrštanja saobraćaja. Privremeno rešenje, do izgradnje nadvožnjaka Deligradska-Gučevska, uspostavljanje "engleskog" modela uz pomoć razdelnog ostrva: vozila (isključivo minibusevi JGP) bi išla levom stranom sve do Deligradske, gde bi se prestrojavala u desnu traku... No, svako (iznuđeno) rešenje ima slabosti, baš kao što si pomenuo i trasu novouspostavljene 36ice...
 
Ako se intenzivira saobracaj Deligradskom ulicom, kako ce se to odraziti na Slaviju?
 
Na Slaviju ne bi trebalo znacajnije da se odrazi, jer je to vecim delom isti saobracaj koji bi se preusmerio iz nemanjine i iz bulevara oslobodjenja u Deligradsku.

Ono sto bi strucnjaci saobracajnog smera mogli vise da nam pojasne je sama propusna moc deligradske ulice i poprecnih ulica koje preseca.
 
Kljuc veze Prokopa sa centrom grada je u nadvoznjaku u produzetku Deligradske (umesto pesacke pasarele) i pretvaranje Deligradske u dvosmernu i to je to. Moze da se uradi za par meseci. Naravno tom trasom provuci trolebus do Studentskog parka i voila.
 
Deligradska ima širinu za 2x2 trake, naravno pod uslovom da se ukinu zonirana parking mesta. Njena širina kod ulivanja na Slaviju je, ako dobro procenjujem, kao i Makenzijeva
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370700#p370700:2xz0zef6 je napisao(la):
JohnnyLee » Mon Feb 08, 2016 10:40 pm[/url]":2xz0zef6]гледано у перспективи, возови за високе пероне се никада неће набавити, тако да је најбоље да спусте Панчевачки мост, Вуков споменик, Раковицу и Земун на 550 мм. ионако је јефтиније рушити него надзиђивати
Sto se tice Zemuna bolje je tamo izgrade 9. kolosek koji ne postoji. Kod Rakovice je situacije da nema 1. kolosek. Ne bih rekao da ce oni spustati perone u Vukovom spomeniku i na Pancevackom mostu.
 
@Laki, Tzoran, daors...

Mislim da ste preoptimistični. Zar stvarno možete zamisliti ovu ulicu kako njom u oba smjera idu autobusi i trolejbusi?

 
Vrh