Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Svestan jesam, lud nisam. Niko ne kaže da je čvor pogrešno saobraćajno rešenje nego da je realizovan čvor pogrešno saobraćajno rešenje.

Čekaj gradnja čvora sa železničkom stanicom za autobuse nije pogrešno rešenje?

Neverovatno je da neko ne može da shvati da neko shvata da je čvor odavno projektovan na ovoj poziciji sa nečim što nedostaje a što košta višestruko više od realizovanog čvora, te da se kao takav osakaćen privodi početku a ne kraju (jer za ono što rekoh da je preskočeno nije iskopan ni 1m3 zemlje).

Drugim rečima realizovano rešenje čvora je polurešenje a polurešenja sama po sebi gube na vrednosti. Pa kako onda neko može da ulaže toliko novca u nešto niže vrednosti? Zar to nije iracionalno trošenje državnog budžeta na štetu države.

Pa baš zato što je spucano koliko je spucano prosto ti vrišti u lice da treba još višestruko više da potrošiš da bi sve savršeno funkcionisalo.

Ti faktički pobijaš sve stavove članova SANU kako bi propagirao interes političara. Zaboga.
 
Express, Prokop je samo jedan deo u celim Beogradskom cvoru, i to manji deo. Do sada je zavrseno 90% ukupnih radova na celom beogradskom zel. cvoru i ono sto je ostalo je manji deo. Do sada su ulozene milijarde dolara u izgradnju mreze tunela, mostova, stanica i dr. Za gradnju potpuno nove stanice je neophodno menjati i tsve sto je dosad izgradjeno ili veci deo toga. Jeftinije je izgraditi dve linije metroa u beogradu i zavrsiti ono sto je jos potrebno nego ponovo raditi. To je ludost. To cak ni najludjem politicaru ne bi palo na pamet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370280#p370280:1l8jdbas je napisao(la):
Igor » Fri Feb 05, 2016 5:45 pm[/url]":1l8jdbas]O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice??? Jeste li svesni koliko je stotina miliona dolara ulozeno u cvor da bi se sada bilo sta pomeralo.

Ko je spomenuo pomjeranje stanice? Ja nisam.
A ne znam da je iko ovde na forumu rekao da stanicu iz Prokopa treba negdje pomjeriti. Jel ti Igore znas ko je to rekao? Ako mislis da ima neko ko bi stanicu pomjerao reci ko je.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370321#p370321:1l8jdbas je napisao(la):
milanche » Fri Feb 05, 2016 8:09 pm[/url]":1l8jdbas] Za gradnju potpuno nove stanice je neophodno menjati i tsve sto je dosad izgradjeno ili veci deo toga. Jeftinije je izgraditi dve linije metroa u beogradu i zavrsiti ono sto je jos potrebno nego ponovo raditi. To je ludost. To cak ni najludjem politicaru ne bi palo na pamet.

I Milanche...Koje nove stanice? Gdje?

Jedina stanica koja se pomjera je stanica na Savskom Trgu. I za njeno pomjeranje je aktuelna vlast, precutno ili javno podrzana u toj namjeri od gradjana i manje vise svih kompetentih institucija i pojedinaca.

Uostalom ko kaze da je cvor pogresno saobracajno resenje i prokop u okviru njega, RioBl koji bg zna sa mape kao sto ja poznajem Banjaluku ???

Da. Ja to jedini kazem. I sta cemo sad? Ako ja jedini to govorim cemu nervoza?
Ako ja nisam kompetentan da iznosim svoja misljenja, uvedi onda neku mjeru i makni me sa ovog foruma. Inace ne razumjem taj komentar da ja nisam kompetentan jer eto "Beograd poznajem samo sa karte".Cemu sluzi taj komentar?Ako mislis da ne treba da komentarisem cvor ili bilo sta u Beogradu, reci slobodno pa da odem sam sa foruma. Sta cu vam ja ovde. Ja Beograd poznajem samo sa karte.

Neverovatno je da neko jednostavno ne moze da shvati da je cvor odavno projektovan i izgradjen na ovoj poziciji i da se kao takav privodi kraju. Mozemo pricati o unapredjenju (prosirenju nbg trase itd) a pricu o ignorisanju i prebacivanju ko zna cega i gde je besmisleno.

Meni je besmisleno da se ponasate i pricate o zeleznickom cvoru kao da je on gotov. Evo jos samo da stane da kapa voda na perone i to je to.
Ne shvatate da se cvor gradi vec 40 godina i da ce se uvijek graditi i dogradjivati. A dok god ima prostora da se nesto dogradjuje i mijenja ima i treba da ima prostora za kritiku i izgradjenog i planiranog. Cilj te kritike je da se trosenje novca usmjeri na efikasnije i bolje projekte. A takvih ima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370321#p370321:19flu97p je napisao(la):
milanche » 05 Feb 2016 08:09 pm[/url]":19flu97p]Express, Prokop je samo jedan deo u celim Beogradskom cvoru, i to manji deo. Do sada je zavrseno 90% ukupnih radova na celom beogradskom zel. cvoru i ono sto je ostalo je manji deo. Do sada su ulozene milijarde dolara u izgradnju mreze tunela, mostova, stanica i dr. Za gradnju potpuno nove stanice je neophodno menjati i tsve sto je dosad izgradjeno ili veci deo toga. Jeftinije je izgraditi dve linije metroa u beogradu i zavrsiti ono sto je jos potrebno nego ponovo raditi. To je ludost. To cak ni najludjem politicaru ne bi palo na pamet.

Milanche, mislim da me ni ti ni Igor niste baš najbolje razumeli. Prokop jeste svakako deo čvora, svakako njegov najvažniji deo ali sam čvor je deo veće celine. U pitanju je celina čvor+metro. Stoga pošto je čvor manji deo plana (dugolinijski) čak i sa dve linije metroa njegovim završetkom samo podstičemo početak rešavanja gradskog čvora - metroa. To liči na početak rešavanja problema, ne na završetak, tj. rešenje.

Realizovano rešenje (deo odabranog rešenja) je u ovakvom stanju bez onoga što fali (metroa), ako išta drugo, samo otežalo pristup novoj železničkoj stanici. Ako je rešenje stvaranje problema, onda ja ne znam šta je onda pravo rešenje.

Ja čvor gledam kao preduslov rešavanju problema a ne kao rešenje. E sad sam čvor bez metroa samo menja stari čvor koji je gle čuda bolje saobraćajno povezan bez metroa (linije 7, 13). Terminus autobusa iz čitavog grada ne može da se uradi bez metroa preko Slavije. Pritom se dodaje presedanje. Zbog tih autobusa rekoh da je u pitanju potencijalno železnička stanica za autobuse. :)

Da bude još gore, potpuno isti problem nastaje sa BnV kada neko pokušava da digne kule i gradove bez ukrštanja regionalnog metroa.

Da li na dve linije metroa misliš na varijatu A1?

1024px-MetroStudija76VarijantaA1.svg.png


^^^Čak i ta dva koridora bi koštala i koštaće (to je apsolutni minimum a mora se realizovati kad tad) višestruko više nego ovaj dugolinijski čvor za koji neko može da pomisli da smo sve uradili njegovim završetkom kada u stvarnosti nismo ni počeli.

Razumeš?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370280#p370280:29t0wt6y je napisao(la):
Igor » 05 Feb 2016 05:45 pm[/url]":29t0wt6y]O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice??? Jeste li svesni koliko je stotina miliona dolara ulozeno u cvor da bi se sada bilo sta pomeralo. Uostalom ko kaze da je cvor pogresno saobracajno resenje i prokop u okviru njega, RioBl koji bg zna sa mape kao sto ja poznajem Banjaluku ???

Neverovatno je da neko jednostavno ne moze da shvati da je cvor odavno projektovan i izgradjen na ovoj poziciji i da se kao takav privodi kraju. Mozemo pricati o unapredjenju (prosirenju nbg trase itd) a pricu o ignorisanju i prebacivanju ko zna cega i gde je besmisleno.

Ako je nesto projektovano odavno i privodi se kraju ne mora automatski da znaci da je dobro.

Mislim da niko ovde iole normalan ne spori zavrsetak izgradnje Prokopa ali normalno je da se razmislja kako je moglo pametnije da se uradi cvor sa tom istom milijardom dolara potrosenu do sad.
 
Ja stvarno ne razumem, zasto se bakcemo oko stvari koje ne mozemo da promenimo? ako je Prokop tu, a tu je, ajde da vidimo i da razmenimo misljenja kako moze da se unapredi da bude bolji, a ne ma to je bzv, glupost, ajmo da menjamo i da izmisljamo sad nesto novo. Ulozene su ogromne pare, ono sto jos treba uloziti je manji deo onoga sto je vec izgradjeno.

Metro Beogradu treba pa treba, da li sa Prokopom ili bez ali je potreban. Nije direktno vezan sa zeleznickim cvorom, osim sto se razmiljalo, sto je normalno, o povezivanju zel stanice i metroa. Ono sto moze da se u narednom periodu desi, je da se prvo gradi linija Cukarica - Trg, sto po meni nije tako lose. Prema broju putnika ta linija je i opterecenija u delu Pozeske od prve linije. Da se izgradi i ta linija, kao i prva linija Zemun-Vuk i to je jeftinije nego da se zapostavi sada ovaj novi cvor i nesto novo izmislja. Na to sam mislio.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370334#p370334:16vno4g7 je napisao(la):
milanche » 05 Feb 2016 09:28 pm[/url]":16vno4g7]Ja stvarno ne razumem, zasto se bakcemo oko stvari koje ne mozemo da promenimo? ako je Prokop tu, a tu je, ajde da vidimo i da razmenimo misljenja kako moze da se unapredi da bude bolji, a ne ma to je bzv, glupost, ajmo da menjamo i da izmisljamo sad nesto novo.

Isto razmisljanje moze da se primeni za Beograd glavnu.
 
Ok naravno, ne znam zasto se postavlja situacija da ako je neko za prokop on je automatski protiv glavne. Ja sam odavno bio za zadrzavanje 2 do maks 4 koloseka ukopana u SA do glavne.
 
....da se prvo gradi linija Cukarica - Trg....
neosnovano favorizovanje Čukarice bi time prevršilo ama baš svaku meru... :shok:
gledano po dosadašnjiim ulagainjima, ceni, jednostavnosti i fer raspodeli
najpoštenije bi bilo stanicu prokop prvo povezati sa Borčanskim krajem
 
ево шта су могли уместо несрећне 36:
34А: Прокоп-Аутокоманда-Славија-Главна-Мостар-Прокоп (на 20 минута)
34Б: Прокоп-Мостар-Главна-Славија-Аутокоманда-Прокоп (на 20 минута)
односно на сваких 10 минута има веза између Прокопа и осталих саобраћајних чворишта у близини
 
@RioBL

Koliko cesto boravis u Beogradu? Kada si poslednji put bio?
 
Ne znam da li je bilo price vec o ovome ali..
Da li se nekome cini da je stanica lose obelezena?
Danas sam bio na stanici i hteo sam da udjem na BG Voz ka batajnici.
Na ekranu(jednom od mnogo i to je + ogroman) sam video da BG Voz za Bataju staje na peronu 3..
Spustio sam se u podzemni prolaz i video znakove Platform V, Platform IV, Platform III...Misleci da je Platform=Peron jer sta drugo moze da bude...
Jos sam ponovo proveravao na jos jednom od ekrana koji se nalazi u tom prolazu da li sam lepo procitao na ekranu Peron 3, a ne platform 3..
Ali lepo je pisalo Peron 3.. Ja sam se ipak popeo na Platform 3 i kada sam stigao gore tek su tada imala obelezja perona.. I to su bili peroni 4 i 5...
Da li su mogli na tim ekranima da naznace koja je platforma u pitanju?
Mislim ja sada znam za Vjek i vjekove gde se sta nalazi ali neko ko prvi put dodje ce se verovatno zagubiti kao i ja posto na Ekranima pisu broj perona, a u hodnicima imaju oznacene samo brojeve platformi..
---
Mozda ja nisam video da su negde oznaceni i peroni, a i ako nisam video to je jos jedan problem...
 
Metro je potreban Beogradu,ali nažalost ne može da bude prioritet,jer smo POTPISALI UGOVOR o BNV-u.

I taj isti ugovor nas obavezuje da za 4 godine završimo Prokop sa saobraćajnicama,TPS ove,autobusku stanicu,obilaznicu,železnički most kod Vince,da očistimo i 10 metara obale Save od govana i ostalih sr... znači cca 1.5milijarda evra za 4 godine,od verovatno arapskih para koje smo dobili ranije.

Pa veze podzemne zeleznice do granica SA,pa izrada studije za 2 linije podzemne železnice kroz SA i uslovljavanja da se to mora odraditi opet o našem trošku to je još nekoliko stotina miliona evra (jer ko daje pare,taj i uslovljava,Arapima je prioritet podzemna zeleznica sa sve stajalištima kroz SA),tako da jedino možemo očekivati podzemnu železnicu Sajam-Beton hala kroz SA,pa aerodrom-st Nbg-SA-centar grada i troškove od cca 2 milijarde u narednom periodu.

Jedino se može pregovarati o par koloseka u SA,ali sa neizvesnim ishodom.
 
^^Ovo zvuci kao naucna fantastika da se sve ovo uradi za 4 godine.

Mislim realno kad bi to uspeli da izgrade to bi bilo fenomenalno.
 
Meni sve ovo zvuči da ćemo morati debelo da se zadužujemo arapskim kreditima da bi sve ovo počeli da gradimo.
 
Pa svakako bi smo morali da se zaduzujemo za takve infrastrukturne projekte, ovo nikako ne moze da se finansira iz budzeta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370356#p370356:6nwtgjz7 je napisao(la):
bl3y4 » 05 Feb 2016 10:26 pm[/url]":6nwtgjz7]Ne znam da li je bilo price vec o ovome ali..
Da li se nekome cini da je stanica lose obelezena?
Danas sam bio na stanici i hteo sam da udjem na BG Voz ka batajnici.
Na ekranu(jednom od mnogo i to je + ogroman) sam video da BG Voz za Bataju staje na peronu 3..
Spustio sam se u podzemni prolaz i video znakove Platform V, Platform IV, Platform III...Misleci da je Platform=Peron jer sta drugo moze da bude...
Jos sam ponovo proveravao na jos jednom od ekrana koji se nalazi u tom prolazu da li sam lepo procitao na ekranu Peron 3, a ne platform 3..
Ali lepo je pisalo Peron 3.. Ja sam se ipak popeo na Platform 3 i kada sam stigao gore tek su tada imala obelezja perona.. I to su bili peroni 4 i 5...
Da li su mogli na tim ekranima da naznace koja je platforma u pitanju?
Mislim ja sada znam za Vjek i vjekove gde se sta nalazi ali neko ko prvi put dodje ce se verovatno zagubiti kao i ja posto na Ekranima pisu broj perona, a u hodnicima imaju oznacene samo brojeve platformi..
---
Mozda ja nisam video da su negde oznaceni i peroni, a i ako nisam video to je jos jedan problem...
O ovome sam nedavno govorio a ti si i u praksi doziveo probematicnu situaciju sa snalazenjem. Problem nije u displejima posto je logicno da oni oznace kolosek vec je problem u oznakama u pothodnicima gde su navedeni samo peroni a ne i koloseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370247#p370247:1qma7q8h je napisao(la):
milanche » 05 Feb 2016 12:21 pm[/url]":1qma7q8h]^ Karlo ne razumem ovo kako mislis da su rampe samo za jedan pravac? To sto u podhodnicima nema nista, nije moglo sada da se promeni, jer je to vec bilo izgradjeno. Eventualno mozda neki paneli sa istorijatom zeleznice ili na nekin nacin oplemeniti taj prostor.

Koliko sam procitao i video, Mali je bio gost kod Miskovica na proslavi Delte, bilo bi idealno da Delta planet bude na Prokopu, a nek tamo na Autokomandi gradi stanove, sto je meni i logicnije.
Прошетај се по станици, и видећеш да први, други и трећи перон имају косе рампе само из западног подходника ка западу, а четврти, пети и шести само из источног подходника ка истоку.

Ти неки објекти и локали су пожељни у подземним пролазима, као и да исти буду шири. Како се овде прави хупер хипер мега шопинг шол центар са преко 100.000 квадрата, пожељно да се одређени локали са сличним садржајима налазе и изнад, и испод перона, како ко откуда буде прилазио. У Европи су много чешћи случајеви да се шопинг шолови налазе испод перона, а да станица буде природно осветљена. Чак и за шолове се улаже труд да приме што више природног светла.

Везано за утицај свехваљеног Новог железничког чвора на брзину, писаћу на теми о Модернизацији железнице.
 
Na prikazu su lepo prikazani prolazi tj postojece stepenice i rampe kao i buduci konvejeri koji su okrenuti ka sredisnjem delu. 5. i 6. peron nece imati konvejere ka pothodniku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370325#p370325:345jr359 je napisao(la):
RioBL » 05 Feb 2016 08:21 pm[/url]":345jr359]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370280#p370280:345jr359 je napisao(la):
Igor » Fri Feb 05, 2016 5:45 pm[/url]":345jr359]O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice??? Jeste li svesni koliko je stotina miliona dolara ulozeno u cvor da bi se sada bilo sta pomeralo.

Ko je spomenuo pomjeranje stanice? Ja nisam.
A ne znam da je iko ovde na forumu rekao da stanicu iz Prokopa treba negdje pomjeriti. Jel ti Igore znas ko je to rekao? Ako mislis da ima neko ko bi stanicu pomjerao reci ko je.
Delija je pomenuo da bi bilo idealno da je prokop na autokomandi, na sta se nadovezao milance da nije vreme za to, pa potom express da nikad nije kasno, gde si ti potvrdio expressovo da nije kasno i da se greske mogu ispraviti a u nizu vezanih postova posle pominjanja stanice na autokomandi.
 
1. Delija - "Било би идеално да је прокоп на аутокоманди, како је првобитно и замишљено."
2. Milanche - "Bilo bi, al jbg sada, ne moze se to promeniti sada. Al ovo sto moze, dok jos nije kasno, treba uraditi."
3. Express - "Nikada nije kasno posebno pri ispravljanju načinjenih društveno štetnih grešaka"
4. RioBL - "apsolutno tačno! Još samo kad bi mogli da se složimo oko toga da su greške učinjene pa da se počnu ispravljati...ali ne :(
Udri samo pravo pa koliko košta da košta"

I ti si onda Igore, zaključio da neko razmišlja o pomjeranju Prokopa!? :shock:

Igor - "O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice???"

Svaka čast.

Ja sam svoj trojici forumaša (Delija, Milanche, Express) dao plus jer se slažem sa sve tri izjave. I ni u jednoj izjavi ja ne vidim da neko misli o pomjeranju stanice. Uostalom, nek sami kažu šta bi uradili na Prokopu ako ovo što su do sada govorili nije dovoljno, a izgleda da nije.

Nije dovoljno ni ovo što sam ja govorio, jer mi se s vremena na vrijeme, nabaci da bih nešto rušio a zapravo su rušitelji na drugoj strani, pa ću ponoviti.

Ja, dakle, na Prokopu ne bih srušio ni jednu zidnu pločicu, kantu za otpadke ili bilo šta drugo što je do sada urađeno, ali bih ograničio dalja ulaganja. Umjesto najvaljenih 45 milona u drugoj fazi, ja bih uložio 1-2 miliona na izgradnji RAVNOG KROVA na koti 105 i TRAJNO zaštitio perone i kolosjeke. I gotovo - finito, ende, the end. Nikakve mega stanične zgrade, tržne centre parkinge za hiljadu auta, pristupne mostove, tramvajske tunele, metro tunele i sve drugo što se planira i ne planira u trećoj, četvrtoj, petoj i svim drugim fazama izgradnje ove stanice koja je već, što rekoše, napravljena.

Ostatak od 45 miliona i ostatak od 160 miliona (Mrka) i ostatak od 666 miliona (RioBL) ja bih uložio u saobraćajno REALNA rješenja.
A takvih ima na stotine. Od izgradnje stanice na NBG, uređenja stanice na Savskom Trgu, do uređenja sanitarija na stanici u Kragujevcu (da ne bude leglo zaraze i opasnost po putnike) i svih drugih izgleda nevažnih stanica.

Uređenje Prokopa, po najavljenim planovima je, osim bacanja novca u rupu bez dna, DIO PROJEKTA BNV.
Ono je dio projekta koji predviđa oslobađanje prostora (oko 5%) u zoni BNV za izgradnju stambenih i poslovnih objekata, tako što se uklanja infrastrukturni objekat PRVOG REDA (glavna željeznička stanica) i izaziva SAOBRAĆAJNA ELEMENTARNA NEPOGODA. Beogradu nije potreban ni cunami ni poplava ni zemljotres. Evo, dovoljna je jedna katastrofalna Vlada i letargična javnost pa da se stvori saobraćajni problem.

PROKOP NIJE SAOBRAĆAJNO RJEŠENJE VEĆ SAOBRAĆAJNI PROBLEM.

Ali, naravno, šta ja znam, ja nisam iz Beograda i grad poznajem samo sa mape. I to je poenta pisanja velikog broja forumaša. Da diskredituju drugi član a ne da se diskutuje o problemima.
I baš kako je na ovoj forumskoj sceni, tako je i na javnoj i političkoj sceni u Srbiji. Najbitnije je diskreditovati osobu koja se s tobom ne slaže a sve drugo je manje važno. Zbog toga će Srbija i da gradi Prokop kako je gradila do sada, željeznica će da bude propala družina kao i do sada a država i narod u bijedi i neimaštini...kao i do sada.

:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370357#p370357:3uxtox95 je napisao(la):
milos.tro » Fri Feb 05, 2016 10:35 pm[/url]":3uxtox95]Metro je potreban Beogradu,ali nažalost ne može da bude prioritet,jer smo POTPISALI UGOVOR o BNV-u.
I taj isti ugovor nas obavezuje da za 4 godine završimo Prokop sa saobraćajnicama,TPS ove,autobusku stanicu,obilaznicu,železnički most kod Vince,da očistimo i 10 metara obale Save od govana i ostalih sr... znači cca 1.5milijarda evra za 4 godine,od verovatno arapskih para koje smo dobili ranije.

Sve što bi Beograd eventualno mogao dobiti izgradnjom BNV, biće progutano ovom iznuđenom rokadom željezničke infrastrukture.

Ranije vlasti su bar uviđale da je izgradnja SAOBRAĆAJNOG PROBLEMA PROKOP skupa i odustajale od njega a sadašnja vlast se ne libi uzeti kredit koliki god bude trebalo samo da se dođe do cilja.
 
Vrh