Karlo del Ponte » 07 Feb 2016 10:19 pm[/url]":vn1qhvut]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370487#p370487:vn1qhvut je napisao(la):
milanche » 07 Feb 2016 11:57 am[/url]":vn1qhvut]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370416#p370416:vn1qhvut je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2016, 14:24[/url]":vn1qhvut]
Слажем се. Зато се сада треба свим силама борити против укидања главне жел станице. Ако то ураде ми дефакто остајемо без иаквог употребљивог железничког система у граду. Враћени смо у 19. век. Укидамо стари а прелазимо на нови жел чвор који је далеко од завршетка. А и кад се заврши у целости неће бити довољан чак ни за регионални и међуградски превоз у жељеном обиму а камоли и за градску железницу приде.
Novi cvoj je projektovan za maks 20 pari vozova na sat, na svaka 3 minuta, sto je sasvim dovojno za regionalne, medjugradske i medjunarodne vozove. Ono za sta nje predvidjen novi cvor, to je uloga u gradskoj zeleznici i za to treba saccuvati stari zel cvor i tu se apsolutno slazem. On treba da preuzme onu ulogu koja mu je bila i namenjena prema planu "regionalnog metra", a i prema svi dosadasnjim urbanistickim planovima. Ono sto moze biti polazna tacka za tu borbu, je sto je u planovima ostavljena mogucnost za dva podzemna koloseka, pa treba insistirati da se to odmah i uradi.
Да би на двоколосечној прузи новог чвора било могуће имати 20 пари возова на сат, сви возови би морали имати исте, или готово исте вучне карактеристике, сви би морали да се заустављају у свим истим станицама и стајалиштима, сви би морали имати јако убрзање и високу кочну масу, и такву висину пода и ширину врата да се измена путника одвија подједнако кратко, да на истој прузи саобраћају две, највише три линије, где би у спојној станици за прилазак са гране А и В постојали засебни колосеци за пријем и отпрему путника (најбоље перон између колосека који прилазе из А и В). Чак и са свим тим, потребан је диспечерски систем, и диспечер са двоструко већом платом од контролора лета.
Сада ћу вам илустровати упрошћени модел, који илуструје, конкретно од Батајнице до Прокопа (19км), како на пропусну моћ утичу различите категорије возова на истој прузи. Поставимо само два типа возова:
1 - приградски, који се креће просечном брзином 45км/с (не заборавите Алтину и Камендин)
2 - брзи, чак не неки супербрзи, него просечно 100км/с.
1 - време путовања 25 минута
2 - време путовања 11 минута
По графикону, ред вожње би био овакав:
Батајница Прокоп
10:00 10:25 БГ:ВОЗ
10:17 10:28 Интерсити
10:20 10:45 БГ:ВОЗ
И то је случај кнап реда вожњем који је у пракси непримењив. Дакле, већ на тај начин или развлачимо интервал приградских возова на 20 минута, или би у Земуну имали продужења времена путовања приградских возова од 4-5 минута, и то само ако имамо сјајног диспечера. Уз све то, натрпавамо све возове са југа са одступањима редова вожњи са 3 правца, на делу од Прокопа до техничко-путничке станице. Са свим тим са југа још имамо и приградске возове (ако не желимо да Шумадијска предграђа и даље третирамо као трећи свет, Подсахарску Африку), на јадна два колосека у Дедињском тунелу. Како нови чвор чине већином скупи објекти (мостови, вијадукти, тунели), к
ао одговор на стварне потребе Београда и Србије, осим опстанка коридора старог чвора, требамо вршити и дограђивања новог чвора једноставнијим и не прескупим доградњама.
Конкретно:
1) Четири колосека од Раковице до Кошутњака.
2) Четири колосека од Новог Београда до Тошиног бунара
3) Четири колосека од Земуна до Батајнице
На Земунском краку би тек тада имали каацитет од 13-14 пари возова на сат, уз задовољавајући квалитет.
Уместо 3, постоји још један концепцијски предлог, за "брзе пруге", куда да усмеримо пругу за велике брзине, а истовремено повежемо и аеродром. Обилазак Новог Београда не сматрајте као ману, јер се у Бриселу воз великих брзина "Талис" зауставља само у највећој (не и најпрометнијој) станици Брисел Југ.
Од конструктивних предлога, сугеришем да се већ од марта месеца међу "Регио експрес" возове на линији Београд-Нови Сад убаци још један "Стедлер", како би се део полазака усмери кроз Прокоп у Панчево Војловицу са стајањима Прокоп, Карађорђев парк, Крњача мост, Панчево све четри станице. Мислим да ће житељи "Трећег Београда" у року од годину дана заборавити да аутобус Београд - Нови Сад постоји!