Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

To што су раније власти одустале од изградње приступних саобраћајница Прокопу је једнака глупост као што је и виђење садашње власти да је Прокоп готов и спреман за пуну употребу. Без уређених перона, тоалета и информационих монитора одавно раде станице које опслужују највећи број путника у Београду, и то пре свега захваљујући својој саобраћајној инфраструктури и повезаности са градским превозом. Склањање проблема под тепих је најглупља могућа политика.
 
^^ Recimo da Prokop sada izgleda kao jedna velika podzemna stanica gradske zeleznice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370249#p370249:flmcnd97 je napisao(la):
milanche » 05 Feb 2016 12:49 pm[/url]":flmcnd97]Bilo bi, al jbg sada, ne moze se to promeniti sada. Al ovo sto moze, dok jos nije kasno, treba uraditi.
Слажем се. Зато се сада треба свим силама борити против укидања главне жел станице. Ако то ураде ми дефакто остајемо без иаквог употребљивог железничког система у граду. Враћени смо у 19. век. Укидамо стари а прелазимо на нови жел чвор који је далеко од завршетка. А и кад се заврши у целости неће бити довољан чак ни за регионални и међуградски превоз у жељеном обиму а камоли и за градску железницу приде.
 
+1 Delija,
I ono najbitnije da ponovim jos jednom.
Treba da prestanemo jednom za svagda da se vodimo logikom da postoje 2 zeleznicka cvora, i da novi cvor treba da zameni stari.
Beogradski zeleznicki cvor je infrastruktura koja se konstantno razvija i treba razmisljati u smeru da ce taj novi cvor da UPOTPUNI stari i da ce se ceo sistem i dalje razvijati u buducnosti sa novim stanicama i novim kracima.
 
У питању је вишедеценијски принцип константног деградариња или у најбољем случају стагнирања железничких система у граду уз трошење огромних средстава. Тако смо после фамозног трамваја у 21 век имали мањи и неефикаснији трамвајски систем него пре 80 година. На исти начин су нам по други пут хтели да подвале трамвај уместо метроа 2000их и ево сада на исти начин нам уништавају железнички чвор. Сутра ће тако урадити и за луку Београд коју сада желе да преместе код кинеског мосра што је лудост епских размера.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370333#p370333:1fhrgfpt je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2016 09:23 pm[/url]":1fhrgfpt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370280#p370280:1fhrgfpt je napisao(la):
Igor » 05 Feb 2016 05:45 pm[/url]":1fhrgfpt]O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice??? Jeste li svesni koliko je stotina miliona dolara ulozeno u cvor da bi se sada bilo sta pomeralo. Uostalom ko kaze da je cvor pogresno saobracajno resenje i prokop u okviru njega, RioBl koji bg zna sa mape kao sto ja poznajem Banjaluku ???

Neverovatno je da neko jednostavno ne moze da shvati da je cvor odavno projektovan i izgradjen na ovoj poziciji i da se kao takav privodi kraju. Mozemo pricati o unapredjenju (prosirenju nbg trase itd) a pricu o ignorisanju i prebacivanju ko zna cega i gde je besmisleno.

Ako je nesto projektovano odavno i privodi se kraju ne mora automatski da znaci da je dobro.

Mislim da niko ovde iole normalan ne spori zavrsetak izgradnje Prokopa ali normalno je da se razmislja kako je moglo pametnije da se uradi cvor sa tom istom milijardom dolara potrosenu do sad.

^^^Kad su već zamrsili neka odmrse recimo ovako.

beograd-metro-plan-centar-900.png


metro-beograd-maj-2013-imamo-plan.png


Ali dobrodošao u Sirbistan.

Ne vredi govoriti u prazno šta je opravdavajuće a šta ne kada neko misli da je otvaranjem mezanina bez funkcionalna 102 lifta zgrada od 100 spratova 80% gotova. Ni jedan nadzorni organ neće dati dozvolu za takav objekat što znači da je zgrada zapravo funkcionalno neupotrebljiva zbog toga što postoji isključivo stepenišni pristup. Tih preostalih 20% predstavlja veći jaz između realizovanog i zamišljenog nego pomenutih realizovanih 80% u odnosu na stari čvor. Ali, rekoh, pošto je cela priča za izbore neka je. Mi smo majmuni sa grane a Prokop je rešio sve. Reč autobus u političarskom rečniku zamenjena je Teleporterom i šta sve još ne pred izbore.
 
Spatio, Delija, Express...
:kk:

svakom po jedan + od mene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370421#p370421:2psqof2n je napisao(la):
Express » Sub Feb 06, 2016 3:54 pm[/url]":2psqof2n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370333#p370333:2psqof2n je napisao(la):
spatiotecte » 05 Feb 2016 09:23 pm[/url]":2psqof2n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370280#p370280:2psqof2n je napisao(la):
Igor » 05 Feb 2016 05:45 pm[/url]":2psqof2n]O cemu vi pricate kakvo ispravljanje gresaka i pomeranje stanice??? Jeste li svesni koliko je stotina miliona dolara ulozeno u cvor da bi se sada bilo sta pomeralo. Uostalom ko kaze da je cvor pogresno saobracajno resenje i prokop u okviru njega, RioBl koji bg zna sa mape kao sto ja poznajem Banjaluku ???

Neverovatno je da neko jednostavno ne moze da shvati da je cvor odavno projektovan i izgradjen na ovoj poziciji i da se kao takav privodi kraju. Mozemo pricati o unapredjenju (prosirenju nbg trase itd) a pricu o ignorisanju i prebacivanju ko zna cega i gde je besmisleno.

Ako je nesto projektovano odavno i privodi se kraju ne mora automatski da znaci da je dobro.

Mislim da niko ovde iole normalan ne spori zavrsetak izgradnje Prokopa ali normalno je da se razmislja kako je moglo pametnije da se uradi cvor sa tom istom milijardom dolara potrosenu do sad.

^^^Kad su već zamrsili neka odmrse recimo ovako.

beograd-metro-plan-centar-900.png


metro-beograd-maj-2013-imamo-plan.png


Ali dobrodošao u Sirbistan.

Ne vredi govoriti u prazno šta je opravdavajuće a šta ne kada neko misli da je otvaranjem mezanina bez funkcionalna 102 lifta zgrada od 100 spratova 80% gotova. Ni jedan nadzorni organ neće dati dozvolu za takav objekat što znači da je zgrada zapravo funkcionalno neupotrebljiva zbog toga što postoji isključivo stepenišni pristup. Tih preostalih 20% predstavlja veći jaz između realizovanog i zamišljenog nego pomenutih realizovanih 80% u odnosu na stari čvor. Ali, rekoh, pošto je cela priča za izbore neka je. Mi smo majmuni sa grane a Prokop je rešio sve. Reč autobus u političarskom rečniku zamenjena je Teleporterom i šta sve još ne pred izbore.
Te pare su potrosene, i to je to. Dzabe pricas, niko ovo osim nas nece da vidi. Prokop ce biti zavrsen, pristupne saobracajnice su obavezne, gradski saobracaj isto ce se verovatno bazirati oko prokop stanice, sve je sada relativno izvodljivo da dozivimo kraj ove stanice koji je bio bunar bez dna
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370416#p370416:xv1wk89d je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2016, 14:24[/url]":xv1wk89d]
Слажем се. Зато се сада треба свим силама борити против укидања главне жел станице. Ако то ураде ми дефакто остајемо без иаквог употребљивог железничког система у граду. Враћени смо у 19. век. Укидамо стари а прелазимо на нови жел чвор који је далеко од завршетка. А и кад се заврши у целости неће бити довољан чак ни за регионални и међуградски превоз у жељеном обиму а камоли и за градску железницу приде.

Novi cvoj je projektovan za maks 20 pari vozova na sat, na svaka 3 minuta, sto je sasvim dovojno za regionalne, medjugradske i medjunarodne vozove. Ono za sta nje predvidjen novi cvor, to je uloga u gradskoj zeleznici i za to treba saccuvati stari zel cvor i tu se apsolutno slazem. On treba da preuzme onu ulogu koja mu je bila i namenjena prema planu "regionalnog metra", a i prema svi dosadasnjim urbanistickim planovima. Ono sto moze biti polazna tacka za tu borbu, je sto je u planovima ostavljena mogucnost za dva podzemna koloseka, pa treba insistirati da se to odmah i uradi.
 
Ne znam kako zamišljate tu borbu. Ja bih tu borbu vodio uz pomoć Udruženja LJ.Ž. i organizovao bih prikupljanje potpisa za peticiju kojom bi se tražilo očuvanje glavne ž.s. i organizovanje gradsko-prigradskog željezničkog saobraćaja iz savskog amfiteatra (BNV).
Naravno, kao preduslov za uspješnu peticiju, potrebno je informisati javnost i u tom smislu bih pripremio kampanju, popraćenu odgovarajućim materijalom.

Vrijeme ističe...
 
A vreme za Prokop tek dolazi posto je ovo tema o njemu ;)
 
Train Stations Are Transforming Cities, Just Look at Arnhem Central Station dobar tekst + prikaz projekta

...."Many countries are starting to realize this, and are seeking ways to improve them. As a way to improve transportation for both locals and visitors, the Netherlands has set about developing new public transportation stations all around the country, and the new station at Arnhem is among them.....
"
http://landarchs.com/train-stations-are-transforming-cities-just-look-at-arnhem-central-station/
 
Gradonačelnik Siniša Mali živ ostade posle izgovorenog na Studiu B u emisiji Beograd na Vodi u 18:08h u fazonu: "saobraćajni pristup Prokopu će biti u potpunosti rešen gradnjom pristupa sa autoputa o čemu se sanja još od 1981."

Živ je tramvaj za 21. vek, mrtav nije.
 
beograd-metro-plan-centar-900.png


Da li postoji mogućnost da grupa Imamo Plan doradi ovu mapu s obzirom da je SA sa izgradnjom BNV-a planiran da bude gusto naseljeno područje sa cca 30.000 stanovnika i desetinama hiljada ljudi koji bi tu svakodnevno cirkulisali? :gobb:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370546#p370546:30x7u8oy je napisao(la):
milos.tro » 07 Feb 2016 08:12 pm[/url]":30x7u8oy]
beograd-metro-plan-centar-900.png


Da li postoji mogućnost da grupa Imamo Plan doradi ovu mapu s obzirom da je SA sa izgradnjom BNV-a planiran da bude gusto naseljeno područje sa cca 30.000 stanovnika i desetinama hiljada ljudi koji bi tu svakodnevno cirkulisali? :gobb:

Misliš da se M2 ukršta sa M3 u Kneza Miloša kako bi prešla reku posred SA? U tom pravcu i treba razvijati planove.
 
@milostro

Da li postoji mogućnost da grupa Imamo Plan doradi ovu mapu s obzirom da je SA sa izgradnjom BNV-a planiran da bude gusto naseljeno područje sa cca 30.000 stanovnika i desetinama hiljada ljudi koji bi tu svakodnevno cirkulisali?


Posebno liniju 2 i 4, a moze i 1 i 3 :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370564#p370564:vn1qhvut je napisao(la):
Karlo del Ponte » 07 Feb 2016 10:19 pm[/url]":vn1qhvut]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370487#p370487:vn1qhvut je napisao(la):
milanche » 07 Feb 2016 11:57 am[/url]":vn1qhvut]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370416#p370416:vn1qhvut je napisao(la):
Delija » 06 Feb 2016, 14:24[/url]":vn1qhvut]
Слажем се. Зато се сада треба свим силама борити против укидања главне жел станице. Ако то ураде ми дефакто остајемо без иаквог употребљивог железничког система у граду. Враћени смо у 19. век. Укидамо стари а прелазимо на нови жел чвор који је далеко од завршетка. А и кад се заврши у целости неће бити довољан чак ни за регионални и међуградски превоз у жељеном обиму а камоли и за градску железницу приде.

Novi cvoj je projektovan za maks 20 pari vozova na sat, na svaka 3 minuta, sto je sasvim dovojno za regionalne, medjugradske i medjunarodne vozove. Ono za sta nje predvidjen novi cvor, to je uloga u gradskoj zeleznici i za to treba saccuvati stari zel cvor i tu se apsolutno slazem. On treba da preuzme onu ulogu koja mu je bila i namenjena prema planu "regionalnog metra", a i prema svi dosadasnjim urbanistickim planovima. Ono sto moze biti polazna tacka za tu borbu, je sto je u planovima ostavljena mogucnost za dva podzemna koloseka, pa treba insistirati da se to odmah i uradi.
Да би на двоколосечној прузи новог чвора било могуће имати 20 пари возова на сат, сви возови би морали имати исте, или готово исте вучне карактеристике, сви би морали да се заустављају у свим истим станицама и стајалиштима, сви би морали имати јако убрзање и високу кочну масу, и такву висину пода и ширину врата да се измена путника одвија подједнако кратко, да на истој прузи саобраћају две, највише три линије, где би у спојној станици за прилазак са гране А и В постојали засебни колосеци за пријем и отпрему путника (најбоље перон између колосека који прилазе из А и В). Чак и са свим тим, потребан је диспечерски систем, и диспечер са двоструко већом платом од контролора лета.

Сада ћу вам илустровати упрошћени модел, који илуструје, конкретно од Батајнице до Прокопа (19км), како на пропусну моћ утичу различите категорије возова на истој прузи. Поставимо само два типа возова:

1 - приградски, који се креће просечном брзином 45км/с (не заборавите Алтину и Камендин)
2 - брзи, чак не неки супербрзи, него просечно 100км/с.

1 - време путовања 25 минута
2 - време путовања 11 минута

По графикону, ред вожње би био овакав:

Батајница Прокоп
10:00 10:25 БГ:ВОЗ
10:17 10:28 Интерсити
10:20 10:45 БГ:ВОЗ

И то је случај кнап реда вожњем који је у пракси непримењив. Дакле, већ на тај начин или развлачимо интервал приградских возова на 20 минута, или би у Земуну имали продужења времена путовања приградских возова од 4-5 минута, и то само ако имамо сјајног диспечера. Уз све то, натрпавамо све возове са југа са одступањима редова вожњи са 3 правца, на делу од Прокопа до техничко-путничке станице. Са свим тим са југа још имамо и приградске возове (ако не желимо да Шумадијска предграђа и даље третирамо као трећи свет, Подсахарску Африку), на јадна два колосека у Дедињском тунелу. Како нови чвор чине већином скупи објекти (мостови, вијадукти, тунели), као одговор на стварне потребе Београда и Србије, осим опстанка коридора старог чвора, требамо вршити и дограђивања новог чвора једноставнијим и не прескупим доградњама.

Конкретно:
1) Четири колосека од Раковице до Кошутњака.
2) Четири колосека од Новог Београда до Тошиног бунара
3) Четири колосека од Земуна до Батајнице

На Земунском краку би тек тада имали каацитет од 13-14 пари возова на сат, уз задовољавајући квалитет.

Уместо 3, постоји још један концепцијски предлог, за "брзе пруге", куда да усмеримо пругу за велике брзине, а истовремено повежемо и аеродром. Обилазак Новог Београда не сматрајте као ману, јер се у Бриселу воз великих брзина "Талис" зауставља само у највећој (не и најпрометнијој) станици Брисел Југ.
beograd.gif


Од конструктивних предлога, сугеришем да се већ од марта месеца међу "Регио експрес" возове на линији Београд-Нови Сад убаци још један "Стедлер", како би се део полазака усмери кроз Прокоп у Панчево Војловицу са стајањима Прокоп, Карађорђев парк, Крњача мост, Панчево све четри станице. Мислим да ће житељи "Трећег Београда" у року од годину дана заборавити да аутобус Београд - Нови Сад постоји!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370565#p370565:32rj2tdh je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sun Feb 07, 2016 10:20 pm[/url]":32rj2tdh]

1) Четири колосека од Раковице до Кошутњака.
2) Четири колосека од Новог Београда до Тошиног бунара
3) Четири колосека од Земуна до Батајнице

Уместо 3, постоји још један концепцијски предлог, за "брзе пруге", куда да усмеримо пругу за велике брзине, а истовремено повежемо и аеродром. Обилазак Новог Београда не сматрајте као ману, јер се у Бриселу воз великих брзина "Талис" зауставља само у највећој (не и најпрометнијој) станици Брисел Југ.

Zanimljiva ideja :kk:
Ovo uopšte nisam do sada "razmatrao" :)
ipak, dva kometara..

Ova obilazna dionica preko aerodroma bila bi znatno skuplja od dodavanja dva kolosjeka na Novom Beogradu i Zemunu.Pre svega, zbog izgradnje mosta na Savi ali i zbog neophodne eksproprijacije. Nadam se da još uvijek postoji rezervacija prostora uz kolosjeke na NBG i Zemunu :roll:

I kako bi se na ovoj "aerodromskoj obilaznici" odvijao saobraćaj? Konkretno, kako bi se mješale linije brze željeznice sa linijom prema aerodromu?

Од конструктивних предлога, сугеришем да се већ од марта месеца међу "Регио експрес" возове на линији Београд-Нови Сад убаци још један "Стедлер", како би се део полазака усмери кроз Прокоп у Панчево Војловицу са стајањима Прокоп, Карађорђев парк, Крњача мост, Панчево све четри станице. Мислим да ће житељи "Трећег Београда" у року од годину дана заборавити да аутобус Београд - Нови Сад постоји!

I ovo je odlična ideja. podržavam :kk:
Znaš li Karlo zbog čega vozovi za NS na novom čvoru ne polaze iz Rakovice? Čini mi se da je sad dedinjski tunel bez ikakvog saobraćaja, ili ima nešto?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370546#p370546:oinqj7eu je napisao(la):
milos.tro » 07 Feb 2016 07:12 pm[/url]":oinqj7eu]
Da li postoji mogućnost da grupa Imamo Plan doradi ovu mapu s obzirom da je SA sa izgradnjom BNV-a planiran da bude gusto naseljeno područje sa cca 30.000 stanovnika i desetinama hiljada ljudi koji bi tu svakodnevno cirkulisali? :gobb:

Objavili smo letos novi plan, moram priznati najbolji do sada:

Metro: 4 linije

1. Novi Beograd-Vracar
2. Cukarica-Palilula
3. Stari Grad-Vozdovac
4. Zemun-Zvezdara

Bg:voz: 3 linije

Srem-Banat
Banat-Sumadija
Sumadija-Srem

Zeleznica: Tunel ispod Terazija i 6 prolaznih stanica

Beograd Zapad (Novi Beograd)
Beograd Jug (Rakovica)
Terazije
Riva (Savski Amfiteatar)
Luka
Sajam

metro-beograd-imamo-plan-2015.png




Ne bih da gusim temu ali mi spoiler iz nekog razloga ne radi


/ovde pocinje spoiler/

Faze izgradnje:

Postojece stanje zeleznicke mreze

metro-beograd-imamo-plan-2015-1.png
[/spoiler]


Osovine kretanja kroz Beograd

metro-beograd-imamo-plan-2015-2.png



Metro linija 1 : Novi Beograd-Vracar

Blokovi - Z. St. Novi Beograd - Usce - Terazije - Vuk - Crveni Krst - Konjarnik


Dupliranje zeleznickog kapaciteta:

4 koloseka ka Zapadu (Novi Beograd)

4 koloseka ka Jugu (Rakovica)

4 koloseka kroz grad:

Novi Cvor (Novi Zel. most - Prokop + Vracarski tunel + Dedinjski tunel)
+
Stari Cvor (Pruga Kosutnjak-Sajam-Savska + Tunel Sava-Terazije-Dunav)

metro-beograd-imamo-plan-2015-4.png



Metro linija 2 : Palilula - Cukarica

Karaburma - Luka - Tasmajdan - Knea Milosa - Prokop - Ada - Banovo Brdo - Zarkovo

metro-beograd-imamo-plan-2015-5.png



Metro linija 3 : Stari Grad - Vozdovac

Dorcol - Terazije - Autokomanda - Banjica

metro-beograd-imamo-plan-2015-6.png



Metro linija 4 : Zemun - Zvezdara

Zemun - Opstina NBGD - Arena - Savski Amfiteatar - Klinicki Centar - Kalenic - Dusanovac - Konjarnik

metro-beograd-imamo-plan-2015-7.png


/ovde se zavrsava spoiler/

http://www.imamoplan.com/metro/metro-beograd/
 
To jezero na Savi kod BNV ce tesko da realizujete a preko njega ste prevukli liniju 4 ? Dva metro mosta na Savi, zelje su jedni a realnost drugo...
 
Kad smo vec kod tog jezera, kula mikrofon bi onda bila u vodi ili mi se to cini?
 
zidar, plan je dobar. Jedino sto mi smeta je to sto se Prokop marginalizuje, a stanica Novi Beograd dobija po meni previse na znacenju.

tzoran1, jedno moze da bude most, a drugo tunel ispod reke Save...

spatiotecte, od tog prosirenja toka reke Save se je koliko ja znam odustalo. Tako da je kula Beograd na suvome...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370593#p370593:3fb42p3d je napisao(la):
RioBL » 08 Feb 2016 09:01 am[/url]":3fb42p3d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370565#p370565:3fb42p3d je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sun Feb 07, 2016 10:20 pm[/url]":3fb42p3d]

1) Четири колосека од Раковице до Кошутњака.
2) Четири колосека од Новог Београда до Тошиног бунара
3) Четири колосека од Земуна до Батајнице

Уместо 3, постоји још један концепцијски предлог, за "брзе пруге", куда да усмеримо пругу за велике брзине, а истовремено повежемо и аеродром. Обилазак Новог Београда не сматрајте као ману, јер се у Бриселу воз великих брзина "Талис" зауставља само у највећој (не и најпрометнијој) станици Брисел Југ.
.....
I kako bi se na ovoj "aerodromskoj obilaznici" odvijao saobraćaj? Konkretno, kako bi se mješale linije brze željeznice sa linijom prema aerodromu?
Ка аеродрому би по тој варијанти ишли експреси високе средње брзине, тако да не би долазило до јачих негативних ефеката мешања брзих и спорих возова. Чак и поласци који нису експрес, имали би свега два међустајања.

Предност скупље јужне везе у односу на земунску је остављање више простора за градске и регионалне возове, и спој и директне и брзе везе
са аеродромом за целу Србију.
Од конструктивних предлога, сугеришем да се већ од марта месеца међу "Регио експрес" возове на линији Београд-Нови Сад убаци још један "Стедлер", како би се део полазака усмери кроз Прокоп у Панчево Војловицу са стајањима Прокоп, Карађорђев парк, Крњача мост, Панчево све четри станице. Мислим да ће житељи "Трећег Београда" у року од годину дана заборавити да аутобус Београд - Нови Сад постоји!

I ovo je odlična ideja. podržavam :kk:
Znaš li Karlo zbog čega vozovi za NS na novom čvoru ne polaze iz Rakovice? Čini mi se da je sad dedinjski tunel bez ikakvog saobraćaja, ili ima nešto?
Зато што Раковица има високе пероне, али у Земуну су тај проблем решили уређењем перона уз 1. и 10. колосек. У Раковици би то могло уз 2. и 7. колосек, на шта ће Удружење љубитеља железнице покушати да скрене пажњу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370633#p370633:2d5u39cx je napisao(la):
Karlo del Ponte » Mon Feb 08, 2016 3:42 pm[/url]":2d5u39cx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370593#p370593:2d5u39cx je napisao(la):
RioBL » 08 Feb 2016 09:01 am[/url]":2d5u39cx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370565#p370565:2d5u39cx je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sun Feb 07, 2016 10:20 pm[/url]":2d5u39cx]

1) Четири колосека од Раковице до Кошутњака.
2) Четири колосека од Новог Београда до Тошиног бунара
3) Четири колосека од Земуна до Батајнице

Уместо 3, постоји још један концепцијски предлог, за "брзе пруге", куда да усмеримо пругу за велике брзине, а истовремено повежемо и аеродром. Обилазак Новог Београда не сматрајте као ману, јер се у Бриселу воз великих брзина "Талис" зауставља само у највећој (не и најпрометнијој) станици Брисел Југ.
.....
I kako bi se na ovoj "aerodromskoj obilaznici" odvijao saobraćaj? Konkretno, kako bi se mješale linije brze željeznice sa linijom prema aerodromu?
Ка аеродрому би по тој варијанти ишли експреси високе средње брзине, тако да не би долазило до јачих негативних ефеката мешања брзих и спорих возова. Чак и поласци који нису експрес, имали би свега два међустајања.

Предност скупље јужне везе у односу на земунску је остављање више простора за градске и регионалне возове, и спој и директне и брзе везе
са аеродромом за целу Србију.
Од конструктивних предлога, сугеришем да се већ од марта месеца међу "Регио експрес" возове на линији Београд-Нови Сад убаци још један "Стедлер", како би се део полазака усмери кроз Прокоп у Панчево Војловицу са стајањима Прокоп, Карађорђев парк, Крњача мост, Панчево све четри станице. Мислим да ће житељи "Трећег Београда" у року од годину дана заборавити да аутобус Београд - Нови Сад постоји!

I ovo je odlična ideja. podržavam :kk:
Znaš li Karlo zbog čega vozovi za NS na novom čvoru ne polaze iz Rakovice? Čini mi se da je sad dedinjski tunel bez ikakvog saobraćaja, ili ima nešto?
Зато што Раковица има високе пероне, али у Земуну су тај проблем решили уређењем перона уз 1. и 10. колосек. У Раковици би то могло уз 2. и 7. колосек, на шта ће Удружење љубитеља железнице покушати да скрене пажњу.

U Zemunu je prvi peron oduvek bio takav kakav jeste nizak. Na 10. koloseku je naknadno izgradjen. Sto se tice Rakovice tu bi mogli prvi kolosek da izgrade i sruse peron.
 
Vrh