Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365652#p365652:3t7y0g2c je napisao(la):
Kokos » Tue Jan 05, 2016 8:20 pm[/url]":3t7y0g2c] Da li Prokop kada/ako se stavi u funkciju 27. januara može da prihvati sav saobraćaj koji se trenutno odvija na Glavnoj železničkoj stanici? Koja je sudbina BG:voza u tom slučaju? i da li neko, zna možda više koji su planovi za 27. tj otvaranje stanice?

Prva dva pitanja su vrlo vazna i na njih je cini mi se najteze dati precizan odgovor.

1. "Da li Prokop moze da prihvati sav saobracaj?"

Mislim da moze, ali veliko je pitanje da li ce tako uopste da bude. Vjerovatno ce uvodjenje stanice u saobracaj ici postupno, cak godinama jer fale i pristupne saobracajnice i stanicna zgrada. A da li ce se doci do toga da SAV saobracaj jednog dana bude na Prokopu, ne vjerujem.

Vjerujem, i bilo bi logicno, da linija Topcider - Savski Trg ostane makar dijelom u funkciji za putnicki saobracaj. Ta linija ostaje u funkciji i po novom GUP-u samo skracena do Sajma, sto znaci da su planeri ipak svjesni njenog znacaja. Takodje, najava izgradnje stanice kod Sajma znaci da nece SAV saobracaj ici preko Prokopa.

Na kraju krajeva, bilo bi i jako rizicno (da ne kazem glupo) ostati na samo dva kolosjeka prema Prokopu. Zamislimo samo situaciju da se desi neka havarija u dedinjskom tunelu a da ne postoji linija Topcider - Savski Trg. To bi onda znacilo da se prekida sav saobracaj jednog dvomilionskog grada prema jugu.

2. "Koja je sudbina BG voza?"

Sudbina BG voza je takodje upitna jer kolosjeci koje BG voz sada koriste postaju zauzeti drugim vozovima nakon premjestanja saobracaja na Prokop. Postoji realna opasnost da se BG voz svede na jednu ili dvije linije sa jako slabim taktom.

S obzirom da Beograd nema metro i da je BG voz najefikasniji transportni sistem koji Beograd ima, onda bi TREBAO biti imperativ njegov opstanak i razvoj. U vezi s tim, BILO BI LOGICNO da dio saobracaja ostane na liniji Topcider - Savski Trg i tako oslobodi prostor za bolji takt BG voza, pa cak i da se jedna ili dvije linije BG voza prebace na pomenutu trasu kroz Savski Amfiteatar sto je moglo i trebalo biti davno uradjeno.

Ova dva pitanja, namecu potrebu da se preispita sudbina elemenata starog cvora i nadje uloga za njih u koordinaciji sa novim zeljeznickim cvorom a sve s ciljem boljeg i efikasnijeg saobaracaja u Beogradu.
 
A prilaz prokopu ce biti kakav? Mislim, hoce biti onim kozjim stazama/lavirintima, mislim sad za pocetak, pre nego sto izgrade sve po planu, programu i nepostojecoj maketi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365740#p365740:26cqv3d7 je napisao(la):
11030 » 06 Jan 2016 01:26 pm[/url]":26cqv3d7]A prilaz prokopu ce biti kakav? Mislim, hoce biti onim kozjim stazama/lavirintima, mislim sad za pocetak, pre nego sto izgrade sve po planu, programu i nepostojecoj maketi?

Kad budu otvorili stanicu 27og nece postojati prilazi od bulevara do stanice, ulazice se sa onog ulaza koji ima nadstresnicu tamo gde je okretnica autobusa.
 
Вероватно када се одлучи како ће изгледати станична зграда према БИПу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365716#p365716:2ny50wxz je napisao(la):
RioBL » 06 Јан 2016, 09:10[/url]":2ny50wxz]
2. "Koja je sudbina BG voza?"

Sudbina BG voza je takodje upitna jer kolosjeci koje BG voz sada koriste postaju zauzeti drugim vozovima nakon premjestanja saobracaja na Prokop. Postoji realna opasnost da se BG voz svede na jednu ili dvije linije sa jako slabim taktom.

S obzirom da Beograd nema metro i da je BG voz najefikasniji transportni sistem koji Beograd ima, onda bi TREBAO biti imperativ njegov opstanak i razvoj. U vezi s tim, BILO BI LOGICNO da dio saobracaja ostane na liniji Topcider - Savski Trg i tako oslobodi prostor za bolji takt BG voza, pa cak i da se jedna ili dvije linije BG voza prebace na pomenutu trasu kroz Savski Amfiteatar sto je moglo i trebalo biti davno uradjeno.

БГВ користи само два колосека (5 и 10). и када се измести сав саобраћај са Главне (49 пари возова за цео дан), биће места за две линије БГВ-а са тактом од 15 минута. једини проблем који се ту јавља је прелаз преко Саве, јер више од половине полазака иде преко Саве
 
Kad budu otvorili stanicu 27og nece postojati prilazi od bulevara do stanice, ulazice se sa onog ulaza koji ima nadstresnicu tamo gde je okretnica autobusa.

Fantazija! Neosvetljeni sakriveni prilaz na okretnici nepostojeceg autobusa, do kog se dolazi kroz prolaz izmedju solitera, ako me secanje sluzi. Moze da se uvrsti u jednu od atrakcija na Tripadvisoru, kao Escape room Belgrade, all around the city, pocetna stanica glavna zeleznicka Bg-Prokop...
 
Dok se ne izgradi na Prokopu mol i stanica...moze i ovako :D


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Nq9HX_04e50[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365764#p365764:3rbd75i6 je napisao(la):
Дошљак » Wed Jan 06, 2016 6:20 pm[/url]":3rbd75i6]Вероватно када се одлучи како ће изгледати станична зграда према БИПу.
Da li ce odmah po zavrsetku radova 27. januara krenuti druga faza radova sa stanicnom zgradom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365788#p365788:2ksvnbmf je napisao(la):
JohnnyLee » Wed Jan 06, 2016 10:44 pm[/url]":2ksvnbmf]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365716#p365716:2ksvnbmf je napisao(la):
RioBL » 06 Јан 2016, 09:10[/url]":2ksvnbmf]

БГВ користи само два колосека (5 и 10). и када се измести сав саобраћај са Главне (49 пари возова за цео дан), биће места за две линије БГВ-а са тактом од 15 минута. једини проблем који се ту јавља је прелаз преко Саве, јер више од половине полазака иде преко Саве

Sada BG Voz koristi 3 i 8 kolosek. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365809#p365809:mcsf9on3 je napisao(la):
Kolega2357 » Чет Јан 07, 2016 2:40 am[/url]":mcsf9on3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365764#p365764:mcsf9on3 je napisao(la):
Дошљак » Wed Jan 06, 2016 6:20 pm[/url]":mcsf9on3]Вероватно када се одлучи како ће изгледати станична зграда према БИПу.
Da li ce odmah po zavrsetku radova 27. januara krenuti druga faza radova sa stanicnom zgradom?

Ja бих лично волео, али искрено сумњам.
 
Ja nisam siguran da li su odlucili gdje ce biti stanicna zgrada i sa koje strane ce joj biti pristup.

Najzalosnije u cijeloj prici je saznanje da u stanicu tek treba da se ulazu velika sredstva za izgradnju stanicne zgrade i pristupnih saobracajnica dok istovremeno stanica na Savskom Trgu, koja sve to vec ima, ce da se zatvara i pretvori u muzej.
 
Prokop od 27. januara nastavlja da funkcioniše kao što je funkcionisao i do sada. Dakle, niti postaje glavna stanica, niti preuzima neke značajno nove funkcije. Sada će biti samo fensi "oversized" stajalište BG:Voza.

Rok za završetak Prokopa kao prave stanice je 2019. godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365793#p365793:16d413pn je napisao(la):
11030 » 06 Jan 2016 21:24[/url]":16d413pn]
.....Moze da se uvrsti u jednu od atrakcija na Tripadvisoru, kao Escape room Belgrade, all around the city, pocetna stanica glavna zeleznicka Bg-Prokop...

Za nase uslove bolje bi legao otvoren tržni cetar tj. po naški - Buvljak-
bar ce tako dobiti šansu da po istoj šemi jednog dana
bude zamenjen sa nekim autobuskim terminalom :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365815#p365815:2z8b3e89 je napisao(la):
Homer Jay » 07 Jan 2016 09:15 am[/url]":2z8b3e89]
Rok za završetak Prokopa kao prave stanice je 2019. godina.


Не зна се, недавно је то рекао и градурб Милутин Фолић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365812#p365812:1l7yz96i je napisao(la):
RioBL » 07 Jan 2016, 08:29[/url]":1l7yz96i]Ja nisam siguran da li su odlucili gdje ce biti stanicna zgrada i sa koje strane ce joj biti pristup.

Najzalosnije u cijeloj prici je saznanje da u stanicu tek treba da se ulazu velika sredstva za izgradnju stanicne zgrade i pristupnih saobracajnica dok istovremeno stanica na Savskom Trgu, koja sve to vec ima, ce da se zatvara i pretvori u muzej.

Da bi se i stanica na Savskom trgu upristojila bila bi potrebna ulaganja. Izgradnja mosta na mestu Starog železničkog, rekonstrukcija ili ukopavanje svih prilaznih koloseka, sređivanje zgrade.. Mada su ta ulaganja verovatno manja od svega što prati Prokop.

U prošlom postu si spomenuo liniju topčider-glavna, pretpostavljam da misliš na neku liniju gradskog voza... jednog dana..

Znači 27. dobijamo fensi stanicu BG voza, i stanicu za voz Subotica - Bar ako bude išao na leto. Baš sjajno... Možemo zamisliti koja je sudbina takve stanice...
 
Beograd kao grad velicine Budimpeste bi mogao da funkcionise sa 3 stanice (Prokop, Glavna i NBG) kao sto je to slucaj sa Budimpestom (Keleti, Njugati i jos jedna treca ne znam kako se zove)
 
Затрпати ову урбанистичку грешку и проширити Топчидерски парк.
 
Stari dobri Stf i smisao za humor :)
 
Sto da ne zeleni krov na stanici drvece zbunje klupce
 
Taкви рендери су негде и били по новинама, само копија неког Јапанског решења чини ми се, са додатом панорамом са плоче Прокопа.

Него, шта мислите како ће премијер, градоначелник, Штрумпфета и инвеститори доћи на велико отварање, возом или колима на плочу?
 
Vrh