[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365652#p365652:3t7y0g2c je napisao(la):
Kokos » Tue Jan 05, 2016 8:20 pm[/url]":3t7y0g2c] Da li Prokop kada/ako se stavi u funkciju 27. januara može da prihvati sav saobraćaj koji se trenutno odvija na Glavnoj železničkoj stanici? Koja je sudbina BG:voza u tom slučaju? i da li neko, zna možda više koji su planovi za 27. tj otvaranje stanice?
Prva dva pitanja su vrlo vazna i na njih je cini mi se najteze dati precizan odgovor.
1. "Da li Prokop moze da prihvati sav saobracaj?"
Mislim da moze, ali veliko je pitanje da li ce tako uopste da bude. Vjerovatno ce uvodjenje stanice u saobracaj ici postupno, cak godinama jer fale i pristupne saobracajnice i stanicna zgrada. A da li ce se doci do toga da SAV saobracaj jednog dana bude na Prokopu, ne vjerujem.
Vjerujem, i bilo bi logicno, da linija Topcider - Savski Trg ostane makar dijelom u funkciji za putnicki saobracaj. Ta linija ostaje u funkciji i po novom GUP-u samo skracena do Sajma, sto znaci da su planeri ipak svjesni njenog znacaja. Takodje, najava izgradnje stanice kod Sajma znaci da nece SAV saobracaj ici preko Prokopa.
Na kraju krajeva, bilo bi i jako rizicno (da ne kazem glupo) ostati na samo dva kolosjeka prema Prokopu. Zamislimo samo situaciju da se desi neka havarija u dedinjskom tunelu a da ne postoji linija Topcider - Savski Trg. To bi onda znacilo da se prekida sav saobracaj jednog dvomilionskog grada prema jugu.
2. "Koja je sudbina BG voza?"
Sudbina BG voza je takodje upitna jer kolosjeci koje BG voz sada koriste postaju zauzeti drugim vozovima nakon premjestanja saobracaja na Prokop. Postoji realna opasnost da se BG voz svede na jednu ili dvije linije sa jako slabim taktom.
S obzirom da Beograd nema metro i da je BG voz najefikasniji transportni sistem koji Beograd ima, onda bi TREBAO biti imperativ njegov opstanak i razvoj. U vezi s tim, BILO BI LOGICNO da dio saobracaja ostane na liniji Topcider - Savski Trg i tako oslobodi prostor za bolji takt BG voza, pa cak i da se jedna ili dvije linije BG voza prebace na pomenutu trasu kroz Savski Amfiteatar sto je moglo i trebalo biti davno uradjeno.
Ova dva pitanja, namecu potrebu da se preispita sudbina elemenata starog cvora i nadje uloga za njih u koordinaciji sa novim zeljeznickim cvorom a sve s ciljem boljeg i efikasnijeg saobaracaja u Beogradu.