Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Jesu nas malo razmazili posto su redovni bili cak i redovniji nego sto dinamika radova trazi :gobb: . Moguce je da su odmori i obaveze pa da se nikako nisu sastavili.
 
Oko ove cetiri kasete za metro, koje su na slici ispod krana, i idu ispod zeleznickih koloseka, ne mogu precizno da ocenim, da ce tu koloseci metroa biti zgusnuti izmedju sebe, ili ima prostora za platforme izmedju koloseka? Ako ima prostora, mogle bi se i dve metro linije ubaciti, i dobra stanica za presedanje, sa dve platforme recimo u konfiguraciji kolosek-platforma1-kolosek-kolosek-platforma 2-kolosek, ne?

140801-PROKOP-07.jpg
 
Inicijalno su planirane za 4 koloseka tj za racvanje dve linije. Videcemo na koju varijantu ce se ici da li ce biti samo dva koloseka i da li ce stajaliste biti uvuceno pod plocu ili na konstrukciji ispred ploce.
 
Биће само два колосека, ништа од тог рачвања М2 и М4. Пролазиће само линија за Баново брдо. Метро за Јерковић и Медак одавно нико не помиње (а требало би).
 
Hmm, meni se takodje cini da ce koloseci metroa "udarati" u temelje solitera u pozadini...
 
Nadam se da nije ucinjena takva kardinalna greska u projektovanju da ce morati da se misli i kako zaobici soliter i slicno...
 
То је немогуће, нису баш толике будале биле укључене у пројектовање.
 
Aleksandar1":37q4sjwi je napisao(la):
Nadam se da nije ucinjena takva kardinalna greska u projektovanju da ce morati da se misli i kako zaobici soliter i slicno...

то је пројектовано још 70их година, и тада су водили рачуна о тим детаљима
 
Peron br 4.
dsc1001.jpg

Peron broj 3. i pogled na novoizgradjeni 7. i 8. kolosek
dsc0997.jpg
 
Коначно нешто ново из Прокопа. Браво mvbg1.

И не свиђа ми се баш позиција декоративне расвете. Кад су већ овако до пола обложили керамиком стубове могли су ту да напрев лед прстене. И по мени не би требао ту да буде превише шарениша. Топла бела боја светла и то је то.
 
Mislim da ovo nije konacno resenje sa ovom led rasvetom.
 
Hm, meni ovo, za sad, deluje prilično "kupatilski". Nigde boje, nigde živosti...možda ovo svetlo popravi utisak.
Ko je bio po inostranstvu zna da često metro stanice mogu biti prava mala umetnička dela, pa zašto ne i železničke stanice. Kod ovog našeg Prokopa nekako čist industrijski dizajn, nigde kreativnosti. Još jednom kažem, za sad...
 
Zašto ste toliko negativni? Mislim da stanica izgleda vrlo OK, pa čak mi se i plava rasvjeta sviđa (slično je rasvjetljena podzemna u Essenu i izgleda odlično). Bio bi vrlo sretan da Zagreb ima takvu stanicu.

Naravno, ima vani i dizajnerskih ekstravagancija od stanica, ali takve stanice koštaju i nisu baš toliko česte.
 
020-05.jpg

020-06.jpg

020-07.jpg

Rešenje kompleksa putničke železničke stanice u Prokopu proizilazi iz prvonagrađenog konkursnog projekta anonimnog konkursa iz 1975 god. arh.Živorad Lisičić je jedan od četvorice autora.
Projektnim rešenjem realizovano je oko 35,000m2 sadržaja namenjenih železnici i oko 120,000m2 namenjenih jednom od rejonskih centara Beograda. U veoma složenim uslovima urbanizma uspešno su rešeni pristupi kompleksu javnog saobraćaja, putničkih vozila kao i povezivanje sa sistemom metroa i međugradskog autobuskog saobraćaja.
izvor:CITY inžinjering
 
Svako resenje koje ne predvidja metro koridor za mene nije resenje ;)
 
Vrh