Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

@Direktor
Are you talking to me? :D
Znam da postoje slike. Zato i kazem da je trebalo samo urediti stanicnu zgradu a ne sve rusiti i praviti ovu megastrukturu.

P.S.
Ako imas neki link pri ruci sa slikama starog Prokopa sa izgradjenim peronima mozda mozes da ga okacis. Ja sam nasao samo ovu
prokop.jpg
 
To je bilo privremeno rešenje da bi železnički čvor bio u funkciji, ali ne i stanica. Sada kada neko hoće da napravi trajno rešenje ti se buniš? :kafa:
 
Ko se buni? Ja?
Ne bunim se ja zbog trajnog rjesavanja vec kritikujem rjesenje koje je donijeto 1971. Kad pogledam sliku iznad jasno je da je rjesenje trebalo biti drugacije.

Umjesto rusenja kolosjeka i platformi i izgradnje betonskog sarkofaga pa onda ponovne izgradnje platformi i kolosjeka trebalo je samo izgraditi stanicnu zgradu ispred prvog kolosjeka i eventualno krovnu konstrukciju iznad platformi. Koliko vidim na slici postojali su izgradjeni i pothodnici 80-tih godina.

Ovako, potrosene su stotine miliona dolara a stanica jos nije dostigla funkcionalnost u kojoj je bila 80-tih.
Da se tada nije htjelo previse, moglo se ustedjeti novca za izgradnju metroa.
 
Ok, hvala na korekciji Spatio...Ispravio sam u postu.
 
Na osnovu ove hronologije koju sam nasao...

e10dprokop.jpg


I ove slike koja pokazuje fazu u kojoj su izgradjene izgleda dve platforme,...

prokop6.jpg


znaci da je vecina poslova oko kolosjeka i platformi bila izgradjena za 2 godine. 1984-1986?
 
Fotografija (prva, skroz na vrhu ove stranice) je iz 1995/96 god. posle otvaranje stanice, "Vukov spomenik", sve stanice su dobile ove žuto plave natpise, žuti držači za naziv stanice i plavi natpisi na peronima, za potrebe Beovoza.

Edit:

Ispravite ako sam pogrešio, ali priča ide ovako, valja je ponoviti posle par godina:

Do sada je potrošeno 30 miliona DEM za betonske radove i dva kloseka od 1997 do 2000, pa 3 miliona evra za dva nova koloseka pre par godina, i sada 25 miliona evra za vrćanje u funkciju do 8 koloseka, a do konačnog završteka treba do 30 miliona evra. Ukupno je 30[DEM]:2=15 miliona evra plus 3 miliona i plus ovih 25 miliona danas je 43 miliona evra do sada, ako hoćeš i radove iz '80-tih onda je to još 10 miliona evra tako da je sve ukupno 53 miliona evra od '80-tih do danas. Procenjena vrednost izgradnje stanice 1997 je bila 120 miliona dolara, tada su odjednom prešli u dolare. Dakle do danas je potrošeno tek polovina iznosa koji je tada bio predviđen, a mi ćemo je završiti za ukupno 80 miliona evra jer treba do 30 miliona evra da se doda posle ovih radova iz 2015 god.

Ono što te sigurno zbunjuje je cena Beogradskog železničkog čvora koji ukupno košta oko 2 milijarde dolara, a do sada je potrošeno oko 1,4 milijarde dolara. To su: „Novi železnički“ most preko reke Save sa dva koloseka na kosim zategama, Železnička stanica „Novi Beograd“, stajalište "Tošin bunar", Železnička stanica „Zemun“, železnička stanica „Vukov spomenik“, železnička stanica „Karađorđev park“, tunel Novi Beograd (Bežanijska kosa), tuneli (dve cevi) „Vračar“, tuneli (dve cevi) „Dedinje“ sa pratećim nadvožnjacima preko autoputa kod „Autokomande“ i u Topčideru, tunel „Senjak“ i delimično izgrađene tj. započeta TPS u Zemunu (to je ono proširenje kada putuješ u Zemun polje).

Imaš sve na sajtu Beogradskog železničkog čvora.
 
Snimak sa pocetka radova gde je jos jednom naglaseno sta se radi

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s_2ACOzpOvE[/youtube]
 
RioBL":38x4yrvg je napisao(la):
Ok, hvala na korekciji Spatio...Ispravio sam u postu.

Korekcija!
Mair je ipak u pravu jer je video vazan detalj a to su one zute nosace za table za nazive stanica koje su uvedene 90tih.
Dakle prva slika je stvarno iz 1995/96 ali je stanica sa slike u tom obliku od 1986te godine.
 
Mair":2py22bdm je napisao(la):
Do sada je potrošeno 30 miliona DEM za betonske radove i dva kloseka od 1997 do 2000, pa 3 miliona evra za dva nova koloseka pre par godina, i sada 25 miliona evra za vrćanje u funkciju do 8 koloseka, a do konačnog završteka treba do 30 miliona evra.

Ako sam te dobro razumio znaci da je sve ovo sto si pobrojao trosak od 1997? (47 miliona eura)

Kad to sad uporedim sa onom slikom iz 1995/1996 zakljucujem da je cijena vracanja u 80-te 47 miliona. Jedina razlika bi bila sto bi sad peroni bili natkriveni ogromnom plocom. Vrijedi li to 47 miliona?
 
Ovo što si me citirao to je od 1997 godine, 43 miliona evra, a ne 47, da dobro si razumeo. Shvatam šta hoćeš da kažeš, ali cena natkrivanja perona koloseka na kojima treba da bude do 200 (projektovano za 250) vozova dnevno i recimo 30 000 putnika dnevno u centru Beograda, koja je u stvari glavna stanica, to nije samo staviti nadstrešnicu da ne kisneš dok čekaš ili ulaziš u voz. Radovi će biti završeni kada se doda još do 30 miliona evra, jer se iznad pravi stanična zgrada sa tržnim centrom je ideja.
 
Da, znam da nije dovoljno samo staviti nadstresnicu ali to je upravo ono sto ce se dobiti sljedece godine kad se radovi zavrse. Dobice se nadstresnica od betona u koju je utroseno, ako su tvoje cifre tacne, 43 miliona evra. Govorim o onom sto ce se dobiti u odnosu na 80-te.
Tek onda ce trebati graditi stanicnu zgradu, prilazne saobracajnice itd...

Sa stanovista funkcionalnosti Prokop ce 2016-te biti jednak Prokopu iz 1986 a bice potroseno, dakle 43 miliona eura i 30 godina.
 
Ne znam koliko imaš godina, ali recimo da si mlađi? Priča o propuštenim prilikama je mnogo teža i sa mnogo većim iznosom po državu Srbiju od ovog što si naveo za taj vremenski period od 30 god. Sama stanica je "cigla" u odnosu na sve propušteno za 30 godina i ta priča izlazi iz domena ovog sajta i nije ni za privatnu raspravu, a kamoli za javnu. Tako da ja ne bih više širio priču. :wink:
 
Prije nekoliko dana na netu sam nasao video o rekonstrukciji zeleznicke stanice u Utrechtu (Holandija). Primjetio sam da ova stanica svojim izgledom i polozajem u odnodu na grad ima dosta slicnosti sa Prokopom. Mozda nebi bilo lose da se i Prokop u buducnosti razvije i poveze sa gradom na nacin na koji je Utrecht Central povezan sa gradom.

Napravio sam par opisa na sljedecoj slici i nadam se da nece biti previse ako ovo okacim ovde...

utrecht.jpg


1. Kao sto se moze vidjeti na slici, stanica je prolaznog tipa, (nesto veca od Prokopa - 14 kolosjeka i 7 platformi). Stanicna zgrada stoji poprecno i uzgidnuto u odnosu na kolosjeke i pokriva samo jedan dio (otprilike 1/4) duzine perona. Ostatak je sa nadstresnicom. Naravno, Prokop predvidja(o) stanicnu zgradu sa komnercijalnim sadrzajima cijelom duzinom iznad perona.
2. U produzetku stanicne zgrade prema Centru grada nalazi se kompleks zgrada (u narandzastom okviru) nastao 70-tih godina kao shoping mall, tada jedan od najvecih u Evropi. Trenutno se radi njegova rekonstrukcija a sadrzaj je od prodavnica, do bioskopa, klizalista i opere (tako da ne znam da li se ovo i dalje zove shoping mall). To je prostor pjesacke komunikacije smjesten sa obe strane magistralnog puta povezan sa dve pasarele.
3. Ovaj magistralni put (zuto crtkano) je saobracjanica profila 3+3 (slicno kao autoput izmedju mostarske petlje i autokomande) i u zoni zeljeznicke stanice presjecen je sa dva nadvoznjaka preko kojih vodi drumski saobracaj prema stanici.

Da jos dodam. Utrecht stanica je sa gradom povezana uglavnom autobusima i EMV vozom (slican Beovozu). Taj EMV ne ide u centar vec ga obilazi u luku (slicno kao beovoz prema Pancevackom mostu) samo sto je taj luk nadzemni.
Postoje i tramvaji ali ni oni ne prilaze stanici iz centra vec sa suprotne strane (kao kad bi Prokopu prilazio tramvaj iz pravca Dedinja).

da ne oduzimam puno prostora evo jos jedna slika iz drugog ugla...

2015-05-21111324.jpg


i link za video o rekonstrukciji stanice u Utrechtu....http://www.youtube.com/watch?v=be6Borhq ... bevczs4qBQ
 
Bio sam 2013 godine u Utrehtu, i prosao sam tom stanicom vozom iz Amsterdama. To je svemir za Prokop, a grad Utreht ima negde oko 330000 stanovnika. Beograd ima 1,6 miliona stanovnika. Daj Boze da zavrse Prokop do kraja 2020.
 
Lepo od njih nadopunjujemo se fotografijama :)
 
где ли нађоше ових 26,4 посто како је то тако прецизно срачунато на прву децималу :mrgreen:
 
Uzeli su info sa Beograd cvora
 
Nisam bas pratio sta se desava sa plocom gore kad se zavrse radovi dole jel se pokriva necim?
 
Koliko sam ja pratio za sada će samo sa hidroizolacijom.
 
...sto je po meni bezveze. Kad se nesto gradi onda se na vrh stavlja krov.
 
Vrh