Prije nekoliko dana na netu sam nasao video o rekonstrukciji zeleznicke stanice u Utrechtu (Holandija). Primjetio sam da ova stanica svojim izgledom i polozajem u odnodu na grad ima dosta slicnosti sa Prokopom. Mozda nebi bilo lose da se i Prokop u buducnosti razvije i poveze sa gradom na nacin na koji je Utrecht Central povezan sa gradom.
Napravio sam par opisa na sljedecoj slici i nadam se da nece biti previse ako ovo okacim ovde...
1. Kao sto se moze vidjeti na slici, stanica je prolaznog tipa, (nesto veca od Prokopa - 14 kolosjeka i 7 platformi). Stanicna zgrada stoji poprecno i uzgidnuto u odnosu na kolosjeke i pokriva samo jedan dio (otprilike 1/4) duzine perona. Ostatak je sa nadstresnicom. Naravno, Prokop predvidja(o) stanicnu zgradu sa komnercijalnim sadrzajima cijelom duzinom iznad perona.
2. U produzetku stanicne zgrade prema Centru grada nalazi se kompleks zgrada (u narandzastom okviru) nastao 70-tih godina kao shoping mall, tada jedan od najvecih u Evropi. Trenutno se radi njegova rekonstrukcija a sadrzaj je od prodavnica, do bioskopa, klizalista i opere (tako da ne znam da li se ovo i dalje zove shoping mall). To je prostor pjesacke komunikacije smjesten sa obe strane magistralnog puta povezan sa dve pasarele.
3. Ovaj magistralni put (zuto crtkano) je saobracjanica profila 3+3 (slicno kao autoput izmedju mostarske petlje i autokomande) i u zoni zeljeznicke stanice presjecen je sa dva nadvoznjaka preko kojih vodi drumski saobracaj prema stanici.
Da jos dodam. Utrecht stanica je sa gradom povezana uglavnom autobusima i EMV vozom (slican Beovozu). Taj EMV ne ide u centar vec ga obilazi u luku (slicno kao beovoz prema Pancevackom mostu) samo sto je taj luk nadzemni.
Postoje i tramvaji ali ni oni ne prilaze stanici iz centra vec sa suprotne strane (kao kad bi Prokopu prilazio tramvaj iz pravca Dedinja).
da ne oduzimam puno prostora evo jos jedna slika iz drugog ugla...
i link za video o rekonstrukciji stanice u Utrechtu....
http://www.youtube.com/watch?v=be6Borhq ... bevczs4qBQ