Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

goxsys":oqbfz98h je napisao(la):
spatiotecte":oqbfz98h je napisao(la):
U becu su ipak bili mnogo pametniji nego kod nas, zadrzali su glavnu zeleznicku stanicu na svom originalnom mestu samo su joj promenili smer sina kako bi od ceone postala prolazna.

Ponavljam jos jednom, lokacija je najbitnija za glavnu zeleznicku stanicu.

Da su pametniji nazalost jesu.Sto se tice gore navedenog,to nikad nije bila jedna stanica niti glavna.Bile su dve Juzna i Istocna i funkcionisale su potpuno odvojeno.
Nebitno.Sa milijardu evra se sto sta da preurediti :)Stanica je od centra grada dalje nego Prokop.
И даље је много разлика:
1) Беч, при реконструкцији железничког чвора, уопште није одаљавао железницу од центра града.
2) Ако под центром Беча сматрамо Стефанплац, а Београда Трг републике, разлика ваздушног растојања је јако мала, и опет је Бечлијама мало ближе. Ако ћемо о путањи којом је могуће физички се кретати по улицама, Прокоп је од Трга републике удаљен 3800 метара, а Хауптбанхоф од Стефанплаца 2800 метара. При томе Вестбанхоф уопште није уклоњен.
3) Испред Хауптбанхофа имамо и метро и још штошта од градског превоза, док за Прокоп не постоји јасан план да буде ишта више од аутобуса, и то само ка неким деловима града.
4) Железничка станица Митте са 4 колосека је подједнако удаљена од Стефанплаца, колико и Главна железничка станица од Трга републике, а то је око километар. Нико у Бечу није био довољно луд да помисли да се Митте затвори за саобраћај и претвори у музеј, или угоститељски објекат.
5) Ако нам је визија да у Београдском железничком чвору имамо неколико регионалних и приградских возова, и 3 међународна, поставља се велико питање: Зашто уопште улагати у Београд на води, ако ће пословно-туристичка атрактивност Београда бити толико мала, да ће бити једва нешто мало возова? Недовољни и неквалитетни транспортни системи спадају у најважније узроке економске стагнације нашег друштва. Извесно је да ако инвеститор изгради и прода свега трећину "Београда на води", а без брзог шинског превоза у истом, доћиће до таквог саобраћајног колапса, да ни аутомобилом, ни аутобусом, ни таксијем потенцијални купац неће моћи да приђе некретнини коју намерава да купи или изнајми. Штета за инвеститора у том случају вишеструко премашује трошкове изградње одговарајућег железничког превоза.
6) Не обраћајте ми се са колега! Јасно је да не познајете материју саобраћаја у великим градовима, а све што износите нема везе са стручном аргументацијом. Чисто браните фикс идеје партократа везане за железнички саобраћај, а које ће им и самима доћи главе/власти (сличне грешке као крајем 1990-тих, повремено чак и горе).
 
Karlo del Ponte":2iyn5rfz je napisao(la):
Вожд":2iyn5rfz je napisao(la):
Бићу слободан да приметим да се будући БнВ, тј. Савски амфитеатар налази у непосредној близини станице Прокоп, односно да их дели или повезује само Мостарска петља,
стога и уколико будући становник или посетилац имагинарног насеља у СА и одлучи да користи услуге ЖС и полуимагинарне станице БЦ односно Прокопа, неће имати претераних проблема са ту "препреку" прескочи.
Како је у Њујорку Емпајер Стејт Билдинг удаљен од главне Пенн железничке станице, а Тајмс Сквер око 900 метара, читавих 1500 метара је превелико растојање до Куле у евентуалном "Београду на води". И то 1500 метара хеликоптером или дирижаблом, док је због праваца пружања улица то око 2 километра, а сама Мостарска петља је изузетно тешка пешачка препрека. Већ Сајам је свега километар од Куле, али железница је и даље предалеко од старог градског језгра, те сам зато сугерисао станице Сајам, Бизнис центар (или шта год било) и Бранков мост (најближа старом граду, преседање на метро).


Како је сада изградња високих пословних зграда дозвољена на целој територији града, у чијем је окружењу могуће формирање већих пословних зона ,па оне тако могу "нићи" и на Вождовцу, Земуну или Новом Београду, хоћемо ли уз сваку од њих градити по једну главну железничку станицу..?

Уосталом, уколико је деранжман корисника пословног дела имагинарног БнВ-а сувише велики ако би користили такси или имагинарни метро да се пребаце до полуимагинарне станице БЦ, односно Прокопа, увек можемо прокопати тунел између њих и увести Personal rapid transit или Shuttle bus service на линији БнВ - БЦ, на коме би саобраћала на пример оваква возила..
3.jpg


Кхм, а сада да се мало уозбиљим,
слажем се, саобраћајни стожер сваког развијеног мегаполиса јесте шински саобраћај и то на првом месту метро систем што би у стратегији развоја Београда требало да буде императив, такође, даљи развој Београдског железничког чвора на здравим темељима из седамдесетих се подразумева.
Али све то у потпуности зависи од привредног јачања целе државе, стога мислим да је највиша на листи приоритета, када је шински саобраћај у питању, железничка обилазница око Београда, односно главни коридори кроз државу којима се транспортује роба, карго центар и остала железничка инфраструктура која је у служби привреде како би се помогао економски раст, а тиме створила средства за развој метро система, проширење и развој београдског чвора, приградске железнице и осталог.
Што се тиче Главне станице, јесам за њено укидање, али не због БнВ-а, већ у некој ближој или даљој будућности формирања Сентрал парка на простору СА, ипак, саобраћај је само део урбанизма, а овај за сврху има да живот становника града учини лепшим, а не нужно прагматично функционалним.
 
Ја се људи дивим неким аргументима који се овде износе.

Знате ли да је у току изградња другог колосека ка Панчеву? Знате ли да убрзо предстоји градња другог колосека ка Новом Саду из руског кредита, а затим и до Суботице, из кинеског? Као и реконструкција лошијег од два колосека ка Шиду? А знате ли шта је међу првим следећим приоритетима на нашој железници? Изградња нове, двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана (не другом крају те пруге је Ниш).
После тих инвестиција путнички саобраћај на нашим пругама порашће неколико пута. Ако ЖС не буде имала вагоне и композиције, доћи ће неко други да понуди услугу (или ћемо имати недовољно искоришћене пруге и чист губитак). И сви ти возови, наравно, ићи ће у Београд.

Е, сад, ајде да се потрудимо да баш ту имају уско грло: две двоколосечне пруге са запада (плус још једна предвиђена за аеродром) и једна двоколосечна и две једноколосечне пруге ка југу... све у два колосека од Земуна до Раковице (уз понеки теретни воз који иде на Остружницу). Па још и возови из Баната. Па још техничко-путничка станица удаљена десет километара. Нађите икога ко се разуме у железницу да вам објасни како то има смисла. Нећете наћи таквога.
 
Пантограф":cnsqttav je napisao(la):
Ја се људи дивим неким аргументима који се овде износе.

Знате ли да је у току изградња другог колосека ка Панчеву? Знате ли да убрзо предстоји градња другог колосека ка Новом Саду из руског кредита, а затим и до Суботице, из кинеског? Као и реконструкција лошијег од два колосека ка Шиду? А знате ли шта је међу првим следећим приоритетима на нашој железници? Изградња нове, двоколосечне пруге Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана (не другом крају те пруге је Ниш).
После тих инвестиција путнички саобраћај на нашим пругама порашће неколико пута. Ако ЖС не буде имала вагоне и композиције, доћи ће неко други да понуди услугу (или ћемо имати недовољно искоришћене пруге и чист губитак). И сви ти возови, наравно, ићи ће у Београд.

Е, сад, ајде да се потрудимо да баш ту имају уско грло: две двоколосечне пруге са запада (плус још једна предвиђена за аеродром) и једна двоколосечна и две једноколосечне пруге ка југу... све у два колосека од Земуна до Раковице (уз понеки теретни воз који иде на Остружницу). Па још и возови из Баната. Па још техничко-путничка станица удаљена десет километара. Нађите икога ко се разуме у железницу да вам објасни како то има смисла. Нећете наћи таквога.

+1 Pantograf je sve objasnio
 
6) Не обраћајте ми се са колега! Јасно је да не познајете материју саобраћаја у великим градовима, а све што износите нема везе са стручном аргументацијом. Чисто браните фикс идеје партократа везане за железнички саобраћај, а које ће им и самима доћи главе/власти (сличне грешке као крајем 1990-тих, повремено чак и горе).[/quote]

Necu Vam se obracati uopste ako to ne zelite.Kolega sa foruma, na to sam mislio.
Tema je prokop a ne beogradski zeleznicki cvor.Prokop je u odnosu na centar grada pozicioniran u dlaku isto kao i Hauptbahnhof.Povezanost je pitanje novca.Novi sadrzaji u i oko prokopa takodje.
Politicki profil ostavimo po strani.
Nisam strucnjak , nisam osporavao strucnost i nisam ulazio u strucnu diskusiju.
Reagovao sam na ideju koja se provlaci da prokop treba zaboraviti i krenuti ispocetka.
 
Хм, да, само што то што помињеш у последњој реченици нико није написао, него би ваљало прочитати мало пажљивије нечије постове пре него што се с дотичним уђе у расправу...
 
spatiotecte":145q09cr je napisao(la):
goxsys":145q09cr je napisao(la):
.Prokop je u odnosu na centar grada pozicioniran u dlaku isto kao i Hauptbahnhof.

Ovo je veoma diskutabilno.

Moje vidjenje.
Beograd - pravac sever i zapad se srecu ,na nasu srecu ispred grada ,i posle porkopa tj rakovice racvaju na istok i jug (uzeti uslovno) .Prokop je kao prolazna stanica na toj osovini ,naslonjena na raskrsnicu dva najvaznija drumska pravca u BG
(AP koji to i ne mora da bude u buducnosti,i pravac K Milosa-Sajam i dalje.

Bec - posle zavrsetka tunela Lainz ,napravljena je veza zapad i jug(sto odgovara nasoj sever -zapad) i posle Bec GL Stanica trasa se deli na sever -istok.Stanica takodje prolazna sa istim brojem koloseka.
Naslonjena na "girtlu" tj. na onaj bulevar koji opasuje uze gradsko jezgro(unutrasnje opstine )a koji se nedaleko od stanice spaja sa S1 koji po koncepciji odgovarao nasem AP.
Udaljenost od sitija gotovo ista.
O povezanosti i drugom mozemo do sutra.Rekao sam to je pitanje novca.
Bec ima treci najveci budzet na svetu ,oko 12 milijardi E ,mi nazalost ...
 
Пантограф":8ffe5v9d je napisao(la):
Хм, да, само што то што помињеш у последњој реченици нико није написао, него би ваљало прочитати мало пажљивије нечије постове пре него што се с дотичним уђе у расправу...

Stav da prokop ne moze ili ne treba da bude glavna karika u cvoru ne mogu da prihvatim ,objasnio sam i zasto,navodeci primer Beca.
Prebacivanjem tezista na prokop sadasnja stanica za ceo sistem ima lokalni znacaj(naravno ,posle izgradnje mosta vinca jer pre toga je svaka priva o tome bespredmetna).kao takvu je onda treba ocenjivati u smislu da li vise daje ili uzima
(citaj:rusi ili ostavljaj).
Slobodno me ispravi ako sam promasio poentu.
Unapred zahvalan.
 
Da ali toj stanici u Becu prilaze po 10 koloseka sa svake strane dok Prokopu prilaze samo po 2 koloseka.

To deluje kao mala razlika ali sto se propusne moci tice, ogromna je.
Zapravo Prokop ima uska grla na sve strane.
 
Meni i dalje nije jasno zasto se siluje takt bg voza ako moze da se malo napravi pomeranje na recimo 20-25min neki prosek i da se dobije vise vremena za ostale prolaske. Pitanje je kakav je intenzitet saobracaja tokom gradskog spica to sve treba nekako uklopiti i msilim da onda ne bi trebalo da bude problema ni na stetu bg voza ni za ostali zeleznicki saobracaj koji ce neminovno preci na prokop
 
Igor":1x2ccrsy je napisao(la):
Meni i dalje nije jasno zasto se siluje takt bg voza ako moze da se malo napravi pomeranje na recimo 20-25min neki prosek i da se dobije vise vremena za ostale prolaske. Pitanje je kakav je intenzitet saobracaja tokom gradskog spica to sve treba nekako uklopiti i msilim da onda ne bi trebalo da bude problema ni na stetu bg voza ni za ostali zeleznicki saobracaj koji ce neminovno preci na prokop

20-25 minuta je mnogo veliki interval da bi gradska zeleznicka bila konkurenta autobusu i tramvajima, 15 minuta je neki optimum, a to se odnosi trenutno samo na ovu jednu liniju BG Voza sto imamo, kad se budu dodale ostale, imacemo vozove na cak 7.5 minuta.
 
Ok ako moze taj takt da podrzi prokop i cvor. Protiv sam toga da se prokop i cvor zrtvuju samo radi bg voza. Mislim da se neka mera i preraspodela mora naci.
 
Ne znam da li Prokop moze da podrzi BG voz + ostali saobracaj na svakih 15 minuta, kamoli na svakih 7.5 minuta.
Mozda bi Karlo ili Pantograf mogli da nam daju odgovor.
 
goxsys":jkevfzmr je napisao(la):
6) Не обраћајте ми се са колега! Јасно је да не познајете материју саобраћаја у великим градовима, а све што износите нема везе са стручном аргументацијом. Чисто браните фикс идеје партократа везане за железнички саобраћај, а које ће им и самима доћи главе/власти (сличне грешке као крајем 1990-тих, повремено чак и горе).

Necu Vam se obracati uopste ako to ne zelite.Kolega sa foruma, na to sam mislio.... итд...итд[/quote]
Има ли аргументованих одговора на оно од 1) до 5)? :kafa:
 
Изводљив је такт и од 15мин. Изводљив је и мањи у шпицевима ако треба.

Не заборавимо да је БГ воз управо најбоља веза целог града са прокопом. И не само то, он је још и систем масовног јавног транспорта. Његово скрнављење у корист Прокопа као главне станице није могућеиз простог разлога што то онда не би ишло у корист прокопа као главне станице, већ на штету.
 
Tako je, glavnu stanicu treba "hraniti" sa sto vise vozova gradske zeleznice.
 
spatiotecte":9fzq5y48 je napisao(la):
Da ali toj stanici u Becu prilaze po 10 koloseka sa svake strane dok Prokopu prilaze samo po 2 koloseka.

А садашња главна има по један колосек са праваца запад и север.
 
Садашња оба железничка чвора (на рачунајући теретну обилазницу) имају 3 колосека преко Саве, 4 колосека са југа, две трасе за две двоколосечне пруге са севера, при чему се један колосек не користи, делимично је зарастао, а делимично уклоњен.

Централни део чвора представља његов најоптерећенији и најважнији део. Ако се прихвати Прокоп као изговор за смањивање капацитета истог, као и смањивање покривености центра града истим, поздрави се од приградских железница за Грочанска предграђа икада!
 
Karlo del Ponte":1fxxnnf3 je napisao(la):
goxsys":1fxxnnf3 je napisao(la):
6) Не обраћајте ми се са колега! Јасно је да не познајете материју саобраћаја у великим градовима, а све што износите нема везе са стручном аргументацијом. Чисто браните фикс идеје партократа везане за железнички саобраћај, а које ће им и самима доћи главе/власти (сличне грешке као крајем 1990-тих, повремено чак и горе).

Necu Vam se obracati uopste ako to ne zelite.Kolega sa foruma, na to sam mislio.... итд...итд
Има ли аргументованих одговора на оно од 1) до 5)? :kafa:[/quote]

1-5 malo izmesano.
Nisu imali potrebe a nisu je ni prblizavali vec dovlace metro.Kakao se na BG Glavna ide sad iz centra?Plan da metro prolazi kroz prokop nije nov.Izmedju ostalog i most na adi je zbog toga takav kakav je,
Mitte i Westbahnhof.Prva je ukopana jos regulacijom becke reke i ne smeta nikome i nicemu.Druga je ceona i iz vizure centra (a van centra je,odnosno manje vise kao Hauptbahnhof) zauzima jedan blok zgrada i gubi se ka periferiji.
Tu dolazimo do BG Glavna i SA.Ona u kontekstu izgradnje bilo cega predstavlja branu prilazu reci i uopste izgradnji komunikacija.
Ukopati se ne moze, podici da ali onda gledamo ne u Savu vec u zid.Ovde moram doduse da primetim da u onoj "dzungli" nebodera koja je ponudjena kao "BG na vodi" to se ne bi ni primetilo.No kako ja mislim da od toga nema nista ostaje pitanje pogleda na Savui ostalog.
To sve da bude ceona a ne delimicno prolazna (veza sa vilinim vodama).da bi razgovarali o tome molim nekog, tome vicnog, da u fotoshopu ubaci dvokolosecnu ,elektrifikovanu prugu sa zastitnom ogradom od dva metra na potezu Glavna-Luka BG.
 
U jednoj od faza izgradnje Prokopa je planirano I totalno zatvaranje stanice za ulazak I izlazak putnika. Vozovi se nece zaustavljati u stanici vec ce samo prolaziti kroz nju. :kafa:
 
@GOXSYS

По чему се укопати не може? Знаш ли ти да је Вуков Споменик испод Дунава, и да је то један од ретких тунела у Србији у којем влага не прави проблеме? Да је аутопут на Новом Београду испод Саве? Ово је само о способности наших грађевинара, да не говоримо о подморским тунелима у трусним подручјима у Јапану, Истанбулу, Сан Франциску!

Како је одвећ јасно да си Партијски бот, дакле, знаш шта се дешава у истој, дају ли Вам прослеђују да подржите још неке аутодеструктивне одлуке? Више је него јасно да је изостављање подземне железничке станице из Савског амфитеатра против интереса и инвеститора, и Партије, и Београђана, и свих грађана Србије.
 
Vrh