Karlo del Ponte
Advanced
И даље је много разлика:goxsys":oqbfz98h je napisao(la):spatiotecte":oqbfz98h je napisao(la):U becu su ipak bili mnogo pametniji nego kod nas, zadrzali su glavnu zeleznicku stanicu na svom originalnom mestu samo su joj promenili smer sina kako bi od ceone postala prolazna.
Ponavljam jos jednom, lokacija je najbitnija za glavnu zeleznicku stanicu.
Da su pametniji nazalost jesu.Sto se tice gore navedenog,to nikad nije bila jedna stanica niti glavna.Bile su dve Juzna i Istocna i funkcionisale su potpuno odvojeno.
Nebitno.Sa milijardu evra se sto sta da preurediti Stanica je od centra grada dalje nego Prokop.
1) Беч, при реконструкцији железничког чвора, уопште није одаљавао железницу од центра града.
2) Ако под центром Беча сматрамо Стефанплац, а Београда Трг републике, разлика ваздушног растојања је јако мала, и опет је Бечлијама мало ближе. Ако ћемо о путањи којом је могуће физички се кретати по улицама, Прокоп је од Трга републике удаљен 3800 метара, а Хауптбанхоф од Стефанплаца 2800 метара. При томе Вестбанхоф уопште није уклоњен.
3) Испред Хауптбанхофа имамо и метро и још штошта од градског превоза, док за Прокоп не постоји јасан план да буде ишта више од аутобуса, и то само ка неким деловима града.
4) Железничка станица Митте са 4 колосека је подједнако удаљена од Стефанплаца, колико и Главна железничка станица од Трга републике, а то је око километар. Нико у Бечу није био довољно луд да помисли да се Митте затвори за саобраћај и претвори у музеј, или угоститељски објекат.
5) Ако нам је визија да у Београдском железничком чвору имамо неколико регионалних и приградских возова, и 3 међународна, поставља се велико питање: Зашто уопште улагати у Београд на води, ако ће пословно-туристичка атрактивност Београда бити толико мала, да ће бити једва нешто мало возова? Недовољни и неквалитетни транспортни системи спадају у најважније узроке економске стагнације нашег друштва. Извесно је да ако инвеститор изгради и прода свега трећину "Београда на води", а без брзог шинског превоза у истом, доћиће до таквог саобраћајног колапса, да ни аутомобилом, ни аутобусом, ни таксијем потенцијални купац неће моћи да приђе некретнини коју намерава да купи или изнајми. Штета за инвеститора у том случају вишеструко премашује трошкове изградње одговарајућег железничког превоза.
6) Не обраћајте ми се са колега! Јасно је да не познајете материју саобраћаја у великим градовима, а све што износите нема везе са стручном аргументацијом. Чисто браните фикс идеје партократа везане за железнички саобраћај, а које ће им и самима доћи главе/власти (сличне грешке као крајем 1990-тих, повремено чак и горе).