Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Kad smo presli na ti?
Ja Vas nisam etiketirao.Vasu frustriranost ,koja je ocigledno posledica licnih sukoba sa nekim negde ili gubitka licnih pozicija ne prenosite na mene i forum.Ja ni sa kojom partijom nemam nista,iznosim svoje misljenje.
To da moze ,tako kako ste naveli moze!Cijena prava sitnica.Da bude u SA pa nek kosta koliko hoce.Ne mislim tako i kraj.
Japan,USA,London,Pariz,sjajno!
Ima jedna stvar koja se zove BND (nije tajna sluzba nemacke za koju bi po vama ja trebalo da radim),bruto nacionalni dohodak je u pitanju.
 
Пантограф":2vmds8cq je napisao(la):
Ако се догради неколико стотина метара недостајућег колосека, приступ Старом мосту не би имао никакав утицај на Нови, чији прилаз би такође постао двоколосечан. То је требало да ураде пре 40 година.
Da li je taj most (stari ) dovoljan ili ipak trebao nov dvokolosecan,zbog svega o cemu ovde svi zajedno razgovaramo.
Zar u tom slucaju nije (moje misljenje) bolje napraviti ga ka prokopu cime se dobija cetvorokolosecnost ,ciji se nedostatak ocenjuje kao jedna od njegovih najvecih mana?
 
Чему прича о десетинама хиљада милијарди за подземни шински систем кроз овај простор, када је у питању најједноставнији случај таквог система: градња на ледини, без експропријације, без блокирања саобраћаја кроз град, са најслободнијим могућим приступом механизацији, непосредна опслуженост градилишта и шинским и водним саобраћајем! Подземне воде су у односу на остале проблеме грађења подземне железнице у градовима мања препрека. Ред цене за 3 километра двоколосечног тунела дужине непуна 3 километра од Сајма до Бетон хале је 50-80 милиона евра. Два подземна стајалишта са бочним перонима су 30-50 милиона евра, а то је само једна варијанта за разматрање. То би било 3% увећање цене изградње "Београда на води", али би тржишну вредност дигло за 15-20%. (има неколико варијанти, комбинација лаке и тешке железнице, о којима можемо писати на другој теми).

И без тога, било која легална новоградња би морала да повлачи приближно 1/3 улагања у инфраструктуру, не само саобраћајну него и комуналну. Овде имамо најглупљи могући сценарио: у Прокопу градимо инфраструктуру из кредита, а на ту инфраструктуру не надовезујемо никакву високоградњу. Са друге стране, у "Савском амфитеатру", тек око 12% вредности високоградње одвајамо за инфраструктуру. Чак и тај обогаљени инфраструктурни план суфинансирамо из ионако стањеног републичког буџета, а истовремено постојећи коридор брзог, поузданог, масовног, еколошког и просторно штедљивог система сатиремо у корену.

Завршени пројекти масовног шинског превоза у свету су се ретко показали неисплативи и промашеним. Чак и када се то дешавало, најчешћи промашаји су управо били непотпуна интеграција, и локацијски промашај (удаљеност од центара бизниса, туризма, трговине итд). Последњи километар у јавном превозу је био и остао тема низа докторских дисертација. А паралелна градња густе високоградње и инфраструктуре шинског превоза је био и остао економски најуспешнији модел и за једно и за друго.
 
Karlo del Ponte":1wxplzv7 je napisao(la):
Овде имамо најглупљи могући сценарио: у Прокопу градимо инфраструктуру из кредита, а на ту инфраструктуру не надовезујемо никакву високоградњу.


Управо то и јесте највећа будалаштина Прокопа. Изградиш централну железничку станицу усред ничега без икакве могућности да у околини саградиш било шта. Тј. околина Прокопа нема потенцијал да израсте у било какав пословни центар какви иначе ничу око таквих станица у неким нормалним државама.

Чардак ни на небу ни на земљи.
 
Prokop ce biti izgradjen i vreme ce pokazati da je za njega jedina moguca uloga prolazne periferne stanice.

On nece nikad nece imati potencijal da preuzme primat glavne nad postojecom Glavnom u Savkoj jer njegova lokacija jednostavno nema potencijala da postane neko glavno cvoriste ili neki veliki trgovinski hotelijerski centar.
 
Kad Prokop bude zavrsen, sadasnje glavne stanice u Savskoj nece ni biti tako da nece postojati alternativa sem Prokopa... Dobra lokacija ili ne, ukoliko neko zeli da se vozi vozom morace na Prokop...
 
To да ће морати на Прокоп није спорна чињеница. Много озбиљнији проблем је што локација Прокопа чини тај пројекат неисплативим је не постоји начин да се уложено поврати. Ми смо зато и тако јадно сиромашна земља јер неодговорно и неплански бацамо милијарде.
 
AleksandarAV":12uldtjf je napisao(la):
Kad Prokop bude zavrsen, sadasnje glavne stanice u Savskoj nece ni biti tako da nece postojati alternativa sem Prokopa... Dobra lokacija ili ne, ukoliko neko zeli da se vozi vozom morace na Prokop...


Неће морати. Моћи ће на Нови Београд, јер је то друга главна станица у новом београдском железничком чвору, у којој већ сада стају сви возови ка западу, а укидањем старог чвора стајаће и возови за југ. Не знам који пут по реду ово пишем...
 
Klikcem okolo, klikcem i slucajno vidim na ovom web site-u:
http://www.atelier4d-architekten.de/Projektliste_E.html

2005
Belgrade Main Railway Station Marketing Concept,
Serbia
Marketing concept for the reception building, analysis of the transport station, intermodal facilities and surroundings.
Client
DB International GmbH, Deutsche Bahn AG

Za koju Glavnu? Prokop? Da li je moguce da su nasi imali makar teznju da analiticki pridju projektu? Gledam onda definiciju i sta mu to dodje makreting concept. Iz toga onda proizilazi pitanje da li su ove nase prethodne vlasti uzaludno potrosile novac na koncepiranje magle ili tu zaista postoji nekakav nasledjen plan tj. briga i za korisnike i za profit? Eto, ko se dohvati tog letka, mozda i odgonetne kud se krece ovaj voz.

P.S.
Inace tu ima i interesantan predlog za zeleznicku stanicu u Kazakhstanu. Pomalo jednostavan, krivudav i sa dosta prirodnog svetla.
http://www.atelier4d-architekten.de/Astana_E.html
 
stf":3d5hcoin je napisao(la):
Много озбиљнији проблем је што локација Прокопа чини тај пројекат неисплативим је не постоји начин да се уложено поврати. Ми смо зато и тако јадно сиромашна земља јер неодговорно и неплански бацамо милијарде.
:laugh: УМП је претпостављам пројекат на одличној локацији и исплатиће се на који начин? Уштедом горива? :laugh:

ПС: Прокоп се налази на укрштању две најпрометније саобраћајнице у граду и држави, испод се налази метро станица а кроз њега већ пролази висококпацитетни шински систем градског превоза. Цела станице је у центру новог железничког чвора. Локација није савршена, боља је била на аутокоманди али и ова је више него употребљива уз улагање од неких 30ак милиона евра за приступне саобраћајнице. Притом његова плоча омогућује комерцијалну одрживост станице а будуће уклањање бип-а, комерцијални развој у наредних неколико деценија.
 
Jel ti mene zezaš namerno ili šta?

Ne znam kako drugačije da shvatim da je ploča na Prokopu + plac BIP-a prostor za razvoj u narednih "nekoliko decenija" a blok 42 beskorisna njiva?!? Valjda je poenta svih velikih infrastrukturnih projekata da omoguće komercijalni razvoj srazmeran veličini investicije i na taj način doprinesu isplati izgrađenog projekta? Priznao t ili ne, UMP ima veće šanse da se na taj način isplati nego što će Prokop za tri života.
 
Koliko ja tebe stf ne mogu da shvatim po pitanju prokopa a nekada smo se slagali toliko deliju po pitanju UMP-a :) Naravno to pod uslovom da ostajes pri stavu da prokop treba zatrpati i sl.
 
ne treba zatrpati. samo ga našminkati da liči na nešto i to je to. prolazna stanica za gradsku železnicu.
 
Stanica Novi Beograd i Stanica Beograd Centar (Prokop) treba da budu veza i da medjusobno jedna drugu dopunjuju. Ne razumem, zasto je to korak unazad u odnosu na Glavnu zeleznicku stanicu?
 
У најкраћем, зато што са Теразија можеш пешке до Главне станице.
 
stf":1khr9d0i je napisao(la):
Jel ti mene zezaš namerno ili šta?

Ne znam kako drugačije da shvatim da je ploča na Prokopu + plac BIP-a prostor za razvoj u narednih "nekoliko decenija" a blok 42 beskorisna njiva?!? Valjda je poenta svih velikih infrastrukturnih projekata da omoguće komercijalni razvoj srazmeran veličini investicije i na taj način doprinesu isplati izgrađenog projekta? Priznao t ili ne, UMP ima veće šanse da se na taj način isplati nego što će Prokop za tri života.
Блок 42 је био и остао пре свега зона око нбг железничке станице и припадајућег железничког коридора. Овај фртаљчић поред тако значајног правца и два постојећа скоро у потпуности паралелна 3+3 булевара му дође као непозвани падобранац на журци.

Блок 42 је био и остао највеће ругло НБГ-а и једини блок без закупца којег нема ни у најави. За разлику од те зоне у непосредној близини прокопа је изграђен Стари Млин, Израелци су купили савезни муп где планирају 70 000 квадрата а довршетком обилазнице аутопут кроз Београд постаје најфрекветнији градски булевар где ће наставак комерцијализације дуж истог бити неминован као и измештање бип-а. А плоча прокопа је сама по себи велика могућност комерцијализације станице.

Ми сад можемо да причамо о неповезаности тих парцела са самом станицом али је баријера између њих уједно и вредност локације која је естетски и еколошки свакако штетна али је и корисна јер је у њеном склопу доста тога неопходног за сваки пословни центар. Причам о мостарској петљи као саобраћајном чворишту, великом паркингу и пешачком терминалу који се додатно може унапредити. Све то улази у 400м од станице, дакле пешачки може бити сасвим доступно.

Што се целог умп-а тиче тај кукавни блок 42 је једино где је некаква градња могућа. Остали нбг блокови већ имају потребну уличну мрежу а на осталој деоници умп-а градња ни теоријски није могућа јер се или ради о заштићеним зонама (топчидер) или о тунелима и већ (пре)густо изграђеним градским зонама (остатак трасе до Панчевца)
 
Вест 65 се гради уз постојећи нбг булевар. И ту је умп апсолутно непозвани гост који непотребно узурпира површину блока дуж жел. насипа.
 
Па, бре, како је "непозвани гост", кад је уцртан у планове још док је газда Грујић који гради "Вест 65" ишао у основну школу? И у плановима од пре 45 година се Мосту на Ади (оном на превлаци) прилази из тог булевара.
 
@Delija
Da ali sad je UMP tu i sta sad ima da tupimo glavu sta bi bilo kad bi bilo?

Idemo dalje.
 
Igore

Da, Prokop zatrpati i od njega napraviti podzemnu stanicu, a na tom zemqištu izgraditi profesionalne golf terene a umesto BIP-a hotel za sve golfere sveta. ;)

Delija,

Ako je Stari mlin izgrađen pored Mostara, i blok 42 će se komercijalizovati jer je frtaq UMP-a preko bloka daleko mawa devastacija od samog Mostara.
 
Stf davno pricasmo ti i ja o ideji da se na ploci napravi autobuska stanica itd. Pa si posle bio za potpuno marginalizovanje prokopa i zatrpavanje a sada mu ovo dodje nesto izmedju.

Ja mislim da bi bilo steta kada je vec toliko zemlje iskopano da bi se eto ta ploca napravila onda i omoguciti izgradnju nekog hotela i komercijalnog prostora.

Mnogi previdjaju cinjenicu da ce gasenjem sadasnje glavne stanice (sa cime se u sustini ne slazem u potpunosti) teziste biti prebaceno na prokop hteo to neko ili ne. Ranije sam podrzavao stav i dalje mislim da prokop i nbg stanica treba da se dopunjavaju a ne da u nasim forumaskim percepcijama glume neku konkurenciju. Uostalom te stanice i sada postoje pa a pre svega nbg obavlja i deo funkcije prolazne stanice za medjugradske vozove. Ukoliko nekome ko zivi na nbg vise odgovara da u voz udje na nbg sigurno nece ici u prokop kao sto ni dosada nije isao.
 
vlasto pogledaj privatnu poruku
 
Иначе, данас сам прошао кроз станицу. У току су обимни земљани радови на ископавању древног прокопа :D као и бетонски радови на, чини ми се 2 и 3 колосеку.
 
Пантограф":2h9c79fn je napisao(la):
У најкраћем, зато што са Теразија можеш пешке до Главне станице.

E bas me zanima ko to sa terazija na glavnu ide peske?
Kamenickom, peko zelnjaka i zapustenog prolaza ili Balkanskom, a?

Od glavne zeleznicke i njene lokacije se pravi mit :grand:
 
Vrh