Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Спасио
Планирали су веома густ саобраћај у то време (20 возова на сат по смеру), укључујући и регионалне возове, што је ипак врло блиско БГ:возу. Пример ти је Париз, где и даље полазе приградски возови са великих станица, иако постоји РЕР.

А кад сабереш да су ономад предвидели да се једног дана дуплирају колосеци на Новом железничком и уз то двоколосечни тунел Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник... долазимо и до шест колосека ка западу о којима ја говорим, и до недостајућег источног крака који ти изнад помену.
 
Nemoj sada ti Spatiotecte. Hajdin je još živ idi ga pitaj šta misli?
 
Da li je vama cilj da devalvirate ideju Beogradski čvor kao nedovoljno dobro isprojektovan, pa sada treba sve duplo i trostruko u svim pravcima?
 
Пантограф":39cvrcid je napisao(la):
А кад сабереш да су ономад предвидели да се једног дана дуплирају колосеци на Новом железничком и уз то двоколосечни тунел Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник... долазимо и до шест колосека ка западу о којима ја говорим, и до недостајућег источног крака који ти изнад помену.

O tom pravcu i govorim kada spominjem regionalni metro, odnosno gradsku zeleznicu koju su oni zamislili u ono vreme.

Ali znamo svi da taj dvokolosecni tunel nije nikad izgradjen sto znaci da taj saobracaj ce morati da koristi postojeci novi zeleznicki most koji ima 2 koloseka.

I kao sto kazes, potvrdjujes ono sto sam i ja rekao par postova pre, da su planirali da prosire novi zeleznicki most na ukupno 4 koloseka sto ce po mom biti potrebno kad se pusti u funkciju Prokop za daljinski saobracaj + BG:Voz.
 
Mair":3ggr4io4 je napisao(la):
@Pantograf
Znaimljiv podatak i zanimljiv si sagovornik puno novih informacija o železnici u ostatku sveta i sada mi je i lakše kada sam ovaj podatak pročitao, samo ćemo da pravimo most preko reke Save sa pet- šest koloseka i trasu do stanice NBG, a da, srušićemo Pet centar usput izgrađen 2005 ili 2006 god. i srušićemo sve duž Milutina Milaknovića uz prugu (sve je izgrađeno posle 2003 god.) proširićemo tunel ispod Bežanijske kose na pet-šest koloseka. Da nastavimo i po Altini i Zemnu polju, kad smo sve ovo prethodno porušili zbog BG voza iz 2011 god?

Malo šale, ne ljutiš se?

Не љутим се.
Не треба ништа да се руши за још два колосека. "Дупликат" Бежанијског тунела би коштао 40-ак милиона евра (одока). У Земуну трећи колосек на постојећој прузи може већ сад лако и јефтино да се изгради (омогућио би отварање стајалишта "Алтина", можда и "Војни пут").
А пети и шести колосек ка западу, ионако даља будућност, могли би да иду другом трасом, можда баш испод Миланковићевог булевара, па испод Саве до онога "на води" (што стварно и предвидеше као евентуалију).
 
Не знам одакле податак за проширење новог железничког моста? То је технички неизводљиво.
 
spatiotecte":2pjbwmsn je napisao(la):
Пантограф":2pjbwmsn je napisao(la):
А кад сабереш да су ономад предвидели да се једног дана дуплирају колосеци на Новом железничком и уз то двоколосечни тунел Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник... долазимо и до шест колосека ка западу о којима ја говорим, и до недостајућег источног крака који ти изнад помену.

O tom pravcu i govorim kada spominjem regionalni metro, odnosno gradsku zeleznicu koju su oni zamislili u ono vreme.

Ali znamo svi da taj dvokolosecni tunel nije nikad izgradjen sto znaci da taj saobracaj ce morati da koristi postojeci novi zeleznicki most koji ima 2 koloseka.


Можемо сад да се опкладимо да ће, већ кроз три-четири године од пребацивања целокупног саобраћаја на нови чвор, ако укину Стари железнички мост, почети да причају како је неопходна градња "близанца" Новом железничком. И биће неопходна, чак и кад уграде кабинску сигнализацију и смање минимални интервал на два минута, због начина на који функционише нови чвор са удаљеним техничким станицама. Ставио бих 100 евра на то! Тако гради та екипа - без интелигенције, уз што већи трошак и са што мањим ефектом. А све може да се избегне остављањем старог моста у функцији и укопавањем колосека у Савском амфитеатру...
 
Пантограф":22rcq93s je napisao(la):
Не љутим се.
Не треба ништа да се руши за још два колосека. "Дупликат" Бежанијског тунела би коштао 40-ак милиона евра (одока). У Земуну трећи колосек на постојећој прузи може већ сад лако и јефтино да се изгради (омогућио би отварање стајалишта "Алтина", можда и "Војни пут").
А пети и шести колосек ка западу, ионако даља будућност, могли би да иду другом трасом, можда баш испод Миланковићевог булевара, па испод Саве до онога "на води" (што стварно и предвидеше као евентуалију).

Tako nasataju teorije koje kruže na forumu?
Sada si našao mene da radiš, pa su oni predvideli da prvo naprave ulicu Milutina Milankovića (Treći bulevar- ime po trećem zasedanju AVNOJ-a), pa onda da je raskopavaju za 30 god. i prave prugu ispod zemlje? :?:
Ti se baš zezaš i vidim uživaš.
 
Delija":2eg07si8 je napisao(la):
Не знам одакле податак за проширење новог железничког моста? То је технички неизводљиво.

Мислим на градњу моста близанца. Има то и у примедбама железнице из времена припреме ГУП-а 2021. (уз нове подземне станице Чубура и Пионир). У некој разради ГУП-а из 1972. уцртана је и друмска веза Трећи булевар - Булевар мира у осовини Новог железничког моста.
 
Da ali nece biti potrebno izgraditi most blizanac kad je novi zeleznicki most vec predvidjen da se prosiri za 2 na 4 koloseka pomocu kosnika. (isti princip kao most preko Ade gde zatege drze deo gde su 2 koloseka a kosnici pridrzavaju kolovoznu konstrukciju sa 3 trake.
 
Mair":180w1gjs je napisao(la):
Пантограф":180w1gjs je napisao(la):
Не љутим се.
Не треба ништа да се руши за још два колосека. "Дупликат" Бежанијског тунела би коштао 40-ак милиона евра (одока). У Земуну трећи колосек на постојећој прузи може већ сад лако и јефтино да се изгради (омогућио би отварање стајалишта "Алтина", можда и "Војни пут").
А пети и шести колосек ка западу, ионако даља будућност, могли би да иду другом трасом, можда баш испод Миланковићевог булевара, па испод Саве до онога "на води" (што стварно и предвидеше као евентуалију).

Tako nasataju teorije koje kruže na forumu?
Sada si našao mene da radiš, pa su oni predvideli da prvo naprave ulicu Milutina Milankovića (Treći bulevar- ime po trećem zasedanju AVNOJ-a), pa onda da je raskopavaju za 30 god. i prave prugu ispod zemlje? :?:
Ti se baš zezaš i vidim uživaš.


Не ја, овога пута. А Трећи булевар се тако звао јер су постојали и Први, Други... булевар.
 
spatiotecte":1vei6wyd je napisao(la):
Da ali nece biti potrebno izgraditi most blizanac kad je novi zeleznicki most vec predvidjen da se prosiri za 2 na 4 koloseka pomocu kosnika. (isti princip kao most preko Ade gde zatege drze deo gde su 2 koloseka a kosnici pridrzavaju kolovoznu konstrukciju sa 3 trake.


Нисам знао за то.
 
Ne znam šta da ti kažem "Pantograf", nadam se da se neće ostvariti ni jedan ideja koju si izneo o proširivanju koloseka po Novom Beogradu i proširivanju novog mosta preko reke Save, već će završiti Beograd centar (prokop) u celosti i zameniti prugu novim šinama kroz Beograd. Počeli su to na stanici Novi Beograd 1993 god. ali su posle prekinuli i vratili stare šine na peti kolosek 1996 god.
 
Пантограф":1djq5u0z je napisao(la):
Нисам знао за то.
Зато што то није истина. То је неко негде чуо и онда се то раширило овде на форуму и сад видимо да је постала истина.

Тако нешто није технички изводљиво.
 
Objasni onda zasto je tehnicki neizvodljivo? Ja ne vidim tu nista tehnicki neizvodljivo.
 
Ако ти ту не видиш ништа технички неизводљиво онда само могу да се надам да немаш лиценцу. Био би то незабележен случај у свету. Да неко фазно изгради железнички мост и то на кабловима који је у то време био нешто поптуно ново у свету и рекордер и да као такав може лагано да прими дупло оптерећење.

И притом да сами градитељи који су истицали тај рекорд током 40 година ни једном не спомену могућност дуплог оптерећења. А инжењерски, било би поптуно сулудо да димензионишеш мост тако да може да поднесе дупло веће оптерећење а ти изградиш само једну половину. И лаику би било јасно да је то немогуће решење сагледавајући целу ствар чисто логички.

На страну то, мени је и поглед на мост довољан да закључим да не може да поднесе још два колосека. Довољно је само погледати димензије и пресек два носећа пилона да се то закључи као и број каблова, те распон самог моста.
 
Naravno da je to spominjano ranije.
Zar se ne secas da smo ranije govorili ovde na forumu kako postoji mogucnost da se napravi zeleznicka stanica Sajam na mostu koja bi ostvarila vezupomocu pokretnih stepenicama sa zeleznickom stanicom sajam na pruzi Beograd Glavna-Topcider.

Pa se onda pricalo kako bi tu bio zastoj za vozove koji izlaze iz prokopa, i tu se spomenula izgradnja dodatnih 2 koloseka za vozove koji staju na toj stanici Sajam na mostu kako ne bi ugrozavali vozove koji prolaze direktno od Prokopa ka stanici Novi Beograd.
 
Da ali to nije glavni raspon mosta vec je moguce mozda uraditi nezavisnu platformu ili sl kod sajma
 
I u cemu je problem?

Glavni raspon drze kosi kablovi, a zeleznicka konstrukcija do mosta je sanducastog tipa i drzi kao greda.
I sve je to izracunato da drzi mnogo vece sile i tezine nego 2 voza koji prolaze na mostu.

To potvrdjuje cinjenica da teretni voz za 50 natovarenih vagona (koji je sigurno tezi jedno 10 puta od jedne RVR garniture, moze da prodje preko mosta) bas zato sto je most projektovan da izdrzi MNOGO veci teret nego sto se moze zamisliti.
 
Видим да не поседујеш елементарно знање из статике. На беобилду се говори свашта и то свашта није доказ ни за шта. Нађи ми један доказ за твоју тврдњу. на страну елементарна статика, да је тако нешто могуће Хајдин би то макар једном у животу и споменуо.

Игоре, да теоретски је могуће направити незавинсу конструкцију (иако нема инжењера који би ставио свој печат на такву будалаштину) али овде Спат прича о проширењу постојећег моста, односно конструкције за два колосека које је немогуће.
 
Delija":1tjm6h23 je napisao(la):
Видим да не поседујеш елементарно знање из статике. На беобилду се говори свашта и то свашта није доказ ни за шта.

Игоре, да теоретски је могуће направити незавинсу конструкцију (иако нема инжењера који би ставио свој печат на такву будалаштину) али овде Спат прича о проширењу постојећег моста које је немогуће.

Zasto je nemoguce, objasni mi to?

Ako kazes da si ti uvideo jednim pogledom da nije moguce da se prosiri, to za mene nije objasnjenje!

Ja sam ti naveo konkretne primere:
Teretni voz sa 50 natovarenih vagona koji prolazi preko mosta = 10 BG:Voz-ova koji prolaze.
Koliko znam novi zeleznicki nije zabranjen teretnjacima (ja licno video ogromne teretne kompozicije koje prolaze preko njega)
Sto znaci da ako jedan takav teretnjak moze da prodje onda mogu i 4 obicna voza istovremeno preko njega.
Ovo ti je odgovor po pitanju tezine i nosivosti koju taj most moze da prihvati.

Po pitanju prosirenja samog mosta.
Kosi kablovi drze glavni raspon to svi znamo ali je moguce dodati po jedan kolosek sa svake strane mosta koji bi drzao pomocu kosnika (isti princip kao i most preko ade) koji su trouglaste forme, dakle izostaticni i ne mogu se deformisati.

Samo zamislis most preko ade koji drzi na isti nacin kao novi zeleznicki most (pomocu kosih kablova) samo sto su mu dodati kosnici (koji se jasno vide na mostu) sa obe strane koji drze 2 kolovozne konstrukcije svaka sa po 3 trake i jednu pesacko biciklisticku stazu.
 
Jasno,

Ne cini mi se da je moguce prosiriti zeleznicki most tj glavni raspon zato o tome nisam ni pisao vec sam mislio na deo kod sajma gde je moguce mozda nezavisnu konstrukciju raditi ali pre svega kao stajaliste a ne kao zeleznicku jel jako je tesko usled kretanja konstrukcija povezati koloseke na odvojenim konstrukcijama cini mi se prakticno nemoguce.
 
Ти Спат као да си са прве године средње архитектонске. Шта ћемо са тежином два додатна колосека?! Претпоставићемо да су тешки 0 КГ?! Шта ћемо са драстичним, вероватно експоненцијалним растом момента силе по попречноој оси моста у случају доградње та два колосека? Одакле теби информација да мост може то да поднесе? Одакле ти информација да је касетни труп моста уопште предвиђен за тако радикалне захвате и огроман моменте силе? Да ли си свестан да је би у статичком и динамичком смислу та два додатна колосека били потпуно другачији од постојећа два? Одакле ти то схватање статике на ниову предшколског узразста? Ако може један теретни онда могу 4 обична воза?!?!?! Да ли си свестан да је то био први жел . мост са косим затегама на свету и да то значи да ни теорисјки тадашњи инжењери нису били у стању нити би смели да тако радикално помере границе у мостоградњи. Железница је за мостове далеко захтевнија и од најобимнијег друмског саобраћаја.

Дакле, замолио бих те две ствари.

1. Нађи ми један једини доказ за твоју тврдњу?
2. Нађи ми један једини железнички мост чији се макар један колосек носи конзолно у односу на главни труп моста односно један колосек који није изнад примарне касетне/гредне/решеткасте конструкције саме мостовске конструкције? Дакле, нађи ми један колосек који носе коси носачи као што носе коловозну конструкцију и пешачке стазе моста на ади ?
 
"Bez stanične zgrade, za koju su pregovori praktično otvoreni sa Fondom za drugu fazu"

Nadam se da će uspeti da od tog fonda povuku dovoljno sredstava i za narednu fazu.
 
Vrh