Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Šta se dešava sa ovim forumom!? Svi su postali edgy i nadrkani, i sve teme su se pretvorile u lična prepucavanja i podje*******avanja...

Hajde se još i pobijte :roll:
 
Veeeeeliki + za ovo, Homere.

U poslednje vreme baš imam tešku gorušicu od ekstremnog hejterstva koje vlada celom zemljom (i u privatnoj i u javnoj komunikaciji, a naročito u "opštenarodnim" komentarima po raznoraznim sajtovima - e, to je jednostavno nepodnošljivo). Ne postoji ama baš nijedna vest koja može da pokrene neki lanac blagonaklonijih reči i pozitivnijih misli, sve se dovodi do apsurda, traži se dlaka u jajetu, pa se i ona, još neosušena, cepa na četiri dela. Odvratno.

Naravno da treba biti trezven, zdravo kritičan, sumnjičav (posebno prema izjavama i delima političara), ali baš sve izvrtati na zlo, to ne mogu da shvatim. Ovo oko Air Serbije mi je naročito paradigmatično: eto, imali smo kompaniju koja je bila u rangu najboljih u svetu i onda su došli neki zlotvori da je pretvore u prah i pepeo. Sad smeta i kojim je koncem prošiven jastuk, da li je kapica stjuardesa nakrivljena pod 52 ili 54 stepena, zašto nisu punjene zelene umesto crvenih paprika (karikiram, ali suština je tu). Čak i da je ugrađen i taj znameniti IFE, žalili bi se što ekrani nisu Sonyjevi već Panasonicovi, da je Novak Đoković ispisan pravilno (na šta i ja imam ozbiljan prigovor, ali to se lako da ispraviti), bilo bi primedbi na font, njegovu boju...

Ne, ne postoji ništa što ne bi moglo da se izvrne u svoju suprotnost, da se poništi, premetne u ništa. Ništa.
A to je nešto mnogo strašno.
 
ВЕЛИКИ Врачар - ВЕЛИКИ плус
Ти си једини оценио почетак ( хејтерства ) остали имају филтер за узроке. Много пута је овде осуђена реакција, уместо узрока, видим правило у свему томе. Када год се пљуне на народ, земљу и традицију, прштаће плусеви - а надамо се бољем, чудимо тензијама!!!??? Пантограф је цар иначе али коментар не схватам, зашто тако, да ли је баш неопходно било?
 
Izuzmimo mlacenje po zadnjim stranam,nije li tragicno da vec 4 godine nista od kredita i pocetka radova, te ruski te kuvajtski kredit. Jasno je da kod nas zapinje, bilo to skupstina,zeleznice ili CIPiripi.
 
Борчанац имаш око за суштину ствари, приметио сам то и раније и зато наравно :kk:
А што се тиче ових што моралишу око надгорњавања или како рече "подјебавања" на форуму, ја једноставно кад ми запара слух нечија неодмерена изјава окренем ствар на шалу, релативизујем је до апсурда и онда је сваком јасан бесмисао започете приче...
Што се тиче јавног изношења ставова, треба увек имати на уму ону прастару истину да човек кад говори, 99% говори о самоме себи а само 1% о ономе што је желео да каже...
Или још тачније - када би људи говорили само онда када имају нешто ново и значајно другима да саопште, светом би владала гробна тишина... У том смислу огромна већина постова на форумима (укључујући и овај мој) су ирелевантни али док има оних који то читају... идемо даље :grand:
 
Sve vreme se govori o nadzemnom delu Prokopa. . .
konkretno šta je sa podzemnim delom ?

Ispod nivo gde su koloseci (šine), postoje gotovo završen deo podzemnog prostora sve sa peronskim stepeništima
taj podzemni deo je zapravo prizemlje u odnosu na početak Prokupačke ul. (kod rampe BIPa)

U odnosu koliko treba dodati za ,,nadogradnju,, Prokopa
za osposobljavanje tog prostora u komercijalne svrhe, verujem da je svota zanemarljiva
tj nama podnošljiva za realizaciju

Takav komercijalizovan prostor bi sigurno omogucio prihode
koji bi mogli da se iskoriste za različite namene počevši od boljeg održavanja pa do . . .
 
@Борчанац
Мислим да је био сасвим пригодан коментар и у складу је са ставом који и иначе заступам. Дакле - чињеница: богати Беч решава свој железнички чвор на ко-зна-колико-пута скромнији, ефикаснији и јефтинији начин него сиромашни Београд.
И неко каже: Али наш је већи! Е, па, јесте, али у друштву у којем је то тако, дефинитивно царује нижи степен интелигенције него што би требало. Прокоп, клинички центар, обилазница дужа од лондонске и московске, ако хоћеш и 25 одсто скупљи мост да би имао један а не два пилона - све су то, за мене, споменици нашој владајућој глупости.
Реченицу "Али нам је IQ мањи" треба схватити у том контексту.

О хејтерству, иначе, имам исти став као и већина потписаних на овој страни - лако се на форуму може видети да понекад и грчевито браним петљу "Радничка". позицију Моста на Ади, стварање "Ер Србије" (чак сам се уздржао и да коментаришем име авиона "Новак Дјоковиц"). Али, мислим да је од хејтерства у нашим условима свакако горе и штетније исфорсирано антихејтерство - као што је, например, од "комунизма" гори једино "антикомунизам". Дакле, опрости ми "Београде на води", станицо Београд-центар, извините ћупријо код Винче, Национални стадионе, Новобеоградске Теразије... али ја вас волети нећу.
 
Veliki Vracar":p7odm5cj je napisao(la):
Ma он је мислио да напише "zato nam je i Q... manji"... Ваљда је гледао у свој...


Ма, види, јесте мали, ал` је зато мек као душа :wink:
 
Па се ти запитај код каквог става си се саплео и изазвао две стране коментара, а говоримо о нашој памети :D
Не само ти, већ и други који имају снагу да објашњавају ствари, а падну на ситне провокације. Стварно мислим да 10 људи на овом форуму више има моћ да мења друштвене токове, него са 2012ицом исправља криве дрине. Зато више боли када ти испаднеш из колосека, него ми што имамо да учимо.
Зато је мој коментар био да је твоја опаска била сувишна, а ону која је претходила нисам узео за неку тежину, прошла би...онако... Нађи, молим те, више стрпљења да објасниш став, овако испаде да овај са истеклим датумом брани од негативности и уопштавања. Не треба нам Прокоп величине СССР - и ствар јасна :)
Ти си уз знање добио и одговорност, озбиљност. Да будеш пример! Људи се угледају на потезе истакнутијих... :kafa:
 
vucko":1p0qc2uo je napisao(la):
Izuzmimo mlacenje po zadnjim stranam,nije li tragicno da vec 4 godine nista od kredita i pocetka radova, te ruski te kuvajtski kredit. Jasno je da kod nas zapinje, bilo to skupstina,zeleznice ili CIPiripi.

Suština :dil:
 
Homer Jay":ysdivq58 je napisao(la):
Šta se dešava sa ovim forumom!? Svi su postali edgy i nadrkani, i sve teme su se pretvorile u lična prepucavanja i podje*******avanja...

Hajde se još i pobijte :roll:
Umesto "sa ovim forumom" si mogao komotno ubaciti "sa ovom zemljom". Ustvari, moze slobodno i sire, mnogo sire.
A inace moje misljenje je da je to posledica dva po meni najfrustrirajuca stanja u coveka. Besparice i nehebice.
A jos ako su udruzena taj je onda tempirana bomba.
 
Nesto stvarno nije u redu sa svima nama. Bio sam odsutan poslovno i mesec dana gotovo da nisam ni pogledao forum.
I sad citajuci stranu po stranu shvatih da mi je rezultat citanja gorak i kiseo osecaj.
Neko pomenu izgradnju Becke stanice, i na tome se pokaza nazalost sva nasa nesreca: zajedljivost, sebicluk, nepotizam, malogradjanstina...
MIX svih nasih negativnih osobina...
Nisu nas uspeli pobediti, unistiti, zatrti ni Turci ni Nemci, ni Bugari ni Hrvati, ni crvena burzoazija ni tajkuni, ali taj posao cemo odraditi mi sami.
Misljenja sam da je ovde na forumu prisutan prilicno veliki broj izuzetno pametnih, obrazovanih, vecinom mladih ljudi. Misljenja sam, a to je vise puta i potvrdjeno
da je taj kvalitet prepoznat i u siroj javnosti, jer mnoge zamerke ili predlozi ovde izneseni su preneti javnosti i posredno ili neposredno prihvaceni.
Otuda me vise cudi da posle sticanja reputacije ozbiljnog i uvazenog ovaj forum (a to su njegovi canovi) polako pocinje da lici na najgoru pijacu gde svako svoju robu hvali a tudju pljuje.
Imam 42 godine i bioloski neki od vas bi mi mogli biti klinci. Izbegavam ovo da radim, ali ovaj put cu napraviti izuzetak. Dacu vam jedan savet:
Ne dozvolite sebi da licite na moju generaciju, nemojte liciti na svoje roditelje! Vi sebi nemozete dozvoliti taj luksuz. Mi "starije generacije" smo sje*******ali ovu zemlju upravo ponasanjem kakvo je u zadnje vreme prisutno ovde. Vi imate sansu da to promenite i spasete ovu Srbiju. Naucite se na nasim greskama i propustima i svoju pamet, znanje i energiju kanalisite tako da bude bolje.
Ne trosite energiju dokazujuci da ste najpametniji medju glupima.
Budite pametni i podelite to sa drugima, ali uvek saslusajte - naucicete nesto novo.
Ako se i vi budete ponasali kao mi, vasi potomci nece imati sledecu sansu, jer nece imati sta da spasavaju.
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Могло би се, Лаки, још штошта написати на тему бечке и београдске станице, али ја ћу овде да поменем понешто о бриселској централној железничкој станици. Она се, за разлику од Прокопа, налази у центру града и дневно опслужује око 1.200 возова. И има - шест пролазних колосека. Тај ниво саобраћаја Прокоп може да достигне негде око 2163. године, а ја верујем ни тада. Али зато, прво на шта ми трошимо новац у наставку градње железничког чвора јесте да оспособимо свих десет пролазних колосека на Прокопу. Постројења у Земуну, Кијеву, без којих нема пресељења чвора - о том потом. Нас воде будале.

Ето, то је та наша малограђанштина и становити недостатак интелигенције на местима на којима се одлучује. Морам, међутим, да те охрабрим, јер млађи људи показују знатно виши степен промућурности, а уз то и склоности ка размишљању о стварима од јавног значаја од (нас) нешто статријих. Највећи и најгори трол на овом форуму је, колико схватам, матор човек, изданак генерације Прокоповаца, градитеља куле Клиничког центра, планера метроа за престоницу Покрета несврстаних и томе слично. Па нека му, нек зида и даље своје снове, јер то време, чини ми се, пролази. Мора да прође. :kafa:
 
Ljudi gde vi vadite ovakve informacije? :) Svaka cast... Super je sta sve mogu da saznam na ovom forumu...
 
Izgraditi 10 koloseka u jednoj stanici je u Srbiji u 2013oj godini i dalje naucna fantastika.

Nasa realnost je da se radujemo kad ugrade nov volan Yuga u upravljacnici Beovoza. To je za sad ono sto smo sposobni da uradimo.
 
@Feanor
Bio, video. Sjajna modernistička zgrada iznad, a stanica ispod zemlje (isto su svojevremeno planirali beogradski urbanisti, ispod Manježa). A ima i na Vikipediji:

La gare de Bruxelles-Central, communément appelée gare Centrale, est une gare située sur la jonction Nord-Midi qui relie en souterrain la gare du Nord et la gare du Midi. Celle-ci est la gare la plus fréquentée de Belgique avec près de 150 000 passagers par jour, soit 50 millions par an, et cela bien qu'elle ne possède que six voies.

Dakle, 150.000 putnika dnevno; šest koloseka. Poređenja radi, Glavna železnička stanica Beograd danas ima oko 5.000 putnika dnevno, a najfrekventnija (Karađorđev park - inače, nastala slučajno, dakle neplanski?!) - možda do 15.000.




@Spaciotecte
Mogli bismo znatno više, i sa ovoliko novca koliko imamo - pa bismo potom i imali više.
 
Karadjordjev park je najprometnija stanica u Srbiji? prometnija od Vukovog spomenika?

Inace stvarno je bruka da Glavna zeleznicka stanica u Beogradu ima 5000 putnika, koja sramota!
A na nalazi se na veoma prometnom mestu, 900 metara od Trga Republike, glavno tramvajsko cvoriste u gradu i ogroman broj autobuskih linija.

Stvarno je porazavajuce da je njen promet tako nizak.
 
Ту је негде и нишка станица међу најпрометнијима у Србији. Ако се не варам, стајалиште Тошин бунар има једнако, или чак мало више путника од Вуковог споменика (а можда има и мало мање, не могу 100% да се сетим). Прокоп има најмање од свих, а Главна станица је срамота Београда у сваком смислу.

То ти је, Спасио, укратко стварност Београдског железничког чвора, а очајно стање се покушава поправити најнепотребнијим и најмање логичним интервенцијама. Уз то, како је пре неки месец нама из Удружења љубитеља железнице потврдио човек из градских структура, тренутно се не раде никакви пројекти за употребу пруга за (при)градски и регионални превоз путника, без којег готово целокупна инфраструктура старог и новог чвора остаје само мртви капитал, гомила бетона и гвожђурије без смисла. А у то смо спуцали милијарде...
 
Trenutno nema gradskog saobracaja sa Glavne zeleznicke stanice. Mislim da bi uspostavljanje commuter vozova sa visokim taktom znatno poboljsalo broj putnika glavne.
Svaka glavna zeleznicka stanica u evropi ima svoje gradske linije, veoma je cudno da Glavna to nema.
 
Нормално. Како се може објаснити чињеница да Железник и Главну железничку станицу повезује аутобус 511, који вози на сваких пет минута, а да нема ниједног воза? Да ствар буде још апсурднија, постоји и линија ГСП "58" Железник - Панчевачки мост, а ту релацију би воз могао да пређе за 25 минута. Светски смо шампиони у расипању времена и новца; ту нам нема равних, какви црни Грци.
 
Ja mislim da je najveci problem sto ne raspolazemo sa dovoljno garnitura za gradski saobracaj da pokrijemo adekvatno 5-6 gradskih linija sa visokim taktom.

Kao sto je grad obnovio autobuski, tramvajski, trolejbuski vozni park, tako bi trebao i da se baci na kupovinu novih vozova za gradske linije.

Ako imamo izgradjene pruge kroz grad, treba valjda nesto da se kotrlja po tim sinama.

Problem je u tome sto gradska vlast i dalje ne dozivljava zeleznicu kao neku vrstu gradkog prevoza i ni ne razmislja o kupovini novih vozova a to bi trebao da bude jedan od prioriteta u budzetu grada.
 
tačnije problem je sasvim drugačije prirode,
ona razmišlja samo o sebi :(
 
spatiotecte":mh55pzpo je napisao(la):
Ja mislim da je najveci problem sto ne raspolazemo sa dovoljno garnitura za gradski saobracaj da pokrijemo adekvatno 5-6 gradskih linija sa visokim taktom.

Kao sto je grad obnovio autobuski, tramvajski, trolejbuski vozni park, tako bi trebao i da se baci na kupovinu novih vozova za gradske linije.

Ako imamo izgradjene pruge kroz grad, treba valjda nesto da se kotrlja po tim sinama.

Problem je u tome sto gradska vlast i dalje ne dozivljava zeleznicu kao neku vrstu gradkog prevoza i ni ne razmislja o kupovini novih vozova a to bi trebao da bude jedan od prioriteta u budzetu grada.
Kupljeni su Stadleri koji ce ici na trase Beovoza, a potrebno je barem jos toliko da se pokruju sve trase za BG Vozove ,mislim da ce se ici na objedinjavanje Beovoza i BGvoza u jedinstveni sistem Gradske zeleznice za Beogradski region..u koji bise ukljucili i satelitski gradovi NS,Pancevo,kao produzetci ili posebne linje.Misli da je to ipak pitanje za Z.S i Grad na koji nacin zele da razvijaju Gradsku zeleznicu,da li bi linja za NS bila komercijalna i konkurisali i privatni operateri i sl.Nadam se da cemo od novih vlasti dobiti i neke planove,a dobro je sto ce se u narednom periodu ulagati u zavrsetak BG Cvora ,gde se akcenat treba dati na bezbednost podizanje ograda duz gradskih trasa ,video nadzora,profesionalnim fizickim obezbedjenjem i predlaganje izmena krivicnog zakona ,u cilju kaznavanja pocinioca teskih kradja na trasama zeleznica i kvalifikovanja nedela kao diverzija ili terorizam. :kafa:
 
Vrh