Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

Raspisan tender za pristupne saobraćajnice Žeželjevom mostu
Sreda, 05. 02. 2014.|18:47 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... evom-mostu

zezeljevmost260312.jpg


Delegacija Evropske unije u Srbiji raspisala je tender za izgradnju pristupnih saobraćajnica Žeželjevom mostu u Novom Sadu. Kako je navedeno u dokumentaciji, cilj javne nabavke je izgradnja pristupnih puteva sa obe strane Dunava do Žeželjevog mosta.

- Nove saobraćajnice će poboljšati protok drumskog saobraćaja preko mosta i oko prilaznih puteva. Takođe, povećaće kapacitet saobraćaja duž drumskog i železničkog koridora 10 i poboljšati plovnosti duž koridora 7 - navedeno je u dokumentaciji.

Radovi iz ovih ugovora će se vršiti na levoj i desnoj obali reka i obuhvatiće radove na primarnom popločavanju puteva M22.1, sekundarnih puteva R107, prilaznog puta rampe i kružnog toka. Biće izgrađena biciklistička i pešačka staza.

Rok za dostavljanje podnuda je 7. maj 2014. godine.
 
Не веруј домаћим медијима, потпуно су изгубили било какав кредибилитет (осто им је рекао бих само изражен дебилитет... :p ) Ево ови које си навео помешали су лукове - на бачкој страни је дужи лук око 220 м, а на сремској краћи око 180м и он је скоро завршен, а ови рекоше супротно и збунише јадног читаоца... :notok:
Кога интересује изградња овог прелепог моста најбоље ће се информисати на сајту NSBuild где имају срећу да се укључио и инжењер конструктор са самог пројекта и да генијално презентује све најзанимљивије детаље, па ко воли нека ужива - http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u- ... =740#36720
 
Spojen sremski luk Žeželjevog mosta
Ponedeljak, 17. 02. 2014.|11:45 | Izvor: Radio 021
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... evog-mosta


Na gradilištu Žeželjevog mosta završeno je spajanje montaže čelične konstrukcije duge 220 metara, a visoke 47 metara.

Ovim je završen glavni deo radova na izgradnji luka koji se spaja sa sremske strane obale, a uveliko se radi i na montaži luka koji će biti na bačkoj strani Dunava, čija dužina je 180, a visina 34 metra.

Od ukupno 54 elementa koji će činiti taj luk, do sada je montirano devet. Do septembra bi trebalo da bude završen i ovaj deo luka i nakon toga će oba luka specijalnim dizalicama biti natovarena na barže, a potom s Dunava navezena na ukupno pet stubova koji će nositi novi most.

Gradnja Žeželjevog mosta uveliko kasni i poslednje procene su da će biti gotov polovinom 2015. godine.
 
Да си бар мало погледао претходне постове не би качио ову сплачину од (дез)информације, али данас нико нема више времена за читање изгледа... :shok: :(
 
18.03.14
Жежељев или лабудов нови бели мост
http://www.dnevnik.rs/drustvo/zezeljev- ... -beli-most

Чим је спојен последњи елеменат за први лук железничко-друмског моста преко Дунава код Новог Сада, сви који су прошли с петроварадинске стране Велике реке наслутили су изглед нове ћуприје.

Она ће бити реплика бившег Жежељевог моста, порушеног у НАТО агресији 1999, с том разликом што ће лукови бити од челика, а бетонски су само стубови. И биће офарбан у боју лабуда, бело. Тако би бивша „Жежељева ластавица”, како су многи звали порушени Жежељев мост, могла да се прекрсти у „Жежељеву лабудицу”, или „нови Жежељев мост”, како га многи Новосађани већ зову.

Који ће назив понети будући мост, чије се пуштање у саобраћај очекује идуће године, још је неизвесно. Извесно је да су мостови носили једно име, а народ их је најчешће звао другим. Директор пројекта изградње новог „Жежељевог” моста Срећко Угрица подсећа на то да је бивши железничко-друмски мост носио име Мост братства и јединства, али мало ко га је тако звао. Пошто је изграђен по пројекту академика Бранка Жежеља, понео је име тог инжењера и научника, а неки су га звали и бетонски мост јер је био први у Европи подигнут од преднапрегнутог бетона.

Сличну судбину имали су и други мостови, које су грађани крстили на свој начин. Привремени железничко-друмски мост, пуштен у саобраћај само две недеље после убиства тадашњег председника Извршног већа Војводине Бошка Перошевића, понео је његово име, међутим, нико га није тако звао, чешће је спомињан као монтажно-демонтажни.

Недалеко одатле је Варадински мост, изграђен после Другог светског рата на рушевинама Моста краљевића Томислава, понео је име маршала Тита, али и њега су ретко тако звали. Када је после бомбардовања 1999. на истом месту саграђен нови, лансирано је име Варадинска дуга, али, упркос томе што на њу и личи, зове се тек Варадински мост.

Р. Даутовић
 
Kako me nervira kad se pokrene ovako glupo pitanje u novnama cisto da bi nesto pisali naravnoda ce biti Zezeljov most
 
Naravno. Mislim da ga niko neće zvati Žeželjeva labudica ili nešto slično.
Iako nema skoro nikakve veze sa starim Žeželjevim mostom, biće i ostaće Žeželjev. Pa i sada ga ljudi tako zovu tako da će to ime ostati i ubuduće. Narodno ime se ustali više nego zvanično.
 
Izvođać uradio tek 27% na Žeželju - U toku aprila dogovor o nastavku radova na mostu
Sreda, 09. 04. 2014.|16:51 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/886679/Izvođać-uradio-tek-27-na-Žeželju-U-toku-aprila-dogovor-o-nastavku-radova-na-mostu

Modaliteti nastavka dosadašnje saradnje srpskih železnica i špansko-italijanskog konzorcijuma angažovanog na izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu biće utvrđeni u narednih deset dana, kako bi radovi bili što brže završeni.

To je dogovoreno 9. aprila na sastanku generalnog direktora "Železnica Srbije" Dragoljuba Simonovića i predstavnika špansko-italijanskog konzorcijuma "Azvi-Tadei-Horta-Koslada" na čelu sa Pietrom Tučijem, direktorom kompanije "Azvi" za područje Evrope.

- Iako su se uslovi za raskid ugovora sa izvođačem radova stekli pre više od godinu i po dana, nama ni na koji način ne ide u prilog da raskinemo ugovor o izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu sa špansko-italijanskim konzorcijumom, ali pre svega moramo da mislimo na interes "Železnica Srbije" kao investitora projekta - izjavio je Simonović.

On je upozorio da svako dodatno odlaganje rokova za izgradnju mosta nanosi ogromnu štetu srpskim železnicama i državi, s obzirom na značaj ovog projekta.

- U skladu s tim, pred nama je samo jedan zadatak, a to je da pokušamo da kroz dijalog i razmenu stavova pronađemo rešenje za nastalu situaciju, kako bi u što kraćem roku završili radove na izgradnji Žeželjevog mosta, ali moramo biti realni u donošenju daljih odluka -izjavio je Simonović.

On je ukazao da je izvođač do sada uradio tek 27% planiranih radova.

Realizacija ovog projekta počela je 10. marta 2011. godine a most je trebalo da bude završen u novembru prošle godine.

Raskid ugovora sa izvođačem radova u ovom momentu doneo bi dodatno pomeranje rokova što bi, kako je ocenjeno, još više zakomplikovalo situaciju, u trenutku kada je srpskim železnicama najvažnije da se veliki projekat najzad okonča.

Prema Simonovićevim rečima, strpljenje "Železnica Srbije" kao investitora je nedvosmisleno pokazano činjenicom da su se uslovi za jednostrani raskid ugovora, krivicom izvođača usled kašnjenja, stekli pre više od godinu i po dana.

To pravo investitora, kako je dodao, nije iskorišćeno iz osnovnog razloga što se realizacija po već sklopljenom ugovoru smatra najefikasnijim načinom završetka objekta.

- Žeželjev most predstavlja naš prvi projekat u Srbiji i mislim da uz obostrano uvažavanje nastalih problema možemo doći do zajedničkog rešenja. U toku radova smo se suočili sa nizom nepredviđenih problema, što je imalo za posledicu kašnjenje u realizaciji posla - ocenio je Tuči.

Obe strane su se saglasile da će dati svoj maksimalan doprinos da se iznađu najbolja rešenja i izgradnja mosta uspešno i što brže privede kraju, navedeno je u saopštenju "Železnica Srbije".
 
Sta nam bre nije u interesu???
Treba li kao sa Alpinom? Raskinuti to i naplatiti penale.
Ucenjivacki potencijal pojedinih spoljnih partnera (EU) se smanjio ulaskom igraca iz Azije (Azeri, Kinezi) i to treba iskoristiti, ne samo u konkretnim poslovima koji se realizuju, vec i u pregovorima o buducim projektima.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
imam jedno pitanje sto su ti lukovi na kopnu ne na dunavu kako jepre bombarovanja bilo ??
 
Склапају се на копну па ће да их нагурају на воду кад буду спремни.
 
Raport s gradilišta Žeželjevog mosta: Rok kraj 2015.
Izvođenje, Novi objekti | 17/04/2014 by Sonja Brstina | 0 Comments
http://www.gradnja.rs/raport-s-gradilis ... kraj-2015/

Ukoliko ne dođe do odlaganja radova, novi Žeželjev most trebao bi da bude gotov do kraja 2015. godine.

Inženjerska komora Srbije organizovala je stručni obilazak gradilišta novog drumsko-železničkog mosta preko Dunava u Novom Sadu. Prisutni su imali priliku da se izbliza upozanju sa lučnim mostom na sremskoj strani raspona 219 metara. Čelični segmenti mosta koji su stizali iz Italije sklapani su na licu mesta na samoj obali. Kada se konstrukcija završi, sledi lansiranje mosta – odnosno njegovo odgurivanje preko sanki sa teflonskim podmetačima sve do stubova na koje će se definitivno osloniti.

zezeljov-most-2014.jpg

Ukupna dužina mosta je 474 metara dok je njegova širina zajedno sa ivicom maski i ogradom 31,4 metara.

luk-zezeljovog-mosta.jpg

Zatega lučnog mosta na sremskoj strani širine je 42 metra. Novi most, za raziliku od prošlog, je sistema proste grede tako da na oslonce prenosi samo vertikalnu komponentu sile. Horizontalnih sila u ovom slučaju nema tako da je bilo moguće osloniti most na postojeći srednji stub koji je imao problema tokom ekspoatacije prethodnog lučnog mosta.

luk-zezeljovog-mosta-gra.jpg

I po statičkoj konstrukciji i po materijalu ovaj most se značajno razlikuje od prethodnog mosta mada se u javnosti i dalje naziva Žeželjev most.
zezeljov-most-luk.jpg
 
Kolko ja znam radovi na mosu su prekinuti...navodno im nismo platili ...i sada smo tamo gde su neplatise obicno ,,, penali ,, rokovi,,, novi tenderi. Ako neko zna tacne informacije, neka nas obavesti.
 
četvrtak 24.07.2014. | 14:21
Nastavljaju se radovi na “Žeželju“
Izvor: Dnevnik
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=880456

Novi Sad -- Novosadsko preduzeće “Pro industri” dobilo je juče 1,6 miliona dinara koliko je tražilo od “Mostogradnje” u Beogradu ne bi li platilo PDV, piše “Dnevnik“.

“Mostogradnja” ovoj novosadskoj firmi duguje oko 15 miliona dinara za izvedene radove na izgradnji Žežljevog mosta, a pošto na isplatu duga “Pro industri” čeka više meseci, dva puta je do sada s drugim podizvođačima organizovala proteste u neposrednoj bilizini Žeželjevog mosta.

“Nema više razloga da protestujemo jer smo dobili deo novca koji smo i tražili. Očekujem da celokupan dug od oko 15 miliona dinara bude isplaćen u što skorije vreme“, rekao je Jovan Brkić, direktor i vlasnik preduzeća “Pro industri”, koje je započelo poslove na izgradnji novog drumsko železničkog mosta preko Dunava još u aprilu prošle godine, a obavljalo ih je sve do juna ove godine.

Prema Brkićevim navodima nastavak izgradnje Žeželjevog mosta mogao bi da usledi vrlo brzo, pošto su iz “ Mostogradnje”, kao glavnog podizvođača kozorcijuma kojem je povereno podizanje novog “Žeželja”, dobili informaciju da radovi kreću već u ponedeljak 28. jula.

Izgradnja novog Žeželjevog mosta je počela 2011 godine ali su radovi kasnili, a rokovi probijani zbog nesuglasica između investitora “Železice Srbije” i izvođača radova špansko – italijanskog konzorcijuma “Azvi” u vezi s visinom troškova za radove.

Protestu radnika “Pro industri” pre nekoliko dana pridružili su se i zaposleni u još jednoj firmi -podizvođaču “Mostogradnje”, građevinskom preduzeću “LS kranovi” iz Rume.

Građevincima iz Rume za obavljene radove na mostu duguje se ukupno 53 miliona dinara, a vlasnik ove firme je upozorio da je neisplaćivanje duga od strane “Mostogradnje” direktna pretnja opstanku njegovog preduzeća.
 
Report sa posete gradilistu, klik na sliku za punu velicinu.

Ispod nosaca buduće spregnute kolovozne ploce:



Unutar segmenta:






Prilazne rampe:



Zavareni spojevi (iznutra)



Priprema za zavarivanje




Revizione staze i pesacko biciklisticka platforma:





Mozdanici:

 
ZA Žeželjev most obezbeđene pare
Đ. Vukmirović | 26. avgust 2014. 08:40 | Komentara: 2
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... djene-pare

Nagovešten nastavak radova na gradnji porušene ćuprije na Dunavu. Grad Novi Sad i APV obezbeđuju još 2,7 miliona evra
eko-most.jpg


GRADILIŠTE novog Žeželjevog mosta, potpuno utihlo već mesecima, moglo bi uskoro da oživi. U ponedeljak su se u Beogradu sastali predstavnici Ministarstva građevine, Železnica Srbije, grada Novog Sada i AP Vojvodine i saglasili da se špansko-italijanskom konzorcijumu AZVI odobre dodatna sredstva, da bi posao opet bio pokrenut, a most konačno i završen.

- Više je razloga da se s tim požuri, od značaja tog objekta pre svega za saobraćaj na evropskom železničkom koridoru 11, a onda i za stavljanje u punu funkciju Beogradskog keja. Otuda i saglasnost svih koji su o tome razgovarali - kaže za „Novosti“ Olivera Simović iz ZIG, koja je na sastanku u Beogradu predstavljala grad Novi Sad.

ZIG je, inače, u ime grada jedan od direktnih finansijera, u ime AP Vojvodine tu funkciju ima Fond za kapitalna ulaganja, a investitor je Vlada Srbije u čije ime ceo projekat vode Železnice Srbije.

Iznos dodatnih sredstava za AZVI oko kojih je postignuta saglasnost je, prema našim saznanjima, 2,7 miliona evra. Špancima i Italijanima će, međutim, na to biti dodato još 1,7 miliona evra, koje se u osnovnom ugovoru, vrednom 45,3 miliona evra, vode kao sredstva za rezervu. Nešto će pridodati i ŽS, tako da će ukupna vrednost dodatnih sredstava za gradnju Žeželjevog mosta biti oko pet miliona evra.

- Time će, praktično, biti neutralisani dosadašnji odštetni zahtevi, koje je AZVI ispostavio - kaže izvor „Novosti“ u ŽS. - To, međutim, ne znači da u nastavku radova ne treba očekivati i nove troškove i da je sada ukupna cena konačna.

Formalni redosled predstojećih koraka podrazumeva da će predlog o dodatnih 2,7 miliona evra biti prosleđen Vladi Srbije, da će ona gradskoj i pokrajinskoj administraciji i zvanično preporučiti da preuzmu taj dodatni trošak i da će one to prihvatiti i to u istom odnosu u kojem su dosad učestvovale u osnovnom finansiranju.

Od pomenutih 45,3 miliona evra, 26,2 miliona je obezbedila EU, a od preostalih 19,1 milion, dve trećine su finansijska obaveza AP Vojvodine, a jedna trećina grada Novog Sada.

MOSTOM DVA KOLOSEKA

DO sada su podignuta po dva obalna stuba, na bačkoj i sremskoj strani, a radovi na petom, jedinom koji će biti u Dunavu, još stoje.

Na petrovaradinskoj obali je montiran i čelični luk od 180 metara, dok je montaža takvog istog na novosadskoj strani, dugog 220 metara, prekinuta. Most preko Dunava će biti dug 474, a širok 31,5 metara i imaće dva železnička koloseka i dve trake za drumski saobraćaj.

ZAVRŠETAK U MARTU 2016.

UZ saglasnost o iznosu dodatnih sredstava, sa konzorcijumom AZVI je postignut dogovor da most treba da bude završen do marta 2016, s tim što bi železnički saobraćaj na njemu mogao da se odvija već od kraja 2015.

Da podsetimo, prema izvornom ugovoru, most je kompletno trebalo da bude završen u septembru 2013.
 
Nastavak izgradnje "Žeželjevog mosta" do kraja septembra
Ponedeljak, 22. 09. 2014.|08:56 | Izvor: Radio 021
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -septembra

Sporazum o nastavku gradnje "Žeželjevog mosta" konačno je potpisan, a radovi će ponovo krenuti do kraja meseca.
zezeljevmost260312.jpg


Ovo je epilog višemesečnih pregovora "Železnica Srbije" kao investitora i Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture sa izvođačem radova špansko-italijanskim konzorcijumom "Azvi–Tadei–Horta Koslada" (AZVI).

Izvođač je sada dobio novi rok od 17 meseci za završetak radova.

Ministarstvo je saopštilo da je ukupno uvećanje vrednosti radova po postignutom sporazumu 2,9 mil EUR. Takođe, izvođačima radova će na to biti dodato još 1,7 miil EUR, koji se u osnovnom ugovoru vodio kao rezerva.

"Železnice" su već uplatile 237.000, a preostalo je da uplate još 341.000 EUR. Novi Sad i Vojvodina treba da plate dodatnu cenu mosta, no problem je što para nemaju, pa je sigurno da će njihovi budžeti morati na novi rebalans, piše 24sata.

Posao je stopiran zato što je AZVI tražio dodatni novac zbog većih troškova vađenja ostataka stare srušene konstrukcije betonskog mosta.

Do sada je na "Žeželjevom mostu" urađeno 27% posla i trenutno samo nekoliko radnika održava čeličnu konstrukciju koja je počela da rđa. Ugovorena vrednost radova je bila 45,3 mil EUR na početku izgradnje mosta (26,2 miliona finansira Delegacija EU, a 19,1 milion Vojvodina i Novi Sad).
 
31.1.2015g.
153167570294678980348027.jpg

Izvor:Vozovi i železnička infrastruktura
 
19.6.2015g
Radnicima uplaćen sav novac za nastavak izgradnje Žeželja
http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/Radnic ... zelja.html

Grad je danas konzorcijumu "Azvi" uplatio novac iz budžeta za nastavak izgradnje Žeželjevog mosta i već od sutra ih očekuju na gradilištu.
zezeljevmost600googlemas.jpg

Kako se navodi u saopštenju Grada, očekivanih 117 miliona je direktno otišlo izvođačima radova, a oko 13 časova su legla 234 miliona koje je uplatila Pokrajina.

"Shodno tome, Gradska uprava za komunalne poslove pustila je sredstva koja su upravo otišla direktno prema izvođačima radova. Time su stečeni uslovi da budu nastavljeni radovi na izgradnji Žeželjevog mosta u Novom Sadu i već od sutra očekujemo da vidimo radnike na gradilištu", poručuju u Gradskoj upravi.

Podsetimo da je Uprava za kapitalna ulaganja APV juče prebacila 234 miliona dinara iz pokrajinskog budžeta za nastavak gradnje. Direktor ove Uprave Nebojša Malenković rekao je tim povodom za 021 da se novac tek tad prebacio jer su prekjuče od Železnica Srbije dobili svu neophodnu i ispravnu dokumentaciju.

On je u izjavi za 021 dodao da je bilo dosta poteškoća jer Železnice Srbije nisu uradile svoj deo posla kao investitor, jer je dokumentacija bila falična i nedostajala je bankarska garancija.

Radovi na mostu stoje od februara 2014. godine, a deo, za koji je proteklih nedelja potpisan aneks ugovora o dodatnim radovima, trebalo je da bude završen novembra 2013.

Od 2013. do danas cena gradnje, koju finansiraju Evropska unija preko IPA fondova, Pokrajina i Novi Sad, povećana je sa 45 miliona evra na 48
 
И, како ће га накурикати изнад воде, којом техником?
 
Hidraulicnom tehnikom, most se podize i spusta svega par cm i tako napreduje mic po mic do svoje konacne pozicije.
 
Јел' то техника "гурања", као када су градили вијадукт на југу Француске (како беше она долина Мајо,Мејо. ј.бем ли га).
 
Da li su radovi nastavljeni?

da li ce most biti za jednokolosecnu ili dvokolosecnu prugu?
 
Vrh