Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363255#p363255:3rpddmn6 je napisao(la):
JohnnyLee » 18 Dec 2015 11:42 am[/url]":3rpddmn6]па они ово неће завршити ни за пет година

Kojom dedukcijom si majke ti dosao do ove procene :shok:
 
одокативно :) тек сада раде стубове, а и главни распон није још готов :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364186#p364186:2t4a611b je napisao(la):
JohnnyLee » 25 Dec 2015 11:27 am[/url]":2t4a611b]одокативно :) тек сада раде стубове, а и главни распон није још готов :)
Most ce biti gotov za godinu dana. Svi stubovi osim centralnog su zavrseni, a kod centralnog je uradjena kljucna operacija- obezbedjen je zagat od plavljenja sa dna, ispumpana voda i pripremljen postojeci fundament na kome ce tokom proleca `iznici` centralni stub. Do tada ce obe lucne konstrukcije biti spremne za naguravanje, tako da ce sredinom 2016. most biti na svom mestu, nad rekom. Onda sledi izlivanje armirano-betonske ploce koja ce nositi kolovoz i sine oba koloseka, a to i zavrsne radove treba obaviti u drugoj polovini godine. Dakle, ako ne bude ponovne obustave finansiranja, preko mosta idemo u ovo doba za godinu dana. :sesir:
 
"Železničko-drumski most u Novom Sadu: Komentar uz fotose sa gradilišta 23.12.2015.

Na gradilištu Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu je trenutno zatišje. U toku je praznična pauza do 11. januara kad se radovi nastavljaju.
Pored stuba 3 (centralnog stuba) radi se i na ostalim otvorenim pozicijama radova. Snimci načinjeni 23. decembra ilustruju deo toga.
Evo kratkog komentara fotosa:
Fotos 1:
U toku je pripremanje oslonaca zatega za sledeću veliku fazu radova na manjem lučnom mostu – montažu kablova vešaljki. To podrazumeva uklanjanje oko 60% dosadašnjih oslonaca koji su služili sklapanju konstrukcije i spuštanje preostalih na niže visinske kote.
Operacija bi bila jednostavna da svaki od tih oslonaca nije pritisnut silama i do 100 tona! Za odizanje oslonaca potrebne su prese postavljene u unapred planiranom i proračunatom rasporedu koje odižu konstrukciju i stvaraju uslove da se elementi oslonaca izvuku. Elementi oslanjanja su pojedinačno teški komadi (reda veličine 200-300 kg) pa je potrebna odgovarajuća oprema za rad.
Fotofrafija prikazuje jedan od setova aktiviranih hidrauličkih presa na jednom oslonačkom mestu.

Fotos 2:
Uklanjanje privremenih oslonaca poprečnih nosača kolovozne konstrukcije, postavljenih u sredinu njihovog raspona.
Ovim osloncima koji više nisu potrebni, u prethodnim radovima sklapanja konstrukcije, preuzimane su sile sa privremenih stubova koji su podupirali lučne segmente tokom montaže, čime su bitno smanjena naprezanja poprečnih nosača, a posebno njihove deformacije kao bitnog uslova za tačnost montaže lukova.

Fotos 3:
Pogled kroz poprečne nosače i otvore za prolaz budućih cevi za odvodnjavanje kolovoznih površina mosta – sa drumskih traka i ispod tucaničke prizme (zastora) ispod železničkih koloseka.
Fotografija pokazuje prefektnu izvedenu geometriju konstrukcije mosta.

Fotos 4:
Rad na obeležavanju karakterističnih tačaka na lukovima za montažu budućih privremenih stubova za lansiranje mosta (koji treba da ukrute mostovsku konstrukciju u celini tokom lansiranja – transporta na konačnu lokaciju).
Rad se izvodi iz korpe na hidraulički podešavanoj streli krana.
Iz slične korpe se farbaju lukovi sa donje strane, kao i grede koje povezuju lukove, (kasnije, kad je most na konačnoj lokaciji i kad je kran na buduće izbetoniranoj kolovoznoj ploči).
Ovakav rad – rad sa platformi koje nose i pomiču kranovi – je uobičajen u svetu tokom sličnih radova ili radova održavanje mosta.
Od ostalih radova treba pomenuti zavarivanje montažnih nastavaka lukova i montažu pešačkih staza na bočnim stranama zatega većeg lučnog mosta.
Na ovim radovima radi najmanje 50 ljudi, ali su svi oni (opet to mora po ko zna koji put da se ponovi), nevidljivi za publiku koja gleda gradilište ili čitaoce/gledaoce medija koji „zaključuju“ da je gradilište napušteno i da se ne radi ništa.
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Inžinjer sa NS Build-a
http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u- ... start=1410
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384079#p384079:405km68w je napisao(la):
laki72 » 02 May 2016 10:30 pm[/url]":405km68w]Eh Zezelj, zezelj...

Шта је писац хтео да каже??

1. Стари мост тзв."Жежељ" је био много лепши?
2. Леп је, наравно кад личи на "Жежеља"?
3. Да је Жежељ жив неби он то овако?
4..........? :dil:
 
Ocel vise da ga zavrse mozda to pod 4 rusi ce prije spojiti krim preko kerca nego mi dunav kod novog sada
 
Veliki Vracar":2iqsrtdy je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384079#p384079 je napisao(la):
laki72 » 02 May 2016 10:30 pm[/url]":2iqsrtdy]Eh Zezelj, zezelj...

Шта је писац хтео да каже??

1. Стари мост тзв."Жежељ" је био много лепши?
2. Леп је, наравно кад личи на "Жежеља"?
3. Да је Жежељ жив неби он то овако?
4..........? :dil:
Hahaha :D
U pravu si, napisao sam totalno nejasan komentar.

Evo pojasnicu.
Stvar je cisto emotivne prirode.
A emocije u vezi ovog objekta su mi totalno 'fiju' ;)

- Onaj stari "Zezelj" koji gadjase 'onoliko' puta je meni simbol 'tvrdog oraha'

- 'pravi' se novi most, i to kao da se sam pravi... da ga prave od drvene gradje, mogli su mlade sadnice da stignu za secu i obradu ;)
Ko skadar na Bojani, izgleda cemo neki snajku morati da 'zabetoniramo' u njega...

- Vec godinama pratimo kako su radovi 'nastavljeni' ali retko cujemo kada se obustave...

- i na kraju 'uzad'!
Najezim se kad ih vidim. Ne zbog estetike, vec zbog nase poznate nebrige za vec izgradjene objekte i njihovo odrzavanje.
I zbog Same cene odrzavanja.

- Zagat za stub. Jos nisu gotovi stubovi? Pa na sta staviti mostovsku konstrukciju?

E, vidis @Veliki Vracar, sve te misli su mi odjednom 'sinule' :D




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384117#p384117:31pvuxru je napisao(la):
Veliki Vracar » 03 Мај 2016 10:50 am[/url]":31pvuxru]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=384079#p384079:31pvuxru je napisao(la):
laki72 » 02 May 2016 10:30 pm[/url]":31pvuxru]Eh Zezelj, zezelj...

Шта је писац хтео да каже??

1. Стари мост тзв."Жежељ" је био много лепши?
2. Леп је, наравно кад личи на "Жежеља"?
3. Да је Жежељ жив неби он то овако?
4..........? :dil:

Првобитни Жежељев мост је добио име по инжињеру који је патентирао технологију пренапрегнутог бетона по којој је тај мост и изграђен. Овај нови Жежељев мост везе са бетоном нема те је и име помало комично.
 
Жежељ није патентирао технологију преднапрегнутог бетона. Та технологија се користила још 20их и 30их у САД и Европи. Он јесте био највећи стручњак на том пољу код нас а у светским оквирима је заслужан за одређене помаке у технологији и рекорде у распонима.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AyTnS7qfPJA[/youtube]
 
Vrh