"Železničko-drumski most u Novom Sadu: Komentar uz fotose sa gradilišta 23.12.2015.
Na gradilištu Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu je trenutno zatišje. U toku je praznična pauza do 11. januara kad se radovi nastavljaju.
Pored stuba 3 (centralnog stuba) radi se i na ostalim otvorenim pozicijama radova. Snimci načinjeni 23. decembra ilustruju deo toga.
Evo kratkog komentara fotosa:
Fotos 1:
U toku je pripremanje oslonaca zatega za sledeću veliku fazu radova na manjem lučnom mostu – montažu kablova vešaljki. To podrazumeva uklanjanje oko 60% dosadašnjih oslonaca koji su služili sklapanju konstrukcije i spuštanje preostalih na niže visinske kote.
Operacija bi bila jednostavna da svaki od tih oslonaca nije pritisnut silama i do 100 tona! Za odizanje oslonaca potrebne su prese postavljene u unapred planiranom i proračunatom rasporedu koje odižu konstrukciju i stvaraju uslove da se elementi oslonaca izvuku. Elementi oslanjanja su pojedinačno teški komadi (reda veličine 200-300 kg) pa je potrebna odgovarajuća oprema za rad.
Fotofrafija prikazuje jedan od setova aktiviranih hidrauličkih presa na jednom oslonačkom mestu.
Fotos 2:
Uklanjanje privremenih oslonaca poprečnih nosača kolovozne konstrukcije, postavljenih u sredinu njihovog raspona.
Ovim osloncima koji više nisu potrebni, u prethodnim radovima sklapanja konstrukcije, preuzimane su sile sa privremenih stubova koji su podupirali lučne segmente tokom montaže, čime su bitno smanjena naprezanja poprečnih nosača, a posebno njihove deformacije kao bitnog uslova za tačnost montaže lukova.
Fotos 3:
Pogled kroz poprečne nosače i otvore za prolaz budućih cevi za odvodnjavanje kolovoznih površina mosta – sa drumskih traka i ispod tucaničke prizme (zastora) ispod železničkih koloseka.
Fotografija pokazuje prefektnu izvedenu geometriju konstrukcije mosta.
Fotos 4:
Rad na obeležavanju karakterističnih tačaka na lukovima za montažu budućih privremenih stubova za lansiranje mosta (koji treba da ukrute mostovsku konstrukciju u celini tokom lansiranja – transporta na konačnu lokaciju).
Rad se izvodi iz korpe na hidraulički podešavanoj streli krana.
Iz slične korpe se farbaju lukovi sa donje strane, kao i grede koje povezuju lukove, (kasnije, kad je most na konačnoj lokaciji i kad je kran na buduće izbetoniranoj kolovoznoj ploči).
Ovakav rad – rad sa platformi koje nose i pomiču kranovi – je uobičajen u svetu tokom sličnih radova ili radova održavanje mosta.
Od ostalih radova treba pomenuti zavarivanje montažnih nastavaka lukova i montažu pešačkih staza na bočnim stranama zatega većeg lučnog mosta.
Na ovim radovima radi najmanje 50 ljudi, ali su svi oni (opet to mora po ko zna koji put da se ponovi), nevidljivi za publiku koja gleda gradilište ili čitaoce/gledaoce medija koji „zaključuju“ da je gradilište napušteno i da se ne radi ništa.
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
Inžinjer sa NS Build-a
http://www.nsbuild.rs/forum/projekti-u- ... start=1410