Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

I još pet fotografija.






I dve fotografije nešto veće rezolucije, poput panoramskih.




Što se tiče rečnog stuba u toku su radovi na raščišćavanja kamena oko njega nakon čega slede intenzivniji radovi na njemu.
Toliko za ovaj put. Trudiću se da budem ažurniji ubuduće.
 
Проблеми око градње Жежељевог моста у Новом Саду ! Да неће можда и овај страни извођач радова (шпанско-италијански) да банкротира !!! :x


Ubrzati izgradnju Žeželjevog mosta ili raskid ugovora

U narednih mesec dana biće organizovan sastanak između najvišeg rukovodstva “Železnica Srbije”, predstavnika Evropske Unije, špansko-italijanskog konzorcijuma “Azvi-Tadei-Horta” i španske ambasade u Srbiji, kako bi se eventualno razrešili svi problemi vezani za izgradnju “Žeželjevog mosta” u Novom Sadu i radovi uprkos velikim teškoćama i kašnjenjima ipak nastavili i uspešno okončali.

Ovo je zaključeno na sastanku koji je generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović održao danas sa šefom ekonomskog i trgovinskog odeljenja Ambasade Španije u Srbiji Aitar Mateom.

“Železnice Srbije” kao investitor radova na izgradnji novog “Žeželjevog mosta” preko Dunava u Novom Sadu sve svoje obaveze su izvršile, nema neplaćenih radova, niti faktura izvođača radova koje čekaju da budu plaćene. U ovom trenutku izgradnja “Žeželjevog mosta” kasni punih 19 meseci, od kojih je svega 103 dana zbog propusta srpskih železnica i to prema izveštaju kompanije zadužene za stručni nadzor nad realizacijom radova. Svaka godina kašnjenja u izgradnji ovog objekta Srbiju košta 4 miliona evra i te štete su za nas nenadoknadive. A prema dosadašnjem tempu radova, koji je istina sada nešto brži nego ranije, “Železnice Srbije” nisu sigurne da konzorcijum izvođača radova ima tehničke i finansijske mogućnosti da posao završi. Ili će izvođači radova ubrzati svoj posao i promeniti pristup prema srpskim železnicama i izgradnji “Žeželjevog mosta”, ili ćemo morati da raskinemo ugovor, što je mogućnost koju razmatramo. Ali, do rešenja moramo da dođemo što pre, kako Srbija i srpske železnice ne bi trpele dalju štetu.

Ovo je poruka koju su poslovodstvo i stručne službe srpskih železnica, na čelu sa generalnim direktorom Dragoljubom Simonoviće, uputile predstavnicima Ambasade Španije u Srbiji, u nameri da se što pre prevaziđu problemi i kašnjenja nastala u izgradnji „Žeželjevog mosta“ u Novom Sadu.

Šef ekonomskog i trgovinskog odeljenja Ambasade Španije Aitar Mate saglasio se da u najkraćem roku treba organizovati sastanak svih učesnika u ovom poslu, kako bi se što pre došlo do rešenja i izgradnja mosta uspešno bila nastavljena i prihvatio inicijativu da i španska ambasada, koja je zadužena da prati rad španskih firmi u našoj zemlji, svojim angažovanjem doprinese prevazilaženju svih problema.

Dragoljub Simonović, generalni direktor “Železnica Srbije”, u drugom delu razgovora upoznao je predstavnike Ambasade Španije sa projektima modernizacije infrastrukture i voznih sredstava koje će srpske železnice realizovati u naredne dve godine, pre svega kada je reč o ruskom kreditu, kao i o modernizaciji pruga Niš - Dimitrovgrad, Beograd - Resnik, Beograd - Subotica, izgradnji mosta Vinča - Pančevo i železničke stanice Beograd Centar u Prokopu, kao i modernizaciji telekomunikacione mreže. Simonović je istakao da će “Železnice Srbije” u realizaciji svih ovih projekata stvoriti takav poslovni ambijent da posao uvek dobiju najbolje kompanije, po najpovoljnijim uslovima.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=54399
 
29od.jpg

mxic.jpg

a0k0.jpg

ibqq.jpg
 
Izgledalo mi je kao da je luk od betona do poslednje fotke...
 
Ne, most je čelični i samo vizuelna kopija bivšeg Žeželjevog mosta.
 
Nekoliko današnjih fotografija sa gradilišta mosta.
zezeljev-most13122013.jpg


Jedna "mušica". To je vozilo koje služi za pregled i popravku kontaktne mreže.
zezeljev-most13122013-1.jpg


Radovi na rečnom stubu. Talpe su pobijene i sada sledi ispumpavanje vode.
zezeljev-most13122013-2.jpg


I sa bačke strane se počelo sa montažom lukova.
zezeljev-most13122013-3.jpg


Sada slede fotografije sa sremske strane.
zezeljev-most13122013-4.jpg


zezeljev-most13122013-5.jpg


zezeljev-most13122013-6.jpg
 
Sada sledi četiri panoramske fotografije s obzirom da je luk poprilično velik.

Sa bačke strane.


Sa sremske strane.




 
Imam jedno pitanje, ako neko zna konkretan odgovor, da nagadjam mogu i sam ;-)
Naime, Zezeljev most, srusen u Nato agresiji na SRJ je bio betonski, ako se ne varam. Ostao je upamcen po tome sto ga je neprijateljska avijacija gadjala vise puta, pokusavajuci da ga srusi, sto su na kraju i ucinili.
Novi most koji se gradi je od metala.
Zanima me koji je razlog za takav izbor materijala?


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Da bi ga lakse srusili neko se nasao pametan ,umjesto da je uradjen u betonu po orginalnom projektu i navodno je jeftinije i brze od metala
 
Još jedna od TOP gluposti koji karakterišu logiku u Srbalja. Žeželj ušao u legendu zbog prenapregnutog betona koji je njegov patent, i sa tom metodom je i prvobitni most i napravljen i njemu u čast nazvan.

I onda napraviš čelični most koji nosi njegovo ime. ne znam, rugamo li se njemu ili nama samima ili se sprdamo iz zaje*******ancije? Laka šala komika. Plus što originalni projekat postoji, a za ovaj čelični je morao da se radi novi, i da se naravno plati ...

... cenim ipak da je u pitanju neki žešći kriminalni lobi pobezan sa uvozom čelika.
 
$stf
To je i moje pretpostavka, vezano za uvoz celika, ali mi i dalje ostaje nejasno kako se niko od ljufi iz struke nije pobunio, digao dreku, medijski skrenuo paznju???


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Treba ih razumeti. Već duže vreme su zaokupljeni .... mostom na Adi. :)
 
Slažem se da je besmileno ovaj čelični sada zvati po Žeželju. S druge strane tehnologija gradnje je napredovala. Održavanje betonskog mosta bi postajalo sve skuplje i skuplje, a već je jednom saniran jer su lukovi "odgurivali" noseće stubove na obali - koliko sam pročitao to se desilo kad je Dunav plavio i razmelšao temelje). Na drugom forumu (NS Build) ima i detaljno objašnjenje da je ovaj novi tako projektovan da na raspored sila u mostu na nosače projektuje na kraju samo vertikalnu silu. Čovek koji je inženjer je izneo i podatke da je životni vek tih mostaova sa prednapregnutim betonom bez odgovarajućeg održavanja verovatno kraći od čeličnih mostova, jer čelična užad koja se koriste za prednaprezanje, ako do njih prodre voda brzo propadaju, a asamim tim i sve sile prednaprezanja koje su proizvodile nestaju i beton počinje da se lomi. Osim toga stari projekat se ne bi mogao upotrebiti jer novi most se pravi za dva koloseka (zato je kompletan luk sa nizvodne strane projektovan debljim čelikom kako bi kompenzovao neravnomernost opterećenja uzvodne (gde je put) i nizvodne (gde su koloseci) strane. Ovi lukovi će osim toga biti i nešto viši. Kolovozna površina će za lukove biti zakačena zategama.
 
2 laička pitanja:
1. stari žeželjev je imao 2 luka nejednake veličine, da li je to slučaj i sa ovim, ukoliko jeste, bački luk bi trebalo da je veći?
2. lukovi se grade na obalama reka, kako se to kasnije postavlja - nagurava nekom pokretnom skelom ili nešto drugo?
 
Da, stari Žeželjev most je imao lukove nejednake veličine. Raspon desnog luka je bio 211 m a visine 32,5 m dok je manji imao raspon od 167,5 m i visine 26,5 m. Novi most će imati raspon prvog luka od 219 m i visinu od 48 m a manji će imati raspon od 177 m i visinu od 27 m.
Neće se koristiti pokretna skela nego metod kojim je naguravana i konstrukcija Mosta na Adi. To je opisano u emisiji koju je snimao Discovery kanal.
 
miki_ns

Hvala za informacije. Iznenađujuće promišljeno sa naše strane. Šta da radim kad živimo u sredini naviknutoj na lopovluk. Prvo na to pomislimo ...
 
Završetak "Žeželja" u junu 2015.
Četvrtak, 23. 01. 2014. Izvor: Novosti
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -junu-2015

Prema najavama iz špansko-italijanskog konzorcijuma "Azvi" kojem je poverena njegova gradnja, novi Žeželjev most preko Dunava biće potpuno završen do juna 2015. Po ugovoru potpisanom početkom 2011. to je, da podsetimo, trebalo da se dogodi još u novembru prošle godine.

U "Železnicama Srbije" koje, u ime republičke vlade kao investitora kontroliše realizaciju tog projekta, ne žele da komentarišu te najave. Pošto se odustalo od svojevremeno najavljivane promene izvođača što bi, kako je ocenjeno, još više zakomplikovalo situaciju, sada je, vele, najvažnije da se veliki projekat najzad okonča.

Što se stanja na samom gradilištu tiče, posle intenzivnog rada koji je omogućio neoubičajeno lep decembar, i poduže pauze zbog niza januarskih praznika, posao je nastavljen početkom ove sedmice. Trenutno se završava montaža čeličnog luka na petrovaradinskoj obali, u toku je i montaža onog na bačkoj, a kraju je privedeno i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog prelaza preko Dunava.

- Od temelja do konstrukcije mosta, taj stub će biti visok 20 metara, a talpe služe da bi se od pritiska vode obezbedio keson u kojem će se, ispod površine vode, obavljati radovi na stubu - objašnjava, za "Novosti", Srećko Ugrica, direktor projekta gradnje novog mosta.

Svi radovi na obezbeđivanju kesona trebalo bi da budu gotovi do februara, što znači da će tada početi i betoniranje rečnog stuba, inače jednog od ukupno pet koji će nositi most. To bi, prema procenama, trebalo da bude završeno do leta. Preostala četiri stuba, po dva na sremskoj i bačkoj strani reke, završena su prošle godine.

- Što se tiče luka na petrovaradinskoj strani, od ukupno 43 elementa montirano je 40, a preostala tri biće montirana do kraja ovog meseca - kaže Ugrica. - Čim to bude gotovo, dizalice, jarmovi i druga oprema sele se na bačku obalu, da se ubrza montaža drugog luka. Na njemu su, do sada, montirana četiri od ukupno 42 elementa.

Lukove dižu na leto

Luk koji se montira na petrovaradinskoj obali dug je 220, a visok 47, dok je dužina luka na novosadskoj strani 180, a visina 34 metra. Oba će, kao i rečni stub, biti završena do leta. Posle toga, oni će biti prebačeni na barže i, sa reke, naneti na stubove. Ukupna dužina novog mosta će, inače, biti 466, a širina 19 metara.
 
Приликом градње пруге Београд-Обреновац уговорени су пенали за кашњење радова 4 динара на 1000 динара уговореног посла дневно за сваки дан кашњења посла, са тим да се у те дане не рачунају недеља и празници. То значи да би, да је данас Краљевина Југославија, Италијани за џабе саградили мост, и још нам поклонили 2/3 новог за оволико кашњење.
 
Stim sto moras uzeti u obzir da su i nasi krivi za kasnjenje ti losu pripremu u svakom pogledu jer smo banansitan dok je kraljevina jugoslvija bila prilicno uredjena drzava za svoje vrijeme .
Oni su odredili trasu ,odradili ispitvanje zemljista ,eksproprijaciju ,projekat i onda raspisali tender i uvlei izvodjaca radova sto je danas izgleda misaona imenica
 
Vrh